Probleme cu instalatia de racire, motorul nu se incalzeste mai mult de 50 de grade
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu instalatia de racire, motorul nu se incalzeste mai mult de 50 de grade
merien_mm |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 November 09 From: Motru Gorj ![]() |
|
||
--------------------
DACIA 1310
DACIA1310 TLX
1990
- GJ-04-PAB
|
|||
ct-03-tvy |
![]()
Post
#2
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
termometrul trebuia sa il pui undeva pe motor..chiuloasa.bloc , radiatorul poate fi mai rece..pentru ca prin el nu circula apa tot timpul.., decat cand deschide termostatul,.si nici atunci nu ajunge la temperatura motorului,.datorita raciri active in mers,a curentilor de aer...si a eliciei..care isi face treaba
verifica etanseitatea.termostatului.in furtunul care duce spre radiator..sa nu treaca apa printre termostat si furtun,.mai punei un colier suplimentar..sa stranga furtunul pe termostat ![]() nu exista exceptie, fara motor la 80-si ceva de grade nu are voie sa fie radiatorul caldut-decat daca e termostatul blocat pe deschis-sau scapa apa, ori trece apa printre furtun si termostat.. This post has been edited by ct-03-tvy: 2 Oct 2010, 09:07 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
sigur ca e termostatul de vina ca eu nam termostat si tot asa face
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
baciudibaciu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 259 Joined: 31 May 09 From: Bucuresti ![]() |
este aproape imposibil ca un motor sa aiba doar 50-60 grade.
cauta rezolvarea problemei la sonda de temperatura sau chiar la indicator . risti sa produci avarii importante ! |
--------------------
Renault Kangoo 15dci
ARO 10-4
2003
- b55fux
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Schimba-l cu altul, caruia i se incalzeste tare, si-i rezolvi supraincalzirea.
Daca ai si strangulat furtunul, nu se pune problema trecerii pe langa termostat. Multi au termostatele fara colier si merge bine. La tine , ori termostatul e defect (ce daca ai pus trei), ori sonda, care tu spui c-ai masurat-o. Cum? Ea isi modifica rezistenta in functie de temperatura, ca asa face sa se deplaseze acul indicator. Daca indica cam ce-ai masurat cu termometrul, atunci si sonda e buna. Ramane sa lamuresti pe unde trece apa, de ocoleste termostatul. Pune un dop de lemn in locul termostatului si vezi daca se incalzeste, in 10-15 min, de mers in gol. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
am auzit de la cineva ca e greu sa gasesti un termostat bun (aici la noi) ca toate se deschid deja la 40-50 grade.nu stiu ce firma dar luni imi iau si eu una ca eu nam avut pana acuma
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
3llckr |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 26 September 08 ![]() |
Nu mai crede tu pe toata lumea.
|
--------------------
Baby Benz
W168
Classic
- .
|
|
merien_mm |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 November 09 From: Motru Gorj ![]() |
Multumesc tuturor pt raspunsurile prompte si la obiect.
Nu stiu pe nimeni pe aici caruia sa i se supraincalzeasca motorul ca as fii incercat cu termostatul lui. Era buna ideea, rezolvam doua probleme dintr-un foc. Sonda am masurat-o comparativ cu asta iarna, cand mergea perfect sistemul de racire si avea rezistenta interna mai mare decat ar fii trebuit sa aiba pt a indica temperatura de lucru normala a motorului (85 - 90 de grade), deci indicatia ceasului e buna. Si mai ales ca se simte si cand pun mana pe furtunele de merg la calorifer si la vaporizatorul de GPL ca nu sunt asa fierbinti cum ar trebui si normal ca nu baga nici caldura (acum dar la iarna). Stiu cum functioneaza indicatorul de temperatura. O sa mai studiez sa vad pe unde ajunge totusi apa in radiator ca ma cam mira faptul ca toate termostatele sa faca la fel mai ales ca le-am incercat in apa pe aragaz, cu termometru langa ele, si culmea, ca toate deschideau bine. Nu chiar la cat scria pe ele dar oricum foarte aproape. Nici termometrul meu n-o fii asa exact. Stiu ca difera conditiile de functionare din oala de pe aragaz fata de locul unde este plasat el la motor, dar totusi..... Nu exclud ca pe motor sa se comporte diferit, dar chiar toate!? ![]() Pe chiuloasa este deja sonda de temperatura care eu sunt sigur ca masoara corect. (pot atinge linistit chiuloasa cu mana). O sa mai incerc cu un termostat, dar alt marca, numai ca trebuie sa astept pana aduce la magazin ca nu mai avea. Acum iau de Vaslui sa vedem, ala o fii mai bun! Am atasat fotagrafia ambalajului celor trei termostate si pe a celui "no name" care m-a slujit doi ani inclusiv iarna trecuta. This post has been edited by merien_mm: 2 Oct 2010, 23:26 Attached thumbnail(s) Picture_265.jpg ( Size: 3.53mb ) Number of downloads: 2802 Picture_266.jpg ( Size: 2.76mb ) Number of downloads: 2810 |
--------------------
DACIA 1310
DACIA1310 TLX
1990
- GJ-04-PAB
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Eu zic sa nu mai cumperi, si cauta defectul, ca vad ca esti destul de istet. Daca in vas merg toate la fel, dupa termometru, n-ar avea de ce sa nu mearga la fel si pe motor.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#10
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
dar simti si la mana daca motorul se incalzeste mai bine de 50 de grade..e cam imposibil sa nu se incalzeasca stiu pe cineva care si acum pe temperaturile astea merge fara termostat si ii sta pe la a 3-a linie de sus apa...eu zic sa mai verifici cu sondele de temperatura
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
Kiraly |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
mam luat termostatul si cand am scos furtunul surpriza am gasit un termostat inauntru.(anul asta miam luat masina si mai am surprize cu ea) am verificat cele doua termostate in apa pe aragaz si cel vechi era mult mai slab deschidea mult mai inainte decat cel nou.acuma am puso pe cel nou si deja la ralanti am mai mare temperatura.ma duc sa probez daca asta functioneaza corect.
<span class='edit'>4 Oct 2010, 11:35:</span> mere corect cand ajunge la a treia linie termostatul deschide.pana acuma nu prea a trecut peste a doua linie.cam cate grade are la a treia linie?? termostatul este KLAXCAR 89grade si ii franceza This post has been edited by Kiraly: 4 Oct 2010, 11:40 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Termostatele vernet sunt bune. Dar am mai gasit si defecte : din 3 trermostate vernet cumparate in 2 ani ,1 era defect trecea apa prin el inainte de 80.
Si culmea ca termostatul defect vernet era in amblaj de uzina ![]() Celelante 2 in amblaj vernet sunt ok. |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Și, totuși nu m-ai lămurit. Două termostate, care aveau mari șanse sa stea închise, nu încălzea motorul, și acum cu unul care la fel, stă închis, merge corect, mai ales că le-ai și probat. Eu n-am auzit de două termostate, unul după altul.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#14
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
si pana la urma acum se incalzeste normal??posibil sa nu o fii fost aerisita cum trebuie...
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
merien_mm |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 November 09 From: Motru Gorj ![]() |
Pana la urma am rezolvat problema.
De fiecare data cand ma uitam la furtunul in care este termostatul era rece, inainte de a porni motorul si furtunul fiind rece era dur si colierul parea strans, dar alaltaieri am coborat la masina cu gand sa schimb termostatul, dar imi era cam lene mai ales ca vremea nu prea tinea cu mine si-mi inghetau mainile pe furtune asa ca m-am gandit sa pornesc un pic motorul sa se incalzeasca un pic. Dupa ce s-a incalzit un pic am pus mana pe furtun si am vazut ca se inmuiase si se vedea ca furtunul se misca fara termostat. Am incercat sa mai strang colierul dar era tapan, asa ca l-am mai desfacut un pic, i-am pus putin ulei dupa care l-am strans iar si surpriza: ""iar merge"" ![]() Multumesc tuturor pentru sfaturile, si timpul acordat. Sper ca din patania mea sa invete si altii, sa nu fie nevoiti sa mai cheltuiasca bani si timp inutil! ![]() ![]() |
--------------------
DACIA 1310
DACIA1310 TLX
1990
- GJ-04-PAB
|
|
vion |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
salut,trezesc acest topic la viata deoarece am aceeasi problema ca si initiatorul,dar la mine este strans bine colierul pe termostat si ma intrebam pe unde ar mai putea-o lua apa sa ajunga in radiator?am 2 sonde pe masina cea originala in bord si una exterioara care indica gradele ambele imi arata cca 50-60 grade , carton pe tot radiatorul,verificat termostate.
|
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
si de cat e motorul 1.3. 1.4 si radiatorul e mare mic ca la 1.4 sau ca la 1.3
vara e ideal radiator de 1.4 la motor de 1.3 e suprafata mare si se disipa caldura iarna ,canci ca disipa caldura si tie iti trebe caldura |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(vion @ 25 Jan 2011, 11:41) salut,trezesc acest topic la viata deoarece am aceeasi problema ca si initiatorul,dar la mine este strans bine colierul pe termostat si ma intrebam pe unde ar mai putea-o lua apa sa ajunga in radiator?am 2 sonde pe masina cea originala in bord si una exterioara care indica gradele ambele imi arata cca 50-60 grade , carton pe tot radiatorul,verificat termostate. eu cred ca ai o problema cu termostatul daciei tale,el deschide prea devreme,ia-ti unul nou de vaslui ,pe care sa scrie ca deschide la 89 grade,stiu sigur ca ai radiator mare ,sau nu?e din 96 deci e mare. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
vion |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
motorul este de 1400 si radiatorul mare
si eu sunt aproape convins ca termostatul deschide devreme dar l-am verificat in castron acasa si acolo e bine ,pe termostat scrie 89 grade si mai am unul pe care scrie 87 grade cu ambele face la fel daca am mers in oras in regim de bucuresti ora de varf s-a dus pe langa 80 grade dar cum prindeam o portiune mai libera revenea pe la 60 This post has been edited by vion: 25 Jan 2011, 16:16 |
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
termostatul tau nu merge ,cauta altul sau nou
![]() |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
vion |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
o sa incerc sa iau de la cineva caruia ii merge bine dar o sa-mi fie greu ca sunt cam singur cu dacie pe la mine
deja am incercat cu unul nou acela de 87 de grade de care am pomenit mai sus This post has been edited by vion: 25 Jan 2011, 16:18 |
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
pai temperatura de deschidere e scrisa pe el in rest el ramane inchis sa ai circuit mic sa nu dea voi sa dispe f mult ,mai mut sa stea caldura nu sa o piarda
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
vion |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
eu inteleg ce scrie pe el ,ce nu pricep este de ce la verificare in casa la fiert deschide bine si cand il pun pe masina deschide cu 20 de grade mai jos.pt ca la rece dupa ce pornesc motorul furtunul care duce la radiator este rece pana la 60 grade apoi incepe sa se incalzeasca deci termostatul a deschis mai devreme
|
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
e vorba si de presiune totusi pe linga temperatura
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
vion |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
presiunea pompei de apa?
|
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
pai totusi nu are el presiune mare dar e pompa are un debit sa miste apa sa racesca
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
maho |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE vion post Today, 16:41 Post #23 ..este rece pana la 60 grade apoi incepe sa se incalzeasca deci termostatul a deschis mai devreme Ce scrie pe el, e temp. la care e deschis la maxim, normal ca incepe sa deschida mult mai devreme - ar fi trebuit sa observi ca si in ibric, e deschis de tot cand apa deja fierbe (~95-100 gr.), dar el a inceput sa deschida mult mai devreme. Dacva chiar vrei sa cresti temp. in motor mai repede, pune un carton in fata radiatorului...(sau pe 1/2 din el). |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
vion |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
am carton pe aprox 80% din radiator,caldura in masina baga (sunt de ajuns 60 grade) dar eu vad pe indicatoare ca temp de lucru nu ajunge la 80 si asta inseamna ca merg cu motorul rece(am 2 sonde cea originala din bord si una gradata) merg 90% din drumuri extraurban
25 Jan 2011, 20:15: verificat acum iar,la mai putin de jumatate din distanta dintre 40 si 80 grade de pe indicator a inceput sa intre apa in radiator sa le ia d...u de termostate This post has been edited by vion: 25 Jan 2011, 20:15 |
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
si termostatul meu era slab drschidea si la 40de grade.am luat un Klaxcar 89de grade cu 18lei si nu mai am probleme apa sta la 80-82 de grade.schimba si tu termostatul si ai rezolvat
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#30
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(maho @ 25 Jan 2011, 17:15) Ce scrie pe el, e temp. la care e deschis la maxim, normal ca incepe sa deschida mult mai devreme - ar fi trebuit sa observi ca si in ibric, e deschis de tot cand apa deja fierbe (~95-100 gr.), dar el a inceput sa deschida mult mai devreme. Dacva chiar vrei sa cresti temp. in motor mai repede, pune un carton in fata radiatorului...(sau pe 1/2 din el). N-ar trebui sa deschida de la temperatura mentionata pe el?Parca asa ar fi normal.Sau se spune ca deschide la 82 grade si practic atunci e deschid complet? |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 06:42 |