probleme turometru, nu mai merge, sau merge de la o anumita turati
![]() ![]() ![]() |
probleme turometru, nu mai merge, sau merge de la o anumita turati
fsilviu86 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
|
||
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|||
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
ciudatata chestie avand in vedere un lucru tahometru (turometru) masoara defapt impulsurile date de bobina de inductie si astfel este data turatia motorului,daca ,sar putea sa ai probleme interne de "gen" electronic condesatori imbatraniti impuscati,condesatorii imbatraniti deobicei li se unfla capsula asta e un semn vizual,dar e bine sa iei sa masori circuitee de acolo,vezi sa nu ai desprinderi de piese din cazua vibratilor,
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
Dacia_47_akm |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 9 March 10 ![]() |
Sallut acelasi lucuru l-am patit si eu, totul mergea bine si de o data a inceput sa faca ca toate alea, ba sus ba jos, initial am crezut si eu ca o fi vre-o cadere de tensiune am stins mai tot dar degeaba, am controlat si eu firul de la bobina dar era bine am mai mers asa o scurta perioada de timp si apoi a murit de tot si fac aroape anul de cand nu mai merge
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1992
- b-35-dis FDF Fan Dacia Forever
|
|
fsilviu86 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
Dacia_47_akm deci sa inteleg ca este un inceput de sfarcit la acel turometru:-? nu ar fi o problema ca mai am doua acasa unul nou si altul de pe un bord luat de la sh. o sal schimb sa vad ce se intampla. problema este ca nu face mereu are momente cand nu face dar are momente cand moare detot, si isi revine numai cand turez putin motorul adica trec cam de 1200 de ture merge perfect nu mai am probleme cum iau piciorul de pe acceleratie o las la relanti moare si turometru.
|
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Dacia_47_akm |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 9 March 10 ![]() |
da la fel se manifesta si al meu inainte sa moara,
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1992
- b-35-dis FDF Fan Dacia Forever
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pe acolo are un condesator de 2,2 sau 4,7 ala in timp se duce trebuie inlocuit
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Dacia_47_akm |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 9 March 10 ![]() |
bygy007 sincer sa fiu pe tine te asteptam
![]() ![]() This post has been edited by Dacia_47_akm: 6 Jan 2011, 16:14 |
--------------------
Dacia
1310
1992
- b-35-dis FDF Fan Dacia Forever
|
|
fsilviu86 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
Dacia_47_akm bordul este tip scoica, este bine intretinut, fara crapaturi, este cumparat nou nout acum 4 ani din magazin cu toate butoanele si ceasurile care trebuies. pai daca e poate il dau jos si sa vad ce si cum e cu condensatorii aia, daca e o sa-i inlocuiesc. o sa revin cu noutati poate si poze la turometru
6 Jan 2011, 15:52: bygy007 acum o sa cobor la masina si am sa scot ceasurile si le aduc sus in casa sa vad ce si cum este cu acel turometru. This post has been edited by fsilviu86: 6 Jan 2011, 15:52 |
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
posibil sa fie arcul melcat ce aduce axul acului indicator la pozitia de 0,pe partea de electronica sint multiple posibilitati,dar trebuiesc cu atentie sporita verificate atat vizual cat si functional cu un aparat de masura,o prima posibilitate este sa se fi dezlipit vreun circuit din cauza vibratiilor socurilor mecanice,a doua posibilitate depanare electronica condesatori imbatraniti etc.
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Dacia_47_akm @ 6 Jan 2011, 15:23) bygy007 sincer sa fiu pe tine te asteptam ![]() ![]() daca te pricepi sau ai prieteni care se pricepe este rentabil ai doi condesatori de schimbat , 2,2 si 22 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=33422 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
nu mi se pare complicata schema si apoi ce vad eu ca ai si un corector de 0 un semireglabil de 100 de ohmi si apoi in sine tahometru(turometrul defapt este un microampermetru)
6 Jan 2011, 17:45: ps-sar putea sa ai probleme la tranzisotri bc 171 sint pusi in punte verificai This post has been edited by Magnum_Baracuda: 6 Jan 2011, 16:45 |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
@fsilviu86: o problema asemanatoare am avut si eu: am cumparat o bobina noua, am montat-o si pornesc masina: la relanti arata aproape normal turometrul, dar cand o ambalam se ducea spre zero! motorul mergea normal! si cateodata se plimba cu voia el acul de la turometru! am dus bobina inapoi la magazin si am pus-o inapoi pe cea veche si imi mergea normal turometrul! acum am o alta bobina(MASTER SPORT) si merge normal!
deci ar putea fi de la bobina, daca ai alta bobina sa faci proba, poate e pe duca cea veche...n-ar fi rau! |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
ghitza |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
dar la injectate cum am eu probleme de la ce ar putea fi?caci acolo am numai un condensator si nu e din ceas la mien problema caci am schimbat 3 tablouri de casuri si tot asa face,de unde ar putea fi?
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
legaturi sau calculator
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
verifica punerea la masa a alternatorului ,desi pare infima si nesemnificativa problema se intampla si am intanit dese cazuri cind acest fir care nimeni nui da importanta sa creeze probleme.curata locul cu smirghel papucul da putina vaselina strange bine si porma ne spui rezultatele
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
dorinromeo |
![]()
Post
#16
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
am avut si eu aceeiasi problema, am aprindere electronica cu senzor. am intrebat si mi-a spus userul Gotronic, de la care am cumparat aprinderea sa leg un condensator (cel care l-am dat jos de la delcou)la borna 1 a bobinei. de atunci nu mai am probleme. incercati si varianta asta. corpul condensatorului la masa si firul la borna 1 sau "-". bafta multa.
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
ghitza |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
am schimbat si ECU si tot asa face?byggy de ce legaturi zici mai exact?la alternator este facut totul nou si cu simt,si tot asa face turometru
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
fsilviu86 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
bygy007 eu nua m decat un condensator electrolitic de 50 volti cu 2,2 microfarazi.
Magnum_Baracuda nu am nici un semiregalbil eu pe placa .... insa intradevar am doi tranzisotri bc 171, oare sa faca vreunul figuri?? condensatorul nu este unflat dar o sal schimb ca am asa ceva. adaniel69 bobina am schimbat-o asta vara pt ca cealalta ma lasat adica cand se incalzea daca opream motorul nu mai pornea pana nu se racea bobina. asta este deea toata din metal, pana sa pun aprinderea nu mia facut figuri, oare sa se fi dus bobina??? de pornit porneste super bine si nu se incalzeste, decat foarte putin adica poti tine mana lnistit pe ea si o ora. Magnum_Baracuda spui de acel fir gros care vine de la minusul alternatorului si prins pe simi aripa??? am umblat la el acum maxim o luna cand am reparat alternatorul este curata bine pusa putin vaselina si strans bine, oricum maine o sa umblu iar sa vad poate cine stie sa intamplace ceva. dorinromeo nu am inteles cum adica sa legi condensatorul numai pe minus? adica il prinsi odata la masa iar firul il prinzi tot la minus??? oricum o sa incerc si asta maine o sa pun acel condensator de pe delcou, sa vedem ce rezultate da. am sa atasez si o poza cu turometrul desfacut sa vedeti ce si cum este acolo (in prima poza unde nu se vede prea bine va spun exact ce este acolo, este un condensator electroltit de 50 volti cu 2,2 mucrofarazi, si doua diode) This post has been edited by fsilviu86: 6 Jan 2011, 17:48 Attached thumbnail(s) Image0401.jpg ( Size: 98.02k ) Number of downloads: 1606 Image0402.jpg ( Size: 102.48k ) Number of downloads: 1637 Image0403.jpg ( Size: 104.39k ) Number of downloads: 1550 Image0404.jpg ( Size: 105.16k ) Number of downloads: 1531 Image0405.jpg ( Size: 91.47k ) Number of downloads: 1535 Image0406.jpg ( Size: 98.83k ) Number of downloads: 233 |
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
din ce zice dorinromeo inteleg ca pui inapoi condensatorul ca pe clasic la delco! practic pe clasic(fara aprindere) condensatorul este intre masa(-) si masa de la platina!
@fsilviu86: daca ai posibilitatea incearca si cu alta bobina! eventual incearca si pe clasic(fara aprindere)! ti-am spus, mie imi facea urat turometrul cu bobina noua dinaia cu invelis de fier! acum am una cu invelis de plastic Master Sport! inainte de bobina cu probleme de noua aveam tot una cu invelis de fier si mergea normal turometrul, dar am vrut neaparat sa o schimb! si acum o am pe asta Master! |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
fsilviu86 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
adaniel69 ok, asa am sa fac am sa vad daca mai am una pe acasa, si o sa pun pe clasic daca la fel face este clar undeva este o cadere de tensiune, sau turometru de vina, probema este ca daca nu deschid toti consumatorii merge turomoetru normal, cum am aprins farurile, aeroterma, dezaburirea spate, ceatza, si dezaburirea pe oglinzi deja incepe dansul, dar daca o tin putin turata peste 1000 de ture mai exact pe la 1200 merge perfect nu are probleme. dar daca era de la aprindere trebuia sa faca si pana acum si ieri .. asta sa intamplat dintro data, oricum maine am sa schimb condensatorul ala de la turometru, poate o sa schimb si tranz alea doua si sa vedem daca mai face .. daca nu ma gandeam sa pun pe alternator totusi un condensator pentru paraziti, inainte aveam dar lam dat jos cand am reparat alternatorul. poate nu mai face. daca e sa nu gasesc alta bobina maine ma duc sa iau alta ca nu este scumpa, si am sa iau una neagra. din platic. am avut si eu una deea si ma tinut cam 10 ani:)).
|
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
acum nu te pune pe cumparat bobine! ziceam daca ai de unde sa iei una de imprumut pentru proba!
nu ar trebui sa-l influenteze consumatorii! ai putea sa verifici totusi tensiunea pe baterie! si eu am avut senzor si l-am dat jos din cauza ca nu mai mergea bine! ps: ai lasat contactul pus mai mult? chiar si la prima treapta! poate din cauza asta s-a dus bobina(daca se va dovedi ca e de la bobina)! daca ai un aparat de masura, masoara rezistenta bobinei(intre suruburi fara fire legate) si vezi daca ai mai putin de 3 ohmi inseamna ca e strapunsa! din cauza supraincalzirii! |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
fsilviu86 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
aha ok ms adaniel69 asta o sa fac maine sa vedem ce o sa fie...
oricum o sa pun si condensatorul pe alternator si sa vedem poate scap |
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
eu spun ce am vazut ce am vazut pe schema funtionala,totusi pe alternator are un condesator de filtraj sper ca il ai atenueaza usor variatiile de tensiune acelas rol il are si la delcou 2,2uf inseaman ca el se incarca si descarca la impulsuri,tranzistorii tai sunt pusi in punte unul are pret de cost in jur de 1,5 lei atentie cand il dezlipesti sa ti cont oridenea picioruselor exact cum lai scos asa il si pui ,tine atentie f mare,schimbai pe amadoi ,cei doi tranzistori comandata tesiunea pe intrare
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da ala de 2,2 e principalul , ala de 22 e de filtrare e bine sa il pui si pala
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
fsilviu86 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
deci sa va spun ... am fost acum de dimineatza am montat ceasurile la loc, am pornit motorul, am facut cateva ture sa se incalzeasca putin, sa pot lasa socu, am aprins tot ce era consumatori pe masina, si anume faza lunga proiectoare, ceata, avarii mers inapoi, dezaburire luneta, dezaburire oglinzi, si tinut piciorul pe frana, iar acul ala statea la 600 700 de ture ziceai ca este lipit acolo nu oscila, daca aceleram urca, daca nu se ducea la 600 700 de ture. deci de unde poate fi problema?? eu nu cred ca este din cauza la condensatorul ala de pe alternator care lam dat jos, sau ca nu mai are pe delcou, eu cred ca este din turometru direct, voi ce ziceti??? am mers ceva cu masina pana cand apa a ajuns undeva pe la 70 de grade, mai sus nu se duce cas -14 grade afara
![]() This post has been edited by fsilviu86: 7 Jan 2011, 09:48 |
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
scuzama nu vreu sa fiu nepoliticos cine face si desface are ce face,ia toate sfaturile in consideratie,da o fuga pana la un magazin de electronice trebuia sa pui lupa pe capsula tranzistorului sa vezi exact ce serie este si apoi notai pe hartie mergeai si cereai 2 tranzistori frumusel condesatori etc
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
oscilatia o face acel condesator de 2,2 care banuiesc ca a pierdut din calitati daca era de la tranzistori nu mai mergea de loc
This post has been edited by bygy007: 7 Jan 2011, 14:31 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
de acord cu tine bygy007 dar pt a inlatura pb, dece nu ar schimba si tranzsitorii si condesatorii,eliminare sistematica,si apoi vedea de unde porneste restul problemei
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
Dacia_47_akm |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 9 March 10 ![]() |
daca spui ca ai alte ceasuri dece nu le pui pe alea? sau dece nu iei turometrul de la alea si le pui la astea?
eu unu asa as fi facut, parerea mea e ca este mai putina bataie de cap, dar daca iti place sa mesteresti atunci spor la treaba ![]() This post has been edited by Dacia_47_akm: 7 Jan 2011, 14:49 |
--------------------
Dacia
1310
1992
- b-35-dis FDF Fan Dacia Forever
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca era un tranzistor dus nu mai functiona deloc
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 01:02 |