DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Modul Inchidere centralizata, cheie briceag

vallyyy
post 4 Mar 2012, 18:25
Post #31


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Stiu tutorialele de pe forumul dedicat,din pacate nimeni de acolo nu are un asemenea modul montat,o sa incerc sa gasesc raspunsul si acolo


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 4 Mar 2012, 21:48
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Stiu ca opelul are o chestie specifica facuta din fabrica,adica la incuierea cu cheia infipta in yala portierei,si rotita pe inchidere circa 2 secunde,face sa ridice si geamurile lasate.Asadar ,daca alarma ta aftermarket este conectata la firele care duc la contactele auxiliare(cele care dau comanda de inchidere/deschidere si la celelalte usi) ale actuatorului aflat in usa soferului treaba este simpla; nu ramane decat sa setezi inchiderea alarmei sa dea comanda prelungita de inchidere (mai toate alarmele au chestia asta pentru inchiderea pneumatica de circa 4 secunde).Conditia este ca alarma sa fie legata la acele contacte si nu direct pe actuatoare deoarece acele 4 secunde de alimentare prelungita pot fi daunatoare acestora(cu alte cuvinte comanda actuatoarelor se va da tot prin unitatea de inchidere centralizata a masinii).

Referitor la videoclip,treaba cu diodele este facuta pentru a se folosi de comanda din cheie(probabil nu are alarma) dar bineinteles va functiona si cu o alarma montata ulterior.Ce nu am inteles eu ,de ce a trebuit sa desfaca ambele usi cand pe usa soferului are butoane pentru comanda ambelor geamuri?!!
Atentie la copii cu aceasta varianta,este posibil sa incuie usile si sa ridice geamurile la o simpla apasare a butonului de incuiere!
Din cate am inteles ,schema de legare a diodelor este cam aceasta:

This post has been edited by crick: 4 Mar 2012, 21:49

Attached thumbnail(s)
legare_diode_ridicare_geamuri.jpg ( Size: 23.13k ) Number of downloads: 424


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 4 Mar 2012, 22:07
Post #33


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




La mine nu e alarma e un simplu modul de inchidere,faza cu dioda la mine a cazut pentru ca orice as face,nu duce cursa geamului pana la capat,mi s-a zis sa incerc sa montez dioda la modulul asta de inchidere si d-aia m-ai pus pe ganduri cu Negative power window ala.Diodele se pot monta la butoanele de la sofer dar suprasoliciti nu stiu ce pe acolo

This post has been edited by vallyyy: 4 Mar 2012, 22:10


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 4 Mar 2012, 22:11
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Abia acum am vazut ca ai mai pus o intrebare; treaba cu cele 2 diode inseamna ca ridicarea se produce cu impuls pozitiv(pe care il ia de pe firul de la motorul inchiderii),pentru a il conecta la negativ power windows de la alarma iti trebuie o schimbare dintr-un impuls negativ intr-unul pozitiv pe care il faci cu un tranzistor si 2 rezistente.
Asa:

4 Mar 2012, 22:16:
Ce inseamna ca nu-l duce pana la capat,il misca doar un pic sau nu il misca complet pana la capat? Ai butoane cu impuls(adica schema originala de opel)?

This post has been edited by crick: 4 Mar 2012, 22:16

Attached thumbnail(s)
schimbare_impuls_negativ_in_pozitiv.jpg ( Size: 18.05k ) Number of downloads: 446


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 4 Mar 2012, 22:19
Post #35


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Il urca 2cm la fiecare apasare de inchis,daca apas pe buton geamului (intra impulsul) si-si face cursa normal,dar din telecomanda cu dioda nu vrea nici d-al naiba.Daca inchid usa din cheie si tin 2 secunde geamurile se inchid fara nicio problema.Deci cand e vorba de normalitate - sa folosesti geamurile normal apasand pe butoane si sa incui cu cheia - totul merge pe impuls si-si fac cursa cum trebuie

This post has been edited by vallyyy: 4 Mar 2012, 22:23


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 4 Mar 2012, 22:29
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Inseamna ca impulsul de tensiune care vine de la actuator este prea scurt,pentru asta poti sa-l mai lungesti cu ajutorul unui condesator,incerci cu ceva intre 100-470 micro/25V plus inca o dioda legate ca in schema:

Attached thumbnail(s)
legare_diode_ridicare_geamuri.jpg ( Size: 15.55k ) Number of downloads: 420


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 4 Mar 2012, 22:39
Post #37


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Pe scurt ar fi asa in loc de o dioda, sa montez
dioda + condensator+ dioda - condensatorul vine intre cele doua diode(plusul la plus si minusul la minus), diodele presupun ca identice
Ca vad ca esti in tema,ar afecta cu ceva in plus adaugarile astea ?


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crick
post 5 Mar 2012, 16:26
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 664
Joined: 2 January 09
From: Bucuresti




Exact. Daca in videoclip a mers,trebuie sa mearga si asa,avantajul este ca desfaci numai o usa.Prima dioda este pusa ca acel condensator sa ramana incarcat dupa ce primeste tensiune de la firul actuatorului si sa nu se descarce apoi prin motor,a doua/a treia dioda este/sunt sa trimita acea tensiune din condensator catre butoane pe o perioada de timp astfel incat comanda sa sara peste acel impuls.Daca le pui separate in ambele usi ,pui cate 2 diode + condensator pe fiecare usa.
Daca optezi pentru varianta cu tranzistor,ai avantajul ca geamurile se vor ridica numai la comanda de inchidere din telecomanda ,nu si din butonul de pe usa soferului.


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B _____
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 7 Mar 2012, 13:52
Post #39


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Multumesc mult de informatii,cand o da caldura de vara o sa montez diodele si o sa revin cu impresii,eventual un filmulet
Nu am nevoie de tranzistor pentru ca de cand mi s-a montat inchiderea asta aftermarket,cand apas "tamburucul" de la usa soferului nu se inchid si celelalte,doar din telecomanda le pot inchide pe toate 4

This post has been edited by vallyyy: 7 Mar 2012, 17:14


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 23 Mar 2012, 19:57
Post #40


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Nu mai are rost sa fac treaba cu diode,am identificat firul care ridica geamurile de la modulul de confort,tot ce-mi trebuie acum este sa identific pinul Negative Power Window ,am postat o poza pentru cunoscatorii care au mai montat un astfel de modul,daca s-ar putea sa-mi spuneti care este pinul

Gata cu geamurile,traiasca Negative Power Window cool.gif .Multumesc de sfaturi !


This post has been edited by vallyyy: 24 Mar 2012, 18:06

Attached thumbnail(s)
Image0289.jpg ( Size: 165.18k ) Number of downloads: 352


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nsmoga
post 23 Aug 2012, 17:43
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 27 August 09
From: prahova




acelasi modul am si eu si nu functioneaza goarna pe inchis deschis, desi e legata la firul roz. cei doi jumperi din spate ce rol au?

intre timp am aflat ca firul roz e pentru portbagaj biggrin.gif si ca desi in instructiuni scrie ca goarna emite semnale aparatul nu are iesire de goarna radmasa.gif totusi se poate lega si goarna pe iesirea de la semnalizatoare cu conditia inserierii unei diode

This post has been edited by nsmoga: 23 Aug 2012, 20:50


--------------------
opel agila daewoo tico 2001&1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th May 2024 - 04:24
Forum Renault