DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Explozie la mina Uricani, 5 morti

radian
post 5 Feb 2011, 23:46
Post #1


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Inca o tragedie in Valea Jiului, 5 morti intr-o explozie de metan.

Dupa primele declaratii, o echipa de 4 electricieni si un inginer au murit dupa o deflagratie de metan initiata de un arc electric, in urma unei interventii la un transformator electric.

Daca se confirma, desi, cei care au dat delcaratii pana acum, n-au spus-o, din diverse motive, este clar ca buna ziua ca inca odata avem de-a face cu caz clasic de nerespectare a celor mai elementare norme SSM.

Cel putin doua abateri grave:

1. Inginerul nu avea voie sa dea ordin de incepere a lucrarii fara sa verifice in prealabil existenta sau nu a gazului metan.

2. Orice echipament electric de forta, din subteran, este constructiv protejat prin capsulare antideflagranta. Adica, indiferent ce avarie electrica s-ar produce in interiorul carcasei, aceasta nu permite transferul catre exterior a scanteilor sau arcurilor electrice. Deci, indiferent cat metan ar fi fost acolo, si ce defect ar fi suferit transformatorul, arcul electric nu avea cum sa intre in contact cu gazul metan in conditii de respectare a normelor SSM. Acolo sigur au fost niste electricieni "destepti" care au incercat sa remedieze defectul fara se decupleze tensiunea, desi cofretele au sisteme de protectie care nu permit deschiderea cat timp echipamentele sunt sub tensiune.

Pacat ca inconstienta lor a facut cinci victime, si iar, mai multi copii au ramas orfani.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 5 Feb 2011, 23:52
Post #2


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




Radiane, înteleg ca esti de meserie?

(întreb fara nicio urma de ironie sau de rea-vointa, întreb pur si simplu; mai ales ca stiu ca esti din zona aia)


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 5 Feb 2011, 23:54
Post #3


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Da bre, si am lucrat si in subteran, e drept pentru scurt timp, in urma cu multi ani.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shush
post 5 Feb 2011, 23:57
Post #4


٩(Ś̯Ś)۶


Group: Members
Posts: 2.117
Joined: 30 January 07
From: Brasov




Daca a fost cum ai spus la punctul 2 cel mai probabil au fost "obligati" de inginer sau de alt sef sa incerce remedierea defectului fara sa decupleze tensiunea (si sa lase intreaga mina fara curent). Refuz sa cred ca e cineva atat de idiot incat sa isi puna singur viata in pericol mai ales intr-un mediu atat de periculos.

This post has been edited by Shush: 5 Feb 2011, 23:57


--------------------
Seat Leon 2008 Reference 1.6 - Bv-29-Trei Litere
Yamaha YZF-R125 2009 - Bv-88-Aceleasi Trei Litere
ex Dacia Logan 2005 Laureate 1.4
If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kato
post 6 Feb 2011, 00:04
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 17 October 06
From: barlad




indiferent ce a fost acolo, Dumnezeu sa-i ierte!!! sad.gif


--------------------
renault scenic 2000 rxt - scenic III 1.6 dci - vs 05 glx vs 79 glx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 6 Feb 2011, 00:08
Post #6


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Chiar daca refuzi sa crezi, iti pot da exemple de acest gen pana maine dimineata fara sa ma repet, abateri de la cele mai elementare norme SSM care au generat tragedii in subteran.

Nu ramanea toata mina fara curent ci doar o bucla de retea, si tocmai de aceea lucrarea de revizie a fost programta in week-end, cand activitatea este mult redusa, pentru a se putea face decuplarea.

Nu tine chestia cu "au fost" obligati. Cand exista un risc real, nici dracu nu-si risca pielea la cererea sefului.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shush
post 6 Feb 2011, 00:12
Post #7


٩(Ś̯Ś)۶


Group: Members
Posts: 2.117
Joined: 30 January 07
From: Brasov




Atunci si-au facut-o cu mana lor ... pacat de familiile pe care le-au lasat sad.gif
Dar totusi din 5 persoane nici macar unul sa zica : "Hai ba sa decuplam tensiunea aia sa fim siguri !" ?

This post has been edited by Shush: 6 Feb 2011, 00:13


--------------------
Seat Leon 2008 Reference 1.6 - Bv-29-Trei Litere
Yamaha YZF-R125 2009 - Bv-88-Aceleasi Trei Litere
ex Dacia Logan 2005 Laureate 1.4
If a vegetarian eats vegetables, what does a humanitarian eat ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 6 Feb 2011, 00:20
Post #8


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Banuiesc, stiu ca se poarta, si-au spus, "las ca merge si asa, terminam mai repede, facem proba, si plecam acasa..."

In urma cu vreo 10 ani, la o alta mina, unde aveau probleme mai putine cu emanatiile de meran, un fost coleg, inginer electromecanic, omul facuse facultatea la seral, avea vreo 10 ani de experienta ca electrician si inca aproape 10 ca inginer electromecanic, a legat cap in cap doua cabluri de forta, aflate sub tensiune. Astfel de operatie n-as facea-o nici macar in reteaua casnica de 220 V. El a facut la reteaua de forta. A generat o explozie in care a murit el, si inca vreo 6 nevinovati care au avut nesansa sa fie in zona.

This post has been edited by radian: 6 Feb 2011, 00:26


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanelkva
post 6 Feb 2011, 00:32
Post #9


/\____/\____/\____/\


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 4 November 09
From: reghin




Chiar credeti ca electricienii nu au decuplat tensiunea,stiind ca lucreaza cu 6.000 de volti?
Totul s-a intamplat la sfarsitul lucrarii de remediere.
Un arc electric in atmosfera cu gaz.
Nu-mi vine sa cred ca de saptamana viitoare n-o sa-i mai vad la servici pe acei oameni...
Dumnezeu sa-i odihneasca...


--------------------
ford focus facelift tot cu benzina 2009 - MS**---
In goana dupa posturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 6 Feb 2011, 00:36
Post #10


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




As fi tentat sa zic "sa asteptam expertiza specialistilor", desi, dupa o astfel de explozie, nu-mi dau seama ce naiba mai gasesc aia de expertizat. Da' nah, nu-s de meserie, poate e posibil.


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 6 Feb 2011, 00:38
Post #11


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Dumnezeu sa-i ierte!

Pina una alta nimeni nu poate spune daca instalatia a fost sub tensiune, unul a vreut sa-si aprinda o tigara, avea pulover de PNA si s-a electrizat eliberind o scinteie....


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 6 Feb 2011, 00:58
Post #12


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Bogdan, in subteran nu exista retele de 6 kV. Retele de forta sunt de 500 V. Arcul ala electric nu apare din senin, nu are de unde, doar de la un echipament electric, iar echipamentele electrice, fara exceptie sunt protejate constructiv pentru astfel de riscuri. O carcasa antideflegranta de regula presupune un blindaj din tabla de otel de cel putin 10, 12 cm grosime, in functie de tipul echipamentului. Adica, aparitia unei scantei electrice, in conditiile respectarii normelor de protectia muncii este exclusa.

Marty, in subteranul unei mine grizutoase, doar simplul fapt de a avea in buzunar tigari, brichete, etc, e suficient pentru o condamnare la puscarie. Fara exceptie.

Nu exista fumat in subteran, Si nici haine cu risc de incarcare electrostatica. Toate materialele cu risc de generare de scantei sunt prohibite. Inclusiv aluminiul. Sunt tolerate doar niste aliaje speciale de aluminiu, si ala cu conditia sa fie folosit pentru confectionarea de componente ale echipamentului, in nici un caz la elementele exterioare in contact cu aerul.

Eu ma gandesc la ce o fi in momentul acesta in sufletul celor 15 salvatori minieri, care au scapat la mustata. Au prins doar asa o adiere din suflul celei de a doua explozii...

Salvatorii minieri, intradevar, fac un antrenament special, o zi sau doua saptamanal.

Sa intri la locul unei explozii, cand stii ca in orice moment se poate produce a doua explozie. Practic nu ai nicio posibilitate de control. Sa cauti suparvietuitori. Sa recuperezi cadavrele, de multe ori spulberate, facute bucatele imprastiate la multi metrii distanta.

La explozia de la Petrila de acum doi ani, cel care a condus echipa de salvatori, Seful statiei de salvre, printre cadavrale mutilate si dezmembrate recuperate si-a recuperat si propriul frate. Era seful de sectie, mort in explozie.

Dupa o astfel de experienta, ori te imbeti o saptamana intreaga sa poti sa uiti ce ai vazut ori ajungi dependent de psihiatru.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 6 Feb 2011, 01:03
Post #13


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




QUOTE(radian @ 6 Feb 2011, 00:58)
Eu ma gandesc la ce o fi in momentul acesta in sufletul celor 15 salvatori minieri, care au scapat la mustata. Au prins doar asa o adiere din suflul celei de a doua explozii...

Salvatorii minieri, intradevar, fac un antrenament special, o zi sau doua saptamanal.

Sa intri la locul unei explozii, cand stii ca in orice moment se poate produce a doua explozie. Practic nu ai nicio posibilitate de control. Sa cauti suparvietuitori. Sa recuperezi cadavrele, de multe ori spulberate, facute bucatele imprastiate la multi metrii distanta.

Intreb si eu ca boul, ca habar n-am: salvatorii astia sunt voluntari? sunt platiti (mult) mai bine?


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 Feb 2011, 01:46
Post #14


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Studentule, dormi in pace, tara inginer te face!


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanelkva
post 6 Feb 2011, 03:59
Post #15


/\____/\____/\____/\


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 4 November 09
From: reghin




Radian,tin totusi sa te contrazic.Exista retele de 6 kV in subteran (statii de transformare,celule,pompe de evacuare a apei,toate la 6 kV) iar marea majoritatea echipamentelor functioneaza la 380 V.
Cat despre tigari sau brichete,nici nu incape vorba,omul nu e nebun sa coboare cu ele,asta o stie toata lumea.
Da,chiar te poti imbata o saptamana dupa asa experiente...Mi-a povestit mai demult o cunostinta cum i-a adunat creierul de pe jos unui coleg care cazuse cu chibla pe put...Si au fost multe astfel de cazuri...
Asta e viata...


--------------------
ford focus facelift tot cu benzina 2009 - MS**---
In goana dupa posturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 6 Feb 2011, 08:40
Post #16


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Salvatorii minieri se ofera voluntari. Intradevar au niste sporuri salariale, si printre ei se mai strecoara si destui sefi, dar cei care fac efectiv interventiile in situatii de risc, urmeaza un program de pregatire foarte dur. Sunt convins ca antrenamentele pe care le fac sapatamanal le asigura o conditie fizica mai buna decat a multora dintre membrii trupelor speciale ale Ministerului de interne, la care se adauga perfectionarea continua a abilitatilor de a interveni in situatii de risc, deprinderi tehnice, acordarea primului ajutor, si ce alte masuri se mai impun in astfel de situatii. Nu in utimul rand o pregatire psihologica. Totusi putini sunt cei care nu cedeaza nervos cand sunt pusi in situatia sa adune parti deformate din corpul uman.

Bogdane, nu exista pompe de evacuare a apelor sau altfel de utilaj sa fie alimentat la 6 kV. Energiei electrice i se ridica tensiunea la 6 kV pentru a putea fi transportata pe cabluri in conditii optime, cu pierderi minime. Apoi in statiile de transformatoare este redusa tensiunea la 500 V sau 380 V in functie de necesitati, si distribuit catre celulele electrice din subteran, care la randul lor alimenteaza diversele echipamente / instalatii / utilaje.

This post has been edited by radian: 6 Feb 2011, 08:59


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanelkva
post 6 Feb 2011, 09:09
Post #17


/\____/\____/\____/\


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 4 November 09
From: reghin




Motoarele pompelor care scot apa de la sute de metri de sub pamant la suprafata sunt alimentate la 6KV,au vreo 5 tone fiecare,iar tensiunea nu este ridicata la 6 kv,ci este coborata treptat de la 110 kv la 20 kv si apoi 6 kv.Dar nu asta este important acum...Peste 2-3 zile vin iar niste inmormantari...
Numai bine.


--------------------
ford focus facelift tot cu benzina 2009 - MS**---
In goana dupa posturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
garlic_dog
post 6 Feb 2011, 09:17
Post #18


Membru eutectic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 10 December 04
From: Clipperton Island




In cazul meu, Uricani-ul inseamna doar vin. Negru.


--------------------
Tesla electrică 2015 - B05NWV
Femeile vin de pe Venus, bărbații de la băut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rodi
post 6 Feb 2011, 10:22
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 648
Joined: 2 November 10




Poate liftul este ,,de vina" pentru scantei. Ventilatia era oprita... Sau nu ? Vom afla in urma expertizei ce a cauzat prima si a doua explozie , daca vor cobori a treia oara...
Ma gandesc ca se stia ca grizu este detectat automat la cea mai mica prezenta in minele de carbune...

This post has been edited by rodi: 6 Feb 2011, 10:36


--------------------
--- --- --- - ---
E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 6 Feb 2011, 10:33
Post #20


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Bogdane ce ma enervezi. M-ai facut sa cotrobai prin biblioteca, sa ling de praf carti pe care n-am mai pus mana de multi ani...

Da, ai dreptate mai exista cateva statii de evacuare a apelor de mina de la mare adancime, faricate dupa standardelel rusesti, alimentate la 6 kV. Se pare ca in functie mai exista doar la Mina Petrila.

Si, da, ai dreptate, o astfel de discutie e inutila.

Problema e la ceea ce se declara pana in prezent: explozie de metan generata de un arc electric. In conditii normale de functionare, indiferent ce defectiune ar fi suferit transformatorul, carcasa nu avea voie sa transmita arcul electric la exterior. Doar daca se lucra la echipament, sub tensiune cu carcasa deschisa. Daca se executatu lucrari de revizie / reparare, trebuia monitorizata concentratia de metan, si, fiind vorba de executarea unei lucrari speciale, la concentratia de 0,5% trebuia oprit lucrul, iar la 1% trebuia evacuat locul de mina. Pe de alta parte, statiile de transformatoare sunt amplasate pe galeriile principale, iar in acestea nu prea ar avea cum sa se acumuleze metanul. Teoretic cel putin, ceva da cu virgula in declaratiile de pana acum.

Tot teoretic vorbind ar mai putea fi o varianta. Explozia de fapt sa fi avut loc in cu totul alt loc, vreun abataj, iar unda de soc sa-i fi omorat pe cei cinci. Totusi, vorbim de un spatiu inchis, iar explozia / unda de soc poate face ravagii si la sute de metri de locul de initiere a exploziei.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rodi
post 6 Feb 2011, 11:02
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 648
Joined: 2 November 10




Nu avem inca declaratiile echipei de salvare, care au fost si ei aproape de moarte... Ancheta este in desfasurare.

Dumnezeu sa-i odihneasca.


This post has been edited by rodi: 6 Feb 2011, 11:34


--------------------
--- --- --- - ---
E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crintea1949
post 6 Feb 2011, 11:25
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 24 April 05




Curentul electric daca nu este respectat NU TE IARTA NICO DATA, atentie si in baie o baterie de 4,5 volti poate creia probleme unui cardiac.Dumnezeu sa-i odihneasca in pace

6 Feb 2011, 11:27:
Or fi fost obligati de sefi sa remedieze defectiunea, dar masurile de protectia muncii sunt obligatoriu de respectat de oricine stie meserie.

This post has been edited by crintea1949: 6 Feb 2011, 11:27


--------------------
dacia solenza - B33HRZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Feb 2011, 11:27
Post #23


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




DOmnu, nu voltii te omoara, ci amperii.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crintea1949
post 6 Feb 2011, 11:29
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 24 April 05




Alo dl garlic, pe la Uricani se face vin Negru, poate Urlati de Prahova, zona Valea Calugareasca


--------------------
dacia solenza - B33HRZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crintea1949
post 6 Feb 2011, 11:33
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 24 April 05




Dl Argon, dar la un scurt circuit, cand rezistenta la limita tinde catre zero oare valoarea curentului de scurtcircuit cat o fi si ce efect ar putea avea asupra unui cardiac.


--------------------
dacia solenza - B33HRZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rodi
post 6 Feb 2011, 11:41
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 648
Joined: 2 November 10




Toti minerii contribuie la un fond de ajutorare in caz de tragedii din acestea, sa primeasca familiile ajutor, Dumnezeu sa-i tina.

Poate ca thread-ul era bine sa fie la Stiri.

Locurile de munca din adancul minei vor fi inchise pentru cel putin 30 zile- cat dureaza ancheta ? Minerii de subteran ce fac in acest timp, primesc o indemnizatie de 75 % ?

This post has been edited by rodi: 6 Feb 2011, 12:11


--------------------
--- --- --- - ---
E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 6 Feb 2011, 11:46
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




QUOTE(argon @ 6 Feb 2011, 11:27)
DOmnu, nu voltii  te omoara, ci amperii.
*




Atentie cand schimbati bateria la masina!


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 6 Feb 2011, 12:52
Post #28


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




Am auzit la TV ca nenorocirea s-a intamplat DUPA ce oamenii aia au raportat lucrarea incheiata. La cateva momente dupa reluarea alimentarii cu energie.

Poate ca ar trebui actualizate procedurile: dupa finalizarea unei lucrari electrice, punerea sub tensiune sa se faca numai dupa iesirea personalului din zona periculoasa, nu atunci cand au raportat incheierea operatiunii... Exista atatea posibilitati de automatizare.

Sunt atatea motive posibile pentru ca un lucru sa iasa prost... E bine ca omul sa nu se gaseasca in acelasi loc cu gazul metan si orice sursa de flacara sau scantei.

.






--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
namidee
post 6 Feb 2011, 12:59
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 418
Joined: 19 September 08
From: Frankfurt




DannyY: in principiu e foarte corect ce spui tu acolo. In practica, postul tau are o mare hiba ascunsa in primele patru cuvinte: "Am auzit la TV ".


--------------------
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Feb 2011, 13:03
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




of , of electrica asta in mediile umede ce depaseste 30V este periculos , si asta probat de mine , am fost scuturat bine la 24V fiind transpirat (curgea apa de pe mine) tongue.gif
acum din ce am citit eu pina acum din cele expuse , la noi inca se aplica sintagma "lasa ca merge si asa"si de aici problemele

eu zic ca nu au respectat procedurile , este sudicient o concentratie de gaz de 5% pentru cine nu stiu si faina poate produce explozii

This post has been edited by bygy007: 6 Feb 2011, 13:04


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st September 2024 - 08:03
Forum Renault