DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Fierbe apa pe vremea asta

krapcarasu
post 15 Dec 2010, 14:44
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




ce valori au termostatul si termocontactul pt elv ?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 15 Dec 2010, 14:46
Post #62


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Nu stiu ce termocupla ai tu pentru ELV.Normal daca termostatul deschide la 89 grade,termocupla trebuie sa declanseze la temperatura mai mica,de ex 82 grade.E posibil ca termcupla ta sa aibe domeniu mai mic de declansare sau sa fie decalibrata.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 15 Dec 2010, 14:46
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Termostatul este de 88 de grade, dar mi se pare logic sa deschida putin cat sa simt la mana ca se incalzeste furtunul inca de la 75-80 de grade.

Termocupla este de 88-92 de grade ... cred ... (asta am cerut la magazin)


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Dec 2010, 14:56
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




totusi ceva nu se leaga, odata pornit elv nu ar trebui sa mai creasca temperatura, poate te ajuta sa scriu cum e la mine dupa pozele tale, masor si temperatura zilele urm.
1 deschide tremostatul
2 si 3 se intampla in aglomeratii, semafoare, patinari
3-4 porneste elv
am termostat 89 grade, termocontact 92-82

This post has been edited by krapcarasu: 15 Dec 2010, 14:57


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 15 Dec 2010, 15:10
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




Ciorapel daca si dupa ce ai shcimbat garnitura de chiuloasa face asa, singura varinata este ca ai chiuloasa ovalizata, adica cand a apucat de tia fiert motorul si inca sa mai mers cu el, chiuloasa sa deformat putin, atat cat sa nu mai aibe fata plana, acum singura chestie este sa dai chiuloasa jos si sa te duci sa i ia fata plana, alceva nu vad ce ar mai putea fi. daca scoti aerisitorul de la furtunul ce intra in caloriferul de caldura iti scoate apa sau doar daca o accelerezi putin?? daca nu curge apa decat cand accelerezi atunci poate fi o problema, un canal undeva infundat, adica undeva prin corpul de la pompa de apa. totusi incearca cum sa ma zis sa dai doar capacul de la pompa de apa jos iei o garnitura care este 2 lei parca, o sarma mai tare si incearca sa bagi prin toate canalele ce duc in chiuloasa sa nu fie un dop ceva format. capacul de la pompa de apa teai uitat la el este in regula??? adica ai vazut ca are o turbina, acea turbina parea sa fie in regula??? eu stiu pe cineva care a shcimbat capacul de la pompa de apa si nu putea sa faca aerisirea la motor, si pana la urma a dat iar joc pompa de apa si a descoperit ca turbina era putin altfel decat trebuia.


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 15 Dec 2010, 15:17
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Asta m-a derutat si pe mine foarte mult.
Ma gandesc ca am termocupla (noua) defecta si deschide mult prea devreme (tot 92-82 scrie si pe a mea).

Dupa ce s-a "intamplat" poza 1-2, am scos mufa din termocupla sa se ridice apa sa pot verifica rezistentele.

La tine, daca stai pe vremea asta pe loc, si o tii turata 3000-4000 rpm, iti creste temperatura de la apa (chiar daca porneste ELV) ? Macar teoretic daca ti-e mila sa incerci biggrin.gif


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Dec 2010, 15:29
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




ieri am patinat prin zapada si la urcarea unui deal din 3-4 incercari,iar cu spatele ...am ajuns si peste 3000, si dupa ce porneste elv nici vorba sa creasca


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 15 Dec 2010, 15:34
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




atata bataie de cap cu ELV etc....eu am cu clasica elice si acul de la apa mai sus de jumate nu l am vazut nici o data..


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 15 Dec 2010, 15:50
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Andyno, parerile sunt impartite. Eu as vrea sa elimin cauza nu efectul. Asa pot sa-mi pun un ditamai ELV si scap de tot .. dar ... vrea usa vad daca e ceva in 'neregula.


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Dec 2010, 16:25
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




cred ca se stie ca elv-ul e net superior elicei


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tester
post 15 Dec 2010, 16:29
Post #71


dacia tester ;)


Group: Members
Posts: 747
Joined: 22 August 07
From: iasi




ce fel de sonda ai montat pe masina ta ca sa iti arate temperatura? ca initial aveai bec din cate am inteles...
ce fel de ceas e cel din bord?
dar sonda de pe masina tatalui tau de care e? ceasul din bordul tau e la fel cu cel al tatalui tau?

intreb pentru ca de exemplu EP are vreo 4 modele de sonde traductoare de temperatura si 2 modele de ceasuri. fiecare sonda se imperecheaza doar cu un anume ceas ca sa iti indice corect temperaturile. desi toate masoara temperatura de la 40 la 120 de grade modul in care variaza rezistenta interna difera.

spre exemplu sonda 5521.100 cuplata cu un ceas EP indica 90 de grade la jumatate
pe cand sonda in versiunea simpla 5521 indica 90 spre 3/4 din scara desenata pe ceas.

spre exemplu pe injectata mea am sonda 5521.100 cuplata cu ceas takosan indica 90 fix la jumatate dar am patit ca sa mi sa stricat si am schimbato cu ce mi sa dat din magazin fara vreo inscriptie pe ea deci nu EP si imi indica 90 chiar pe rosu cu ceasul takosan. pana nu iam pus versiunea corecta de sonda nu am scoso la capat cu ea.


--------------------
dacia logan 2007 - is xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 15 Dec 2010, 17:26
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




In aseara asta am luat un multimetru care are si functie de temperatura. Am bagat sonda multimetrului pe la aerisitorul de langa corp-clapeta, am etansat si i-am dat bice.

Ce am aproximat eu in postul anterior sunt temperaturile reale.

Termostatul incepe sa deschida pe la 75 de grade (asta nu inseamna ca este complet deschis), iar termocupla cupleaza la 82 de grade si tine cuplat pana la 76.

Nu stiu ce model de ceas am si ce model de sonda. Ceasul l-am luat de la un nene care vindea un bord, si sonda din magazin (dom'soara care vindea la magazin nu mi-a spus ca exista mai multe tipuri, ca imi puneam un semn de intrebare).

Am luat sonda de pe masina tatalui (sonda originala) care este din 86-87, si indicatiile sunt corecte acum.

Nu spun ca este problema rezolvata pana n-o scot la un drum lung sau nu vin caldurile.


Multumesc mult de ajutor ..


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Dec 2010, 19:45
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




daca bagi varful de la sonda multimetrului direct cu metalul gol in apa da eroare mare, arata mult mai putin, trebuie plasticat cumva vf pt a masura in lichide, mai precis e sa tii lipit varful pe capacul cu sonde


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 15 Dec 2010, 19:58
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Testarea am facut-o in casa intr-un vas in care am fiert apa. Intr-adevar, eroarea era de 4 grade celsius (in punctul de fierbere, avea 96 de grade).


Eroarea cu lichidul nu este de luat in calcul pentru ca rezistenta „sondei„ este de 10 ohm la 25 de grade celsius, undeva la 8 ohm la -10 și 30 și puțin la 100 de grade. Deci rezistenta apei ... neglijabilă.


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Dec 2010, 20:20
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




nu ma refeream la rezistenta apei, varful sondei e format din doua metale diferite sudate, care genereaza o mica tensiune cu atat mai mare cu temperatura, dar daca spui ca stii eroarea (~4 grade)e ok. Dar oare temperatura din aerisitor e aceeasi cu cea din zona sondelor? Si sonda de la injectie unde e amplasata? Si termocontactul de la elv?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 15 Dec 2010, 21:19
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Nu m-a interesat decat sa verific temperatura apei din motor. Este in limitele de 80-90 de grade. Ca sunt 3 grade in plus intr-un loc fata de in altul, este neglijabil.


Concluzia :

Cred ca am schimbat jumatate de masina pentru un senzor laugh.gif .


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 15 Dec 2010, 21:28
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




s-a mai discutat deja despre aceste probleme cu senzorul sau cu indicatorul...trebuia sa cauti si citesti inainte sa te bagi in cheltuieli


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 15 Dec 2010, 23:07
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Am schimbat 2 senzori, si am avut si 4 (PATRU) mecanici cu IQ cat masura de la pantof ... (bine .. si eu am avut acelasi IQ) ...


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 11:55
Forum Renault