Cuplul la DSN/SLZ si Clio
![]() ![]() ![]() |
Cuplul la DSN/SLZ si Clio
![]()
Post
#31
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
GeorgeB |
![]()
Post
#32
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
ahhhh ... are doua momente de cuplu maxim , unul local la 4500 si unul la 2800.
ARE 2 . dc vii la intalnire vin cu poza . cat de 50 la 30 ... saracu' motor ![]() acum . pb se pune in felul urmator : din ce aliaj este realizat blocul motor ??? |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
cata |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 26 November 03 ![]() |
Vezi ca ai raspunsul cateva mesaje mai sus.
|
-------------------- |
|
cristimm |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(\"AlexV\") pai eu din poza asta inteleg ca la dsn cuplul maxim este tot la 4250 rpm. de unde ai luat-o??? Poza e luata de pe net (nu mai stiu exact de unde). Stiind ca motorul de pe DSN si cel de pe Clio sunt identice mecanic, pentru a accentua unul dintre cele doua maxime se poate umbla la softul din ECU dar si la ... tobele de esapament (care evident sunt diferite la cele 2 masini). Este cunoscut faptul ca o evacuare mai restrictiva creste cuplul la turatii joase (cazul DSN-ului). Cei care au mers fara tobe stiu ca la turatii joase masina trage foarte prost. Poate ca le aveti dar iata si curbele de putere: |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE QUOTE pai eu din poza asta inteleg ca la dsn cuplul maxim este tot la 4250 rpm. de unde ai luat-o??? Poza e luata de pe net (nu mai stiu exact de unde). Stiind ca motorul de pe DSN si cel de pe Clio sunt identice mecanic, pentru a accentua unul dintre cele doua maxime se poate umbla la softul din ECU dar si la ... tobele de esapament (care evident sunt diferite la cele 2 masini). Este cunoscut faptul ca o evacuare mai restrictiva creste cuplul la turatii joase (cazul DSN-ului). Cei care au mers fara tobe stiu ca la turatii joase masina trage foarte prost. Poate ca le aveti dar iata si curbele de putere: In sfarsit cineva care mai spune si de tobe! Eu am zis-o odata dar am zis ca acum nu mai insist... ![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#36
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Vezi ca ai raspunsul cateva mesaje mai sus. stiu ca e mai sus, dar eu vreau pe testate nu pe citite ... sunt mai neincrezator din fire. |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Eu p-asta cu doua maxime n-o cred...De unde-i graficul ala ? E trimis cumva de la departamentul motoare al Renault sau macar de la Dacia ? Toti fabricantii de motoare cauta sa obtina o curba de cuplu cit mai PLATA intre doua turatii cit mai indepartate dar de aici pina la a obtine un motor cu doua maxime de cuplu e cale lunga. Si nu cred ca graficul ala e publicat de Renault ca ar ride adevaratii proiectanti de motoare de ei. imaginati-va ce naspa complet s-ar comporta un motor la care cuplul are un minim pe la 3500 cind urci un deal...Ca intre cele doua maxime exista un minim, orice ati spune voi. De-aia n-o cred pe asta cu graficul. As vrea sa stiu sursa exacta. Cit despre intilniri, as veni cu mare placere dar nu sint din Buc.
|
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE Eu p-asta cu doua maxime n-o cred...De unde-i graficul ala ? E trimis cumva de la departamentul motoare al Renault sau macar de la Dacia ? Toti fabricantii de motoare cauta sa obtina o curba de cuplu cit mai PLATA intre doua turatii cit mai indepartate dar de aici pina la a obtine un motor cu doua maxime de cuplu e cale lunga. Si nu cred ca graficul ala e publicat de Renault ca ar ride adevaratii proiectanti de motoare de ei. imaginati-va ce naspa complet s-ar comporta un motor la care cuplul are un minim pe la 3500 cind urci un deal...Ca intre cele doua maxime exista un minim, orice ati spune voi. De-aia n-o cred pe asta cu graficul. As vrea sa stiu sursa exacta. Cit despre intilniri, as veni cu mare placere dar nu sint din Buc. Asta sincer mi se pare neadevarat! O mare nedreptate adusa discutiilor de pana acum (nu folosesc alte cuvinte). De ce? 1. Nu e vorba de doua maxime absolute. Unul e maxim absolut (global), celalalt maxim local. 2. Cel putin unele din grafice sunt de pe site-uri de dealer-i Dacia, de prin pliante si alte surse de pe net, numai ca (kulmea!) pusca, se confirma. 3. Intre cele doua maxime, este destul de plata curba! 4. Poate avea motorul un minim la 3500, dar este un minim local. Oricum valoarea cuplului este MARE si acolo. Daca n-am dreptate, va rog, astept argumente! |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
cata |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 26 November 03 ![]() |
Corect, intre 2800 si 4250 cuplul nu scade sub 110Nm ceea ce e rezonabil tinand cont ca pana la turatia de putere maxima,5250, mai e.
|
-------------------- ex-dsn 2001
|
|
Marty |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Intrebare: daca am 4300 rpm in a treia si schimb viteza, cit voi avea in a patra ? A incercat cineva ? :shock:
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
cata |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 26 November 03 ![]() |
Ai fix minimul dintre maxime
![]() |
-------------------- ex-dsn 2001
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Am facut analiza matematica in fac. de m-am saturat ! Dar de maxime si minime locale nu am auzit - poate am lipsit eu de la cursul ala - eu stiu ca un grafic are minime si maxime in intervalul de valori de intrare dat, in cazul nostru pe axa X este turatia de la 0 la 6000 ( turatia maxima sa nu crape bunatate de E7J ! ) Ce-i aia local ? Cit despre motoare cu doua maxime de cuplu, daca vrei iti recomand ceva carti de motoare dupa care dau examen astia de la AR .
|
-------------------- |
|
cata |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 26 November 03 ![]() |
Nimeni nu a avut pretentia in discutia asta sa aiba un limbaj inatacabil din pdv al expresiilor matematice, asa ca orice remarca asupra inexactitatii limbajului,atata timp cat expresiile folosite(maxime si minime locale) sunt intelese,mi se pare fortat. Bafta la examen si poate ne faci si noua un tutorial pe tema asta.
|
-------------------- ex-dsn 2001
|
|
Marty |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Ai fix minimul dintre maxime ![]() Si nu care cumva vi se aprinde beculetul si strigati... BINGO ? |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Cata, trebiuia sa-mi urezi bafta acum fo 10 ani, si oricum n-am facut AR-ul ci electronica, dar am citit cursurile alea de motoare de la AR mai atent si mai cu interes decit multi care au terminat AR-ul ( nici un apropo, sa nu se simta nimeni jignit, pe bune ! )
|
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE Nimeni nu a avut pretentia in discutia asta sa aiba un limbaj inatacabil din pdv al expresiilor matematice, asa ca orice remarca asupra inexactitatii limbajului,atata timp cat expresiile folosite(maxime si minime locale) sunt intelese,mi se pare fortat. Bafta la examen si poate ne faci si noua un tutorial pe tema asta. Ba pardon! A lipsit el! Exista notiunea de extrem local (cel putin in TM in anul I de analiza, poate in alte parti nu se face). Se defineste cam asa: exista o sfera (in cate dimensiuni doresti sa o iei, si poate fi mica mica) care contine si punctul (de fapt era cu vecinatati, dar ideea e cam tot asta) in asa fel incat orice punct ai lua in acea sfera (punct inclus in domeniul de definitie, evident), valoarea functiei in acel punct sa fie neaparat mai mica/mare decat in punctul de referinta. Nu conteaza valorile functiei in punctele din afara sferei (vecinatatii). De asta este local. Dar este clar ca ne intelegem... Aceste valori maxime (locale sau nu) sunt date de frecvente de rezonanta ale admisiei sau evacuarii. La fel si minimele din intervalul asta. La unele frecvente geometria galeriilor si a chiulasei (plus filtru, tobe) favorizeaza curgearea aerului, la altele o defavorizeaza. Exista motoare cu tevi de lungimi si diametre diferite pe admisie si se comuta intre ele la anumite frecvente. Evident ca pot fi doua maxime de cuplu, nu ma indoiesc de asta. Ce conteaza la E7J-ul nostru este intr-adevar ca are cuplu bun intre 2800 si 4000, adica aici poti sa accelerezi sanatos, sa urci dealuri etc. Cred ca nu mai am nimic de zis (nu e neaparat bine sa fii asa! poate fi chiar rau... dar daca n-am nimic de zis, tac! ![]() Bafta! |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Credeti ce vreti, eu nu mai bat degeaba tastatura pt. voi. De un lucru sa fiti siguri, toata treaba provine in principal din diagramele de distributie, si voi fi printre primii care schimb axul cu came original cu unul sport, ca masina cu cuplu la 2800 eu nu mai suport multa vreme.
|
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
...zise cel care vroia sa reclame o firma de chip-tuning care habar n-are de existenta lui ...
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
MMihai |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 772 Joined: 5 June 03 From: PITESTI ![]() |
SLZ diesel are cuplu de 120nm la 2250rpm ..... interesant nu?
|
--------------------
Renault
Megane III
1.6 16V 110cp Noir Nacre
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Gata cu prostiile.Curba aia de cuplu cu doua maxime este o facatura or-di-na-ra ! Nu exista asa ceva. Graficul ala pur si simplu NU poate avea doua maxime, locale , generale, sau spuneti-le cum vreti voi. Functia Cuplu = f ( turatie ) nu are decit UN SINGUR maxim. Si nu trebuie sa ma credeti pe mine pe cuvint, nici nu doresc asta. Pentru cei realmente interesati va indemn insistent sa cititi cartea "Motoare pentru automobile si tractoare", vol2. - Constructie si tehnologie, autori D.Abaitancei, C. Hasegan s.a., Ed. Tehnica, 1980, pg.199-204 unde este data expresia matematica a functiei cuplu-turatie si va veti convinge singuri. Ar fi indicat sa cititi toata aceasta carte, ca nu doare ( eventual numai capul, dar trece cu algocalmin) . Din punctul meu de vedere, discutia pe aceasta tema am incheiat-o si nu mai intereseaza acest subiect.
|
-------------------- |
|
GeorgeB |
![]()
Post
#51
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
ok, pe tine poate ca nu te mai intereseaza dar eu tocmai am redevenit interesat. cum draq nu se pot doua puncte de maxim in curba cuplui. o sa ma interesez de carte si chiar o sa o citesc .
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
GeorgeB, ceea ce am scris este serios. Cartea exista, eu o am chiar acum in fata. Sigur o gasesti la biblioteca UPB, pe vremea mea era pe undeva prin TCM pe dreapta, asta ca sa te convingi ca am intrat si eu prin biblioteci, macar cit am fost student.
|
-------------------- |
|
GeorgeB |
![]()
Post
#53
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
pai tocmai ca te cred. dar am si eu curiozitati , cum ar fi cuplul la motoarele diesel ... samd. deci dupa cum am spus o sa caut cartea
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE Gata cu prostiile.Curba aia de cuplu cu doua maxime este o facatura or-di-na-ra ! Nu exista asa ceva. Graficul ala pur si simplu NU poate avea doua maxime, locale , generale, sau spuneti-le cum vreti voi. Functia Cuplu = f ( turatie ) nu are decit UN SINGUR maxim. Si nu trebuie sa ma credeti pe mine pe cuvint, nici nu doresc asta. Pentru cei realmente interesati va indemn insistent sa cititi cartea \"Motoare pentru automobile si tractoare\", vol2. - Constructie si tehnologie, autori D.Abaitancei, C. Hasegan s.a., Ed. Tehnica, 1980, pg.199-204 unde este data expresia matematica a functiei cuplu-turatie si va veti convinge singuri. Ar fi indicat sa cititi toata aceasta carte, ca nu doare ( eventual numai capul, dar trece cu algocalmin) . Din punctul meu de vedere, discutia pe aceasta tema am incheiat-o si nu mai intereseaza acest subiect. Adica vrei sa spui ca graficul acela publicat in materialul publicitar de la Dacia este o facatura? |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
AlexV |
![]()
Post
#56
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
gabriel2003 daca pana acum te-am ascultat si am tacut deja ma cam enervez. e ca si cum ne faci pe toti prosi. daca dacia, renault si toate revistele auto au prezentat-o si noi toti simtim un cuplu extraordinar la turatii joase ce mai vrei.
cuplul nu iese numai din motor, cristim si sergiu ti-au explcat ca are importanta si evacuarea si admisia si acea curba sigur este data de un banc de proba nu de niste calcule. inca o chestie. este a doua oara cand spui ca ai incheiat discutia, sper ca macar de data asta sa te ti de cuvant. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
AlexV |
![]()
Post
#57
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
m-da n-am citit si pagina asta dar vad ca deja ai postat.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
DSops |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Lasati omul in pace ca are dreptate. Cine nu crede sa masoare orice cuplu de motor de tractor fabricat inainte de 1980.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
GeorgeB |
![]()
Post
#59
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
loooooooooooooooooool
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
MariusI |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Mda, avand in vedere ca toti fabricantii 'trag' sa obtina o curba de cuplu (aproape) plata, noooo, e esclus sa aiba cuplu maxim la doua turatii...
In alta ordine de idei, voi n-ati auzit de tractoarele si rabele alea de pe vremea filmului alb-negru cu motoare pe benzina si/sau dci ? ![]() |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 06:35 |