schimbare pivot solenza, pivot uzat
![]() ![]() ![]() |
schimbare pivot solenza, pivot uzat
edy99 |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|||
gabi_g |
![]()
Post
#92
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Pe standul de uzina, bascula sau bratul de suspensie vine gata montata pe jug la un anumit unghi stransa, care este cel corect. Este vorba de montajul separat pe care il facem acasa sau in service. Tocmai asta ziceam ca se baga un cric sub pivot ca sa se ridice bascula in raport cu jugul si apoi se face strangerea, deci un fel de simulare ca si cum bascula este in pozitie de mers. Dar sunt unii turci pe aici care nu pricep.
This post has been edited by gabi_g: 25 Dec 2014, 18:01 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Corect , si cine vrea sa inalte masina sa traga de bascula in jos , si sa stranga apoi bascula , dar aceasta operatiune o va face de 2 ori la un schimb de ulei , bineinteles si bucsi noi
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
cosstti |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Solicitarile serioase sunt suportate de masina atunci cand are cel putin o persoana pe locul din stanga fata. Din acest motiv roaga pe un prieten mai corpolent sa stea pe locul soferului inainte de a strange suruburile de la bucse. Se poate aseza discul de frana pe un butuc de lemn pentru a avea acces mai usor la strans suruburile.
|
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
danygaro |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 ![]() |
Si eu vreau / trebuie sa schimb pivotii. In acest context, care ar fi cei mai buni, prefer sa fie mai scumpi, decat sa fug peste ceva timp din nou la mecanic, sa ii platesc de doua ori manopera.
Cei de origine sau sa ma orientez spre ceva de import aftermarket ? Orice sfat/sugestie este binevenita. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
catalinski |
![]()
Post
#96
|
Membru autentic Group: Members Posts: 622 Joined: 9 July 12 From: Turnu Magurele,Teleorman ![]() |
Pivoti buni parca erau Lemforder.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 /clima
- numar fara sot
|
|
cosstti |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Poti sa iei pivoti de Topoloveni fara grija.
Daca ai toate sculele pregatite poti schimba 2 pivoti in jumatate de ora si mai ai timp si de o bere. Daca nu strang eu suruburile si nu fac o inspectie sumara a discurilor, a placutelor si a bucselor de la brate si bara de torsiune... nu ma simt in siguranta. Obisnuiti-va sa va rezolvati singuri problemele (macar cele mecanice simple) ca aveti tutoriale la dispozitie. In 130.000Km pe care i-am parcurs eu cu Solenza, masinuta nu a vazut service-ul decat la schimbarea ambreiajelor si la reglajul unghiurilor. Succes. |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
danygaro |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 529 Joined: 19 October 04 ![]() |
De acord cu tine. Ce face omul cu mana lui ...lucru manual se cheama.
Numai ca nu am scule, nu am rampa si sa ma apuc de mecanica prin parcari ... totusi. Nu trebuie sa traiasca si mecanicii ? Numai sa nu se invete cu delicatesuri scumpe ! Asa ca pana la urma , ce bucsi si pivoti ar fi indicati ??? This post has been edited by danygaro: 16 Feb 2016, 16:49 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 - Confort - Lot refuzat la export
- CT-96-PIX Ce cate ori mergi cu Dacia, este ca si cand te-ai da intr-un Roller Coaster sau Mountagne Rousse. Niciodata nu stii ce te asteapta, este mereu imprevizibila, de fiecare data traiesti senzatii noi si necunoscute, iar la final poti avea fel de fel de surprize.
Cu prostul nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat, Dar duci o munca colosala, cu prostul care are scoala. |
|
dj_sweat |
![]()
Post
#99
|
![]() DJ Group: Members Posts: 277 Joined: 20 February 07 From: Bucuresti (Militari) ![]() |
Bucsile se strang cu soferul la volan, masina in plan orizontal stand jos pe roti si plinul facut. Asa este scris in manual. Bucsile fiind fixe nu se pot regla altfel. Ideal e, cum spunea un coleg forumist mai sus: cu sofer si pasager.
Ca sa revenim la tema topicului, pivotii se schimba mai usor daca masina e jos stand pe ambele roti. Altfel trebuie fortata roata, arcul o tine in afara. Dar e greu fara rampa. Vad ca de presa pt pivoti nu se vorbeste in nici un topic. ![]() This post has been edited by dj_sweat: 24 Aug 2016, 20:03 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 - Clima
|
|
dj_sweat |
![]()
Post
#100
|
![]() DJ Group: Members Posts: 277 Joined: 20 February 07 From: Bucuresti (Militari) ![]() |
Presa nu am nici eu dar am batut putin cu ciocanul si a iesit repede.
This post has been edited by dj_sweat: 28 Aug 2016, 06:40 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 - Clima
|
|
i96nds |
![]()
Post
#101
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu m-am chinuit un pic sa desfac suruburile de la pivoti si nu prea am reusit.... Probabil nici cheia aia de 16 nu e grozava. Mai incerc.
Ziceti ca daca las masina pe roti, fara sa o ridic pe cric, e mai bine? Pai nu cade masina peste mine ??? ![]() Ma duc sa cumpar o cheie de 16 mai buna - ca asta chinezeasca e praf... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
bion |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Să cumperi și o geometrie😁
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
cosstti |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Schimbarea unui pivot la Solenza este o operatiune relativ simpla daca ai sculele necesare.
Si inca ceva ... chiar nu este nevoie de rampa. @i96nds Ridici masina cu cricul si-i bagi o capra sub prag pentru siguranta ca masina nu va cadea pe tine cu cric cu tot. Inainte de a face geometria (unghiurile), este indicat sa elimini toate jocurile de pe puntea fata: pivoti, bucse brat, bucse bara torsiune, capete de bara, bielete de directie. Daca ai o cat de mica indoiala la vreun element si zici ca mai merge, renunta la idee si schimba-l. Dupa reglajul geometriei vei fi pe deplin satisfacut. |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#104
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Aprob pozitiv. Am schimbat acum 3 saptamani: pivoti, bucsi bara stab, bieleta antirasucire (nenorocirea aia rasucita), bielete de directie. Pret cu tot cu manopera si piese undeva la 700 de lei.
Satisfactia unei masini care merge drept si nu troncane: de neperetuit ![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
psychoo |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Eu cand am schimbat pivotii am demontat suruburile de la amortizor ca sa pot sa manevrez fuzeta/portetrierul mai usor.
Astfel nu sta nimic tensionat cand incerci sa scoti pivotul vechi de la locul sau. Chiar si asa poti sa intampini dificultati ca se aduna mizerie sau poate chiar rugina pe axul sau si e dificil de scos. Pentru asta poti sa iei o surubelnita dreapta mai mare si sa "largesti" gaura pivotului printr-o taietura longitudinala din fuzeta. Nu stiu daca m-am exprimat corect, dar iti dai seama cand o sa te lupti sa il scoti. WD40 din belsug pe suruburi si pe axum pivotului e binevenit. Bafta |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
DrV |
![]()
Post
#106
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 3 November 11 ![]() |
Buna ziua. Vin si eu cu o intrebare la dvs. Pivotului i se poate schimba doar burduful chiar daca are joc? Nu ma pricep, incerc sa citesc ce prind pe unde gasesc, dar primesc si pietre daca se arunca. Din ce am inteles, articulatia ar trebui sa nu se miste usor la mana, sa depui un efort ca sa ii modifici pozitia. Daca o persoana spune ca "mai are un pic si iti sare roata din cauza pivotului" dar "iti schimb eu burduful si doua coliere cu diametrul inegal si il rezolvam".
Nu e problema de bani, ci pur si simplu ca doresc sa stiu mai multe. E o intrebare ipotetica, sa spunem asa. Adica oricum aleg sa il schimb pentru 50 lei (iar in urma detalierii operatiunilor m-as si incumeta sa ma invart pe acolo, sa incerc solo) dar mi-ar placea sa stiu. In manualul de reparatii vechi pentru 1310 (si undeva am gasit si pentru Solenza) scrie ca se poate schimba burduful, dar nu in ce conditii. Adica unde se trage linie intre schimbul de burduf si cel de pivot complet. Multumesc pentru rabdare, o zi placuta va doresc. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Confort Singura modalitate de a face fata pretentiilor exagerate, este sa le indeplinesti. Dr. Rusu M.
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#107
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
Nu merita efortul...cea mai buna solutie este schimbarea pivotilor...
|
--------------------
...
...
...
|
|
i96nds |
![]()
Post
#108
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai pentru a scoate burduful de la pivot e nevoie sa scoti pivotul cu totul. Daca pivotul a avut burduful stricat, e posibil sa fi intrat mizerie acolo incat se strica si piesa in sine, chiar daca initial nu avea nimic rau.
Am impresia ca totusi cel care vorbea de schimbat burduful se gandea totusi la pipa bieletei de directie, mai degraba decat la pivot... Am gasit sa cumpar si suruburi separat, pentru a le inlocui. Culmea e ca au fost vreo 10 lei, in conditiile in care un pivot cu tot cu suruburi era 35 lei.... Deh, economia asta... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
DrV |
![]()
Post
#109
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 3 November 11 ![]() |
Multumesc !
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Confort Singura modalitate de a face fata pretentiilor exagerate, este sa le indeplinesti. Dr. Rusu M.
|
|
i96nds |
![]()
Post
#110
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Mda, tocmai am executat si eu un pivot.
A fost OK sa desfac surubul acela de sus - dar ca sa desfac cele 2 suruburi de jos... a fost distractie, nu gluma. S-au cam rotunjit capurile de la surub, e o cheie tubulara de 16 cam ciudata, ca de obicei se foloseste 17.... Una peste alta, m-a ajutat un baiat de la vulcanizare ca ei sunt obisnuiti cu tubularele serioase. Deci am scos pivotul. Ca sa il scoti de la locul lui, trebuie bagata o surubelnita si batut un pic in santul vertical al fuzetei. Asfel se largeste un pic locul si iese pivotul. Preferabil dati si cu WD40 ca sa iasa mai usor. Montatul la loc nu e foarte simplu dar nici prea complicat, din cauza ca bara stabilizatoare exercita o presiune inversa pe bascula, ceea ce enerveaza putin. Dar e OK. Daca ai prins un surub, al doilea merge repede. Am cumparat un alt set de suruburi - de data asta cu cap de 17 si cu duritate buna. Intrebare acum: dupa schimbarea pivotului masina merge la fel, nu observ vreo diferenta, volanul sta la fel de drept ca intotdeauna, nu trage stanga/dreapta... pare OK. Cineva zicea mai sus ca dupa ce schimbi pivotul trebuie sa refaci directia. Voi ce parere aveti? Eu nu am umblat deloc la bieleta de directie - asa ca nu prea vad motivul sa refac directia. E drept ca pozitia pivotului in gauri poate difera cu 1 mm - dar asta mi se pare neglijabil. Voi ce parere aveti? Multumesc anticipat pentru raspunsuri ! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(i96nds @ 11 Sep 2016, 21:57) Am cumparat un alt set de suruburi - de data asta cu cap de 17 si cu duritate buna. La fel de buna rezistenta ca la cele originale ? Chiar si cele originale se pot forfeca la soc puternic in roata (in general unul), parca sunt de 10,9 sau 11,9 Intrebare acum: dupa schimbarea pivotului masina merge la fel, nu observ vreo diferenta, volanul sta la fel de drept ca intotdeauna, nu trage stanga/dreapta... pare OK. Cineva zicea mai sus ca dupa ce schimbi pivotul trebuie sa refaci directia. Voi ce parere aveti? Eu nu am umblat deloc la bieleta de directie - asa ca nu prea vad motivul sa refac directia. E drept ca pozitia pivotului in gauri poate difera cu 1 mm - dar asta mi se pare neglijabil. Voi ce parere aveti? Oricum, nu iti regla ala asa ceva, daca nu sunt gaurile largite e ok, era preferabil sa-l strangi pe brat fara a fi bagat si tensionat in portfuzeta. Multumesc anticipat pentru raspunsuri ! This post has been edited by BLUE R 19: 11 Sep 2016, 23:15 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
psychoo |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Eu nu am facut directia dupa ce am schimbat ambii pivoti si nu am avut probleme sa traga sau sa uzeze cauciucurile.
La fel ca si tine am considerat ca abaterea (daca o fi) e suficient de mica incat sa fie ignorata. Apoi nu poate sa afecteze este la unghiul de cadere care oricum nu se regleaza la geometrie. E dat de amortizor si de jocul din pivoti. Pe partea de montare a pivotului, eu am demontat bara stabilizatoare ca am zis ca ii schimb bucsile cu ocazia aia si nu m-a mai deranjat. Bine ca ai rezolvat-o, acum spera sa nu se duca vreo bucsa de la brat ![]() |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
i96nds |
![]()
Post
#113
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult pentru raspunsuri.
Bucsele de la bascula le-am schimbat o singura data de cand am masina (13 ani) - si asta a fost in urma cu vreo 4 ani. De atunci nu am mai ajuns la service ci doar la ITP - unde a zis ca e OK masina, doar de acest pivot mi-a zis nenea ca ar fi bine sa il schimb, ceea ce am si facut. Cat despre noile suruburi, pe ele scrie "Colectie asamblare pivot solenza, nova, super-nova". Deci sunt speciale pentru pivot. Daca imi aduc aminte bine, pe ele cred ca scrie 10. Sunt facute (probabil ambalate) de S.C. AutoMondoStar - Pitesti. Suruburile au intrat destul de OK in fuzeta, cu o surubelnita am aliniat un pic fuzeta cu pivotul, ca sa intre surubul cat mai perpendicular fara probleme. Un ciocan... si gata ![]() Atentie celor care schimba pivoti, de obicei se folosesc piulite care au o protectie speciala ca sa nu se desfileteze din greseala sau de la vibratii. Deci odata desfacuta piulita, trebuie aruncata si pusa alta noua. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
psychoo |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Inca o mentiune, exista o bucata de plastic intre pivot si fuzeta si are scopul de a proteja frecarea cauciucului de la burduful pivotului direct pe fuzeta. La mine mesterul era sa il arunce la prima schimbare de pivot, noroc ca am stat langa el si i-am zis sa le puna inapoi ca nu degeaba au fost puse acolo, el tot repetand ca nu au nici un rol...
Acest plastic trebuie pus exact pe pozitia corecta, altfel ciupeste burduful si permite apei cu nisip sa intre la articulatie ceea ce deterioreaza rapid pivotul (stan patitu`) Deci decat sa se puna gresit inapoi, mai bine nu il puneti deloc. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
i96nds |
![]()
Post
#115
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Corect, confirm. partea ce iese din acea piesa de plastic intra exact in santul pe care il are fuzeta.
Si eu am avut grija sa nu o arunc. Dar... daca o pierzi... .de unde cumperi alta? Ca nu am vazut nici in cutia pivotului sa iti dea alta de schimb, nu am vazut nici la magazin.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:39 |