probleme instalatie racire, se ridica temp la apa
![]() ![]() ![]() |
probleme instalatie racire, se ridica temp la apa
victor394 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 7 December 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
TX (MLS) 1989
|
|||
StefanT |
![]()
Post
#32
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
argon |
![]()
Post
#33
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Turatia se limiteaza sa nu-ti distrugi motorul, nu are treaba cu temperatura, ca la ralanti in trafic se incinge cel mai tare.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#34
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
da, se poate si de la avans si se la amestecul carburant ca motorul sa se incinga prea mult.
pentru amestec foarte sarac parca era. la avans nu mai tin minte. la masinile controlate de computer nu sunt controlate de computer. cazul benzina exista un calculator de injectie care comanda bobina/bobinele de inductie si injectoarele de benzina. la injectoare iti calculeaza in functie de temperatura motorului, turatie, sonda lamda amonte si sonda lamda aval(adica dupa gazele de esapament) si dupa pozitia clapetei de acceleratie eventual ce cantitate de benzina trebuie sa dea injectoarele. limitarea de turatie: la o viteza de rotatie mai mare decat X, se taie alimentarea de benzina. se revine sub X cu turatia , alimentarea se reia. se depaseste iar turatia limita, iar se taie alimentarea.....etc deci cantitatea de benzina ce intra in motor este calculata dupa un algoritm destul de precis si rapid, astfel se asigura cantitatea optima de benzina. la masinile pe carburator, amestecul carburant (aer+benzina) este format in carburator, si este aspirat in motor. el se formeaza prin aspiratie, nu este impins sau pulverizat de carburator. daca sunt jiglerele decalibrate(curatate cu sarma sau puse unele "noi" de cooperatie care sunt stricate din fabrica), atunci amestecul carburant nu mai este optim . la fel si pentru avans. daca mecanismul de corectie a avansulului (avansul centrifugal) nu este perfect functional, scanteia va fi data inainte sau dupa momentul optim. aceste erori pot determina o crestere a temperaturii de ardere. pe fosta dacie am experimentat si eu asa ceva si pentru un amestec sarac chiar se incingea mai mult motorul(la fel si pt avans reglat prost), dar nu am ajuns sa fiarba ..... This post has been edited by brigada_diverse: 4 Jun 2011, 21:43 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
maho |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE victor394 Posted Yesterday, 19:58 Nu ar putea fi de la benzina fara plumb, care cica ar arde la temperatura mai mare in cilindri? .. solutiile nu sunt prea clare. Masina mea are instalatia de racire spalata, si radiatorul in stare buna.. Exista vreun specialist pe aici? N-are a face benzina fara pb. Solutiile depind de sursa problemei, la fiecare, care poate fi f. diferita. Nu e suficient ca ai spalat instalatia, si radiatorul in stare buna, mai sunt multe de verificat: pompa de apa, termostatul, etc. O rezolvare de moment, pana dai de "buba": deschizi caldura la max., in interior, sa degrevezi motorul de o parte din caldura. Eventual mergi putin cu geamul deschis. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
victor394 |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 7 December 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Multumesc pentru lamuriri.
Aici citez ce a scris alt membru despre benzina fara plumb: "lipsa tetraetilului din compozitia benzinei impune reducerea cifrei octanice tetraetilul de plumb este pus in benzina pentru a scapa de detonatii si autoaprinderi. Motorul iti munceste mai bine in schimb creste temperatura in camera de ardere si de aceea se mai prajesc uneori supapele (si nu din cauza ca ar fi benzina fara pb mai uscata". |
--------------------
Dacia
1310
TX (MLS) 1989
|
|
maho |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
N-ai pt. ce, ti-am spus, verifica termostatul intai, e cel mai simplu, apoi pompa, si le iei la rand toate componentele ambelor (mic si mare) circuite, gasesti multe topicuri pe tema.
Benzina cu pb. cica dadea un pic mai multa putere, a inceput sa fie scoasa din motive de poluare. Eu zic ca nu e diferenta mare (de putere), dar in orice caz, supapele, fiind facute din otel aliat mai bun, nu se pune problema de "prajeala", sau topit, rezista la temperaturi mult mai mari decat in camera de ardere. Ele se mai afuma sau blocheaza, din alte motive. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
fullhouse |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Minel, vreau sa te intreb, totusi, daca sesizezi vreo diferenta in mersul motorului cu admisia aia. Banuiesc ca e mai bine, ca altfel o dadeai jos
![]() |
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
Minel |
![]()
Post
#39
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Fii sigur de asta ca as fi dat jos "sistemul" daca nu as fi simtit ceva ....
![]() This post has been edited by Minel: 6 Jun 2011, 07:40 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
forest |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 21 March 05 ![]() |
in buc temperatura se mentine 80-82, dar la viteze 125-130 ajunge la 95. cand era mai nou set motor 130/h nu era nici o problema... Antigelul din borcan se duce repede (1 luna). radiator mare, nou, nu se vad pierderi, nu intra apa in ulei, garnitura chiulasa noua. Set motor are peste 250.000 km facuti de mine, trece test revizie tehnica fara probleme. aveti idei?
This post has been edited by forest: 6 Jun 2011, 12:07 |
--------------------
Dacia
1310
- BV-08-GVY
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
Nici eu nu aveam pierderi vizibile, dar am schimbat pompa de apa, intrucat avea joc mare rulmentul, si pierderile de lichid au disparut. Se pare ca totusi se pierdea putin lichid pe acolo, ar putea fi si cazul tau.
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
forest |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 21 March 05 ![]() |
cu apa tine de mult, am schimbat la un moment dat si pompa si caloriferul, fara efect. e 1300 clasica 1977. de ce se ridica apa la viteza mare?
are 4 trepte, dar 200.000 km mergea autostrada cu 130/h si apa nu depasea 90 grade. la motor nu am umblat 250.000 km, mananca cam 1l ulei/4.000 km 6 Jun 2011, 12:59: e periculos daca merg cu ea cu apa la 95 grade? This post has been edited by forest: 6 Jun 2011, 12:59 |
--------------------
Dacia
1310
- BV-08-GVY
|
|
maho |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Mai ai cumva musamaua de iarna ? Sau ceva obstructioneaza aerul din afara spre radiator ?
Uita-te atent si pe interiorul scutului, in suportul de sub radiator...sau chiar sub borcan. Un borcan /luna e f. mult, cred ca nu poate fi de la un simplu "por" in radiator. Si consumul de ulei mi se pare cam mare, se pare ca o cam si forjezi... Periculos nu e (sau nu e mai periculos decat sa mergi pe drumurile noastre cu 130), dar cred ca ti se coace garnitura de chiulasa mai repede. This post has been edited by maho: 6 Jun 2011, 13:06 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
forest |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 21 March 05 ![]() |
merg cu ea din 1998, am mers peste 400.000 km (500.000 are masina), asa ca musamaua cade...
nu pricep de ce in Buc chiar daca e f cald e totul ok. nu o forjez, merg chiar lejer, da la drum intins (autostrada) ii place... ...si mie... (nu incurc traficu') This post has been edited by forest: 6 Jun 2011, 13:22 |
--------------------
Dacia
1310
- BV-08-GVY
|
|
maho |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Pare sa fie ceva legat de turatie, deci de pompa de apa, alta idee logica nu-mi vine.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
forest |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 21 March 05 ![]() |
pompa nu scoate zgomot. se poate da jos si unge sau una noua? oricum o sa vorbesc cu "doctoru'" ei. multumesc!
cand nu merg in afara (unde i-a viteza) nu mananca ulei (adica mananca normal) This post has been edited by forest: 6 Jun 2011, 13:30 |
--------------------
Dacia
1310
- BV-08-GVY
|
|
ghitza |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Schimbi capacu ei doar ,pe el se ala si rotoru cu paletele
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
maho |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Din cate am auzit, Pulsor Scornicesti ar fi bune, Dolz...da, capacul.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
forest |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 21 March 05 ![]() |
cu mancatu de ulei, ii fac ITP in fiecare an pe bune si aia zic ca se incadreaza, oricum acum mai nou presiunea la ulei sta la max si in relanti!?!
|
--------------------
Dacia
1310
- BV-08-GVY
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Verificati fratilor supapa de la capacul vasului de expansiune, asta este o chestie minora, dar garnitura de chiulasa este problema la voi.
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
ionut_the_dj |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 June 11 ![]() |
salut. am si eu o "mica" problema cu racirea. mai exact cand motorul se incinge imi scoate apa din motor si o baga in vasul de expansiune facand astfel sa se umple si sa dea pe dinafara. am schimbat chiuloasa, garnitura, capacul de la pompa de apa (nou), am pus fulie mica. am motor de 1,3 si cutie in 4. la 70 km/h nu face nimik. la 90 de DN face pe "nebuna". de la cce ar putea sa fie???????? chiar nu mai am nici o idee.
cand este rece lichidul de racire, in vas nici nu se fac bule la accelerare, nici fum nu scoate si nici ulei in vas nu am. P.S.: radiatorul este din ala mare This post has been edited by ionut_the_dj: 9 Jun 2011, 19:59 |
--------------------
Dacia
1310
1982
|
|
maho |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Termostatul ? Caldura ai ?
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
ionut_the_dj |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 9 June 11 ![]() |
am caldura. iar termostatul l-am dat jos. asa m-am gandir si eu( ca a ramas termostatul blocat). dar degeaba
|
--------------------
Dacia
1310
1982
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
la mine se ridica acul cand e cald afara si depasesc 110 la ora.pana acuma n-a facut probleme numai de cand am inchis incalzirea.am scos si termostatul...tot asa face.ar trebui sa-l spal radiatorul?si returul e foarte cald deci circula apa. dar cred ca problema va fi de la garnitura de chiuloasa.cand strang furtunul gros de sus bolboroseste aerul in borcan. dar daca reduc viteza la 100 nu mai are nimic acul iar revine
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
kxz |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 618 Joined: 5 November 10 From: Cuiul de la harta. ![]() |
Sal.
Azi s-a dus garnitura de chiulasa. Nu e cea mai mare problema, problema principala e un zornait care a aparut pe motor. Nu zornaie la mers in gol, indiferent cat o turez, nu zornaie la mers fara a fi prea accelerata, dar zornaie cand e in sarcina. Ce o mai fi luat cu ea garnitura mea pe cea' lume? |
--------------------
Dacia 1410
/
Opel Corsa --------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea Oricâte piedici m-or lovi din greu Eu sunt stăpânul sorții mele Sunt căpitanul sufletului meu. |
|
Minel |
![]()
Post
#56
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Se pare ca si la mine se manifesta o problema tare ciudata si anume ...creste temperatura apei nesimtit de mult doar in afara cand merg .. ...
Initial , eram in configuratia respectiva .... 2013_02_21_17.08.25.jpg ( Size: 1.35mb ) Number of downloads: 291 bineinteles , cu GPL pe ea , in poza nu apare .. radiator mare ,cu un ditai elv , termostat de 83 ....... in oras nu aveam probleme ... totul OK ..in afara urca apa peste 95 la viteze de peste 100 km undeva la 2900 rpm in treapta 5 Precizez ca totul era spalat, curatat , antigel si apa distilata in sistem ... aerisit ... ...nici o scurgere, nimic ..... Acum ,sunt in configuratia asta .... 2013_07_09_20.08.55.jpg ( Size: 1.29mb ) Number of downloads: 326 ELV , elice pe pompa de apa ........si apa la fel ..se ridica de nu-i adevarat in afara sau mai ales la urcarea unui deal ceva .. noroc ca am si elv .. porneste si ala , ca de nu .... ..cre ca de bine nu ar fi ..... ![]() totul verificat , totul spalat .. Apa in ulei ,ulei in apa , bule .. oscilatia temperaturii ,avans reglat in toate pozitiile , nimic ... nici un simptom ....... ( motorul functioneaza impecabil ... nu ezita , trage . ) doar ca , pe caldurile astea .. nu face fata mai deloc racirea masinii Deci , chiar am ramas fara idei ce sa ii mai fac ... ... This post has been edited by Minel: 28 Jul 2013, 12:58 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Minel,asa imi facea si mie anul trecut,pana la 100-110 nu era problema,dupa 110 mers constant pornea ELV si nu se oprea de cand scadeam sub 110. Radiator mare de cupru curat,ELV de-ala cu 4 pale original de dacie,masina pe gpl,termostat de 89,termocupla de 92.... Se pare ca e din ce in ce mai cald la noi si sistemul de racire pur si simplu nu mai face fata la viteze mari(implicit sarcina mare) altfel chiar nu vad problema.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#58
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
Minel
Termocupla de cate grade este? Radiatorul este din cupru? Strainezele mai toate au radiatoare din Al ,plastic. Ventilatorul fara plasticul difuzor nu mai este eficient. Daca nu trece de 100 de grade, nu vad unde ar fi problema, ''daca nu fierbe.'' Sonda si ceasul indica bine? This post has been edited by ct-03-tvy: 28 Jul 2013, 13:36 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Minel |
![]()
Post
#59
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Exact baieti , radiator mare de Cu , termocupla 92-82 ............am urcat o panta mai mare .. apa s=a dus intre 95 si 120 .. eram tot cu ochii pe ceas ....afara vreo 35 grade ... urcam cu 3000 rpm in treapta 4 ....
![]() Imediat cum am urcat .. si am inceput sa cobor .. si apa a revenit intre 80 si 95 .. la jumate .... pe autostrada la 120 km .. 3300 rpm , treapta 5 ... apa la fel urca peste 95 ... cand o lasam sub 100 km/h , scadea si apa ........deci ..... ![]() This post has been edited by Minel: 28 Jul 2013, 13:57 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Fierbe termostatul si vezi cat deschide. Verifica avansul (de preferat cu lampa stroboscopica - s-ar putea sa ai delcoul cu arcurile prea tari). Nu l-ai comprimat exagerat ? Nu este normal sa incalzeasca avand in vedere ca ventilatia naturala ajuta, deci este benefica la acest tip de masina. Ce faci la un drum in coasta unde nu poti sa-i dai mai mult de a II-a ? Totdeauna a incalzit asa sau fenomenul a aparut in urma unei actiuni, modificari ...
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 13:15 |