schimbare pivot solenza, pivot uzat
![]() ![]() ![]() |
schimbare pivot solenza, pivot uzat
alex_DNK |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.795 Joined: 9 May 08 From: Slobozia ![]() |
|
||
--------------------
skoda
octavia
2009
- 87 dnk
|
|||
andri1940 |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
E simplu de verificat: cu masina pe cric tragi de roata cu mainile puse la ora 12 si la ora 6- daca are joc e clar pivotul dus. Mai poate fi si rulmentul dar de acolo are joc mic, abia sesizabil
|
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
alex_DNK |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.795 Joined: 9 May 08 From: Slobozia ![]() |
e clar ca am probleme cu pivotul. merci de raspuns andri
|
--------------------
skoda
octavia
2009
- 87 dnk
|
|
corbex |
![]()
Post
#34
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(alex_DNK @ 24 Apr 2012, 15:30) Inainte sa se manifeste roata, se manifesta directia. Masina are traiectorii diferite in acceleratie, mers inertial si frinare. Pe un drum drept, la un 80-90 la ora iti dai seama cu usurinta. Sau te duci la un atelier si-ti spun baietii, pe loc. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
alex_DNK |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.795 Joined: 9 May 08 From: Slobozia ![]() |
doar ce am urcat in casa..de la masina. la o inspectie mai atenta am ajuns la concluzia ca vina o poarta capul de bara, nu pivotul
|
--------------------
skoda
octavia
2009
- 87 dnk
|
|
Maiorul1230 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 12 ![]() |
salut....se merita pivot autospeed la 18 ron si bieleta directie(completa) tot autospeed la 50 ron?....stiu ca nu sunt de calitate f buna dar la ce drumuri avem oricum trebuie sa le schimbi dupa un an / doi ,depinde cat circuli.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 / Prima
- B.xx.xxx
|
|
lirutza |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 9 May 09 From: București/Buzău ![]() |
Nu prea se merita. Macar bieleta+cap de bara ia de origine. Deoarece trebuie sa faci si geometria la schimbarea acestor repere, o sa te coste mai mult in final.
|
--------------------
DSN
Confort
2001
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#38
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
QUOTE(Maiorul1230 @ 22 Mar 2013, 13:02) salut....se merita pivot autospeed la 18 ron si bieleta directie(completa) tot autospeed la 50 ron?....stiu ca nu sunt de calitate f buna dar la ce drumuri avem oricum trebuie sa le schimbi dupa un an / doi ,depinde cat circuli. Daca "te fac" 40 de lei... lasa masina si ia RATC-u. |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
cosstti |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Am schimbat pivotul de pe partea dreapta avea joc cam maricel si am mai schimbat totodata si bieleta de directie cu tot cu capatul de bara si aici aveam joc. Toate sunt ETS.
Cand se face frumos afara schimb pivotul de pe stanga si capatul de bara cu toate ca nu sunt jocuri vizibile. Apoi repejor la facut unghiurile. Corbex are dreptate, inainte de a schimburile de pe dreapta care erau vizibile, volanul imi statea cam 10 grade rotit in dreapta. Acum s-a corectat pozitia volanului dar dupa ce schimb si pe partea stanga pivotul si capatul de bara, reglajul unghiurilor este obligatoriu. Ce parere aveti despre ETS? |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
tpopescu |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 17 March 13 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza
1.9 D (2005) 120.000 KM
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#41
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
De ce kkt sa facem un lucru ca lumea, daca "merge si asa".
PS: dupa ce schimbi bileta, nu fii fraier sa te duci la service pt directie, uite aici cum se face: 22 Mar 2013, 23:59: QUOTE(tpopescu @ 22 Mar 2013, 23:49) Tind sa cred ca Dacia nu face masini atat de proaste... dar proprietarii nu stiu sa aibe grija de ele... This post has been edited by Iulikk: 22 Mar 2013, 23:59 |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Pentru verificare paralelismului de roti, eu folosesc o tija filetata de 1 m, o piulita, o saiba, o teava de cupru cat mai apropiata de diametrul tijei care intra pe tija si masor distanta intre jante atat in partea din fata a jantei cat si in partea din spate. Valorile trebuie sa fie egale, daca nu, se regleaza ca mai sus.
This post has been edited by gabi_g: 23 Mar 2013, 07:58 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
cosstti |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
Cat se poate de instructiv materialul prezentat Iulikk.
Ar mai trebui determinat pasul filetului si gasit (calculat) raportul intre rotirea in grade a bieletei (ochiometric vorbind) si deplasarea rotii in mm. Ex: pasul filetului= 1.5 mm; la o rotatie de 120 grade (1/3 de rotatie), deplasarea capatului de bara=0,5 mm care corespunde la o deplasare a rotii de ...mm. Banuiesc ca operatiunea se face pe canal si de participat...participa doua persoane, una face reglajul sub masina iar cealalta face masuratorile la ata si da indicatii pretioase celui din canal cate grade sa roteasca bieleta de directie. Si nu in ultimul rand, rotile de pe fata trebuie puse pe niste talere care se pot roti im plan vertical in jurul propriei axe. Gabi_g te rog sa faci o descriere mai detaliata a metodei pe care o folosesti. Eu unul nu am inteles nimic, la ce foloseste tija filetata? la ce foloseste teava de Cu?....piulita si saiba....? |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
edy99 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
la masina cu tractiune fata, unghiul trebuie sa fie deschis la roti, iar la masinile cu tractiune spate, unghiul trebuie sa fie inchis la rotile fata.
in acel clip nu s-a reglat bine directia, si dupa aia se mai mira de ce mananca cauciucul pe interior sau pe exterior. nu se regleaza niciodata rotile sa faca unghi de 90 de grade cu, caseta de directie |
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
just_horia |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 387 Joined: 7 October 11 From: Galati ![]() |
Educativ subiectul (mai ales ca vreau sa schimb si eu). Bucsele de la bascula cand stii ca sunt uzate. M-am uitat la ele si stiu ca au partea aia de cauciuc care mai mult ca sigur e cea care se uzeaza si da un joc. Cam la cat timp se schimba (ani, km). mai este o bucsa, daca zic bine, la tirant, bara de torsiune daca tot umblu schimb si acolo? Se gaseste in comert sau se ia cu tot cu bara?
QUOTE(edy99 @ 23 Mar 2013, 19:20) Daca nu a fost reglat bine unghiul la 90 de grade atunci cat ar trebui sa fie? Se poate regla si acasa? Iulikk de unde faci cumparaturile (piese de calitate) de la magazinul ala de langa Casa de cultura sau de pe Poporului |
--------------------
Dacia
Super Nova
2001/Clima 0721 176 172
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#46
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
De pe internet (de la oameni de incredere - ati putea incerca la colegul adilau, de aici de pe forum, are si topic pe la Anunturi - nu pe okazii).
Am fost o data, la misto, pe Poporului... aia habar nu au ce vand ![]() De la Casa de Cultura mi-am cumparat doo becuri pt far, se pune? Si acu 5 ani, cand am lovit ferrariu am luat grila de la radiator (aia neagra de nu-i place lu' Maskatu' ![]() This post has been edited by Iulikk: 23 Mar 2013, 19:55 |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
QUOTE(cosstti @ 23 Mar 2013, 10:08) Cat se poate de instructiv materialul prezentat Iulikk. Ar mai trebui determinat pasul filetului si gasit (calculat) raportul intre rotirea in grade a bieletei (ochiometric vorbind) si deplasarea rotii in mm. Ex: pasul filetului= 1.5 mm; la o rotatie de 120 grade (1/3 de rotatie), deplasarea capatului de bara=0,5 mm care corespunde la o deplasare a rotii de ...mm. Banuiesc ca operatiunea se face pe canal si de participat...participa doua persoane, una face reglajul sub masina iar cealalta face masuratorile la ata si da indicatii pretioase celui din canal cate grade sa roteasca bieleta de directie. Si nu in ultimul rand, rotile de pe fata trebuie puse pe niste talere care se pot roti im plan vertical in jurul propriei axe. Gabi_g te rog sa faci o descriere mai detaliata a metodei pe care o folosesti. Eu unul nu am inteles nimic, la ce foloseste tija filetata? la ce foloseste teava de Cu?....piulita si saiba....? Distanta intre roti este cam 1,4 metri. Iei o tija filetata de 1 m, de exemplu M10 ( nici prea subtire ca flambeaza, nici prea groasa) , infiletezi o piulita pe tija ( de preferinta o piulita mai lata sa o manevrezi mai usor), apoi bagi o saiba pe tija, gasesti o teava de cupru cam de 0,5 m cu diametrul cat mai aproape de fi 10 (de exemplu fi 12, fi 14), ii polizezi capetele, bagi si teava pe tija, ea o sa se sprijina pe saiba, saiba se sprijina pe piulita. Cost unealta cam 10 RON. Cu unealta asta te bagi sub masina, de preferinta in canal, infiletezi piulita intr-un sens sau altul astfel incat sa intre in roti, mai precis intre jante. Masori distanta intre jante pe partea din fata a jantei si pe partea din spate a jantei cat iti permite scutul, distantele trebuie sa fie egale. In carte scrie ca trebuie o divergenta de 0 grade si 10 minute (deci un pic mai mare pe fata). Poti sa calculezi geometric cat trebuie (la o distanta de 300 mm intre punctle de masurare (fata si spatele jantei) iese ca pe fata trebuie sa ai cu 0,8 mm mai mult ca pe spate, la 200 mm distanta intre punctele de masurare trebuie sa ai cu 0,6 mm mai mult pe fata). Pasul filetului la bieleta de directie este de 1,5 mm. Deci tija + teava este un fel de calibru. Rezultatul este bun si poti sa o faci si singur fara sa te ajute cineva. Pur si simplu plimbi unealta pe marginile jantelor atat cat iti permite scutul. Te prinzi tu unde este mai mare distanta, pe fata sau pe spate. PS Masina sa fie pe roti. La schimbarea capetelor de bara unii numara cate rotatii se fac pana sa scoata pipa bieleta, ceea ce este plictisitor. Eu inainte sa demontez masor cu sublerul intre 2 puncte, unul pe bieleta altul pe pipa bieleta, blochez sublerul si la remontare trebuie sa fie aceeasi cota intre reperele alese. This post has been edited by gabi_g: 24 Mar 2013, 09:29 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
just_horia |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 387 Joined: 7 October 11 From: Galati ![]() |
QUOTE(Iulikk @ 23 Mar 2013, 20:54) Daca ar fi un tunning de calitate da dar sunt niste balarii. Abtipild, banda "crom" esapament sport si alte alea. De la Casa de cultura a luat un coleg un ax volan (130 de lei parca) si a zis ca e bun. Are aproape un an si inca nu bate, desi e after market. La delfinariu nu am fost dar o sa dau o fuga sa vad ce preturi au si acolo. Dsn aia albastra inca e acolo. Pacat de ea ca e lasata asa. La exterior arata bine nu am vazut rugina. M-am uitat si la oale din ext la fel se prezinta bine. Daca era modelul Clima se merita sa o iau. O tineam de piese dar asa... |
--------------------
Dacia
Super Nova
2001/Clima 0721 176 172
|
|
cosstti |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
edy99 a prezentat o informatie in postul 44 cat se poate de adevarata cu unghiul deschis sau inchis la rotile din fata in functie de tipul de tractiune fata sau spate.
Explicatia este logica cu reglarea unghiului deschis la rotile fata, bucsele de la bratul bascula au un anumit grad de elasticitate care permite si obliga totodata la pozitia paralela a rotilor in timpul tractiunii. O curiozitate ar fi cum se fac unghiurile la 4x4, deschis sau inchis pe fata pentru ca rotile de pe fata sunt si in repaus si in actiune ... in functie de dificultatea traseului. @gabi_g In sfarsit am priceput procedeul descris de tine, este usor de facut unghiurile daca ai canal la dispozitie. Daca mai si blochezi volanul ca sa stea drept chiar poti face singur operatiunea. Se vede din descriere ca nu ai facut numai odata unghiurile, felicitari! Totusi ... avand in vedere ca edy99 a pus punctul pe " I" cu unghiul deschis pe fata la rglaj, ce diferenta adopti intre dimensiunea din fata si cea de pe spate a jantei? Intai pui jantele paralele si apoi le deschizi unghiul separat la fiecare? |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
QUOTE(cosstti @ 25 Mar 2013, 07:28) edy99 a prezentat o informatie in postul 44 cat se poate de adevarata cu unghiul deschis sau inchis la rotile din fata in functie de tipul de tractiune fata sau spate. Explicatia este logica cu reglarea unghiului deschis la rotile fata, bucsele de la bratul bascula au un anumit grad de elasticitate care permite si obliga totodata la pozitia paralela a rotilor in timpul tractiunii. O curiozitate ar fi cum se fac unghiurile la 4x4, deschis sau inchis pe fata pentru ca rotile de pe fata sunt si in repaus si in actiune ... in functie de dificultatea traseului. @gabi_g In sfarsit am priceput procedeul descris de tine, este usor de facut unghiurile daca ai canal la dispozitie. Daca mai si blochezi volanul ca sa stea drept chiar poti face singur operatiunea. Se vede din descriere ca nu ai facut numai odata unghiurile, felicitari! Totusi ... avand in vedere ca edy99 a pus punctul pe " I" cu unghiul deschis pe fata la rglaj, ce diferenta adopti intre dimensiunea din fata si cea de pe spate a jantei? Intai pui jantele paralele si apoi le deschizi unghiul separat la fiecare? Practic diferenta ar trebui sa fie undeva la 0,5-0,75 mm. Daca bagi calibrul meu fest pe partea din spate, apoi pe partea din fata trebuie sa fie o idee mai larg, si daca rotesti piulita de pe tija cu jumatate de tura si este fest atunci este corect reglajul. Sa fim seriosi un unghi de 10 minute poti sa-l aproximezi cu zero. Oricum in carte dau 0010’ ± 10’, deci la limita rotile pot fi paralele. Un unghi de 10 min este greu de verificat si cu aparatura din service. Treaba este sa nu ai diferente de ordinul milimetrilor. La diferente de ordinul zecimilor poate sa intervina si neregularitatea jantelor si a sculei de masurat. Fa tu masuratorile si daca ai o diferenta de 0-1 mm intre fata si spate atunci ai reglaj corect. Practic nu blochezi volanul ca nu o sa se miste, sa ai 2 chei fixe de 17 si 22 la indemana, din cate imi aduc aminte, si reglezi doar la un capat de bara. Daca un capat de bara este mult mai infiletat decat celalalt, il desfaci cu x ture si il infiletezi pe celalalt tot cu x ture, sa fie la ochi aproximativ la fel de infiletate pe bieleta. This post has been edited by gabi_g: 25 Mar 2013, 08:25 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(edy99 @ 23 Mar 2013, 18:20) la masina cu tractiune fata, unghiul trebuie sa fie deschis la roti, iar la masinile cu tractiune spate, unghiul trebuie sa fie inchis la rotile fata. in acel clip nu s-a reglat bine directia, si dupa aia se mai mira de ce mananca cauciucul pe interior sau pe exterior. nu se regleaza niciodata rotile sa faca unghi de 90 de grade cu, caseta de directie La SLZ unghiul fata trebuie sa fie concav , adica linia celor doua roti se INTALNESTE la o distanta mare in fata . Nu sunt convins ca la cele cu tractiune spate nu este la fel , dar nu asta conteaza ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 25 Mar 2013, 08:33) La SLZ unghiul fata trebuie sa fie concav , adica linia celor doua roti se INTALNESTE la o distanta mare in fata . Nu sunt convins ca la cele cu tractiune spate nu este la fel , dar nu asta conteaza ! Liniile celor 2 roti se intalnesc la o distanta foarte mare in SPATE! This post has been edited by gabi_g: 25 Mar 2013, 20:39 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#53
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Ba voi faceti misto nu?
![]() Eu am pus linku ala la caterinca. Dati naibii fuga la un service si dati 60 de lei de o geometrie ca lumea... This post has been edited by Iulikk: 25 Mar 2013, 21:05 |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
cosstti |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
@Iulikk Crede-ma ca nu este nimic la caterinca.
Metoda pe care ai postat-o este f. buna sa aliniezi rotile fata cu cele spate. Se poate folosi cu scces la munte atunci cand schimbi bieleta de directie din cauze nedorite. "La SLZ unghiul fata trebuie sa fie concav , adica linia celor doua roti se INTALNESTE la o distanta mare in fata ." @Marius Pentru ca tot ai adus vorba.... nu exista unghiuri concave, un castrom poate fi concav, nu un unghi, in mod sigur ai gresit termenul, unghi "inchis, deschis" mai merge. gabi_g stie ce spune si ce spune are logica. Rotile de pe fata atunci cand ruleaza, "cand trag" au tendinta sa se apropie inspre fata masinii. Apropierea are loc datorita elasticitatii bucselor de la bascula, acea tedinta de apropiere in timpul rulajului, de inchidere a unghiului, nu face altceva decat sa aduca rotile in pozitie paralela. |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
Maiorul1230 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 12 ![]() |
salut , vin cu o poveste trista , am fost la un service de cartier recomandat de un coleg de munca si mi-am schimbat pivotii, si bieletele complete (piese origine dacia pana la urma) ei si de aici a inceput distractia...mi-a schimbat pe dreapta pivotul,bucsa caseta,bieleta totul ok, incepe in stanga mi-a scos pivotul , bieleta si trage de roata cica sa o indrepte ce credeti ca s-a intamplat ?.... mi-a smuls burduful la planetara cel dinspre cutie...tot ulei binenteles ca a curs jos ,in fine , mi-a montat un colier sudat facut din doua mai mici sper sa reziste. cand a montat planetara si sa-i puna pulita in fuzeta a bagat direct cu ciocanul de desfacut/strans piulite si mi-a incalecat piulita pe axul planetarei fara sa o stranga ,nu am observat atunci(nici eu nici el cu toate c se vedea),mi-a pus cam 4,7 litri ulei in cutie fortat (eu stiu ca intra cam 3.6l ceva de genu), cand a scos furtunul ala din orificiul de unplere binenteles ca a bufnit afara dar i-a pus repede dopul ca cica "nu a avut timp sa coboare in baia cutiei". Toata distractia asta ma costat 180 le manopera + 180 (ulei cumparat de mecanic imediat dupa incident) , oricum prima data mi-a cerut 120 dar cica a mai crescut ca a umblat si la planetara ...am platit atunci doar manopeera 180 mult stiu dar uleiul nu am vrut sa il platesc , i-am zis ca nu mai am bani atunci si o sa ma intorc si dus am fost ...planetara binenteles ca trebuit sa pun alta piulitasi tot odata am facut geometria al alt servicce mai profesionist
Am facut bine cand am refuzat sa ii platesc uleiul ??? ... nu cumva a pus cam mult in cutie |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 / Prima
- B.xx.xxx
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
A pus mult. Scoate surplusul din cutie. Esti sigur ca a pus ce ulei trebuia, sa nu te trezesti cu alta surpriza...
|
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
cu banii aia de ulei te duci la o revizie la un service ca lumea... sa vezi si montajul pieselor DE DIRECTIE daca e facut ok, faci geometrie etc. nu te risca pt ca mai omori si pe altii nevinovati.
am citit ca de fapt ai ajuns la alt service... s-a facut verificarea tuturor operatiilor? vezi ca uleiul in cutie poti sa il aduci si singur la nivel... o pui pe drept si desfaci surubul de umplere... va curge surplusul si cand s-a oprit ala e nivelul. This post has been edited by sorin1983: 2 Apr 2013, 22:38 |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Maiorul1230 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 2 November 12 ![]() |
Pai cand am fost la geometrie , l-am rugat pe mecanicul respectiv sa verice , s-a chinuit un pic sa faca din nou filetul la planetara dar s-a sfarsit cu tot chinul.
In seara asta o sa umblu la buson cutiei ....aa da a pus 4 L efl 75w-80w api gl5 si vreo 0.600 g de 80w-90w parc scria pe bidon...cred ca nu afecteaza cutia |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 / Prima
- B.xx.xxx
|
|
calin_lucian_81 |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 15 November 08 ![]() |
Intrebare unde a disparut linkul acela ?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2002, 1.4 Expression
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cosstti @ 25 Mar 2013, 22:40) "La SLZ unghiul fata trebuie sa fie concav , adica linia celor doua roti se INTALNESTE la o distanta mare in fata ." @Marius Pentru ca tot ai adus vorba.... nu exista unghiuri concave, un castrom poate fi concav, nu un unghi, in mod sigur ai gresit termenul, unghi "inchis, deschis" mai merge. gabi_g stie ce spune si ce spune are logica. Rotile de pe fata atunci cand ruleaza, "cand trag" au tendinta sa se apropie inspre fata masinii. Apropierea are loc datorita elasticitatii bucselor de la bascula, acea tedinta de apropiere in timpul rulajului, de inchidere a unghiului, nu face altceva decat sa aduca rotile in pozitie paralela. Ok , dar acum nu inteleg eu ce spui tu . Nu inteleg ce spui ca se apropie spre fata masinii cand trag . Apropierea nu se poate realiza decat din capetele de bara , nu din bucsele basculelor sau pivoti ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:40 |