Bloc motor 1300 set 1400(1600)
![]() ![]() ![]() |
Bloc motor 1300 set 1400(1600)
Minel |
![]()
Post
#361
|
||
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#362
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
palier normal.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#363
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
palier marit
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#364
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
poate fi cu palier norma sau marit exista volanta pt fii 180 cu palier normal
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#365
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
da e raritate
![]() |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
payty |
![]()
Post
#366
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
stie cineva cum se alezeaza niste camasi de 1.4 sa le fac 1.6 (adica sa le fac de la 76 la 77 mm)? care e procedeul? se fac pe strung, sau pe alta masina de prelucrat, etape de lucru, etc?
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#367
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
mai bine iei un set de uzina de 1,6 care este mult mai bun decat camasile alezate
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
Muttley |
![]()
Post
#368
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Camasile originale, date jos de pe motorul meu, aveau dupa 110 - 120 mii km uzura... sa nu zic zero, dar eu n-am sesizat absolut deloc acea bordura de sus, de la capatul segmentului de foc.
Daca cele de 1.6 Mahle aflate acum in motor nu rezista la fel de bine, le alezez pe cele vechi si le refolosesc, ca prea bine se prezinta... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#369
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
ok, m-am mai documentat un pic, dar nu foarte mult.
honuirea se refera si la marirea alezajului, sau doar la producerea acelor zgarieturi fine de pe interiorul cilindrului care dispar treptat pe masura ce se utilizeaza motorul? tot din cauza zisa de muttley mai sus tin si eu camasile astea pe care vreau sa le alezez. provin de pe dacia lu' tata care a decedat la remat (dacia, nu tata) si e pacat de ele. This post has been edited by payty: 27 Jul 2009, 16:36 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#370
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
QUOTE(payty @ 27 Jul 2009, 16:35) ok, m-am mai documentat un pic, dar nu foarte mult. honuirea se refera si la marirea alezajului, sau doar la producerea acelor zgarieturi fine de pe interiorul cilindrului care dispar treptat pe masura ce se utilizeaza motorul? tot din cauza zisa de muttley mai sus tin si eu camasile astea pe care vreau sa le alezez. provin de pe dacia lu' tata care a decedat la remat (dacia, nu tata) si e pacat de ele. Salutare...da procedeul de marire a alezajului se numeste honuire,care dupa acesta raman asa numite zgarieturi fine care dupa rodaj dispar...asa am procedat eu cand am trecut la 1,6 cm3...e bine ca ai folosit cilindrii vechi deoarece fonta e mai buna si mai durabile decat ce gasesti in comert...mai sunt si raritati bune dar bine ai procedat asa... ![]() |
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
payty |
![]()
Post
#371
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
ok, inteleg ca alezarea nu trebuie sa o fac la strung sau altceva.
pot folosi o scula de genul celei din imagine direct? are precizia necesara? nu am facut operatia respectiva inca, momentan doar am recuperat camasile vechi. This post has been edited by payty: 27 Jul 2009, 21:26 Attached thumbnail(s) h.JPG ( Size: 4.95k ) Number of downloads: 1066 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#372
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
..da aceea este scula aschietoare dar ma mir cum de,in Bucuresti nu exista ateliere de honuit sau de rectificat arbori cotiti..si te duceai si rezolvai problema ca nu de alta dar sunt niste tolerante intre poala pistonului(fusta) si cilindru care trebuiesc respectate cu strictete pt a nu cala motoru`....
|
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
payty |
![]()
Post
#373
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am intrebat de principiu. sper sa gasesc totusi un atelier. desi prin Bucuresti, la cat de binevoitori sunt oamenii cand aud de dacie, m-as mira. Cred ca tot pe la Pitesti rezolv.
Ca idee, am vrut sa imi fac o chiulasa pe aici (nu vroiam mare lucru - schimbat ghidurile) si serviceurile "serioase" m-au indemnat sa imi iau alta pt ca manopera ar costa mai mult ca una noua. Am rezolvat la mine la tara, langa Pitesti cu 1.5 mil (schimbat ghiduri, planat, polizat vreo cativa culbutori ca erau uzati, rectificate supapele si scaunele, schimbat axul culbutorilor). |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#374
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
QUOTE(payty @ 27 Jul 2009, 21:37) eu am intrebat de principiu. sper sa gasesc totusi un atelier. desi prin Bucuresti, la cat de binevoitori sunt oamenii cand aud de dacie, m-as mira. Cred ca tot pe la Pitesti rezolv. Ca idee, am vrut sa imi fac o chiulasa pe aici (nu vroiam mare lucru - schimbat ghidurile) si serviceurile "serioase" m-au indemnat sa imi iau alta pt ca manopera ar costa mai mult ca una noua. Am rezolvat la mine la tara, langa Pitesti cu 1.5 mil (schimbat ghiduri, planat, polizat vreo cativa culbutori ca erau uzati, rectificate supapele si scaunele, schimbat axul culbutorilor). ...daca nu gasesti atelier dai pm la baiatu` si te rezolva in privinta honuirii sau daca vrei si rectificat arborele cotit... |
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#375
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
QUOTE(Florinel 86` @ 27 Jul 2009, 22:19) Salutare...da procedeul de marire a alezajului se numeste honuire,care dupa acesta raman asa numite zgarieturi fine care dupa rodaj dispar...asa am procedat eu cand am trecut la 1,6 cm3...e bine ca ai folosit cilindrii vechi deoarece fonta e mai buna si mai durabile decat ce gasesti in comert...mai sunt si raritati bune dar bine ai procedat asa... ![]() Marirea alezajului nu se face prin honuire, ci prin alezare, honuirea se foloseste pentru a finisa suprafata dupa alezare. |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#376
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
QUOTE(SGM.MYKE @ 2 Aug 2009, 09:27) Marirea alezajului nu se face prin honuire, ci prin alezare, honuirea se foloseste pentru a finisa suprafata dupa alezare. Da asai...se numeste alezare dar avand in vedere ca am fost cu cilindrii si pistoanele la un atelier nu ma interesat cum se numesc toate procedeele de marire a alezajului... ![]() |
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
payty |
![]()
Post
#377
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
ok, deci sunt doua operatiuni separate: intai alezare si apoi honuire pt a finisa suprafata.
asta ma interesa. chiar nu prea imi dadeam seama cum se poate obtine precizie mare cu chestia pe care am postat-o eu mai sus in poza. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#378
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
Dimensiunea se obtine prin alezare, iar prin honuire se iau doar varfurile pentru a reduce rugozitatea, fara sa modifice dimensiunea cu mai mult de cateva sutimi de milimetru, fara sa modifice forma alezajului si se realizeaza folosind emulsie din abundenta.
Daca tot esti aproape de Pitesti, poti merge sa le alezezi la Setcar, dar, trebuie sa le duci si pistoanele sa-ti imperecheze fiecare cilindru cu pistonul respectiv. Costul e de aproximativ 25 RON. |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
payty |
![]()
Post
#379
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
pistoanele ...nu exista
![]() sunt niste camasi pe care le-am recuperat dintr-un motor si vanzand cat de bine se prezinta dupa 100 de mii de km am decis sa le pastrez. problema lor e ca sunt de 1.4 iar eu am 1.6 pe masina mea. oricum, merci pt lamuriri. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#380
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
Poti cumpara pistoane, separat, de la ei (de la Setcar) si bolturi, si sa faci setul complet.
|
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
IQ5 |
![]()
Post
#381
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 25 May 09 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
Berlina
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#382
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
Pai treaba sta cam asa: daca treci de la 1.4 la 1.6 si vrei sa pastrezi camasile vechi de 1.4 le alezezi 1mm sa le aduci la diametrul de 77mm cat e la 1.6. Daca pui set nou de 1.6 nu mai alezezi nimic, blocul e acelasi la diametrul de asezare al camasilor. Oricum, in ambele cazuri va trebui sa schimbi si vibrochenul de 1.4 cu unul de 1.6 din cauza diferentei de cursa.
Multumit ? ![]() |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#383
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
QUOTE(SGM.MYKE @ 5 Aug 2009, 22:02) Daca tot esti aproape de Pitesti, poti merge sa le alezezi la Setcar, dar, trebuie sa le duci si pistoanele sa-ti imperecheze fiecare cilindru cu pistonul respectiv. Costul e de aproximativ 25 RON. Cum se face aceasta imperechere, in functie de gramaj, poate sa ma lamureasca si pe mine cineva ? |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Minel |
![]()
Post
#384
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
emircea |
![]()
Post
#385
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Din aduceri aminte, imperecherea era in functie de gramaj piston+biela+bolt, la diferenta de ~2-3 grame, si nu prea avea nimic de a face cu camasile, decat dpdv al tolerantelor dimensionale acceptate.
La Opelul din semnatura (ca doar acolo am avut posibilitatea sa cantaresc cand am facut RK) diferenta intre maxim si minim la toate cele 4 ansambluri era de 4 grame. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
1300 |
![]()
Post
#386
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 12 November 07 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Florinel 86` @ 27 Jul 2009, 21:30) ..da aceea este scula aschietoare dar ma mir cum de,in Bucuresti nu exista ateliere de honuit sau de rectificat arbori cotiti..si te duceai si rezolvai problema ca nu de alta dar sunt niste tolerante intre poala pistonului(fusta) si cilindru care trebuiesc respectate cu strictete pt a nu cala motoru`.... Aici domnul Florinel ar trebui sa explice, el a adus vorba de acest lucru.In legatura cu asta cand am schimbat setul motor la mine,am pus de curiozitate un piston vechi in camasa noua Borgo si avea un joc intre ele, intre pistonul borgo si camasa lui nu avea joc. Cu aceasta ocazie am si eu aceeasi rugaminte la Florinel 86. Multumesc |
--------------------
Dacia
1300
1975
- IS 02 JBG Dacia 1300 @ 1975 fratuzoaica
Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne!!!!!!!!!!! |
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#387
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Ok, din ce zice mircea, se pare ca ne trebuie un cantar electronic, sa nu avem abateri mai mari de 2-3 grame intre ele (piston+biela+bolt)
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Florinel 86` |
![]()
Post
#388
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 270 Joined: 13 April 09 From: m17 customs(galati) ![]() |
QUOTE(1300 @ 8 Dec 2009, 20:33) Aici domnul Florinel ar trebui sa explice, el a adus vorba de acest lucru.In legatura cu asta cand am schimbat setul motor la mine,am pus de curiozitate un piston vechi in camasa noua Borgo si avea un joc intre ele, intre pistonul borgo si camasa lui nu avea joc. Cu aceasta ocazie am si eu aceeasi rugaminte la Florinel 86. Multumesc Va salut....eu am folosit pistoane vechi de 1,6 tribocotate(aceste pistoane au incepand de la segmentul de ungere pana la terminarea poalei pistonului un strat de STELIT...este rezistent la frecare...)....iar cat despre toleranta lasata intre poala pistonului si cilindru,asta o stie doar aschietorul...cel care honuieste cilindrii...care trebuie sa fie intre 0,3-0,6mm teoretic....daca mai sunt intrebari raspund cu cea mai mare placere....numai bine`.. |
--------------------
D 1300 L
Berlina
An 1981 powered by F7P
|
|
Muttley |
![]()
Post
#389
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Adrian_Boy @ 8 Dec 2009, 15:29) Mai citeste o data citatul tau din postul asta. Apoi explica-mi cum imperechezi dpdv MASA o camasa (inerta in functionare!!!) cu un piston. ![]() Uneori ajung la concluzia ca unele dezbateri au ca rezultat mai degraba o mai buna zapacire... This post has been edited by Muttley: 8 Dec 2009, 21:02 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#390
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
@ Adrian_Boy La momentul ala ziceam de imperecherea dimensionala a pistoanelor cu camasile. Producatorii fac in general imperecherea pe criterii de greutate doar intre pistoane, fara biele si bolturi, altfel am cumpara de fiecare data setul complet cu biele cu tot (si nu ar fi rau, pentru ca recomandarea este ca pe un set de biele, sa nu se faca mai mult de doua presari de bolt).
|
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 14:09 |