DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema enervanta, alternator, fise, platina etc

roakru
post 10 Sep 2010, 12:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




imi pare rau daca sa mai scris despre asta, dar ma batut search-ul.


ieri am schimbat un teu pe la carburator, nu stiu cum se numeste.IMG_3511a.JPG ( Size: 197.7k ) Number of downloads: 1272
am pornit motorul merge frumos, fara intrerupere. Azi de dimineata am plecat la facultate, pornesc motorul si bordul "dansa" in ultimul hal, am zis ca e rece si asa face, pe drum am lasat-o pe liber cu luminile aprinse (faza scurta, becuri R2 75w, de ceata, le am de multa vreme si nu mia facut nici o problema) si a inceput iar sa "danseze' bordul motorul in 80 grade, apas frana si a inceput sa tremure si mai rau, dau o acceleratie scurta si am observat ca a crescut in intesitate lumina, ma uit la indicatorul de incarcare al bateriei si era la jumatatea rosului din stanga, bag a 4-a o tin la 80km/h si imi sta acul de incarcare la jumatate, o las pe liber iar face la fel, cu luminile stinse acul sta la jumatate si nu trepideaza motorul, iar daca aprind luminile incepe sa trepideze si daca apas si frana trepideaza si mai rau. La partea cu frana imi face de cand am masina, apas frana si scade un pic in turatie, sau uitat niste mecanici la ea, ba au schimbat nush ce garnituri la corpul de frana, ba nu mai stiu ce si tot la fel face, frane am asa ca nu am mai bagat de seama asta dar acum face mai rau ca inainte. Carbuni la alternator schimbati acum aproximativ 5000 km, releu de incarcare schimbat acum o luna, platina noua(pusa de mine, de cand am schimbat-o vro 2 saptamani a mers perfect), condesatorul de pe delcou nou, bujii cam 20000km cu ele, curatate acum 500km, capac delcou nou. Am facut cam 50 km azi cu ea ajuns acasa am pus mana pe releul de incarcare si pe bobina si erau doar caldute. Astept raspunsuri!

Multumesc anticipat!




poze cu alternator si cu releul de incarcare
IMG_3512a.JPG ( Size: 274.75k ) Number of downloads: 1426
IMG_3513a.JPG ( Size: 216.46k ) Number of downloads: 1330
IMG_3514a.JPG ( Size: 189.49k ) Number of downloads: 1281


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex4u
post 10 Sep 2010, 12:27
Post #2


Ultima scursura' umana


Group: Members
Posts: 2.131
Joined: 19 March 10
From: Scursureștii de Campie




eu sunt de parere ca tot vreo dioda din alternator poate fii:-?? ai masurat sa vezi cat baga? la borna bateriei si la releu cand pui frana/cand ai luminile aprinse asa aflii cel mai usor ce poate fii


--------------------
EX:DACIA BERLINA TX 1987
Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese
Ex Audi A4 1.6 105 HP
Ex Peugeot 206
Ford Focus II 2009.
Opel Astra G 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 10 Sep 2010, 12:34
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




nu am aparat de masura, iar tovarasul care are aparat e plecat.



edit: am stat si am luat un releu de incarcare de la un prieten, tot la fel face. am dat alternatorul jos, am verificat diodele (ca in manual), carbuni toate bune si frumoase, curatat toate contactele de la alternator pana in baterie, tot la fel. am ramas fara idei wacko.gif ... o las la relanti fara consumatori, sta acul de incarcare la jumate, dau drumu la consumatori scade vro 200 ture(estimat nu am turometru) si ajunge pe jumate din rosu in stanga, luminile scad mult din intensitate, iar motorul mai are putin si moare. daca o turez nitel in jur de 1500-2000 ture, urca acul la jumatate si totul e bine. nu stiu ce sa mai fac. astept soluti!

This post has been edited by roakru: 10 Sep 2010, 19:11


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Sep 2010, 20:43
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




solutia in mod sigur o gasesti aici fara un aparat de masura nu faci nimic daca inainte nu facea sigur ai probleme pe la alternator diode etc
detalii de depistare aici


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 11 Sep 2010, 06:39
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




am o alta problema, la motor acum. o accelerez usor nu brusc si incepe motorul sa mearga intrerupt pentru un scurt moment, imi face asa si daca o tin constanta. mai incolo o sa schimb bujiile, o sa fac din nou avansul ( ma invatat un nene batran sa il reglez la semnul dupa volana(daca am zis bine)), o sa verific platina, dar am pus una noua acum o saptamana, fara lera, am dat jos capacul de delcou, iar platina era lipita de chestia aia metalica din care relgezi distanta si am pus platina noua, chestia metalica noua si am apropiat-o pana cand sa lipit de platina, am pornit motorul si merge perfect rotund, am testat-o la viteza si mergea bine. E bine cum am facut?


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 11 Sep 2010, 10:08
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




cu asta trebuia sa incepi, distanta la platina se pune deschisa la maxim sa fie 0,4 mm, apoi avansul


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 11 Sep 2010, 10:37
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




am facut o lera de 0.4 mm, am reglat platina, am schimbat bujiile(bosch 0.7 mm, sunt bune?), am facut avansul(cu semnul pe volanta), m-am dat o tura mica cu ea si nu mai facea, DAR ma enerveaza, de cand mi-am facut avansul la volanta cand o accelerez mai brusc imi da putin in bot, tremura si pe urma se tureaza. a umblat un "meserias" la aer si debit de benzina si de atunci imi face asa. astept raspunsuri.

multumesc anticipat!



edit:

am facut o plimbarica cu batranica si tot la fel imi face, imi merge putin intrerupt, in special cand urc un deal. ce sa verific?

This post has been edited by roakru: 11 Sep 2010, 15:33


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xrt3xrt3
post 12 Sep 2010, 19:17
Post #8


o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro


Group: Members
Posts: 117
Joined: 10 February 10
From: Ploiesti-Bucuresti




roakru
pe partea de aprindere, lasa platina i-ati o aprindere cu senzor Gotronic, schimba sfintele fise de urziceni cu ceva Tesla sau chiar beru, iar bujiile pune-ti macar brisk, daca nu denso/ beru /eqviem.
cat despre partea cu alternator... e 15 ron un aparat de masura.. fa ce scria omul ala la masuratori, dar masoara si cu motorul rece si dupa o juma de ora demers cu masinuta... s-ar putea sa ai ceva pe la rotor... iti zic asta ca si eu tot probl asta o am si o aman de luni de zile...
daca esti din ploiesti te ajut eu cu multimetru..
multa bafta...
LE
referitor la avans-volanta, in general la dacie dupa ce lai fixat la volanta ii mai dai putin pana o simti tu cum merge rotund.. iar tremuratulla accelaerare e din cnc lasa plutitoru mai sus

This post has been edited by xrt3xrt3: 12 Sep 2010, 19:20


--------------------
Dacia 1310 pe GPL 1998 - DB 05 MBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 13 Sep 2010, 12:49
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




am umblat la cnc, era cam dereglat. aveam inchis 11mm si deschis 16mm. l-am facut ca in carte 7mm inchis, 13 mm deschis. problema la lumini am observat azi ca a disparut intrebare.gif ... sa explic mai bine ce reactii are. daca urc mai mult in ture la fiecare treapta nu face nimic motorul merge perfect, daca merg cu ea mai la consum, cum accelerez primi 20 km/h imi merge motorul intrerupt dupa aia, perfect, pompa de benzina schimbata anu trecut pentru ca nu imi mai baga benzina in carburator dupa 4000 de ture, am cumparat noua nu stiu ce firma 45 roni am dat pe ea si scrie cica made in poland si in plus gasesc mai mereu ulei pe coada de la pompa de benzina. alta problema este cand apas pe frana mai tare scad turele la motor, mi-a spus cineva ca cica am plosca fisurata, dar am ascultato si nu se aude nimic ca ar pierde compresie.


@xrt3xrt3- stau in baicoi, posibil maine sa trec la facultate la upg.


edit: uitasem... la rece sau la cald, o las la relanti si cand o accelerez brusc, se intrerupe nitel si pe urma urca in ture.

This post has been edited by roakru: 13 Sep 2010, 14:29


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xrt3xrt3
post 13 Sep 2010, 20:25
Post #10


o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro


Group: Members
Posts: 117
Joined: 10 February 10
From: Ploiesti-Bucuresti




cnc- daca nivelul e prea mic de la o anumita viteza/turatie ramai fara benzina ( ca si cum ai face pana prostului) daca eprea mare ti-o ineaca. curge pe la garnitura(la fel se intampla si cand nu inchide poanto-ul)
frana- nustiu ce plosca zicea omu ala dar dak e vb de servo frana acolo nu e vb de compresie ci de vacuum- de unde si denumirea de pompa vacuumatica; din ea este scos aerul cu ajutorul motorului-galeriei, asa ca verifica sa ai traseul intre galerie si servo etans, dar ca idee e normal sa scada putin turatia... doar si pt ca se aprind becurile pe spate... ziceai k ai probl cu alternatoru...
pompa benina... ulei poate sa iti curga pe la imbinarea dintre motor sau imbinarea cu "clopotelul" garnitura de jos, dak te deranjeaza scurgetea ia-ti garnituri noi, un tub de silicon rosu si ai rez cu 20 lei

zici ca tot iti da in nas, curata pompa de benzina, sufla cu o pompa de roti pe tur iar daca teava propriuzisa de din fie si nu din Cupru puneti un filtru la rezervor pe furtunasul care leaga teava de tur si teava de la rezervor... asta a fost prima mea problema la dacie 3 mecanici s-au chinuit cu ea pana am pus filtru ala... stii tu... schimba jiglere, poantou, desfunda carburator, mangaie.. adus flori.. acadele..




--------------------
Dacia 1310 pe GPL 1998 - DB 05 MBI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 5 Nov 2010, 12:38
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




o alta problema, la electromotor, acum vro 3-4 luni am schimbat bendixul cu unul nou(firma no name, era doar intr-un plastic sigilat si atat, pret 16 roni) l-am pus pe asta nou toate bune si frumoase pana acum luna, nu mai sarea pe coroana, ma uit la electromotor si am vazut un surub slabit, din cate stiu din surubul ala reglezi cum sa sara pe coroana, l-am strans a mers perfect. azi nu mai sarea deloc, ma uit la surub era strans. Nu stiu ce sa ii mai fac. Ideei?

cu bateria si alternatorul. bateria cu motorul oprit 12.85v, relatii 14.4, in ture 14,4, consumatori relanti 14.3, in ture 14,4. releu electornic. dar tot mai sunt zile in care imi scade intensitatea la lumina, nu mereu, cand ii pica ei pata. cu servofrana, tot la fel, cand ii pica pata, apas pe pedala si da sa moara motorul, cum ridic isi revine.


edit: am rezolvat cu pompa de benzina sa nu mai piarda ulei, am pus-o pe cea veche, cu supape noi. imi pierdea pe la inbinarea cozii cu corpul pompei.




edit: mersi, o sa stau maine sa verific electromotorul si instalatia electrica.


Inca ceva, o mica lamurire cu privire la montarea acestui releu releu.JPG ( Size: 9.28k ) Number of downloads: 909


din cat ma duce pe mine capul, sa vin cu + de la baterie, trecut prin intrerupator si pus la mufa 30 de la releu si proiectoarele puse la oricare din restu si - ori pe caroserie ori cu fir in paralel la minus baterie. accept orice alta varianta de montare.

This post has been edited by roakru: 5 Nov 2010, 16:47


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Nov 2010, 16:20
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca bobina cupleaza (porneste motorul) , si nu sare bendixul , posibil sa fie furca rupta
la alternator daca scoate tensiunile alea e mai mul t decit ok e perfect , vezi sa nu fie vre-o legatura slaba pe undeva , traseul este baterie , alternator , bloc de lumini , contact electric , instalatie


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 6 Nov 2010, 09:01
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




si inca o problema, imi stau cam in de 3-4-5 sec becurile in bord, din cate am mai citit pe aici, poate sa fie ori pompa de ulei ori axul de la delcou. Ma gandeam sa schimb eu axul, dar as vrea detalii amanuntite cu schimbarea lui. am citit niste posturi dar nu prea am inteles sad.gif


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Nov 2010, 16:55
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poate fi sonda sau uleiul , nivel insuficient in baie , o masurare a presiunii ar fi ok

axul la pompa se schimba cu tot cu pompa , pentru asta se da baia jos , pinionul la pompa se poate schimba acel pinion antreneaza pompa de ulei si delcoul , asa ca mare atentie cum umbli pe acolo , initial se aduce motorul la semn , se memoreaza pozitia distribuitorului (luleaua) , se scoate delcoul , cu un surub de 10 mai lung parca se infileteaza si se trage afara , celalalt pinion se monteaza identic , dupa ce se monteaza pinionul se veifica pozitia distribuitorului sa fie in aceeasi pozitie ca la inceput


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 7 Nov 2010, 01:51
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(roakru @ 5 Nov 2010, 11:38)
o alta problema...
Inca ceva, o mica lamurire cu privire la montarea acestui releu releu.JPG ( Size: 9.28k ) Number of downloads: 909


din cat ma duce pe mine capul, sa vin cu + de la baterie, trecut prin intrerupator si pus la mufa 30 de la releu si proiectoarele puse la oricare din restu si - ori pe caroserie ori cu fir in paralel la minus baterie. accept orice alta varianta de montare.
*



Cam gresit calculul täu . Solutia corectä aici


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 8 Nov 2010, 15:14
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Roakru,am vazut acum primul post din topic.Teul pe care l-ai aratat in foto e teul ce contine duza si pe ramura laterala economizorul de benzina.Are o supapa cu arc ce introduce aer in galeria de admisie cand creste acolo depresiunea,in frana de motor,dezamorsand circuitul de ralanti.Daca e mizerie,se poate bloca pe partial deschis si saraceste anapoda amestecul de ralanti si cel de progresie.Rezulta mers neregulat sau chiar oprirea motorului.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 9 Nov 2010, 19:00
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




bun. azi am schimbat garniturile la baia de ulei, pus ulei 3 litri marca TOTAL 15w40, schimbat si filtru. Lasat vro juma de ora pentru a se usca bine siliconul negru, pornit motor, in vro 5 secunde sau stins becurile si a crescut presiunea la 6(rece), si 3 la relanti la cald. dupa vro 2 ore sa plec cu masina, a pornit imediat, si am stat vro 4 secunde sa se stinga becurile. Nu stiu ce sa ii mai fac.



edit: pompa este originala, 11-1987

This post has been edited by roakru: 9 Nov 2010, 19:06


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Nov 2010, 21:02
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poate sa fie supapa de la filtrul de ulei , coboara tot in baie si dureaza pina se amorseaza


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 9 Nov 2010, 23:08
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




filtru de ulei este cel care mi la dat la pachet cand am cumparat ulei, scrie P800 pe el, habar nu am...ce filtru imi recomandati?


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 9 Nov 2010, 23:14
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




mann


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 10 Nov 2010, 10:02
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




dau dintr-o problema in alta 251.gif


acum, iar face figuri cu luminile. Cam ce si simptome are incarcarea, daca condesatorul dupa alternator nu mai functioneaza la parametri care trebuie? nu am aparat de masura la dispozitie.


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 10 Nov 2010, 13:49
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Condensatorul ala e pt deparazitare. Daca e in scurt sau partial scurt scade tensiunea.

Daca am inteles bine la tine la relanti scad luminile si incarcarea.
Ia incearca sa strangulezi furtunul dintre servofrina si galerie. Daca relantiul creste si luminile isi revin, de regula simeringul de pe axul servo distrus. Nu prea se gaseste, uneori se improvizeaza din ceva covor din cauciuc si doua preducele. Daca ai noroc, poate mai gasesti kit de reparatie servofrina.
Sau, daca ai si bord Cn cu capsule vacuumatice, poate una din ele e neetansa si pe la ea "trage aer fals"..

Apoi, masoara si tensiunea de incarcare. Recomand releu electronic cu fir de referinta. Eventual fulie mica pe alternator...
Nivelul, amestecul, ai mai multe de verificat. Ia-o incet si pe rind.

This post has been edited by diaconuliviu: 10 Nov 2010, 13:51


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 10 Nov 2010, 15:28
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




un raspuns rapid va rog frumos, sa presupunem ca sa ars selenoidul( bobina de la electromotor, care se misca cand ii dau curent, chestia aia de se prinde in 4 suruburi), este posibil sa nu dea curent la rotor ca sa il roteasca?....adica dau cheie se aude niste tacaneli (ca de releu) si selenoidul nu sare, rotorul nu se invarte.


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursu_florin2002
post 10 Nov 2010, 16:45
Post #24


Administrator


Group: Members
Posts: 279
Joined: 4 April 08




Ai verificat carbunii ? (perii colectoare). Posibil sa fie dus starterul. Gasesti ieftin in dezmembrari ( cam 20 lei).....mai verifica si furca....na , e plastic , se mai rupe. Vezi daca ai si bucsa de reglaj la prinderea electromotorului pe motor (este la una din cele 3 gauri). Oricare din ele poate fi de vina.
Mai poti curata si acele canale ( santuri) de pe rotor....Da-l jos , pune-l direct pe baterie si verifica-l....nu-i mare lucru , si se vede din prima.

This post has been edited by ursu_florin2002: 10 Nov 2010, 16:51


--------------------
Renault Symbol 2008 - 1,4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 10 Nov 2010, 17:23
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




am pus selenoid nou, si nimic tot la fel...tacane releul si atat, nici un semn de viata. am pus pe alt releu nimic la fel.


edit: maine fac rost de vro 3 electromotoare( nu le stiu starea de functionare)... alta intreabare: Sa zicem ca e bobina la rotor in scurt, asta ar insemna sa nu functioneze, nici selenoidul(starterul, cum so numi)?



edit: @diaconuliviu - o sa incerc maine dupa ce fac electromotorul ceea ce ai zis tu. Bordul este original, scoica sau cum se zice.

This post has been edited by roakru: 10 Nov 2010, 18:23


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 10 Nov 2010, 21:16
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ia vezi periile daca nu cupleaza , poate reusesti sa il repari singur


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 12 Nov 2010, 17:56
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




bunnnn, electromotor facut, din 3 electromotoare am facut 1 bun( pentru cat timp, habar nu am).
Astazi, in lipsa de ocupatie, ma manca pe mine sa ii fac o aerisire, deoarece nu am mai umblat la frane de vro 4 luni si simteam ca e pedala cam jos si moale. Zis si facut, sun un tovaras, l-am pus la volan, am pornit motorul, si tipam la el sa faca pedale(asa ma invatat un nene). Am facut aerisirea, am constatat ca un purjor/aerisitor cand faceam pedale mai scotea cate o picatura de lichid, in spate, asta o sa rezolv maine cand ma duc sa cumpar unul nou. Acum sa ajungem la ce e mai interesant, de cand am luat masina cand franam se auzeau troncanituri pe spate( la tamburi) nu erau asa deranjante, nu se auzeau asa tare. Acum juma de ora am plecat cu masina, apas pe pedala si ma bucuram ca tine sus si bine biggrin.gif, dar de la 50 km/h am franat usor si am parcat si deoadata trosc, trosc si inca cateva sunete care nu stiu sa le exprim, la fel ca inainte doar ca sunt mult mai puternice ca intensitate sonora.
Din cate stiu, sunt tamburi mari, si cilindri de break ceva de genu, ma pus un mester sa cumpar, dar i-am cumparat degeaba ca nu ia pus. Si vreau sa va mai spun ca habar nu am sa reglez saboti sau cum se numeste, tot ce pot sa va zic, ca in mod sigur nu sunt reglati cum am citit pe forum, adica sa se frece nitel de tambur. Mai stiu ca am sistem cu autoreglaj mellow.gif , tamburi nu au santuri, si mai stiu ca un ferodou/segment de frana e putin crapat.

Ceea ce vreau eu, niste detalii : - cum sa reglez distanta intre tambur si segmenti de frana
- cum sa schimb segmenti de frana.

Daca se poate, cu lux de amanunte, eventual si poze. De genu, 1. scoti cricul din masina. 2. scoti manivela. 3. pauza de tigara ca ai obosit. 4. slabesti piulitele de la prezoane.....etc. Am cam exagerat.


Multumesc anticipat!
worship.gif


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 Nov 2010, 18:29
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




e autoreglaj acolo,adica e cu clicket si atata se desfac pan ating in tamburi.Dai roata jos .scoti tamburu(ma gandesc ca asta stii)si cum te uiti la saboti in dreapta ai un sistem de parghie care calca pe un pinten cu zimti pe el.Acuma ai sa vezi ca daca dai de parghie inspre dreapta cu surubelnita ceva o sa faca click,click si se desfac saboti,atata ii desfaci pana intra putin fortat tamburu,adica ,dai un click pui incerci sa pui tamburu si tot asa pana intra putin fortat.Te uiti sa ai arcurile de la clopotei care tine saboti apropriati de platou,si sa nu ai scurgeri de lichid

12 Nov 2010, 19:33:
te mai uiti daca tot ai desfacut si la cablul de frana ,el trece prin tendon di pe urma ajunge la saboti,E acolo unde intra prin tendin are o bucsa de cauciuc care o pui corespunzator altfel nu tine bine frana de mana(ai grija sa nu o rupi ce baga al dracu de nasol)si e FOARTE IMPORTANT sa nu fie unsi saaboti sau tamburii,bafta si sper sa fi inteles

This post has been edited by ghitza: 12 Nov 2010, 18:33


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roakru
post 13 Nov 2010, 22:28
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 June 10




@diaconuliviu - am sugrumat furtunul care intra in plosca de servofrana si turatia a scazut...este de bine sau de rau?

@ghitza - mersi pentru sfaturi, dar tot am stat o jumate de ora cu surubelnita in mana si ma uitam ciudat de ce parghie sa dau, dar intr-un final am nimerit(din greseala)

alta problema: am facut aerisire, lichid nu pierde, am iesit sa testez. La primul test 40km/h, 2 persoane, am adus-o la 0 repede(dupa parerea mea, perfect), a scartait odata si scurt rotile dupa fata amdoua si pe urma lin, oricum nu am apasat la fund pedala si ca "ciobanu". Al doilea test 60km/h, singur in masina, apasat ca "ciocanu" portiune de asfalt cu putin nisip, sa blocat o roata pe fata dreapta (cum stai la volan), pe urma o portiune de asflat curat, sa blocat tot dreapta.
Acum vro 4 luni, discuri noi, si un etrier pe stanga, placute noi si cam atat.
Cam ce sfaturi imi puteti da sa remediez problema, macar daca se blocheaza sa se blocheze amandoua sa nu am surprize cum am avut iarna trecuta sa fac patinaj artistic pe zapada dupa o frana brusca. STIU nu sariti in cap, trebuia frana de motor, dar eram incepator si ma cam batea dacia biggrin.gif .


--------------------
dacia 1310 CL 1987
la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 14 Nov 2010, 09:51
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




pai poate mai ai aer in instalatie,ai aerisit bine?
vezi la roata care nu infraneaza dc nu face asta,dar posibil sa mai ai aer la acea roata


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 14:07
Forum Renault