GPL, protectie la rateu in carb?
![]() ![]() ![]() |
GPL, protectie la rateu in carb?
Komissar |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
|
||
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|||
krapcarasu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu e nevoie de asa ceva, stai calm, gazul nu intretine arderea
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca ai rateuri ai probleme cu aprinderea , in special la pornire
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Komissar |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Stiu... si nu am rateuri.
Dar imi era frica ca la primul rateu (care s-ar intampla sa se intample ![]() |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
stai linistit ca mie m-a bubuit la inceput de m-a strimbat capacul de la culbutori si curgea ulei de am zis ca pierd pe la delco
![]() daca ai instalatie model nou (cu supape pe plamin butelie si filtru) nu ai probleme alea daca comutatorul este bun se inchid in 2 secunde dupa oprirea motorului |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Komissar |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
O sa fac poze la instalatie. Cred ca e un Tomasseto.
Intrebare 2: furtunul dintre plaman si carburator - exista o limita a cat de lung poate sa fie ? |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
anndi |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
Furtunul ala nu prea e indicat sa depaseasca 40 cm. Reactioneaza mai lent la accelerare decelerare. Si legat de rateurile din carb mai degraba sa iti faci griji pentru membrana din vaporizator...eu aia am zapacit-o cu rateurile.
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
romaro |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 5 January 11 From: Pitesti ![]() |
pt protectie la rateuri,se pune ori stut cu valva unisens incorporata sau valva unisens pusa pe furtun.
rateul in carburator mai apare si atunci cand debitul gazului este prea mare(reglare defectuoasa). |
--------------------
dacia/aro
logan/1300/ 244
2008/1977/2002
|
|
Komissar |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Revin cu inca o intrebare.
Am inceput sa-mi montez GPL pe o "Broscuta" (Volkswagen Broscuta) . Bomba va sta in spatele banchetei spate (cfm. pozelor) - din pacate, cu "ceasul" in sus, desi la dacii in general ceasul sta inclinat. Am inteles ca din cauza asta, bomba nu se va putea umple la capacitatea maxima/utila, ci va incapea ceva mai putin gaz. Acest lucru nu ma deranjeaza ... intrebarea e daca nu se vor simti si alte efecte nedorite ? Attached thumbnail(s) 08022008044.jpg ( Size: 696.65k ) Number of downloads: 1110 08022008045.jpg ( Size: 735.3k ) Number of downloads: 1068 |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
payty |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
in primul rand scade ceva din putere. eu la vechea dacie a tatalui meu simteam o scadere vizibila de putere.
gpl-ul e doar daca vrei sa circuli foarte ieftin. In al doilea rand, cand am dat masina la remat, am scos chiulasa. supapele aratau ca in poza atasata. (poza nu e cea reala, dar ca sa iti faci o idee, exact asa aratau si acelea). Nu stiu daca de la GPL erau asa, am fost de mai multe ori contrazis pe forum pt ca am afirmat asta, dar cert e ca am constatat ca aratau asa. Masina a mers cam 60.000 de km pe gpl. Ar mai fi si chestia ca uneori gazul e extrem de prost. Eu am nimerit o data unul atat de prost incat nu puteam merge deloc in viteza a 5-a din cauza ca motorul putea sa traga deloc. Oricum cazurile sunt foarte rare. In rest, nu sunt alte probleme. Attached thumbnail(s) supape.JPG ( Size: 6.97k ) Number of downloads: 1152 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Komissar |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Hmmm... acolo vad rugina. - Gazul contine apa ?
later edit: nu cumva aveai membrana de la vaporizator sparta si iti intra apa in gaz? Si poate si din cauza asta iti tragea prost ? De asemenea, sper ca cineva poate sa-mi raspunda si la ultima intrebare, legata de pozitionarea buteliei . Ceasul in sus, vs ceasul intr-o parte . This post has been edited by Komissar: 12 Feb 2011, 21:43 |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu va lucra indicatorul de nivel
12 Feb 2011, 22:55: ar trebui sa indoi tija de la plutitor This post has been edited by krapcarasu: 12 Feb 2011, 21:55 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Komissar |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Dar sistemul GPL are protectie la supra-umplere, nu ? indiferent de ce arata indicatorul de nivel.
This post has been edited by Komissar: 12 Feb 2011, 21:56 |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
e pe aceeasi tija protectia, cum spanzura el vertical ori intra jumate ori prea mult gaz
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Komissar |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Hmm... neplacut.
Butelia mea este marca Tomasseto. Are cineva o poza sau un desen tehnic cu plutitorul ? De asemenea, cum ajung la plutitor sa pot sa-i indoi tija ? ... - trebuie sa mentionez ca butelia mea mai are ceva gaz in ea. A fost luata de pe o Dacie ce a ajuns la REMAT. |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
payty |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
@Komissar:
E posibil ca gazul sa fie coroziv. Nu e neaparat sa contina apa. Apa nu are de unde sa ajunga atat de multa incat sa rugineasca supapele asa. Apa apare in procesul de ardere, dar asta exista si la benzina, nu numai la gaz. Vaporizatorul era in stare buna, si chiar daca ar fi avut ceva apa in el(presupunem ca avea de unde sa apara), s-ar fi eliminat repede pt ca motorul trage in functionare o cantitate imensa de aer deci pana la urma tot s-ar fi terminat apa care in prealabil s-ar fi si evaporat. This post has been edited by payty: 13 Feb 2011, 07:42 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
dany3l_sk |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 7 December 08 From: Constanta ![]() |
Alte efecte nedorite nu ar exista ca doar gazul ajunge in plaman datorita presiunii. Totusi ar fi fost indicat sa incerci cumva sa asezi butelia cu multivalva inclinata, poate daca ai intoarce butelia invers fata de cum e in poza cu multivalva in partea dreapta si sa lungesti traseele ca asa poti sa bagi si 10 litri si sa iti arate rezervorul plin si sa nu mai poti alimenta. Cu 10 litri la un drum mai lung nu prea ai ce face.
|
--------------------
Dacia
1310
1988 Honda Concerto '92 1.6 16v 130cp
Vw Golf MKIV '01 1.6 16v 105cp |
|
Komissar |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Nu am cum sa pun butelia decat cu valva in sus. Diametrul buteliei se potriveste la fix intre spatarul banchetei si peretele din spate.
O sa vad, cred atunci cand fac primul plin cu gpl cat imi intra ![]() Acel spatiu, initial era gandit ca un spatiu pt. bagaje. |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
dany3l_sk |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 7 December 08 From: Constanta ![]() |
Ar fi o idee sa cauti un rezervor mai mic, de 28 de litri, ma gandesc ca e mai mic si in dimensiuni astfel sa iti permita montarea lui corecta.
Acuma nu stiu cum are broscuta roata de rezerva, daca ar fi din aceea exterioara ca la papuc ar merge si un rezervor toroidal extern, special pentru asa ceva. This post has been edited by dany3l_sk: 13 Feb 2011, 20:29 |
--------------------
Dacia
1310
1988 Honda Concerto '92 1.6 16v 130cp
Vw Golf MKIV '01 1.6 16v 105cp |
|
Komissar |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Nu cred ca un rezervor de GPL in locul rotii de rezerva la broasca e o idee buna
![]() http://image.vwtrendsweb.com/f/8878818+w75...eetle+Trunk.jpg ... da.. probabil ca un rezervor de GPL mai mic va fi solutia finala. Momentan vreau sa vad ca merge , in principiu. |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
dany3l_sk |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 7 December 08 From: Constanta ![]() |
![]() Spor la treaba. |
--------------------
Dacia
1310
1988 Honda Concerto '92 1.6 16v 130cp
Vw Golf MKIV '01 1.6 16v 105cp |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
cum te-ai gandit sa faci circuitul de incalzire a vaporizatorului?
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Komissar |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Da... tinand cont ca masina este racita pe aer, e o buna intrebare
![]() Exista 2 variante: 1. Varianta simpla, cu sanse mai mici de functionare: tinand cont ca pt. mine broasca e o masina de primavara-vara-toamana blanda, (deci vreme calda) ma gandesc sa bag in plaman aer cald de la sistemul de incalzire al habitaclului ce la broasca se bazeaza pe niste incalzitoare de caldura ce preiau caldura de la galeriile de evacuare. Sa bag pur si simplu aerul cald pe acolo unde la plaman intra apa. Aceasta varianta are sanse mici de functionare, dar se merita incercata. 2. Varianta mai complicata putin, dar "sanatoasa la cap" . Un co-broscar, ca sa zic asa, a pozat o broasca cu GPL in Italia si a postat-o pe alt forum. Aceasta foloseste principiul de termosifionare, respectiv are un sistem cu o teava sudata pe galeria de evacuare, un circuit spre plaman si un vas de expansiune. Simplu, si fara piese in miscare ![]() Poze mai jos: Attached thumbnail(s) IMG_0314.jpg ( Size: 63.07k ) Number of downloads: 996 IMG_0313.jpg ( Size: 55.35k ) Number of downloads: 1092 IMG_0317.jpg ( Size: 45.79k ) Number of downloads: 257 IMG_0318.jpg ( Size: 55.16k ) Number of downloads: 273 IMG_0319.jpg ( Size: 67.2k ) Number of downloads: 310 |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
sa nu se infierbante prea tare, motorul ajunge peste 100 grade, sa verifici temperatura pe vap.
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Komissar |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Eu stiam ca temp lichidului de racire pt. GPL maxima acceptata este de 80 grade. E corect ?
Oricum, prima faza va fi cea de experimentare - voi monitoriza temperatura cu niste sonde de temp in genul celei "auxiliare" din bordul de Dacie. |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#26
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Poti pune un robinet reglabil(droser) la intrare in vaporizator in paralel cu circuitul de apa care urmeaza sa intre in vaporizator.Asa iti vei limita debitul de apa care intra in vaporizator deci vei controla temperatura de vaporizare a gazului.Restul de apa din motor face bypass dupa vaporizator.
Mai jos ai schema. Attached thumbnail(s) images.jpg ( Size: 13.6k ) Number of downloads: 252 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
sau sa iei la freza o portiune patrata cat sa montezi un radiator de procesor, si directionezi aer cald de la motor pe el
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Komissar |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Eram dator cu un raspuns
![]() Am montat instalatia si deja am facut 500-600 km cu ea. Incalzirea se face prin termosifonare, si totul pare sa mearga bine. In perioada asta (incl. noaptea, pe ploaie) masina porneste la rece direct pe gaz ceea ce ma multumeste. Consum - cam 10L de gaz urban, mai putin daca conduc batrneste, mai mult daca ma supar pe ea, logic ![]() ![]() A trebuit sa-i dau ceva mai mult avans ca sa compensez cand masina merge pe gaz. Cu avansul reglat ca pt. benzina masina parea lenesa si auzeam rateuri. In ceea ce priveste incalzirea -> nerabdator sa pornesc la drum nu am mai cautat sonde de temperatura . In ceea ce priveste blocul motor, chiulasele si temp generala a motorului, "experienta" imi spune ca stau bine (dupa 5 ani de broscareala si jucat cu motoarele de VW racite cu aer, am pretentia ca imi pot da seama la mana ) , motorul nu se incalzeste mai mult decat inainte (pe benzina) . Cu o mentiune : pe motorul asta de 1200 boxer am montat turbina de racire si radiator de ulei de motor 1600 boxer (deci supradimensionate) - treaba asta o facusem cu un an inainte cand inca mergeam pe benzina (si s-a simtit clar o diferenta in bine dpdv al racirii) , deci nu pot sa spun daca cu sistemul de racire aer si ulei original s-ar fi incalzit mai mult pe gaz. This post has been edited by Komissar: 8 May 2011, 23:10 Attached thumbnail(s) IMG_7094.JPG ( Size: 3mb ) Number of downloads: 181 |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
panter1 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
1. pune mana pe vaporizator dupa ce mergi cu masina pe gpl si vezi daca este rece sau foarte rece.. daca este asa inseamna ca nu-i incalzit suficient
![]() 2. O ipoteza al diferentei de avans gpl/benzina ar fi ca daca gazul este foarte rece(fiind neincalzit mai deloc) se aprinde mai greu in cilindri deci necesita avans mare. Altfelspus rateurile pe avansul de benzina cand mergi pe gpl sunt din cauza ca arde tarziu iar supapa de evacuare se deschide deja cand el mai are de ars si se aud pocnituri pe esapament.. O alta cauza ar fi amestecul saracacios sau bogat, ai incercat sa reduci sau sa imbogatesti debitul de gpl de pe robinetul care ar trebui sa fie pe furtunul care duce de la vaporizator la carburator?.. ai incercat sa misti de el cand ai avansul reglat pe benzina sa vezi daca dispar rateurile? Cat despre pozitionarea buteliei ar fi bine sa fie cat mai aproape de bancheta sa fie cat mai ferit de eventuale accidente This post has been edited by panter1: 8 May 2011, 23:59 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
Komissar |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 30 June 09 ![]() |
Vaporizatorul e cald - sistemul functioneaza cu siguranta.
Oricum - nu am zis nicaieri ca ar fi rece sau ca sistemul nu ar functiona bine. Iar chestia cu avansul e cum am spus... GPL-ul are nevoie de mai mult avans, asta se datoreaza proprietatilor de ardere cat si a faptului ca are o cifra octanica echivalenta mai mare decat a benzinei (aprox. 115 ) . Asta la turatii mici spre medii ( eu oricum o tin cam in 2500 RPM ) . Chestia cu avansul nu o stiu multi dintre cei ce instaleaza GPL pe masini pe carburatie (in Romania) , drept urmare d-aia spun ca masina e mai "puturoasa". Uite aici un articol mai detaliat: http://www.acl.com.au/web/acl00056.nsf/0/3...3e?OpenDocument - acum lucrez la realizarea unei combinatii delcou (modificat) + carburator care sa realizeze in mod optim dezideratul din acel articol (avans mare la turatii mici-medii, avans mic la turatii mari ) . Voi folosi un delco de genul asta, utilizat pe broastele din anii 50 ce are "taria" membranei reglabila cu un surub ( http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=884305 ) Aici e o explicatie mai succinta a chestiunii avansului, pt cei ce n-au rabdare sa citeasca: http://www.iwemalpg.com/TAP.htm <span class='edit'>9 May 2011, 13:40:</span> QUOTE(panter1 @ 8 May 2011, 23:12) O alta cauza ar fi amestecul saracacios sau bogat, ai incercat sa reduci sau sa imbogatesti debitul de gpl de pe robinetul care ar trebui sa fie pe furtunul care duce de la vaporizator la carburator?.. ai incercat sa misti de el cand ai avansul reglat pe benzina sa vezi daca dispar rateurile? Sper sa nu mi-o iei in nume de rau, dar pista pe care ma indrumi este gresita ca abordare. A imbogati amestecul de gaz pt. a corecta o problema de avans este o metoda ineficienta si risipitoare. Datorita proprietatilor sale, gazul are potentialul de a fi mai economic (consum exprimat in L/ 100KM ) decat benzina , la o masina pe carburatie- parerea mea este ca daca vrei gaz trebuie sa reglezi motorul ca pt. gaz, benzina devenind exceptia de la regula ![]() This post has been edited by Komissar: 9 May 2011, 13:43 |
--------------------
Volkswagen
1200
1965 Sunroof
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 17:30 |