Paleta elice ventilator rupta in timpul mersului
![]() ![]() ![]() |
Paleta elice ventilator rupta in timpul mersului
tarzy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY
|
|||
driverx |
![]()
Post
#2
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Am mai auzit de asa ceva pe forum. Chiar si eu ma intreb cum se poate asa ceva. Poate era lovita, indoita, dezechilibrata, altfel numi explic. Of course, mai sunt si variante voodoo, ca de exemplu, o matza adormita intr-una din dimineti cand cai pornit motorul, dar atunci trebuia ca matza sa ramana pe acolo si sa fie imnultita prin diviziune.....
:shock: |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai un electroventilator costa cam pana in 400 de mii itzi mai trebe o electrocupla care intra in radiator cam 100 si ceva de mii(dar itzi trebe ca radiatoru sa aiba filet pentru asa ceva) si un releu 50 de mii si sa dai fuga la un electrician sa te mai scuture de cam 200 mii GARANTAT...cam atat si mai capetzi ceva putere la motor:)bafta :wink:
|
-------------------- |
|
Raptoe |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Apropo elicea era din metal sau din plastic?asa de curiozitate :twisted:
|
-------------------- |
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#5
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Shi eu am patit'o cand am condus un papuc pe carburatie. Nu stiu ce s'a intamplat insa cand am dus masina avea paleta prinsa sub radiator, bine ca nu in radiator.... Deci nu esti singurul care a patit'o....
|
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
viulian |
![]()
Post
#6
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai paletele acelea se deformeaza in timp din cauza caldurii.. La un moment dat cand m-am uitat la a mea, varfurile erau date peste cap, la toate paletele elicii. Am schimbat la loc cu una noua (eu am de platic) si e OK acum.
Insa am mai vazut masini la care paletele sunt descentrate.. |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
AC |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
[quote]
cred ca pana la urma o sa revoin la sistemul original al masinii cu termostat. dupa mine ideea cu elicea care se invarte tot timpul este o tampenie [/quote] Oricum, metoda cu termocupla mi se pare cea mai fiabila. Consum bun, iarna caldura, etc. Culmea ca am auzit pareri ale diversilor mecanici "priceputi" care indemnau la desfiintarea acestui sistem (inca un exemplu de maxima pricepere si profesionalism). |
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
Am patit-o si eu acum vreo 2 ani intr-o vara.
Aveam paleti de plastic si la un moment dat am auzit niste bubuituri in capota de-am crezut ca mi-au iesit pistoanele afara:) Cand m-au uitat nu mai aveam nici un palet,toti erau retezati, vreo 2 ramanand lipiti de teava de la saxofon. Singura explicatie a fost cea ca materialul e destul de flexibil,nu e omogen si atunci paletii din cauza ca nu s-au deformat in mod egal,s-au incolacit unul peste altul. Daca gasiti si voi alta explicati... De atunci am bagat tot paleti de plastic care inca nu au cedat. Un sistem de tip electroventilator ajunge in jur de 700-800 de mii incluzand si termocupla,dar personal mi se pare mai buna solutia cu buton. Bineinteles daca se adopta varianta cu termostat,as tinde catre unul electronic. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca te referi sa pornesti electroventilatoru din buton..itzi sugerez sa renuntzi...e o ideie foarte proasta....stiu pe cineva care si-a ars garnitura de la chiuloasa ..din simplu motiv ca a uitat sa apese butonu....nu va riscatzi la asa ceva !mai bine mai cumparatzi un electroventilator si unu sa porneasca din electrocupla si unu din buton...cum are PaulP !!! :wink:
MA ORBESTE SCRISU ROSU.... |
-------------------- |
|
Radduu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
La fel a patit si un prieten de al meu, paleta s-a rupt din cauza radioatorului, s-a deplasat putin radiatorul si.... :planset:
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B
|
|
geo76com |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 9 April 04 ![]() |
Mi-e mi s-au rupt doua elici de plastic. Una acum vreo 2 ani cind am gasit o bucata de paleta infipta in capota la o imbinare dar elicea mergea frumos parca se echilibrase singura dupa ce a scapat de o paleta :mrgreen: si a doua acum vreo 2 saptamini. La ultima era sa mor , am vazut-o ca se misca nasol am oprit motorul si era o mare crapatura pe ea care ajunsese pina la suruburile de prindere. Inconstient am dat drumu din nou la motor si ma uitam la ea cum se invirte . Am apucat doar sa ma aplec putin la carburator si pur si simplu a bubuit s-a rupt si a zburat intr-un copac. Mare noroc am avut ca acum eram :inger: Si cind te gindesti ca una noua e 40.000 de lei si o montezi in 10 minute
|
--------------------
DACIA
1310L
1995 ...mai putine incercari, mai putine esecuri ....
|
|
AC |
![]()
Post
#12
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
:shock: :shock: :shock: |
||
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|||
FiveThreeFive |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Am patit-o si eu de doua ori. Elice de ventilator din plastic.
Prima data in drum spre mare, in 1998. A doua oara, exact un an mai taziu, in 1999, cand ma intorceam de la Hungaroring. De vina a fost materialul de prosta calitate din care erau confectionate elicele, combinat cu turatia mare a motorului (prima s-a rupt pe la vreo 130 Km/h, a doua pe la vreo 120 Km/h). Da, solutia cu termocupla si ventilator electric este interesanta, in special pentru cei care merg mai mult la drum intins decat prin oras. Iarasi, iarna este foarte utila. Totusi, pentru cei care circula in special in oras, cred ca e mai util ventilatorul fixat direct pe fulia pompei de apa. Asigura un curent de aer permanent care trece fix peste carburator / corp injectie si galerie, evitand supraincalzirea acestora. Solutia perfecta mi se pare urmatoarea: electroventilator (cu termocupla) montat in fazta radiatorului (intre radiator si masca) + ventilator de plastic pe pompa de apa (in ideea ca plasticul de acum o fi mai de calitate) din care taiati 4 pale si lasati numai 2 pale (evident, opuse, astfel incat sa fie bine echilibrat). Electroventilatorul trebuie pus in fatza pentru ca, instalat in spatele radiatorului, este posibil sa interfereze cu ventilatorul de pe fulie. Daca nu interfereaza, e mai bine sa fie plasat in spate. Tineti insa cont si de profilul palelor electroventilatorului + sensul sau de rotatie. Mi se pare ca nu poti sa-l instalezi fie in fazta, fie in spate, dupa chef. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
tarzy |
![]()
Post
#14
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
elicea era (de fapt mai este ca nu am avut timp sa merg s-o schimb) din plastic.
O am pe masina de cativa ani buni (de prin 2002). a fost pusa atunci cand am vopsit masina de un mecani priceput (mama lor de ciocanari) iar eu nu am mai vrut sa ma cert cu el si am lasat-o asa. Concluzia este clara, o sa trec la sistemul cu termocupla. Idea cu buton mi se pare destul de incomoda, eu nu stau cu ochii in ceasuri tot timpul si oricum cam 3/4 din Km ii fac prin oras. |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
Raptoe, scuza-ma,dar cu sa uiti?ce se intampla daca uiti sa schimbi treapta sau mai rau daca uiti sa calci frana intr-o curba...
Nu se poate. In primul rand trebuie sa-ti arunci ochii din cand in cand si la ceasuri. Am spus ca intr-un fel e mai buna solutia cu butonul pt ca eviti sa-ti porneasca ventilatorul la 90 de grade sau mai stiu eu cat..plus ca e manual si detii controlul mai bine |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Lacaru |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 20 August 04 From: Brasov ![]() |
Ideea cu ventilatorul comandat de termocuplu este excelenta. Ar fi foarte bine sa legi alimentarea ventilatorului prin cheia de contact, adica in momentul cand ai oprit motorul sa se opreasca si ventilatorul sa nu iti consume aiurea bateria. Daca ti se strica termocuplul (cum mi s-a intamplat) merge ventilatorul in prostie si daca stationezi mai mult cand vii la masina constati ca nu mai ai baterie. In paralel cu termocuplul poti sa legi un buton cu leg ca sa vezi cand porneste ventilatorul si sa il poti porni tu manual.
|
-------------------- |
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#17
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu sunt de acord ca este posibil sa uiti. Comparatia cu a calca frana in curba nu este cea mai potrivita. Temperatura lichidului de racire trebuie sa fie controlata automat. In cazul in care o controlezi manual, ocupi atentia soferului cu o operatie care nu are nici o legatura cu a conduce automobilul. Exagerand putin, gandeste-te cat de bine (si confortabil) ai conduce o masina la care, pe langa temperatura lichidului de racire ai mai controla manual si deschiderea / inchiderea releului "mecanic" regulator de tensiune. Doar ai indicatoare la bord smile.gif Este evident ca nu e in regula. Te trezesti vara intr-un ambuteiaj intr-o intersectie din Bucuresti si ocupat fiind cu tot felul de manevre de cate 1/2 metri fiecare, ai scapat temperatura apei si ai terminat motorul. Este absurd. Dar sunt de acord ca, pe langa termocupla, electroventilatorul trebuie sa aibe si un buton la bord care sa-l tina in functiune in cazul in care termocupla o ia razna. Se intampla destul de des. |
||
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|||
Ov |
![]()
Post
#18
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si mie mi s-a rupt o data elicea, imediat dupa ce o schimbasem pe cea veche (de tabla). Am constatat (din statistici prin spatele blocului) ca alea negre sunt proaste si se rup mai des. Oricum, daca e cineva pasionat, donez una bucata elice de tabla. Avantaj: e bine echilibrata, nu se rupe, are parca 6 pale. Dezavantaj: rupe in 2 pompa de apa !
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
1.Deranjeaza asa tare un "z" ???
2.Se uita!!! cand am cumparat masina avea pe buton pornirea la ventilator si dupa ce am uitat sa apas o data mam dus direct la electrician sa o repare...pleaca perfect merge perfect. 3.Va putetzi pune din metal nu stiu daca mai exista de vanzare in magazine.Cred ca am eu una care a fost pe 1300....problema la cele de metal e ca sunt grele si am inteles ca strica pompa de apa sau asa ceva.. si daca sa atins de radiatiator..... :wink: |
-------------------- |
|
tarzy |
![]()
Post
#20
|
||
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
eu o patesc destul de des cu amarastenia de shocul, si ma mir ca fraierul ce masina vioaie am, daramite cu un amart de beculet si mai ales in trafic aglomerat (unde de fapt ai nevoie de ventilatie) |
||
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY
|
|||
cristidb |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca solutzia cu termocuplu shi electroventilator este cea mai buna.
Am vazut la cineva un termocuplu cu 3 picioare, practic se comporta ca si cand ar fi 2 termocuple, prima cupleaza la o temperatura mai mica si porneste ventilatorul la o turatzie mai mica, iar daca temperatura continua sa creasca cupleaza shi al doilea circuit, marind turatzia ventilatorului. E o solutzie mai eleganta, eliminand zgomotul produs de ventilatorla turatzie maxima. O alta solutzie interesanta pe care am vazut-o la mercedes este o elice montata pe pompa de apa dar care nu este cuplata decat atunci cand este nevoie, probabil cu un bimetal. Eu am un termocuplu de skoda, care nu mi-a facut nici o problema de aproape 6 ani. Cel original a murit repede. S-a stricat insa releul shi nu mai pornea ventilatorul o data. Oricum probabilitatea sa se strice ceva daca termocuplul si releul sunt de calitate este destul de mica. Avantajul e ca in mai putzin de 1km iarna la -10 grade motorul ajunge la temperatura normala de functzionare. Modificari gen al doilea ventilator sau buton de actzionare nu cred ca ishi au rostul. Daca radiatorul nu e infundat nu sunt probleme cu supraincalzirea. Practic ventilatorul nu merge continuu nici stand la semafoare timp indelungat pe temperaturi de 50 grade la sol. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
tarzy |
![]()
Post
#22
|
||
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
ai idee unde se poate gasi termocupla cu 3 picioare? |
||
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY
|
|||
zamolxes |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 14 January 04 From: Bucuresti ![]() |
eu am sistem cu 2 ventilatoare. unul pe termocupla (a treia din martie 2003) si unul pe manual. evident, din termocupla se duce direct intr-un releu (se pare ca asa se mentine mai bine termocupla, cica din cauza curentilor mari care trec prin ventilator se duce mai repede). Sistemul merge excelent, rareori e nevoie sa il pornesc pe al doilea. Btw, cred ca mai are tata elicea veche de metal...asa ca daca e cineva interesat de ea o voi cauta.
|
--------------------
Ford
Mondeo Ghia 2L
2003 Full Options
- B-77-BLD Si uite asa se duc noptile..albe
|
|
tarzy |
![]()
Post
#24
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
gata, am rezolvat
am revenit la sistemul cu terocupla ma costat ceva banuti - peste 900.000 (600 electroventilatorul, ceva completare antigel, manopera la mesreias, etc, etc) |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
Raptoe |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 15 April 04 From: Bucuresti ![]() |
cat?????ai pus de Supernova sau ce?eu am vazut in Vitan cu 250.000 !
|
-------------------- |
|
tarzy |
![]()
Post
#26
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
@Raptoe
te rog sa nu-ti faci pacate cu mine chiar ai vazut la 250k?, tot din Vitan am luat si eu, dar nu aveau decat asa (Nova) si la 650k de SN. adevarul este ca am fost prea dimineata si inca nu deschisesera toti. din cate am inteles eu si ultimele berline tot asa aveau, iar in magazinul de cartier aceeasi chestie era 750K. |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
FiveThreeFive, sunt de acord cu tine.
Eu nu am spus insa sa pui termostatul pe buton..ci ventilatorul,termostatul imi tine temp constanta Intradevar solutia ideala e termocupla + buton ,dar daca se doreste ca din buton sa se faca oprirea electroventilatorului, el trebuie pus in serie, iar daca se doreste pornirea din buton inaintea termocuplei trebuie pus in paralel. Deci in concluzie,solutia ideala ar fi termocupla + 2 butoane |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
fortify |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Va rog sa ma ajutati cu o schema electrica a sistemului de racire pentru Dacia 1310. Nu stiu cum sa leg firele de la releu cu cele de la termocupla si ventilator. Daca nu exista o asemenea schema va rog sa ma ajutati cu sugestii.
Multumesc |
--------------------
Dacia Logan
Ambition 1.6
|
|
gti98 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(cristidb @ 25 Aug 2004, 03:34) Cred ca solutzia cu termocuplu shi electroventilator este cea mai buna. Am vazut la cineva un termocuplu cu 3 picioare, practic se comporta ca si cand ar fi 2 termocuple, prima cupleaza la o temperatura mai mica si porneste ventilatorul la o turatzie mai mica, iar daca temperatura continua sa creasca cupleaza shi al doilea circuit, marind turatzia ventilatorului. E o solutzie mai eleganta, eliminand zgomotul produs de ventilatorla turatzie maxima. O alta solutzie interesanta pe care am vazut-o la mercedes este o elice montata pe pompa de apa dar care nu este cuplata decat atunci cand este nevoie, probabil cu un bimetal. Eu am un termocuplu de skoda, care nu mi-a facut nici o problema de aproape 6 ani. Cel original a murit repede. S-a stricat insa releul shi nu mai pornea ventilatorul o data. Oricum probabilitatea sa se strice ceva daca termocuplul si releul sunt de calitate este destul de mica. Avantajul e ca in mai putzin de 1km iarna la -10 grade motorul ajunge la temperatura normala de functzionare. Modificari gen al doilea ventilator sau buton de actzionare nu cred ca ishi au rostul. Daca radiatorul nu e infundat nu sunt probleme cu supraincalzirea. Practic ventilatorul nu merge continuu nici stand la semafoare timp indelungat pe temperaturi de 50 grade la sol. Daca imi permiteti (si daca nu, tot aia-i!) : Calitatea materialelor ramane inca o problema in Romania, dar s-au si rezolvat destule probleme. Termocontactul acela din radiator este destul de fragil in functionare. In nici un caz nu functioneaza fara releu intermediar, dar chiar si asa, utilizand un releu "baban", va bucurati ca are contacte robuste in schimb are si o bobina de curent mai mare si autoinductia reuseste sa sudeze contactele termocuplei. Solutia e un element de separare intre contact si releu. (Un amplificatoras cu un tranzistoras; na ca m-am tampit!!). Problema intalnita personal la D1310/1989 a lu socru-miu (rezolvata prin 1992). La Mercedesu ala este instalat un cuplaj electromagnetic, eventual cu ferofluid. La rece elicea sta; cand se incalzeste incepe sa treaca un curent printr-o bobina si magnetizarea produsa se comporta ca un fel de ambreiaj, mareste vascozitatea ferofluidului si transmite cuplu de rotire de la fulia antrenata de curea spre elice. La unele cupleaza/decupleaza simplu, dar la cele destepte functioneaza ca un reglaj continuu - cuplul transmis e variabil si elicea se poate roti si cu o viteza mai mica decat fulia. Electroventilatorul e o solutie moderna si investitia se justifica pe deplin prin economia de carburant in timp, de aia au adoptat-o producatorii. Boala Daciei e calitatea proasta a componentelor. Bafta! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
Fiorossu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru iritant Group: Members Posts: 97 Joined: 19 August 05 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
Am patit si eu nebunia asta chiar pe autostrada A2 la doar 100km/h. S-au auzit 3-4 bufnituri exact cand depaseam cateva tiruri si initial am zis ca cad pietricele de pe prelatele lor. Dar am zis intr-un final sa trag pe dreapta sa vad ce si cum. Ma uit la motor si ce sa vad...nu mai aveam nici o paleta la ventilator. Toate erau aruncate in coltul din dreapta in spatele farului. Norocul meu ca era pe seara toamna si era frigulet pe afara, ca am mers cu viteza normala pana la Tulcea (inca 250 km) fara sa urce temperatura mai mult decat de obicei (70-80). Aveam elice de plastic alb, si acum am luat neagra. Sa vedem cat tine.
|
--------------------
Peugeot
406
2000 Hdi full options Dacia 1310 TLS ... de maritat
Peugeot 406 din 2000 Hdi 138CP (Obdtuning) ... masina de zi cu zi |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 02:52 |