Pseudosenzor de turatie pe berlina, Sau relanti constant
![]() ![]() ![]() |
Pseudosenzor de turatie pe berlina, Sau relanti constant
Ky_Cristian |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 21 July 09 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane II
2006, K4M "Prostii mor, prostia ramane." I. L. Caragiale
|
|||
ghitza |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Nu mai bine iesi cu un transplant de pe o injectata pe dacia ta?adica tot sistemu e injectie desi problema ta cu relantiu sigur are o rezolvare
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
tmrzvflavius |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 20 January 11 From: Timisoara ![]() |
Problema cu relantiu poti sa o ai de la burdufu ala de srvo frana sau cum io mai zice la ala, daca iti cade relantiu cand apesi pe frana, tot asa am avut si probleme cu relantiu nu puteam deloc sal fac sa stea cum trebuie la relantiu si dupa se am schimbat burdufu ala de servo frana nu am mai avut nici-o problema.
Si sa verifici daca ieste burduful ala problema strange tare de furtunu ala care vine de la galerie si intra in burduf si cand iai dat drumu daca are variatie de turatie aia este problema il schimbi si nu o sa mai ai probleme iti spun din proprie experienta. Sper ca am fost destul de explicit |
--------------------
DACIA
1310 L
1997 BERLINA
- TM29RZV
|
|
payty |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
In mod normal ,la dacie relantiul ar trebui sa fie destul de stabil. Adica daca totul e functional si reglat cum trebuie, relantiul ar trebui sa scada doar cand bagi in functiune consumatori electrici. Si la dacie nu prea ai multe chestii, ca aer conditionat nu ai. Raman farurile si aeroterma.
E buna si ideea cu motorasul pas cu pas, doar ca vezi ca softul ala pe care vrei sa il faci trebuie facut cu grija, sa nu te trezesti apoi cu faptul ca relantiul o ia razna. Iar ca sa remediezi ce ziceai tu mai sus, verifica asa: 1. Ce iti zicea colegul din mesajul anterior. Gatui furtunul de la servofrana si vezi ce se intampla. Daca variaza turatia, atunci e ori furtunul crapat, ori servofrana. 2. Probabil talpa carburatorului e stramba si de aici probabil trage aer fals pe sub carburator. De regula talpa nu mai e plana, cu atat ami mult daca cele doua suruburi de prindere pe galerie au fost stranse tare. Ca sa o planezi, iei o bucata de lemn de care sa fii sigur ca e drept, pui niste smirghel pe el (granulatie nici prea fina, dar nici sa faci talpa varza). Lemnul asta il folosesti ca pe o pila si pilesti cu grija talpa. Eu cand fac asta, incerc sa apas pe aceasta "pila" undeva la mijlocul ei, in dreptul unde ia contact cu suprafata carburatorului, nu cum se tine pila in mod normal, de capat, pentru a obtine rezultate mai bune. Ideal e sa il pui pe o masa, ceva, la orizontala. Altcineva tine de carburator si tu il planezi. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#5
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Nai de ce sa folosesti turometru din comert pentru ca, cu ajutorul microcontrolerului poti citi turatia.
Daca e cineva interesat: -Se monteaza buton pentru a sti daca motorul este la relanti -Se ia semnal depe bobina de inductie pentru a citi turatia. -Se monteaza motoras pas cu pas pentru reglarea clapetei acceleratiei (acestea 2 se folosesc pentru a obtine o turatie constanta) -Se pune sonda lamba -Se monteaza motoras pas cu pas pentru reglare amestec relanti (acestea 2 pentru a regla amestecul de bezina/aer) -Se anuleaza acel furtun cu diuza Si asa sa facut o masina ceva in genul injectiei:D. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Andyno |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
decat sa te chinui cu tot felul de senzori care costa..mai bine o pui putin la punct pe masina..carburator etc.
nu prea am vazut dacii care nu stau la relanti...am vazut harburi la tara care le folosea la camp si mergea ok motorul si statea bine la relanti. eu singura problema o am cu relantiul, este cand afara este sub 0 grada..se incalazeste mai greu..dar stat relantiul..dar nu ca vara. |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
Ky_Cristian |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 21 July 09 From: Ploiesti ![]() |
Nu intelegeti. Problema nu e de ieri, de azi. Am verificat cam tot ce era de verificat, iar furtunul de la servofrana clar nu e. Carburatorul este dublucorp, merge bine aproape tot timpul, doar ca mai face figuri cateodata. Nu am probleme grave la relanti, daca merg ca omul, nu are absolut nicio problema, dar dupa o repriza de accelerare in 4000-4500 rpm (depasire, de ex) relantiul scade considerabil. Daca mai aprind si farurile, aia e.
Ghita, un transplant de injectie costa prea mult, ca imi trebuie alta cutie din cate stiu, plus calculator, plus alte cele. Iuliano-smile, merci de sfaturi. Nu stiam ca pot face toate astea cu microcontrollerul. Aa, iar sonda lambda, deja cred ca e prea mult. Oricum, multumesc tuturor pt sfaturi. |
--------------------
Renault
Megane II
2006, K4M "Prostii mor, prostia ramane." I. L. Caragiale
|
|
ghitza |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Da tu faci depasire nu gluma de o duci pana in 4500rpm,cred ca te si aude ala cand il depasesti,acuma pe bune eu nu am dis niciodata masina la turatiile astea si de pasesc fara probleme acuma poate mer eu mai babeste dar ma doare sufletu sa o aud cum rageste la turatiile alea,acuma ON cred ca ai probleme din carburator poate cu nivelu daca zici ca mergi linistit si nu face pe nebuna decat la turatii mari poate nu reuseste sa isi refaca nivelu
This post has been edited by ghitza: 7 Aug 2011, 09:58 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
sigur ca e problema la alimentare ori la carburator nivelul mic sau pompa nu debiteaza suficient la 4500...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#10
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Aceasi problema o am si eu cu relantiu,cand vrea ea are cand nu poti so omori,pur si simplu,si asta nu tine de frig sau de caldura,de multe ori sta mai bn cand e rece decat la cald.
ghitza-e bun pentru motor k te va duce cat masina daca nu o duci peste 4000 r/m ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
GL 01 NJL |
![]()
Post
#11
|
![]() Banned Group: Members Posts: 194 Joined: 16 January 11 ![]() |
Ca sa treci pe injectie nu trebuie sa schimibi cutia unde ai auzit asemenea prostie?
|
--------------------
Audi
A4
1.9TDI/B5/1996
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#12
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
Ky_Cristian tu ai carburator dublucorp,vezi ca aceste carburatoare au o pastila de revenire la relanti treptat,tocmai pentru a nu se opri motoru,tu sigur n-o mai ai,cauta la cei care au nova GT si vezi cum arata acea pastila
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Ky_Cristian |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 21 July 09 From: Ploiesti ![]() |
Ghita, nu am nimic cu motorul, insa cam dupa 3000 rpm incepe sa aiba si el vlaga. Toba e originala, deci se aude doar zgomot de motor turat. Care este magnific, in opinia mea, mai ales cand se deschide si a doua camera.
QUOTE(bv-08-fgm @ 7 Aug 2011, 13:06) Aceasi problema o am si eu cu relantiu,cand vrea ea are cand nu poti so omori,pur si simplu,si asta nu tine de frig sau de caldura,de multe ori sta mai bn cand e rece decat la cald. Aha, deci unul care stie cum e. Legat de alimentare: pe benzina pompa duce. Inainte sa o schimb, acum vreo jumate de an, pe la 4000 incepea sa dea in nas. Acum nu am probleme. Plamanul de gaz este unul de generatie veche, ce-i drept. Il voi schimba imediat ce fac rost de bani. QUOTE Ky_Cristian tu ai carburator dublucorp,vezi ca aceste carburatoare au o pastila de revenire la relanti treptat,tocmai pentru a nu se opri motoru,tu sigur n-o mai ai,cauta la cei care au nova GT si vezi cum arata acea pastila Am pastila aia. Revine relanti-ul treptat, dar in loc sa se opreasca la 900, se duce la 600, sta o vreme, apoi moare. Dar lasand "problemele" motorului meu la o parte, ceva idei, opinii, orice, legat de primul post? This post has been edited by Ky_Cristian: 7 Aug 2011, 23:56 |
--------------------
Renault
Megane II
2006, K4M "Prostii mor, prostia ramane." I. L. Caragiale
|
|
s(p)am |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 6 July 11 ![]() |
E o pierdere de timp. In loc sa rezolvi o problema reala te complici aiurea. Eu zic sa mai verifici carburiciul si aprinderea Desi la cum ai descris problma, sigur e de la carb. Cauta un prieten cu o nova si pune carbul lui sa vezi cum se manifesta, sau da jos carbul tau si inlocuieste ce e defect prin el. Probabil pe partea de relanti.
|
--------------------
Dacia
cu 4 roti
de ceva vreme
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Ky_Cristian @ 7 Aug 2011, 19:46) Daca ai face chestia aia ca si proof of concept, ca n-ai ce face si vrei sa modifici ceva, te-as lauda. Dar tu o faci din cauza unei defectiuni pe care n-ai reusit s-o diagnostichezi. In cazul unui carb ok, diferentele de turatie date de pornirea consumatorilor electrici ar trebui sa fie insignifiante (~50 rpm). Si cam atat. In plus, trebuie sa fii foarte increzator in ceea ce faci, sa nu te trezesti ca se baga in seama fix in vreun moment in care faci vreo depasire. Gandeste-te ca pot fi o mie de motive ca sistemul asta s-o ia pe aratura. Umiditate, spike-uri de curent care sa induca cititorul in eroare, si naiba mai stie ce. Carb-urile duble au fost tot timpul destul de pacatoase pe dacie. In locul tau, mai degraba as lua topicul asta la lecturat ( http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=38095 ) sa vad ce altceva s-a mai folosit de pe alta masina. Avand in vedere dimensiunea topicului si cate "minuni" s-or mai fi pomenit pe acolo, ai nevoie de rabdare si tutun ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Ky_Cristian |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 21 July 09 From: Ploiesti ![]() |
Am citit o mare parte din topicul ala, bucatzel. Si daca nu ma insel parca am si postat pe acolo.
Sincer, fac chestia asta si ca sa arat ca pot, sau ca voi putea in viitor. Iarna, cand se intuneca devreme am tot timpul din lume sa mesteresc chestii. Vara, mai putin. Toti cei care spun ca am probleme la motor sau la cap sunt cei care tin daciile doar pentru a merge batraneste cu ele sau pentru a cara cartofi. Topicul cu daciile noastre e exemplul cel mai bun. Sunt putini care vor sa mai investeasca timp in dacii, d-apoi bani. Masina nu are probleme cand merg ca omul. Sau daca are, se rezolva imediat. Eu sunt mai fixist, incerc sa scot din masina asta tot ce se poate, sa fiu mandru cand zic ca am Dacie. V-am zis din primul post ca are o problema, pe care insa nu reusesc sa o rezolv. Acum o sa ziceti ca nici eu nu investesc timp si bani in masina, dar pana acum am investit mult, fara rezultat. Iar la momentul actual, sistemul la care m-am gandit mi se pare cea mai buna solutie. V-am mai zis, sistemul tot o sa il realizez, cu sau fara sprijinul vostru. Doar ca sprijinul vostru m-ar ajuta. |
--------------------
Renault
Megane II
2006, K4M "Prostii mor, prostia ramane." I. L. Caragiale
|
|
cosmin_cosmin_1 |
![]()
Post
#17
|
nu stiu Group: Members Posts: 309 Joined: 30 June 04 From: Valcea ![]() |
ai doua optiuni: motoras pas cu pas sau electrovalva.
modelele mai noi de tico au regulatorul de relanti format din motoras pas cu pas + un bloc de aluminiu din care ies 2 tevi: una de intrare aer si una de iesire. daca mergi pe electrovalva, gasesti la modelele mai vechi de motoare opel de 2L si cred ca si la bmw. se comanda cu impulsuri pwm Attached thumbnail(s) aspect_motor_Tico.JPG ( Size: 395.42k ) Number of downloads: 584 c20ne.jpg ( Size: 116.67k ) Number of downloads: 590 |
--------------------
Opel
Tigra si corsa
anii 90
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Ky_Cristian @ 9 Aug 2011, 18:58) Asta-i singurul punct cu care nu sunt de acord. Adaugand sistemul ala, o sa ai si mai multe posibilitati de eroare decat ai acum. Eu sigur n-as face cum faci tu. Dar, fiecare avem pana la urma piticii nostri ![]() Turometrul din comert cu led-uri va insemna sa te complici prea mult la adaptarea sa. Cauta un pic prin topic-ul de scheme electronice, ca ani intregi o fost plina Romania de scheme electronice de turometru de dacie. Daca tot vrei sa faci ceva util, iti recomand sa cauti si o electrovalva cum se folosea la sistemul EEIBO produs de IPRS Baneasa, si sistemul tau sa comande si taierea alimentarii in frana de motor( daca suporta carburiciul tau asemenea abuzuri, ca sistemele alea au fost montate pe monocorp, din cate stiu). Oricum, ar prinde bine sa dai de ceva informatii despre sistemul ala, pentru ca ala continea si ceva contactor care sesiza daca acceleratia este calcata sau nu. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Ky_Cristian |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 21 July 09 From: Ploiesti ![]() |
Deja am inceput sa primesc de la voi ceea ce imi doream.
Am citit si topicul cu regulatorul de relanti de tico, in care cineva explica diferentele intre cel de tico si cel de matiz. E buna si ideea asta. Ca sa nu mai umblu la clapeta de acceleratie, cu regulatorul asta o "ocolesc". Mai ales ca e gata facut si nu trebuie sa stau sa mesteresc chestii mecanice. Desi cred ca acolo as fi avut placerea cea mai mare. Problema cea mare ramane insa comanda. In ceea ce priveste sistemul EEIBO, mi-ar fi usor de adaptat, mai ales ca am electrovalva d-aia pentru relanti (carburator dublucorp). Dar nu economia e scopul meu, ca la stilul meu de condus, foarte rar folosesc frana de motor. Ma gandeam si la un stadiu intermediar. De teste, sa-i zic asa. Dupa ce montez motorasul la clapeta de acceleratie, inainte sa umplu masina de senzori,as putea sa ii fac comanda manuala, cu un buton de geamuri electrice. Asta ar trebui sa imi arate daca se merita sa fac sistemul. Imi va fi mult mai usor la o eventuala depanare. Daca vad ca sistemul are bube inca din stare incipienta, renunt la idee si ma orientez eventual spre regulatorul de tico de mai sus. Daca am probleme abia dupa ce pun si senzorii, stiu la ce e de lucru. Nu am de gand sa ma apuc chiar acum. Dupa cum ziceam, mai am de schimbat plamanul de gaz. Momentan colectionez informatii si idei. This post has been edited by Ky_Cristian: 11 Aug 2011, 14:36 |
--------------------
Renault
Megane II
2006, K4M "Prostii mor, prostia ramane." I. L. Caragiale
|
|
Ky_Cristian |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 21 July 09 From: Ploiesti ![]() |
Am schimbat plamanul de gaz cu unul Marini si problemele s-au cam rezolvat. Chiar si pe frigul asta, relanti-ul este stabil dupa 1-1,5 km. De benzina n-am bani
![]() Acum ma voi ocupa de sistemul asta doar "pentru ca pot" ![]() Daca mai aveti sfaturi, nu va temeti sa le impartasiti. |
--------------------
Renault
Megane II
2006, K4M "Prostii mor, prostia ramane." I. L. Caragiale
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 21:06 |