Sistemul de racire, Se cam incalzeste imediat
![]() ![]() ![]() |
Sistemul de racire, Se cam incalzeste imediat
vdaniel |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Dacia si atat Group: Members Posts: 267 Joined: 24 March 09 From: moldova di nord ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1999
- bt-www respir deci traiesc
|
|||
bucatzel |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Nu temperatura apei din radiator e cea pe care o indica acul din bord, ci cea a apei din motor. Momentul de scadere ar trebui sa corespunda deschiderii termostatului, moment in care apa mai rece din radiator pleaca spre motor.
Probabil termostatul iti face figuri. sau poate se aduna ceva mizerii pe langa el. Eu acolo as cauta prima oara. Si apropo... asa e normal, sa mergi si iarna si vara cu antigel in instalatie... This post has been edited by bucatzel: 28 May 2010, 11:43 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
vdaniel |
![]()
Post
#3
|
![]() Dacia si atat Group: Members Posts: 267 Joined: 24 March 09 From: moldova di nord ![]() |
Daca e termostatul, este mai bine sa-l scot vara?
Ce marca de termostat recomandati pt a-l schimba pe acesta? |
--------------------
dacia
1310
1999
- bt-www respir deci traiesc
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
trebuie sa aerisesti, bineinteles cu caloriferul deschis, termostat pune vernet, nu trebuie scos vara
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(vdaniel @ 28 May 2010, 10:50) Daca e termostatul, este mai bine sa-l scot vara? Ce marca de termostat recomandati pt a-l schimba pe acesta? Nu doar cä nu trebuie scos , ci e chiar contraindicat - motorul va functiona la temperaturä foarte joasä si asta se traduce în uzurä prematurä a setului motor . E posibil sä fie pus invers termostatul ... |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
vdaniel |
![]()
Post
#6
|
![]() Dacia si atat Group: Members Posts: 267 Joined: 24 March 09 From: moldova di nord ![]() |
la termostat nu e umblat recent, deci sigur nu e pus invers
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bt-www respir deci traiesc
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(vdaniel @ 28 May 2010, 12:50) NU! Termostatul mentine motorul in plaja optima de temperatura . Care e undeva pe la 80 de grade. Cred ca daca prinzi o vara atat de calda, n-o sa-ti arda ![]() Ca sa intelegi. Pe aceeasi masina, cu ventilatie clasica. Vara. Mers normal, fara cozi interminabile si alte prostii. Cu termostat: In 1-2 km, temperatura ajunge la 80 de grade, si acolo ramane. Fara termostat: Dupa 3-4 km, temperatura ajunge in sfarsit pe la 60, si pe acolo ramane. In consecinta, rulaj la temperatura inadecvata, alte dilatatii in interiorul motorului, alte uzuri. Mai mari, evident. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Alexio |
![]()
Post
#8
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Jura-te ca termosatul mentine la 80 grade? Daca esti din bucuresti gasim o zi si iti arat eu Dacie tinuta in 3000 RPM in oras la ora 12 cand e temperatura cea mai nenorocita si daca atinge cu mai putin de 2 mm linia din mijloc (uitandu0te de jos in sus) eu o dau la REMAT.
Cum fac asta este treaba mea... dar folosesc termostat normal. PS: Bucuresti-Pitesti vara la ora 1 cand duhneste soarele cu 120-130 in continuu a ajuns cam cu 3mm pana in linia de mijloc pe 120 de km de rulare. This post has been edited by Alexio: 28 May 2010, 18:23 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
revoOO |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu Ambreiaj Group: Members Posts: 106 Joined: 12 June 09 From: Constanta ![]() |
Alexio, cred ca stiu la ce te referi :"> !
|
--------------------
Dacia
1310
'83 TLX
- CT-03-W L L
|
|
vdaniel |
![]()
Post
#10
|
![]() Dacia si atat Group: Members Posts: 267 Joined: 24 March 09 From: moldova di nord ![]() |
zii tata si noua
![]() |
--------------------
dacia
1310
1999
- bt-www respir deci traiesc
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Alexio @ 28 May 2010, 19:07) Nu cred ca ma convingi sa ma plimb din TM pana in Bucuresti pentru un ac de temperatura ![]() ![]() Si in Timisoara, vara, nu puteam sa ma plang ca e racoare... Daca prindeam o infundatura pe undeva, dupa 10 minute de stat pe loc, incepea sa se ridice acul spre 90. Imi sprijineam piciorul pe acceleratie in loc de frana, cat sa tin motorul pe la 1000-1200 RPM, si cobora imediat acul inapoi la 80. Eu aveam elicea pe fulie, nu electroventilator, cum cred ca ai tu. Oricum, ce am spus eu mai sus e modul normal de functionare. Intr-adevar, exista mai multe termostate, cu limite de temperatura diferite si utilizari diferite. Adica iarna/vara. Dar la toate principiul e acelasi: Deschid apa din radiator cand cea din motor e mai mare de x grade, si inchid cand apa scade sub y grade. x si y fiind in jurul a 80 de grade. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Merced |
![]()
Post
#12
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Cam ce trebuia sa fie spus s-a spus, termostatul trebuie schimbat. De proba poti merge si fara el o zi, doua, ca sa vezi daca se manifesta la fel. Evident aeriseste instalatia. Nu cred ca ai vreo problema grava.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
banuiesc ca nu face bulbuci in borcan, scoate termostatul si curata-l, eventual incearca fara, dar nu umbla fara mult timp..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vdaniel |
![]()
Post
#14
|
![]() Dacia si atat Group: Members Posts: 267 Joined: 24 March 09 From: moldova di nord ![]() |
Nu face bulbuci in borcan, voi inlocui termostatul
Multumesc tuturor ![]() |
--------------------
dacia
1310
1999
- bt-www respir deci traiesc
|
|
bozzo |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru amarat...cu statie CB Group: Members Posts: 554 Joined: 17 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Cupara-ti un Vernet sau Wahler, de 83 de grade si nu o sa mai ai probleme.
Bafta. |
--------------------
Renault Symbol
1.4
2007
- B-XX-HAM Intek M-760 + Sirio ML 145 Wouxun KG-UVD1P
Dacia - aventura continua...in fiecare zi!!! [B]YO3IIX 233-SP-45[/B] |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
avansul cum e reglat la masina? Carburatorul ?
Voi schimbati la piese de va vine acru la cum va zic meseriasii dar foarte rar va prindeti de problemele reale. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
vdaniel |
![]()
Post
#17
|
![]() Dacia si atat Group: Members Posts: 267 Joined: 24 March 09 From: moldova di nord ![]() |
Avansul si carburatorul teoretic ar trebui sa fie oK. Eu nu ma bag la reglat asa ceva, dar am un prieten mecanic de meserie care ma mai ajuta. De mai bine de 10 ani Dacia mea nu a vazut alti mecanici ,in afara de noi 2 .
Totusi il voi ruga sa traga un ochi si la Dacia mea |
--------------------
dacia
1310
1999
- bt-www respir deci traiesc
|
|
Dan89 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 20 April 10 From: Bucuresti ![]() |
Mie la dacia 1310 din 91` cu motor de 1289 cmc, imi statea acul de temp. cu caloriferul inchis la 95 grade C, si cu caloriferul deschis la 90 grade C, Din simptomele descrise tot la termostat as zice sa te uiti prima oara.
|
--------------------
Dacia
Solenza / Scala
2003
- B 136 DAN Drumuri bune!
|
|
truman |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 19 January 07 ![]() |
Domnilor, am si eu o problema oarecum asemanatoare si nu cred ca mai are rost sa deschid un alt topic.
Prima problema era ca motorul parea ca se incinge prea mult, apoi am vazut ca mocheta si covorasele erau umede. Astazi, dupa ce am mers cu masina, curgea apa calda de undeva sub bord, langa schimbatorul de viteze. Exista vreun surub pe acolo, ca eu n-am gasit si apa a tot curs. ![]() |
--------------------
DACIA
1310
1999
- B85---
|
|
tr04www |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.122 Joined: 13 October 09 From: Bucuresti ![]() |
s-ar putea sa ai caloriferul fisurat si d-aia iti curge sub bord.ai bord cn cmva?
|
--------------------
Renault
Talisman
Intense 2016
|
|
truman |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 19 January 07 ![]() |
QUOTE(tr04www @ 6 Jun 2010, 13:33) Da, bordul asa este. Am atasat si o poza cu locul prin care curge si pare ca ar lipsi un dop, ceva. ![]() Plus ca umezeala asta vine exact peste niste cabluri... Attached thumbnail(s) apa.jpg ( Size: 156.16k ) Number of downloads: 727 |
--------------------
DACIA
1310
1999
- B85---
|
|
ghitza |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pai acolo trebuia sa ai un furtunas bagat pe stutul asta si scos printr-o gaura facuta in podul pedalier este un fel de scurgere.mai poti verifica si daca este fisurat radiatorul de la aeroterma
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
din ce vad eu in poza , se pare ca apare o picatura de antigel pe gaura aia
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
truman |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 19 January 07 ![]() |
Nu stiu sa fi fost vreun furtun pe acolo si numai prin acea gaura curge ceva, probabil antigel. Nu am gasit nicio alta crapatura.
Se poate astupa sau trebuie facuta acea scurgere? |
--------------------
DACIA
1310
1999
- B85---
|
|
gangara |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
ai bord CN.
caloriferul este fisurat sau...vreo pb la vreun furtun. Trebuie remediata problema asta. Ideea este ca si eu am aceeasi problema, calorifer spart, insa pretul si munca, ce tb depusa, sunt considerabile |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
truman |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 19 January 07 ![]() |
QUOTE(gangara @ 7 Jun 2010, 13:29) ai bord CN. caloriferul este fisurat sau...vreo pb la vreun furtun. Trebuie remediata problema asta. Ideea este ca si eu am aceeasi problema, calorifer spart, insa pretul si munca, ce tb depusa, sunt considerabile M-a sfatuit cineva sa anulez momentan caloriferul, asta cel putin pana la toamna. Mi-a spus si ca e destul de greu de inlocuit. Am scos furtunele alea si le-am prins direct, dar am observat dupa ce am pornit motorul ca la unul dintre ele picura pe langa colier. Sper doar ca trebuie strans mai bine. Exista cumva vreo problema la ITP daca nu mai ai caldura in masina? ![]() |
--------------------
DACIA
1310
1999
- B85---
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
sa schimbi acel calorifer e foarte simplu.
indepartezi casetofonul daca ai asa ceva si apoi cu o surubelnita desfaci clemele cutiei din partea de jos a aerotermei. cele din spate dau ceva bataie de cap insa se desfac usor si ele, trebuie mai mult sa le intuiesti pozitia. odata clemele date jos iese si fundul de plastic si asa poti scoate acel calorifer. f. simplu. This post has been edited by pirvumark: 7 Jun 2010, 17:10 Attached thumbnail(s) cn2.jpg ( Size: 459.94k ) Number of downloads: 735 Attached File(s) ![]() |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
ciufulitul |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
nu e greu de schimbat caloriferul,in cazul asta la el e problema sau la furtunele care intra in el.
eu am scos termostatul pentru ca odata cu venirea temperaturilor astea ridicate imi statea acul de la la termometru pe rosu,iar acum daca merg cu masina prin oras/aglomeratie/temperatura peste 25 grade sta la fel de sus acul,in schimb daca ies pe autostrada si ii dau undeva la 100/h se ridica pana la 110 grade acul,nu se aprinde martorul de temperatura si nu reusesc sa fac sa scada temperatura decat daca o las mai moale,la 80/h constant....dar pe autostrada sa mergi cu 80/h?....nu e rusinos? ![]() |
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
Alexio |
![]()
Post
#29
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Nu nu e rusinos.
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
ciufulitul |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 5 January 10 ![]() |
cand trec bolizii pe langa tine de zici ca stai pe loc chiar iti vine sa te dai jos din mers ca patitul din banc....
in fine dar sa nu poti depasi macar un camion ca si ala merge cu 90/h ca atat are limitatorul setat, de frica sa nu iti iasa abur de sub capota.......... |
--------------------
dacia
1310
1999 berlina
- hd-07-tkn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 15:47 |