DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

404 Pages « < 351 352 353 354 355 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Bula daciotului

neacsugabrie
post 17 Jul 2013, 10:20
Post #10561


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 4 September 11




solniza mea are abs...pe talpa de la adidas.


--------------------
dacia solenza 2003/scala
Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 17 Jul 2013, 10:46
Post #10562


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(yhattori @ 17 Jul 2013, 11:09)
plus de asta, roata nu aluneca, decit se rostogoleste.
*

Se rostogoleste decat daca nu e blocata.

La franare poti avea doua cazuri:
1. nu a inceput alunecarea, si atunci iei in calcul coeficientul de frecere statica (oricat ar parea de ciudat pentru unii, punctul de contact al rotii cu asfaltul are viteza 0 fata de drum, adica "sta")

2. aderenta a fost pierduta, roata se blocheaza si incepe patinarea, caz in care iei in calcul coeficientul de frecare dinamica.
Primul e mult mai mare decat al doilea, de asta distanta de franare cand ai ABS sau dozezi frana pana la limita aderentei este mai mica decat cea din cazul blocarii rotilor. Sigur ca ABS e, de regula, mai eficient decat talpa vibratoare...

@tataie corbex, nu-mi dau seama cum poti uita frecarile...


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 17 Jul 2013, 11:07
Post #10563


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(DannyY @ 17 Jul 2013, 11:46)
Primul e mult mai mare decat al doilea, de asta distanta de franare cand ai ABS sau dozezi frana pana la limita aderentei este mai mica decat cea din cazul blocarii rotilor.
*


Zici? huh.gif


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yhattori
post 17 Jul 2013, 11:28
Post #10564


*


Group: Members
Posts: 522
Joined: 18 August 09




QUOTE(DannyY @ 17 Jul 2013, 10:46)
Primul e mult mai mare decat al doilea, de asta distanta de franare cand ai ABS sau dozezi frana pana la limita aderentei este mai mica decat cea din cazul blocarii rotilor. Sigur ca ABS e, de regula, mai eficient decat talpa vibratoare...
*



Miu alunecare este egal sau chiar mai mare ca miu static pentru combinatia cauciuc - asfalt/beton. Cauciuc+asfalt chiar este cunoscut si dat ca exemplu de material la care nu se poate aplica generalizarea cu us > uc.

Insa intr-adevar daca blochezi rotile pe asfalt uscat, distanta de oprire va fi mai mare decit daca frinezi la "limita aderentei".

Acest aparent paradox are o rezolvare foarte simpla. Iti las tie placerea de a o gasi cu urmatorul experiment (mental?):

Cu o masina fara ABS, frineaza pina la oprire cu blocarea rotilor, pornind de o viteza initiala de sa zicem 10 km/h pe care o cresti in pasi de 5 km/h. Ploteaza miu pe verticala si viteza initiala pe orizontala.



--------------------
* * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 17 Jul 2013, 12:27
Post #10565


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




@yhattori:
Poti sa-mi indici o sursa care sa confirme uc>=us?
Am oarece dubii ca poate fi asa.

Am gasit ceva aici:
http://www.engineeringtoolbox.com/friction...ents-d_778.html

dar cu amendamentul:
"1) Kinetic or sliding frictional coefficient - holds only when there is a relative motion between the surfaces; otherwise they are somewhat higher
Kinetic versus Static Frictional Coefficients
Kinetic frictional coefficients are used with relative motion between objects. Static frictional coefficients are used for objects without relative motion. Static coefficients are somewhat higher than kinetic coefficients."
Deocamdata raman la parerea mea, dar o schimb bucuros daca e contrazisa de o sursa demna de incredere.

@cdadan:
Io doar repet, de zis au zis-o altii inaintea mea. Dar asa e.


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Jul 2013, 12:40
Post #10566


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




QUOTE(DannyY @ 17 Jul 2013, 10:46)
@tataie corbex, nu-mi dau seama cum poti uita frecarile...
*


Las' ca nu mai ai mult si-o sa uiti si tu.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yhattori
post 17 Jul 2013, 13:21
Post #10567


*


Group: Members
Posts: 522
Joined: 18 August 09




QUOTE(DannyY @ 17 Jul 2013, 12:27)
@yhattori:
Poti sa-mi indici o sursa care sa confirme uc>=us?
Am oarece dubii ca poate fi asa.


Este o carte a lu' unu' scandinav Pierson sau asa ceva intitulata fix "Sliding Friction". Biblia tribologilor. E pe google books, cred, eu am gasit-o in bibiloteca facultatii editata de Springer pe cind lucram la licenta.

In fine, ideea e ca atunci cind un cauciuc derapeaza pe asfalt avem de-a face si cu lubrifiere, pe linga frecare (sa dea shlogu-n corbex!): bucati microscopice de cauciuc revulcanizat, cauciuc evaporat, abur de la apa inclusa in polimer care iese ca produs de reactie la descompunerea termica a lu' ala, etc, etc. Fenomenul incepe localizat si microscopic la frinari si derapaje uzuale si se termina generalizat in cazuri extreme:

http://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k

Efectul asta nu are loc la viteze mici (pina-n 20, 30 la ora) ca nu se incinge cauciucul suficient si d-aia daca phooti o frina de la 100 fara ABS te duci mai mult da' daca blochezi rotile la 30 la ora, nu.

This post has been edited by yhattori: 17 Jul 2013, 13:21


--------------------
* * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 17 Jul 2013, 13:30
Post #10568


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(DannyY @ 17 Jul 2013, 13:27)
@cdadan:
Io doar repet, de zis au zis-o altii inaintea mea. Dar asa e.
*


Te invit sa faci niste teste de franare pe suprafete cu aderenta scazuta (nisip, pietris, zapada gen). Fara abs te opresti mai repede. Au zis-o altii inaintea mea. Te-ai opri mai repede si pe asfalt, daca nu s-ar incinge gumele.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 17 Jul 2013, 13:37
Post #10569


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Daca si cu parca se plimbau cu o barca...


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Jul 2013, 13:46
Post #10570


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.506
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(yhattori @ 17 Jul 2013, 14:21)
cauciuc evaporat, abur de la apa inclusa in polimer care iese ca produs de reactie la descompunerea termica a lu' ala, etc, etc.
*



Adica-i o frecare fâsâită.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neacsugabrie
post 17 Jul 2013, 13:52
Post #10571


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 4 September 11






--------------------
dacia solenza 2003/scala
Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Jul 2013, 13:58
Post #10572


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Tovarășii ingineri,

La contactul dintre anvelopă și sol, aderența are 2 componente:

- aderența mecanică, aia la care forța de frecare învățată la fizică, nu depinde de aria suprafeței de contact.

- aderența moleculară, generată de forța de atracție între moleculele de compoziție diferită, în speță cauciuc și asfalt. Eh, aderența asta moleculară e DIRECT PROPORȚIONALĂ cu aria suprafeței de contact, cu temperatura, cu duritatea cauciucului etc.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yhattori
post 17 Jul 2013, 14:10
Post #10573


*


Group: Members
Posts: 522
Joined: 18 August 09




Daca ne spui si formula chimica a moleculei de asfalt esti cel mai tare!


--------------------
* * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 17 Jul 2013, 14:20
Post #10574


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




P-aia decat vijelie o stie.


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 17 Jul 2013, 14:20
Post #10575


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




vijelieeeeeeee......, fa-te ma-ncoa!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UXE
post 17 Jul 2013, 14:23
Post #10576


Modelator


Group: Members
Posts: 6.733
Joined: 21 June 06
From: Bucuresti




e pe buda.. acu scoate formula

This post has been edited by UXE: 17 Jul 2013, 14:30


--------------------
Renault Symbol 2006 1.4 8v - UXE
Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Jul 2013, 14:48
Post #10577


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.506
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(C a t a l i n @ 17 Jul 2013, 14:58)
aderența moleculară, generată de forța de atracție între moleculele de compoziție diferită
*



N-are cum, ca nu se iubeste. Asfaltul e statornic, cauciucul vantura-n lume. Cam ca si greierele si furnica.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 17 Jul 2013, 14:52
Post #10578


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




QUOTE(cdadan @ 17 Jul 2013, 14:30)
Te invit sa faci niste teste de franare pe suprafete cu aderenta scazuta (nisip, pietris, zapada gen). Fara abs te opresti mai repede. Au zis-o altii inaintea mea. Te-ai opri mai repede si pe asfalt, daca nu s-ar incinge gumele.
*

E foarte posibil ca un sofer experimentat sa dozeze frana mai bine ca un ABS, nu contest. Ba chiar cred ca si eu pot face asta in anumite conditii (nu si in situatii de urgenta).
Eu m-am referit la altceva: cu rotile blocate parcurgi o distanta mai mare decat daca le tii la limita aderentei (cu sau fara ABS). Pe orice fel de suprafata.

@yhattori: alea deja par lucruri de finete, studii aprofundate, chestiuni care oricum nu influenteaza foarte mult (ba chiar deloc) comportamentul la franare al unei motociclete fata de o masina. In loc de un coeficient se foloseste altul. In fine, o pun la cutia cu maimute, de studiat cand n-am altceva de facut. icon_mrgreen.gif

@Tovarashu' Catalin:
O fi. Totusi... inclin sa cred ca la viteze din astea omenesti, pe drumurile publice, nici asta n-ar avea prea mare importanta in relatia donator-conservar.
Dar o pun si pe asta in cutia mai sus amintita, nu se stie niciodata la ce foloseste...


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 17 Jul 2013, 14:52
Post #10579


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




Statornică e piatra cubică.

Din pseudoasfaltul lui vijelie zboară moleculele ca la balamuc.

This post has been edited by Markos: 17 Jul 2013, 14:54


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 17 Jul 2013, 14:53
Post #10580


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




Pe plooaaaiiieeeeee! wacko.gif


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E 2004/2015/2019 - 0T04```
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 17 Jul 2013, 15:19
Post #10581


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




QUOTE(DannyY @ 17 Jul 2013, 15:52)
Pe orice fel de suprafata.
*



Asta e discutabil. Pe nisip/pietris se intampla ceva ce nu se intampla pe asfaltul curat. Se aduna material in fata rotilor si tinzi sa te "afunzi". Cat de mult influenteaza asta distanta de franare, iarasi e discutabil.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Jul 2013, 15:22
Post #10582


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Destul de mult. Gindeste-te cum se comporta masina cind intri cu ea intr-o balta, la viteza.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 17 Jul 2013, 15:24
Post #10583


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




Stropeste pietonii ph34r.gif


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Jul 2013, 15:26
Post #10584


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Si aia se opresc si te injura. Deci are efect de frinare.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 17 Jul 2013, 15:52
Post #10585


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(DannyY @ 17 Jul 2013, 15:52)
Eu m-am referit la altceva: cu rotile blocate parcurgi o distanta mai mare decat daca le tii la limita aderentei (cu sau fara ABS). Pe orice fel de suprafata.
*


Pe vremuri se laudau niste tampiti de producatori ca fac abs-urile sa intre un pic mai tarziu, in sensul ca lasa roata sa blocheze o idee, tocmai pentru eficienta pe pietris, zapada si alte d-astea.
Daca vrei, ramane cum zici tu, dar cu siguranta esti in eroare.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 18 Jul 2013, 22:50
Post #10586


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(Pisleagmarius @ 18 Jul 2013, 22:43)
si eu pe ce sunt ??? pe Pentium 1 ?? smile.gif
*




--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neacsugabrie
post 21 Jul 2013, 07:28
Post #10587


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 4 September 11




QUOTE(alfasiomega @ 21 Jul 2013, 06:50)
intrucat claxonul s-a stricat am facut legatura la cel de la alarma si acum cand claxonez face ca alarma.
e legal?
*


Mege si asa?!


--------------------
dacia solenza 2003/scala
Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 27 Jul 2013, 15:44
Post #10588


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




QUOTE(mk2 @ 27 Jul 2013, 12:58)
poate imi explicati de ce blocurile comuniste facute dupa cutremur o au de 22 de cm?
*


biggrin.gif


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kum
post 27 Jul 2013, 17:13
Post #10589


Banat


Group: Banned
Posts: 2.408
Joined: 19 January 05
From: Galati






--------------------
Laguna 2.0T 2006 - GL-15-...
Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M.C.
post 27 Jul 2013, 17:25
Post #10590


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.152
Joined: 24 January 04
From: Ploiesti ,din cind in cind.




QUOTE(mk2 @ 27 Jul 2013, 13:58)
dar poate imi explicati de ce blocurile comuniste facute dupa cutremur o au de 22 de cm?
*



Ce vremuri taica,ce vremuri !! wise_guy.gif respekt.gif

27 Jul 2013, 19:32:
QUOTE(neacsugabrie @ 21 Jul 2013, 09:28)
Mege si asa?!
*



Mege ,mege ! icon_mrgreen.gif tongue.gif


This post has been edited by M.C.: 27 Jul 2013, 17:32


--------------------
Renault Megane II Sedan Influence 1,6 16 V ,2005
Alfa Romeo 159 1,9 JTS, 2007 , Ford Mustang 2,3 Ecoboost, 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
404 Pages « < 351 352 353 354 355 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 03:33
Forum Renault