Probleme Indicator benzina
![]() ![]() ![]() |
Probleme Indicator benzina
vv |
![]()
Post
#1
|
||
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 22.544 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Din datele tehnice ale masinii >>>Rezervor carburant: 50 Litri.
Indicatorul iti raporteaza corect. Cand o sa pui 50 litri in rezervor o sa iti indice plinul facut. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
meniul de test are aceiasi informatie pe care o indica si bar-graph-ul afisat pe ecran tot timpul. cred ca ai o problema cu senzorul de nivel din rezervor. poate se agata undeva.. nustiu cum sunt astea noi
|
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
Sony |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Probabil ti s-a spart plutitorul din rezervor si a luat benzina. De aceea nu mai sta la suprafata lichidului. Sau se agata.
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
bae |
![]()
Post
#5
|
Re-member Group: Members Posts: 288 Joined: 4 June 05 From: Bucharest ![]() |
Scuze pentru postarea vida de mai inainte. Begginer, deh.
Eu am avut aceasta problema si s-a rezolvat la service prin schimbarea tabloului de bord. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6 Mpi /
2005
|
|
MAKRON |
![]()
Post
#6
|
![]() simply clever Group: Members Posts: 236 Joined: 18 June 04 From: silistea gumesti ![]() |
QUOTE(vv @ 4 Jun 2005, 17:20) Am intrat in meniul de test ??? cum adică? nu înțeleg.. |
--------------------
SKODA
OCTAVIA II
AMBIENTE MY 2007
- WSP
|
|
Sony |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Foloseste functia search si vei vedea ce e cu meniul test, sau diagnoza!
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
radu-ab |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 23 February 05 ![]() |
Asa pateam si eu la benzinaria Shell din Alba Iulia. Nicicum nu urca ultima linie. Mai nou alimentez de la Mol si nu numai ca se vede liniuta dar si dispare foarte greu. Diferenta dintre cele doua statii este inclinatia. La Shell masina sta ridicata vizibil de fata iar la Mol sta dreapta, poate chiar aplecata putin in fata. Daca rezervorul este asezat perfect orizontal atunci puteti banui motivul.
|
--------------------
Logan
Ambiance
- N/A
|
|
m-power |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 9 December 04 From: Iasiington ![]() |
In modul test, apasand butonul din bord, la un moment dat se innegreste tot displayul, adica apar toate caracterele. intrebarea mea este daca a aparut si liniuta respectiva. Ma gandesc ca, la fel ca displayurile calculatoarelor ordinare de buzunar, sa se fi stricat vreun contact si nu mai afiseaza liniuta respectiva.
|
--------------------
Dacia Logan
Ambiance
- IS xx DAM Daca nu aici...cand??
Daca nu acum....unde ???!? |
|
vv |
![]()
Post
#10
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
cred ca de fapt raspunsul e mult mai simplu, si e dat de calitatea benzinei din RO.
IMG_0327.JPG ( Size: 22.12k ) Number of downloads: 2581 Am vaga impresie ca nu trebuia sa pluteasca o chestie neagra pe filtrul de benzina.... Pana acum am incercat cu o carpa, si nu se absoarbe. O sa mai studiez problema. |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
AL |
![]()
Post
#11
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
vv, eu am avut o problema similara la DSN... era din cauza ca plutitorul nu se ducea pana sus datorita unui colier al unui furtun, colier care era montat gresit... surubul acestuia bloca plutitorul... s-a repozitionat colierul (s-a rotit) si totul a revenit la normal... evident la service s-a facut asta, in curte, in 5 minute... nici macar nu am mai facut acte... vezi sa nu cumva sa fie o problema similara!!!
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
nu inteleg ce trebuie observat in poza care ai postat-o. ce ar trebui sa se vada ? in afara de gaura pe unde se baga pistolul de la pompa?! e ceva anormal in poza ?
|
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
vv |
![]()
Post
#13
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai am zis mai sus:
QUOTE Am vaga impresie ca nu trebuia sa pluteasca o chestie neagra pe filtrul de benzina.... Mai, la mine mai demult sigur nu era un lichid negru pe filtrul ala argintiu. Si nu mi se pare normal sa fie acolo. S-ar putea ca din cauza lui sa 'sara' pompa mai repede. Dupa ce curat filtrul (inca n-am avut timp), o sa incerc sa fac plinul din nou si daca nu merge ma duc in service sa verific si celelalte potentiale probleme mentionate aici. This post has been edited by vv: 7 Jun 2005, 09:20 |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
GIC |
![]()
Post
#14
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Mie mi-a innebunit afisajul dupa ce m-am jucat cu el. Adica am intrat in meniul de diagnoza si dupa ce am butonat am iesit din meniu luind contactul. La prima alimentare dupa asta nu mai indica faptul ca eu am pus benzina in rezervor. Rezolvarea a fost sa intru iar in meniul de diagnoza si sa ies din el tinind apasat butonul de reglare ceas/resetare km parcursi, continuu pina la iesire din meniu. De atunci totul e OK cu indicatia nivelului.
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
s3bi |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 28 October 03 From: Pucioasa ![]() |
Am deschis un topic nou deoarece de cand mi-am luat masina nu reusesc sa inteleg cum mama lui functioneaza indicatorul de benzina.
Sa va detaliez problema mea. Se aprinde becul care ma atentioneaza ca nu mai am benzina, in mai putin de 1 Km ma duc si alimentez cu 150.000 insa becul tot aprins ramane cum e posibil asa ceva? Aceeasi chestie am observat-o si cand se stinge cate-o liniuta si imediat ma duc sa alimentez dar ea tot stinsa ramane. Poate cineva sa-mi explice? |
--------------------
Dacia
Logan Ambiance
|
|
AL |
![]()
Post
#16
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
e de vine un asanumit efect de histerezis... adica exista un fel de intarziere...ceva similar cu oprirea intarziata a scaderii si demararea intarziata a cresterii unei valori.... pentru valori mici, in cazul nostru 3-5 litrii de benzina, e posibil sa fie asta explicatia... pune si tu de 300.000 ca tot banii aia ii dai...asa mai consumi si mergand pana la sau oprindu-te la benzinarie...
![]() |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
ady624 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 14 May 04 From: București ![]() |
AL are dreptate.
Pentru a evita variatiile nedorite ale indicatorului de nivel, se foloseste un asa-numit "efect de histerezis". Acest efect se manifesta astfel: Pentru a detecta doua stari (sa spunem, fara benzina, sau cu o liniuta) se folosesc doua niveluri numite praguri. Ai pragul P1=5l si pragul P2=6l. Starea initiala a afisajului este 1 liniuta. Cand combustibilul scade sub P1 (adica sub 5l) dispare liniuta si ramane becul aprins. (eu am observat ca becul de "rosu" si ultima liniuta sunt foarte independente ![]() Ai ajuns in starea 0 liniute. Pentru a trece in starea 1 liniuta trebuie sa depasesti P2, adica 6l. Sau cat o fi P2. Am observat ca P1 este 5 litri. P2 nu stiu cat este in realitate. Aceasta inseamna ca orice ai face, daca nivelul benzinei ajunge in intervalul P1 - P2 afisajul nu se schimba. Trebuie sa depasesti P2 pentru a se stinge becul. Mai pe scurt, trecerea de la 1 liniuta la 0 se face cand nivelul scade sub P1 (5 litri) trecerea de la 0 liniute la 1 liniuta se face cand nivelul CRESTE peste P2 (6 litri) Valorile P1 si P2 sunt informative. Sper ca ai inteles ![]() Aceeasi poveste se repeta pentru fiecare prag (de la 1 liniuta la 2 si invers, etc.) Daca nu ar exista acest "efect", afisajul ar face exact ca la 1300 si anume, incepe becul de "rosu" sa oscileze in functie de marimea gropilor... ![]() Adrian |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-42-TWK Culmea lenei este să te scoli mai devreme ca să ai mai mult timp să stai degeaba...
|
|
daciaclub-tino |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 31 May 05 ![]() |
`As prefera sa oscileze becul la fiecare groapa decat sa nu stiu cata benzina am cand se aprinde. Am incercat sa vad cati km voi face din momentul aprinderii becului. Ei bine am facut chestia asta de 3 ori si am avut 3 rezultate diferite, bineinteles in aceleasi conditii de trafic. Prima oara am mers 65 km, a doua oara am mers 49 km si a treia oara am mers 59 km. Am parcurs acesti km, prin oras (la serviciu, dupa cumparaturi, etc.) pana s-a oprit masina si apoi am alimentat din flacon. O alta chestie interesanta este si la scaderea liniutelor indicatorului. Si aici am constatat variatii. La drum intins de la liniuta 6 la 5 am parcurs 60 km si de la 5 la 4 am parcurs 95 km. Oricum cea mai buna metoda de a face consumul este tot cea de la plin la plin. Poate va intereseaza, in oras imi iese undeva intre 9-9,5 si afara dupa cum o forjez. La mers economic (fara demaraje bruste si prelungi, pana la 90km/h luata pe lung, am scos consum de 5,8 l/100km. Daca trag tare de masina 7,8-8 l/100km. Aceste incercari le-am facut dupa ce am trecut de 3000 km
|
--------------------
dacia
logan
- mm05jll
|
|
vv |
![]()
Post
#19
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa postez si 'rezolvarea' problemei mele desi nu stiu daca ajuta pe cineva:
1. 'chestia neagra' era de fapt filtrul indoit, nu un lichid care plutea pe el (de-aia nu reuseam eu sa absorb 'lichidul negru'!!!). S pare ca filtrul ala nu e fix cum credeam eu, ci prins intr-un fel de balama cu arc, si se da la o parte cand bagi teava de la pompa. Eu o bagam prea adanc cred, poate ca asa am indoit filtrul, poate de-aia imi si sarea prea repede (ciudat ca am patit-o numai acum, totusi). Dar in aceste conditii oricum eu nu mai inteleg rolul acelui filtru... in fine. 2. Am aplicat solutia sugerata de GIC, nu stiu daca a ajutat, cert e ca am alimentat ieri din nou si nu am mai avut problema cu 'plin incomplet'. |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
vali74 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 27 September 04 From: Timisoara ![]() |
Topicul pare sa se fi incheiat. Ca o scurta mentiune eu am reusit sa bag 56l. Pompa a decuplat la 53l . In rezervor estimez ca aveam max 2l.
|
--------------------
Logan 1.4 Laureate
Logan 1.4 Laureate
- CJ 07-VAL
|
|
cicos |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 20 May 05 From: Rm Valcea ![]() |
QUOTE(ady624 @ 14 Jun 2005, 14:43) Mai pe scurt, trecerea de la 1 liniuta la 0 se face cand nivelul scade sub P1 (5 litri) trecerea de la 0 liniute la 1 liniuta se face cand nivelul CRESTE peste P2 (6 litri) Valorile P1 si P2 sunt informative. Sper ca ai inteles ![]() Aceeasi poveste se repeta pentru fiecare prag (de la 1 liniuta la 2 si invers, etc.) Daca nu ar exista acest "efect", afisajul ar face exact ca la 1300 si anume, incepe becul de "rosu" sa oscileze in functie de marimea gropilor... ![]() Adrian Am inteles ce ai spus. Mi s-a intamplat chiar astazi . Am alimentat de 200.000 lei, aveam o liniuta si apoi tot la o liniuta era ! Insa, ce nu inteleg este ca daca dau sa vad cati km mai am de parcurs, imi arata 90-100 , in functie probabil de consumul instataneu. Am facut 100 km in afara orasului. Ajung acasa, ma uit tot o liniuta, dau sa vad cati km mai pot face si ce vad : 90 km !!! La asta merge tot explicatia de mai sus cu pragurile ? |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2005
- VL-xx-RLC
|
|
AL |
![]()
Post
#22
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu dragutule, la asta merge explicatia cu CONSUMUL MEDIU... in funtie de consumul mediu de pana la un moment dat ti se calculeaza o PREVIZIUNE privind numarul de km care mai pot fi parcursi cunoscandu-se cata benzina mai este in rezervor.... pricepusi? ... daca consumul tau mediu scade , numarul de km estimati va creste...
exemplu: presupunem ca ai consum mediu = 10 l/100 km si estimarea e ca poti merge 200 km deci ca mai ai 20 l de benzina... tu mergi 100 km dar cu viteza mare (80 km/h constant), care iti scade consumul mediu la 8 l/100 si consumi pentru cei 100 km sa zicem 6 litri de benzina... rezulta ca ai 14 litri si consum mediu de 8 l/100 km > deci o sa-ti arate ca mai poti merge 14*100/8 = 175 km... |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
rdu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 44 Joined: 25 April 05 From: Iasi ![]() |
Da ,si de asta cind vii de la un drum exterior unde consumul e mai mic ,trebuie sa dai reset pt.ca tu ai un consum mai mare in momentul ala iar computerul iti spune cit mai mergi la un consum irelevant pt. tine,si s-ar putea sa ai surprize.
|
--------------------
DACIA/FIAT
LOGAN 1.6 LAUR,PANDA
- IS .....
|
|
cicos |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 20 May 05 From: Rm Valcea ![]() |
QUOTE(AL @ 16 Jun 2005, 09:28) exemplu: presupunem ca ai consum mediu = 10 l/100 km si estimarea e ca poti merge 200 km deci ca mai ai 20 l de benzina... tu mergi 100 km dar cu viteza mare (80 km/h constant), care iti scade consumul mediu la 8 l/100 si consumi pentru cei 100 km sa zicem 6 litri de benzina... rezulta ca ai 14 litri si consum mediu de 8 l/100 km > deci o sa-ti arate ca mai poti merge 14*100/8 = 175 km... Exemplu exact: consum mediu = 6.9/100KM estimarea e ca pot merge 100KM rezulta ca mai am , sa zicem 7l benzina. Am mers 100 KM intr-adevar a scazut consumul mediu la 6.8/100KM. Am consumat aproximativ 6 litri. Rezulta ca am aproximativ 1 l de benzina . De aici insa nu poate rezulta ca mai pot merge 90 KM! |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2005
- VL-xx-RLC
|
|
AL |
![]()
Post
#25
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
nu se poate!.... "sa zicem 7l benzina".... aici e buba!!!!.... in realitate rezervorul mai dispune si de o rezerva... si nici masurarea cantitatii din rezervor nu e foarte exacta.... alte explicatii nu pot fi... woodoo nu e cazul... mergi la service daca ai impresia ca e ceva defect... macar te vei linisti varificand daca totul e ok sau nu.
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
cicos |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 20 May 05 From: Rm Valcea ![]() |
QUOTE(AL @ 16 Jun 2005, 10:40) nu se poate!.... "sa zicem 7l benzina".... aici e buba!!!!.... in realitate rezervorul mai dispune si de o rezerva... si nici masurarea cantitatii din rezervor nu e foarte exacta.... alte explicatii nu pot fi... woodoo nu e cazul... mergi la service daca ai impresia ca e ceva defect... macar te vei linisti varificand daca totul e ok sau nu. Alimentez astazi cu benzina de 300-400 mii lei. Daca tot aiurea arata, ma prezint la service. Intr-adevar, pana acum nu am alimentat sub 300.000 lei. Si nu a fost ceva in neregula. multumesc pentru informatii, eram convins ca e ceva defect, dar citind aici m-am linistit. Fabricantul nu cred ca se astepta sa existe cineva care alimenteaza sub 6-7 litri ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2005
- VL-xx-RLC
|
|
KNIGHT_C |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 4 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Ca varianta de metoda empirica, din momentul in care se aprinde becul, aproximativ 30 - 35 km se mai pot face sigur de tot, fara sa risti sa faci pana aia cu denumire urata.
This post has been edited by KNIGHT_C: 16 Jun 2005, 12:35 |
--------------------
DACIA
LOGAN Ambition
2004
- B 40 ZZZ Nu judecati oamenii dupa hotararile si faptele lor inainte de a intelege conjuctura in care le-au luat respectiv facut.
|
|
andreic |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Cicos salut.
Baietii au dreptate cand spun ca ai alimentat prea putin. Am patit-o si eu. Adica in momentul aprinderii becului de la benzina am tras la pompa si am alimentat 5l, ca nu imi placea benzinaria respectiva, si am avut surpriza sa constat ca becul nu s-a stins. Asa ca am mai pus inca 5l si brusc indicatorul a sarit la 2 liniute. |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|
cicos |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 20 May 05 From: Rm Valcea ![]() |
QUOTE(andreic @ 16 Jun 2005, 17:36) Cicos salut. Baietii au dreptate cand spun ca ai alimentat prea putin. Am patit-o si eu. Adica in momentul aprinderii becului de la benzina am tras la pompa si am alimentat 5l, ca nu imi placea benzinaria respectiva, si am avut surpriza sa constat ca becul nu s-a stins. Asa ca am mai pus inca 5l si brusc indicatorul a sarit la 2 liniute. Salut Andreic. Nu am avut timp sa ma duc azi sa bag benzina, dar deja acum sunt convins ca nu e nimic defect. Am fost luat prin surprindere pt ca nu alimentasem pana atunci sub 10L. This post has been edited by cicos: 16 Jun 2005, 19:51 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2005
- VL-xx-RLC
|
|
dariusboom |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 18 October 04 ![]() |
|
--------------------
dacia
logan prestige
2007
- B-60-NRW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:25 |