modul de functionare a turbo-suflantei
![]() ![]() ![]() |
modul de functionare a turbo-suflantei
SiloS |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
|
||
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|||
asarban |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
www.howstuffworks.com --pentru ca sa te lamuresti cum functioneaza turbina
www.reinvierea.ro ---daca o si montezi pe dacie |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#3
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE www.reinvierea.ro ---daca o si montezi pe dacie ![]() in pricipiu se baga mai mult aer la ardere cu ajutorul unei turbine actionate de gazele de esapament. |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Montare Turbo pe Dacia
Ideea e urmatoarea : se monteaza un dispozitiv care sufla aer cu presiune in carburator/sitem de injectie.Mai mult aer + mai multa benzina => mai mult amestec => explozii mai puternice => putere mai mare => consum mai mare ![]() Exista doua tipuri de dispozitive care fac lucrul asta : 1. Turbina pe gaze, care este invartita de gazele de esapament, si se monteaza pe galeria de evacuare/in serie cu saxofonul(la Dacia), depinde de situatie.Au valori date de producator la ce presiune pornesc.Nu prea poti varia presiunea,decat schimband turbina. 2. Compresorul mecanic care este invartit de cureaua de transmisie a motorului.Se poate varia presiunea data de compresor, montandu-i acestuia fulii de diferite dimensiuni. La ambele dispozitive trebuie asigurata ungerea, ele ajungand chiar si la 30 mii RPM. Fiind exploziile mai puternice in camera de ardere, caldura degajata este mai mare,fiind necesar eventual si un radiator de ulei, inseriat cu circuitul de ungere al turbinei. Pt cresterea randamentului se monteaza si un radiator de aer,turbina se incinge foarte tare, si aerul intra fierbinte in motor, ceea ce face ca randamentul sa scada.Functioneaza si fara radiator de aer. Mai trebuiesc aduse urmatoarele modificari pt a functiona. Trebuie inlocuit carburatorul Carfil cu minim unul dublu corp cu jigloare marite, gandit pentru turbo. Cea mai buna fiind varianta cu un carburator pe cilindru,doua dublu corp orizontale.(O sa imi fac o galerie si o sa montez 4 carburatoare carfil, sa vad ce iese, ca le cumpar ieftine din targ,daca nu merge nu pierd multi bani) Pompa de benzina are debitul prea mic pt 4 carburatoare supra-alimentate, si se inlocuieste cu una care asigura presiune mai mare ( mecanica) sau cu una electrica. Compresia motorului trebuie micsorata.Ori se pune un set cu pistoane concave in cap (adica "nu tine apa", sper ca nu confund cu convex) ori se frezeaza in partile laterale camera de ardere, in acest fel volumul ei creste, si scade compreia. Cam asta e teoria, ne mananca practica. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
SiloS |
![]()
Post
#5
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
merci sgm , sa stii ca ma gandeam si eu acum cateva zile la carburile orizontale de tine mai sus mentionate ... alea .... ? ? ? de ce sunt orizontale si nu sunt verticale :?: :?:
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Difera modul de constructie. Marele avantaj e ca amestecul intra printr-o galerie dreapta in motor, si nu mai sunt tevi curbate,(ca le cele verticale), care impiedica circulatia amestecului intr-o oarecare masura.De asemenea se poate folosii o galerie foarte scurta, in unele cazuri se pot monta carburatoarele direct pe chiuloasa,lucru care iar constituie un avantaj.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
CONCAVITATEA TINE APA~~~~~
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
SiloS |
![]()
Post
#8
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
motoarele bi-turbo trebuie sa fie neaparat in v ? Sauy mai bine zis ce inseamna biturbo ?
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
au doua galerii de evacuare separate, si cate o turbina pe fiecare galerie.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
SiloS |
![]()
Post
#10
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Si ce fel de turbine se pot pune ? De exemplu , aia de ford transit mere ?
O galerie pe comanda se poate face ? |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
eurofighter |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 31 May 04 ![]() |
sa inteleg ca vrei sa pui turbo pe dacia veche?
s-ar putea sa nu merite investitia zic eu ca degeaba ai tu turbo (sa zicem ca rezolvi tot ce mai e pe la motor) dar incep sa apara o gramada de belele de ex: la mine nu mai tineau suspensiile s-au dus sincroanele de la treapa II puntea spate nu mai era ca la inceput daca reusesti da un semn da viata sa vin sa o vad si eu ! |
--------------------
Dacia
1300
1974 cu gandul la termica
|
|
SiloS |
![]()
Post
#12
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
eu ... nici macar nu am masina . Vreau sa-mi iau o dacia 1300 pt tuning la greu , insa momentan ai mei cred ca glumesc .
Eu cred ca o sa tina blocul pentru e de r12 [ daciile produse inainte de '78 ] , insa chiulasa si restul se duc . Transmisia cred ca si pe aia o sa o schimb pentru ca vreau viteze mai mari de 150 la ora . Se potriveste aia de r18 . cred . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
eurofighter |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 31 May 04 ![]() |
te-am intrebat pentru ca mai pana acum sub nume aveai trecute 2 masini
si credeam ca iti va da si tie una sa te joci cu ea o dacie veche are si belele oricat de bine a fost intretinuta si rugina e cea mai nasoala treaba cred ca ceilalti iti pot spune mult mai multe ai spus pe undeva ca iti plac masinile clasice dacia nu prea intra la categoria asta a fost votata la un moment dat ca cea mai urata masina din cauza ca daca o priveai din profil nu stiai care e fata si care spatele (ce fata de spate are smile.gif ) deja cu 150 exagerezi nu zic ca nu se poate, dar e cam riscant zic eu |
--------------------
Dacia
1300
1974 cu gandul la termica
|
|
SiloS |
![]()
Post
#14
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
aveam doua masini pentru ca eu doua masini conduc , pe a lu taicamu si pe a lu bunicamiu . De jucat cu una o sami cumpar eu una la maxim 10.000.000 lei .
In ceea ce priveste 150 , DACIA 1300 BINE INTRETINUTA ATINGE 147 KM/H ! ! ! Iar ca masini clasice , iti vb cu placere despre motoarele de peste 4 litri , cu gabarite depasite . Ma gandeam acum cateva zile oare ce as face eu cu un impala din 65 . Raspunsul a venit rapid : "masina de rapperi" , adica suspensiile alea hidraulice . Sa revenim la turbine si mecanismele atasate : Intercoolerul e ceva specific turbinelor , insa merge sa fie montat si pe aspiratie ? |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
driverx |
![]()
Post
#15
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Mah,
Tie iti place sa te imbeti singur. Vrei sa iei un jeg de Dacie cu max 10 mil (nimic bun nu este la pretu asta) si pe langa ca va fi un harb de masina, o mai shi chinui. O masina la un asemenea pret poate fi fatal pentru ea chinul cu motorul original, dapoi ceva tunat. Ai tunat prea mult pe calculator, si ai pierdut simtul realitatii. Sau poate tea parasit prietena si vrei sa te sinucizi intr-un mod cat mai high-tech. Oricum, stau linistit, nu te vei sinucide atata timp cat nu ai bani. La jeg de 10 mil ca sa o intaresti + schimbat ce e prost mai pui inca 10. Si inca nai carburi, turbo si alte aberatii ce iti circula in cap. Get real...serios :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
eurofighter |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 31 May 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1974 cu gandul la termica
|
|
SiloS |
![]()
Post
#17
|
||
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
I'm very , very unreal ! ! ! Nu m-a parasit prietena iar de murit inca nu am gand . Ideea chiar asta este . Sa transformi un jeg de masina intr-un nejeg de masina . Si se poate : exista in Romania Dacia 1310 turbo ( 4tuning.ro ) , uita-te la emisiunile alea pe discovery cu "Constructii din fiare vechi" si mai era una , dar imi scapa numele , ceva de genul tunder racers ... Apoi mai e jocul ala monster garage care este copie dupa o alta emisiune de pe discovery . La 10mil sunt sigur ca masina o sa aiba motorul destul de prost si aproape imposibil de chinuit fara efecte adverse de genul ulei pe parbriz si pistoane in portbagaj [ poate nici chiar asa ] insa daca vrei sa pui turbina pe dacie fi sigur ca trebe alte carburi , alte pistoane , axa reprofilata , arborele refacut , alta cutie , alta racire , alta galerie , alta evacuare , alte etc , deci daca iau o dacie 1300 pentru tuning trebe refacut motorul complet , iar piesele vechi ori le arunc , ori le dau la pret de nimic pentru ca , din punctul meu de vedere , nu are sens sa cumpar o dacie impecabila ca sai arunc 90 % din motor . Cam astai faza , cat despre consum , ma astept la peste 20 de litri la suta de kilometri , insa am masina de unde sa aleg pentru pregatire / scoala / piata . Ca sa-ti faci o idee despre ce vreau eu sa fac , uite poza de mai jos si te asigur ca in 4 - 5 ani de la cumpararea masinii eu o sa mai am de facut la ea doar exteriorul . [ 4 - 5 ani fara anul in care o sa dau bacul ] . Attached thumbnail(s) 1th.jpg ( Size: 52.81k ) Number of downloads: 1416 |
||
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|||
B-34-SGM |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
In poza sunt doua superbe exemplare de R 12 Gordini, varianta de curse :mrgreen: Cu un motor ca ala nu mai ai nevoie de turbine si alte chestii....
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
eurofighter |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 31 May 04 ![]() |
are cauciucurile mai late sau ecartamentul e mai mare?
ca are niste aripi imense |
--------------------
Dacia
1300
1974 cu gandul la termica
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#20
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
asa se pare
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
SiloS |
![]()
Post
#21
|
||
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Eu am spus cum as vrea sa arate , ca altfel stiu si eu ca frumusetile alea au un v4 cu 2 carburi dublucorp orizontale si ca dezvolta nu mai putin de 160 cp , ceea ce e practic imposibil sa fac dintro dacie ... iar de cumparat una ... :foartemirat: :foartemirat: |
||
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|||
eurofighter |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 31 May 04 ![]() |
V4???????
nu mi se pare eficient de loc un V4 nu cred ca merge uniform sau gresesc? dar parca nu am auzit inca de V4 |
--------------------
Dacia
1300
1974 cu gandul la termica
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Motorul e 4 in linie,nu in v, cilindreea 1600 cmc.
Si ce te-ar impiedica sa scoti atata din motorul de dacie? Nu 160 cai, pt ca te limiteaza supapele mult prea mici cu care e dotata chiuloasa de dacie, dar peste 100-110 cai sari sigur,garantat! 1. Bagi set de 1600, asta implica schimbarea vibrochenului, si merge doar pe blocurile cu palier marit, ma 1300 nu poti. Set cu pistoane cocosate pt curse (face Setcar) 2. Maresti compresia la 12-13, pt a avea si ceva fiablilitate (gordini are 11,5) 3.Schimbi axa cu came cu una care tine supapele mai mult deschise,dar la relanti o sa cam tremure (Apropo R 12 Gordini are relantiul la 1000 ture, cine nu stia) 3.Confectionezi galerie si montezi doua carburatoare dublu corp orizontale. In afara de chiuloasa care are supapele cu 6-7 mm mai mari in diametru fatza de cele de dacie,si bujiile in capul pistonului,ai motorul asemanator cu cel de Gordini. Eu am avantajul cu chiuloasa de R Alpine care are supapele doar cu 1 mm mai mici decat cele de la Gordini, daca tin bine minte,deci cu modificarile de mai sus, in afara de axa cu came, pe care o las in pace, nu vad de ce nu as ajunge la cel putin 140 cai. Bineinteles ca se pot rupe bielele, vibrochenul,platenare, pinioane in cutie, nu o sa fie fiabila in timp, dar o sa fuga :mrgreen: Sper ca nu v-am plicitisit |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Bytzu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti ![]() |
motoare v4 au fost facute - ia dati un search cu tata Gooooooguuleeeeeee
|
--------------------
Renault
12
- B-22-MZN also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
S-au facut si motoare V5,dar R 12 Gordini e 4 in linie. Nu vad nici un avantaj al motorului in V fatza de cel in linie, in afara de lungimea mai redusa a blocului motor.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
SiloS |
![]()
Post
#26
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
sgm ,ai dreptate , supapele sunt in v si am gresit eu : Uite o comparatie intr d1300/r12 tl si un r12g normal .
Engine R1173 R1330 Type 807-20 810-02 No. of cylinders 4 4 Attitude of valves V Line Ignition order 1-3-4-2 1-3-4-2 Power 125 hp (SAE) 60 hp (SAE) Torque 15 m/kg at 5000 rpm 9.6 m/kg at 3000 rpm Stationary at 1000 rpm 750 rpm Max. power at 6250 rpm 5500 rpm Bore 77 mm 73 mm Stroke 84 mm 77 mm Cylinder capacity 1565 cm3 1289 cm3 Compression ratio 10.25 8.50 Max. speed 185 km/h 148 km/h Daca tu crezi ca scoti dintr-un motor de 1.6 aspirat 140 de cai , eu ma intreb daca ii pui turbo . :?: :?: :?: Daca a mai facut-o unul [ sa bage turbo pe dacie ] , O SA FAC SI EU . Ce e drept , am sa pun alta chiulasa pe motor . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
SiloS |
![]()
Post
#27
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
a , si relantiul la viitoarea masina ma astept sa fie undeva in jur de 1200 de ture . Stiam ca r12g are relantiul la 1000 , insa nu e foarte mult avand in vedere ca masinile de zi de curse [ numai unele clase] au relantiul si pe la 2000 de ture ...
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
driverx |
![]()
Post
#28
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
SiloS,
Ma uit la fiecare episod din Scrapheap, Junkyard wars, Thunder Races si Full Metal Challenge. Acolo arata clar ideea ce usor pot sa mearga prost lucrurile. Te inteleg la varsta ta ca poti crede ca intorci lumea, dar eu nu te vad in 4-5 ani cu masina aia terminata. Si si daca o termini sigur nu va arata ca bijuteria din poza ta. Oricum, eu am ajuns la Dacie sa ma lupt cu schimbatul lunar la piese (furtune, garnituri)....tot imi zic ca vreau sa tin masina asta si sa o restaurez (cand? nu stiu, cum? nu stiu) dar nu am cu CE. Doar jeguri de piese. Constat ca data viitoare cand crapa franele iau tot sistemul de franare de pe R18....da' costa...merita pana la urma? Parca as vrea sa adun si ceva bani si pentru o masina noua, si cred ca multi sunt in situatia mea..... :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
SiloS |
![]()
Post
#29
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Ai si tu dreptate in felul tau , driverx ... Ti-am observat problema cu sistemul de franare si stiu ca e greu cu piesele romanesti . Insa la mine , la varsta asta pe langa bani , ma mai confrunt cu inca o problema " Ce sa faci tu cu masina ? " sau " La ce bun sa faci masina de curse cand tu nu esti pilot ? " sau " Si daca o faci , o so tii in fata blocului ? " ... ca putere financiara pentru un tuning de dacie am ... asta e ... nu prea imi dau voie ai mei sami iau masina ... poate doar daca as lua din banii de buzunar . Iar asa nu am momentan decat 3.000.000 lei ... Eu sper ca vara viitoare , cel tarziu , :slimb: sa-mi iau masina si sa fac din ea ceea ce a facut nos din a lui . :popa: :worship: :inger:
VORBA CEEA : SPERANTA MOARE ULTIMA , IAR EU SUNT FOARTE MOTIVAT SI PANA ACUM NIMIC NU MI-A SUFLAT AVANTUL .! ! ! poate doar preturile ... cand le-oi vedea . Uitate la sgm . el nu face din motorul de dacie avion ? numai ca nu are turbo . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
driverx |
![]()
Post
#30
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
SiloS,
Nam spus sa nu faci avion....dar nu din carton.....intelegi ce vreau sa spun....eu zic ca tu pui problema gresit in n locuri. Fiecare face ce vrea cu masina...in limite legale. Daca te incalzeste cu ceva smile.gif si de el m-am luat cu Turbo-ul. Dar scopul meu nu este sa va fac sa nu mai puneti, ci sa mai ganditi putin, si chiar sa mai reganditi problemele tehnice. ATAT. Daca nu faci rost de bani, repede vei avea masina, cu tuning partial pe ea. Uite...SGM sa usurat chiar de 10 mil cred cu chiulasa de la fred si aditionale. E super, am vazuto cu ochii mei. :shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:26 |