DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema pornire

post 21 Aug 2003, 13:07
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Problema mea este ca dimineata dupa ce masina a fost oprita mult timp (>12ore) nu mai porneste decat dupa ce invarte de 10-12 ori electromotorul. Lucrul acesta se intampla si daca a fost oprita 2-3 ore, in acest caz se invarte de 5-6 ori inainte sa porneasca. Dupa ce l-am pornit,si l-am lasat 30 sec, daca il pornesc iar se invarte de 2-3 ori pana porneste. Daca am mers mult cu masina porneste din prima.

Am schimbat urmatoarele: bateria, bujii, filtru benzina, filtru de aer si tot la fel face (am curatat si senzorul de aprindere). Care poate fi cauza......


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 21 Aug 2003, 13:08
Post #2


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




incearca sa cureti contactele de la senzorul de turatie smile.gif


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 21 Aug 2003, 13:09
Post #3





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


le-am curatat....


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 21 Aug 2003, 13:20
Post #4


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




cati Km ai cu ea ??? .. eu as zice sa incerci sa iti cureti bujiile .. nu mai stiu ce sa zic ... e ciudat


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aless
post 21 Aug 2003, 13:30
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 27 May 03
From: Ploiesti




Ai mers cumva cu ea mult pe rosu?
Sa nu fie ceva pe la pompa de benzina.


--------------------
KIA CEE'D 2008 - PH-09-ADN
Nimic nu este mai definitiv decat lucrurile pe care le facem provizoriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hawkeye
post 21 Aug 2003, 13:30
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 16 July 03




mie (nova gt) mi se manifesta asa iarna. am schimbat fisele de la bujii, bujiile, capacul de delco si s-a rezolvat.
posibil si capacu de delco sa faca probleme.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 21 Aug 2003, 13:31
Post #7





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


am schimbat bujiile,bateria,filtru de benzina, ASTAZI
nu am mers cu ea fara macar 3 litri in rezervor


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
hawkeye
post 21 Aug 2003, 13:34
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 16 July 03




atata timp cat electromotoru invarte fara nici o problema, ai schimbat bateria degeaba. si filtru de benzina zic ca nu prea are legatura cu pornitu la rece.

schimba fisele de la bujii si capacu de delco.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 21 Aug 2003, 13:45
Post #9





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


n-am cumparat baterie mai ci am schimbat-o cu alta despre care stiu sigur ca e buna, iar filtrul de benzina l-am schimbat ca am facut revizie.....
Doar bujiile le-am schimbat degeaba....

Legat de fise si de delcou.....nu cred ca sunt ele, ca in mers se comporta impecabil.....


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 21 Aug 2003, 14:22
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




Ma gandesc la doua scenarii:
1. Depresurizarea cirucitului de alimentare.
Undeva in circuit (de obicei la pompa de benzina) este o supapa uni-sens care, dupa ce opresti motorul, tine instalatia sub presiune.
Daca supapa "scapa", atunci modul de manifestare pe care-l spui are sens. Cu cat trece mai mult timp de cand ai oprit motorul, cu atat se pierde mai multa presiune, deci cu atat trebuie sa functioneze mai mult pompa de benzina sa restabileasca presiunea.
Ca sa verifici: imediat dupa ce opresti motorul, sugruma (prin strangere cu o cheie franceza, sau similar) o portiune a frutunului de alimentare cu benzina cat mai apropiata de rezervor. Lasa asa masina peste noapte, iar a doua zi dimineata desfa "sugrumarea" si porneste masina. Daca porneste repede, asta e cauza. Daca nu... cel putin nu ai mai cheltuit bani cu schimbatul unor componente care oricum erau bune.
Ceva similar se intampla la unele BMW-uri mai vechi atunci cand sistemul de alimentare se depresuriza.
Depresurizarea se poate intampla si datorita unor injectoare care curg, dar atunci problema ar trebui sa se manifeste in special la 1..3 ore dupa oprirea motorului, si mai putin dupa 12 ore.

2. Ceva nu este OK cu pornirea la rece (in sensul ca amestecul este prea sarac). Poate fi senzorul de temperatura a lichidului de racire, ceva in neregula cu ECU-ul. Ti-as sugera ca, inainte sa pornesti masina dimineata, sa scoti firul de la sensorul de temperatura a lichidului de racire.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 21 Aug 2003, 14:23
Post #11


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




MAI OAMENI BUNI !!!

De ce nu cititi forumul .. asa .. in general ....

DSN NU ARE DELCOU ..... aprinderea este electronica iar impulsurile sunt generate de calculator pe baza unor semnale "citite" de pe volanta .... delcoul este "obsolete" ...
De altfel si avansul tot electronic este reglat ....

Cat despre faptul ca nu iti porneste la cheie .... ai doar doua elemente de verificat ..

1. admisie, adica injectoare/pompa benzina
2. aprindere, adica bujii/cabluri bujii

Tinand cont ca zici ca atunci cand motorul este cald iti porneste la cheie numai astea ar putea fi ...

P.S.: cu filtrul de aer cum stai ????


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 21 Aug 2003, 14:23
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Hawkeye00 - DSN nu are capac delcou


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
Bogdan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 21 Aug 2003, 14:32
Post #13





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


QUOTE

1. admisie, adica injectoare/pompa benzina
2. aprindere, adica  bujii/cabluri bujii

Tinand cont ca zici ca atunci cand motorul este cald iti porneste la cheie numai astea ar putea fi ... 

P.S.: cu filtrul de aer cum stai ????


Am mai spus de 2 ori: filtrul de aer, bujiile le-am schimbat azi

Legat de partea de admisie, partea cu pompa de benzina cred ca este cea mai plauzibila explicatie de pana acum. Am sa incerc un experiment diferit de cel cu sugrumarea furtunului: dimineata pun contactul de mai multe ori pe M si apui pornesc.....asta ar trebui sa amorseze pompa de benzina de mai multe ori deci o refacere a presiunii......

Legat de senzorul de temperatura lichid de racire: unde e situat....?


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
aless
post 21 Aug 2003, 14:37
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 27 May 03
From: Ploiesti




Eu unul cred ca pompa de benzina nu se amorseaza decat prima data la punerea contactului in pozitia M. Atunci cand se aude si sunetul de amorsare.
Asta daca functioneaza corect.


--------------------
KIA CEE'D 2008 - PH-09-ADN
Nimic nu este mai definitiv decat lucrurile pe care le facem provizoriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 21 Aug 2003, 14:46
Post #15


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Aceeasi belea o am si eu la Renault 21. Iarna, cind e rece (dimineata sau dupa o parcare de citeva ore) porneste fara probleme! Daca mergi cu ea, o lasi sa stea pina in 45 de minute, dai la cheie de ti se acreste. Se aude cum pornesc cilindrii pe rind. Dupa care merge perfect. Am dus-o in 15 mii de serviceuri in tara si in afara (Germania si Elvetia) si am primit acelasi raspuns: face condens, uda bujiile, deci pornire mai greu. Adevarul este ca in capacul de la ulei era smacolina d-aia alba (spuma) intr-un strat destul de gros.
Vara se comporta exemplar, numai iarna face belele!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hawkeye
post 21 Aug 2003, 14:46
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 16 July 03




QUOTE
Hawkeye00 - DSN nu are capac delcou


si fisele de la bujii unde intra?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 21 Aug 2003, 14:48
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




[quote="Suciu Sorin"][quote]Legat de senzorul de temperatura lichid de racire: unde e situat....?[/quote]
Vezi ca ideea nu este (neaparat) sa scoti conectorul din senzor si sa-l lasi in aer.
Cauta in manual care sunt parametrii senzorului, mai exact ce rezistenta trebuie sa aibe la rece, respectiv la cald. Apoi verifica-l cu un Ohm-metru.
Daca ai dubii in legatura cu senzorul, pune in capatul firului o rezistenta similara cu valoarea pe care s-o aibe senzorul la rece, celalalt capat al rezistentei la masa, si incearca sa pornesti masina.
Faza cu firul lasat in aer merge numai daca manualul spune ca rezistenta senzorului la rece tinde spre infinit.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bondoo7
post 22 Aug 2003, 07:02
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 9 September 02
From: Roman




pt hawkeye00
... masinile nu au "delcou" ci ruptor-distribuitor, denumirea uzuala de la noi fiind data de firma care fabrica acest dispozitiv - Delco (similar la garniturile de frana sau ambreiaj - "ferodouri" de la Ferodo), la SRN exista manual de service - citeste-l, daca nu-l ai si chiar vrei sa stii fisele de la bujii intra in modulul de aprindere care contine doar ridicatoarele de tensiune, scanteia fiind comandata data de computer asa cum a scris Liviu ...


--------------------
dacia supernova confort
toate bune ?..?..?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hawkeye
post 22 Aug 2003, 08:30
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 16 July 03




parerea mea e ca cei de la dacia au fost complet depasiti de tehnologia care este in supernove si de-aia au fost asa mari gherle.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 22 Aug 2003, 10:24
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




QUOTE
...cei de la dacia au fost complet depasiti de tehnologia care este in supernove...

Eu cred ca nu au fost depasiti. Ci atat s-a vrut.
Pana la urma, tot ce se intampla in industria auto se reduce la costuri si eficienta economica. Un compromis performante / costuri.
Daca vroiau ca la Solenza sa nu mai apara rugina de timpuriu, investeau in alta tehnologie de tratare a tablei.
Audi TT se fabrica in Ungaria, o tara fara experienta in industria de autoturisme, inainte de '90. Si Audi TT iese foarte bine.
Daca doreau sa fabrice Ferrari la Pitesti, sunt convins ca reuseau sa faca Ferrari. Evident, cu investitiile de rigoare, in tehnologie, oameni si training.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Aug 2003, 20:13
Post #21


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Dupa cum a zis Liviu, pornirea tine de 2 componente: partea de alimentare si partea de aprindere.
Sunt 2 posibilitati: ori nu ajunge benzina, ori nu se face aprinderea.
Daca nu ajunge benzina: pompa nu lucreaza, filtru colmatat, injectoare infundate, supapa reglare presiune la injectoare usor defecta.
Se verifica senzorul de turatie (care da semnal pentru aprindere)
Se verifica releu injectoare sa nu fie defect sau sa aiba contacte improprii
Se verifica ca furtunele sa nu aiba pierderi.
Se verifica starea rezervorului, sa aiba loc aerisirea (supapa de supra/sub presiune a rezervorului).
Se verifica alimentarea circuitului pompei de banzina (continuitate, contacte imperfecte etc).
Se verifica senzorul de soc.
Se verifica motorasul de relanti, se dau cateva "impulsuri"
Se verifica supapa purjare canistra (se obtureaza furtunasul)
Se verifica starea bobinei de aprindere.
Se verifica traseul de evacuare (sa nu fie infundat) si catalizatorul sa nu fie colmatat.
Se verifica starea volantei motor.
Se verifica distributia.
Se verifica compresia in cilindrii

Daca astea nu ajuta se verifica la parohia de care apartii locurile libere pe lista de acatiste.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 23 Aug 2003, 00:13
Post #22


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




hai ca mi-ai placut .. chiar ai reusit sa imi "smulgi" un zambet la faza cu parohia .. ha ha ha !!!


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 23 Aug 2003, 08:16
Post #23


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Si poate se verifica si bucsa antidemaraj de pe coloana volan.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LucescuC
post 23 Aug 2003, 12:45
Post #24


Calaret


Group: Members
Posts: 1.300
Joined: 1 August 03
From: Iasi




Salut!
Umila mea parere este ca la tine e de vina pompa de benzina.Nu ai spus cati km ai.
Pompa de benzina are o sita care opreste gunoaiele si rugina sa intre in ea.Chestia ca sita respectiv a se sparge cam dupa 20k km si in service la revizie nu am auzit sa verifice cineva asa ceva.
Am un prieten caruia tot asa nu ii pornea masina(~70k km) nici dimineata si nici in timpul zilei si am luat pompa mea de benzina(18k km) si i-am montat-o lui si minune pornea la sfert exact ca masina mea.Si-a cumparat pompa noua,i-am schimbat si sita respectiva si acum porneste perfect.O pompa-Aprox. 3 milioane.
Deci problema e sa verifici sita periodic ca sa o schimbi imediat ce s-a spart.


--------------------
Renault , Honda Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V 2003, 1998 - GL-05-XLN, IS-80-LCG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LucescuC
post 23 Aug 2003, 12:49
Post #25


Calaret


Group: Members
Posts: 1.300
Joined: 1 August 03
From: Iasi




Salut!
Umila mea parere este ca la tine e de vina pompa de benzina.Nu ai spus cati km ai.
Pompa de benzina are o sita care opreste gunoaiele si rugina sa intre in ea.Chestia ca sita respectiv a se sparge cam dupa 20k km si in service la revizie nu am auzit sa verifice cineva asa ceva.
Am un prieten caruia tot asa nu ii pornea masina(~70k km) nici dimineata si nici in timpul zilei si am luat pompa mea de benzina(18k km) si i-am montat-o lui si minune pornea la sfert exact ca masina mea.Si-a cumparat pompa noua,i-am schimbat si sita respectiva si acum porneste perfect.O pompa-Aprox. 3 milioane.
Deci problema e sa verifici sita periodic ca sa o schimbi imediat ce s-a spart.


--------------------
Renault , Honda Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V 2003, 1998 - GL-05-XLN, IS-80-LCG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 24 Aug 2003, 10:52
Post #26





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


am 19700km
dintre toate cele enumerate de klaus ce-a mai probabila este dupa cum spune si IS-04-UKA, pompa de benzina. Voi merge la service sa o schimb, si vreau sa stiu si eu unde e sita aia si cum se schimba.....


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Bob
post 11 Sep 2003, 19:09
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 1 June 03
From: Timisoara




Am si eu o problema asemanatoare. Masina a stat vreo o saptamina fara sa fie pornita. La prima pornire a plecat la sfert dar dupa vreo citeva zile a inceput sa faca figuri. Nu mi-a mai pornit nici la a patra cheie. Am cu ea 45 K. Ma gindeam sa nu fie bateria din cheie de vine. Sa nu citeasca cheia si asta sa fie cauza. Poate primesc vreo idee.


--------------------
Renault Megane 2008 Privilege 1.5 dCi 105 Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 11 Sep 2003, 22:53
Post #28


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




cheia se citeste prin inducite, bateria e pt teelcomanda doar.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razvan.jbl
post 11 Sep 2003, 23:53
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 5 January 03
From: Buc-PL si retur




Salut !

Si io am patit azi la fel ! Cu motorul cald, dupa o oprire de 10 minute a luat-o abia la a 6 cheie.
Clar nu e de la cheie (am schimbat sapt trekuta bateria, si nu se compara cu simptomele date de o cheie defecta).
Tre sa o duc la doftor !

Bafta


--------------------
Dacia Logan 1,6 Ambition
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 12 Sep 2003, 06:51
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




QUOTE
Salut !

Si io am patit azi la fel ! Cu motorul cald, dupa o oprire de 10 minute a luat-o abia la a 6 cheie. 
Clar nu e de la cheie (am schimbat sapt trekuta bateria, si nu se compara cu simptomele date de o cheie defecta).
Tre sa o duc la doftor !

Bafta

Daca dupa ce pui contactul ledul martor din bord se stinge atunci cheia este sigur Ok. Din cate stiu daca ar fi probleme cu cheia atunci ledul acela trebuie sa clipeasca des


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 06:52
Forum Renault