Fierbe apa pe vremea asta
![]() ![]() ![]() |
Fierbe apa pe vremea asta
krapcarasu |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|||
Paulorossi |
![]()
Post
#62
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Nu stiu ce termocupla ai tu pentru ELV.Normal daca termostatul deschide la 89 grade,termocupla trebuie sa declanseze la temperatura mai mica,de ex 82 grade.E posibil ca termcupla ta sa aibe domeniu mai mic de declansare sau sa fie decalibrata.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Ciorapel |
![]()
Post
#63
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Termostatul este de 88 de grade, dar mi se pare logic sa deschida putin cat sa simt la mana ca se incalzeste furtunul inca de la 75-80 de grade.
Termocupla este de 88-92 de grade ... cred ... (asta am cerut la magazin) |
--------------------
r
m
2
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
totusi ceva nu se leaga, odata pornit elv nu ar trebui sa mai creasca temperatura, poate te ajuta sa scriu cum e la mine dupa pozele tale, masor si temperatura zilele urm.
1 deschide tremostatul 2 si 3 se intampla in aglomeratii, semafoare, patinari 3-4 porneste elv am termostat 89 grade, termocontact 92-82 This post has been edited by krapcarasu: 15 Dec 2010, 14:57 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
fsilviu86 |
![]() ![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
Ciorapel daca si dupa ce ai shcimbat garnitura de chiuloasa face asa, singura varinata este ca ai chiuloasa ovalizata, adica cand a apucat de tia fiert motorul si inca sa mai mers cu el, chiuloasa sa deformat putin, atat cat sa nu mai aibe fata plana, acum singura chestie este sa dai chiuloasa jos si sa te duci sa i ia fata plana, alceva nu vad ce ar mai putea fi. daca scoti aerisitorul de la furtunul ce intra in caloriferul de caldura iti scoate apa sau doar daca o accelerezi putin?? daca nu curge apa decat cand accelerezi atunci poate fi o problema, un canal undeva infundat, adica undeva prin corpul de la pompa de apa. totusi incearca cum sa ma zis sa dai doar capacul de la pompa de apa jos iei o garnitura care este 2 lei parca, o sarma mai tare si incearca sa bagi prin toate canalele ce duc in chiuloasa sa nu fie un dop ceva format. capacul de la pompa de apa teai uitat la el este in regula??? adica ai vazut ca are o turbina, acea turbina parea sa fie in regula??? eu stiu pe cineva care a shcimbat capacul de la pompa de apa si nu putea sa faca aerisirea la motor, si pana la urma a dat iar joc pompa de apa si a descoperit ca turbina era putin altfel decat trebuia.
|
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Asta m-a derutat si pe mine foarte mult.
Ma gandesc ca am termocupla (noua) defecta si deschide mult prea devreme (tot 92-82 scrie si pe a mea). Dupa ce s-a "intamplat" poza 1-2, am scos mufa din termocupla sa se ridice apa sa pot verifica rezistentele. La tine, daca stai pe vremea asta pe loc, si o tii turata 3000-4000 rpm, iti creste temperatura de la apa (chiar daca porneste ELV) ? Macar teoretic daca ti-e mila sa incerci ![]() |
--------------------
r
m
2
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ieri am patinat prin zapada si la urcarea unui deal din 3-4 incercari,iar cu spatele ...am ajuns si peste 3000, si dupa ce porneste elv nici vorba sa creasca
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Andyno |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
atata bataie de cap cu ELV etc....eu am cu clasica elice si acul de la apa mai sus de jumate nu l am vazut nici o data..
|
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Andyno, parerile sunt impartite. Eu as vrea sa elimin cauza nu efectul. Asa pot sa-mi pun un ditamai ELV si scap de tot .. dar ... vrea usa vad daca e ceva in 'neregula.
|
--------------------
r
m
2
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
cred ca se stie ca elv-ul e net superior elicei
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
tester |
![]()
Post
#71
|
![]() dacia tester ;) Group: Members Posts: 747 Joined: 22 August 07 From: iasi ![]() |
ce fel de sonda ai montat pe masina ta ca sa iti arate temperatura? ca initial aveai bec din cate am inteles...
ce fel de ceas e cel din bord? dar sonda de pe masina tatalui tau de care e? ceasul din bordul tau e la fel cu cel al tatalui tau? intreb pentru ca de exemplu EP are vreo 4 modele de sonde traductoare de temperatura si 2 modele de ceasuri. fiecare sonda se imperecheaza doar cu un anume ceas ca sa iti indice corect temperaturile. desi toate masoara temperatura de la 40 la 120 de grade modul in care variaza rezistenta interna difera. spre exemplu sonda 5521.100 cuplata cu un ceas EP indica 90 de grade la jumatate pe cand sonda in versiunea simpla 5521 indica 90 spre 3/4 din scara desenata pe ceas. spre exemplu pe injectata mea am sonda 5521.100 cuplata cu ceas takosan indica 90 fix la jumatate dar am patit ca sa mi sa stricat si am schimbato cu ce mi sa dat din magazin fara vreo inscriptie pe ea deci nu EP si imi indica 90 chiar pe rosu cu ceasul takosan. pana nu iam pus versiunea corecta de sonda nu am scoso la capat cu ea. |
--------------------
dacia
logan
2007
- is xx xxx
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
In aseara asta am luat un multimetru care are si functie de temperatura. Am bagat sonda multimetrului pe la aerisitorul de langa corp-clapeta, am etansat si i-am dat bice.
Ce am aproximat eu in postul anterior sunt temperaturile reale. Termostatul incepe sa deschida pe la 75 de grade (asta nu inseamna ca este complet deschis), iar termocupla cupleaza la 82 de grade si tine cuplat pana la 76. Nu stiu ce model de ceas am si ce model de sonda. Ceasul l-am luat de la un nene care vindea un bord, si sonda din magazin (dom'soara care vindea la magazin nu mi-a spus ca exista mai multe tipuri, ca imi puneam un semn de intrebare). Am luat sonda de pe masina tatalui (sonda originala) care este din 86-87, si indicatiile sunt corecte acum. Nu spun ca este problema rezolvata pana n-o scot la un drum lung sau nu vin caldurile. Multumesc mult de ajutor .. |
--------------------
r
m
2
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
daca bagi varful de la sonda multimetrului direct cu metalul gol in apa da eroare mare, arata mult mai putin, trebuie plasticat cumva vf pt a masura in lichide, mai precis e sa tii lipit varful pe capacul cu sonde
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#74
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Testarea am facut-o in casa intr-un vas in care am fiert apa. Intr-adevar, eroarea era de 4 grade celsius (in punctul de fierbere, avea 96 de grade).
Eroarea cu lichidul nu este de luat in calcul pentru ca rezistenta „sondei„ este de 10 ohm la 25 de grade celsius, undeva la 8 ohm la -10 și 30 și puțin la 100 de grade. Deci rezistenta apei ... neglijabilă. |
--------------------
r
m
2
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu ma refeream la rezistenta apei, varful sondei e format din doua metale diferite sudate, care genereaza o mica tensiune cu atat mai mare cu temperatura, dar daca spui ca stii eroarea (~4 grade)e ok. Dar oare temperatura din aerisitor e aceeasi cu cea din zona sondelor? Si sonda de la injectie unde e amplasata? Si termocontactul de la elv?
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#76
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Nu m-a interesat decat sa verific temperatura apei din motor. Este in limitele de 80-90 de grade. Ca sunt 3 grade in plus intr-un loc fata de in altul, este neglijabil.
Concluzia : Cred ca am schimbat jumatate de masina pentru un senzor ![]() |
--------------------
r
m
2
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
s-a mai discutat deja despre aceste probleme cu senzorul sau cu indicatorul...trebuia sa cauti si citesti inainte sa te bagi in cheltuieli
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Am schimbat 2 senzori, si am avut si 4 (PATRU) mecanici cu IQ cat masura de la pantof ... (bine .. si eu am avut acelasi IQ) ...
|
--------------------
r
m
2
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:55 |