probleme pompa frana dublu circuit, nu reusesc sa fac aerisirea
![]() ![]() ![]() |
probleme pompa frana dublu circuit, nu reusesc sa fac aerisirea
nikuniku |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|||
SamuraiJerk |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 13 July 09 ![]() |
multumesc nikuniku pentru raspuns
am inteles cum se face reglarea (am cazul cu servofrana) mentionez ca am insurubat de acel surub cu inelara de 7, dar nu am tinut contra cu patentul de zona striata ![]() inca o intrebare: e normal sa ramana rotile de pe fata usor franate? prin usor franate vreau sa spun: - jantele din fata (si tot sistemul de franare: disc, etrier, etc) sunt calde dupa 2Km de rulat cu 60Km/h fara sa actionez frana deloc (oprit prin incetinire si apoi cu frana de mana) - pe loc drept, pot impinge cu o mana usor masina fata-spate - pot invarti roata cu mana destul de usor daca ridic masina pe cric Vreau sa stiu daca e cazul sa continui investigatia la nivelul suprafetelor culisante a etrierilor. Din pompa nu mai e problema, pistonasul si cilondrul din etrier le-am curatat. Un mecanic a uns cu vaselina placutele de pe etrier care au cate 2 sigurante. Este necesar asta? |
--------------------
VW
Transporter
1988
- TM 38 JRK
|
|
Club12TRS |
![]()
Post
#33
|
![]() Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Amice, pt a rezolva problema, ai 2 operatii deosebit de importante de facut. Si anume:
1. demontezi pompa de pe masina si-o arunci, cu vorbe "dulci" la adresa kit-ului ASAM; 2. excursie la dezmembrari si cumparat una bucata pompa de pe o Supernova sau Solenza. De preferat e sa cumperi pompa de pe o masina nedemontata, ca sa poti pune piciorul pe pedala de frana si sa verifici cursa. Regret ca te dezamagesc, dar frane nu vei face vreodata cu pompa actuala. Poate iese de o ciorba... Cat priveste faptul ca-ti raman rotile fata infranate, exista o singura explicatie: pistonul circuitului fata (primul piston din pompa), are o cavitate, in care intra tija servofranei. Acea cavitate nu este identica cu cea a pistonului original, tija iti tine pistonul apasat. Inainte de montarea pompei de frana, se masoara adancimea cavitatii cu sublerul, apoi se compara cu cat iese tija din servofrana si se regleaza tija. |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
mstaniloiu |
![]()
Post
#34
|
Membru entuziast :) Group: Members Posts: 448 Joined: 17 February 05 From: DN1 ![]() |
QUOTE(Club12TRS @ 26 Jun 2012, 23:01) Inainte de montarea pompei de frana, se masoara adancimea cavitatii cu sublerul, apoi se compara cu cat iese tija din servofrana si se regleaza tija. Cum se masoara adancimea cavitatii cu sublerul in viata reala ? Multumesc ... Eu am demontat pompa cu ICP si am o pompa tandem (de Costesti - Comefin) - merge beton si nu mai am "1000 de alte probleme" nerezolvabile .... This post has been edited by mstaniloiu: 1 Jul 2012, 00:58 |
--------------------
Dacia
(SupeR)Nova, 1310
- SN 2001
|
|
george 07 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
[quote=mstaniloiu,1 Jul 2012, 00:56]
"Cum se masoara adancimea cavitatii cu sublerul in viata reala?" @mstaniloiu poate nu ai vazut ca sublerul are o tija ce iese an exterior odata cu bacul mobil (e construita special pt. a masura adancimi)... |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
SamuraiJerk |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 13 July 09 ![]() |
multumesc pentru raspunsuri
deocamdata nu ma plang de calitatea franei ce cantitate intra in circuitul complet de pe Solenta? intentionez sa schimb tot lichidul de frana deoarece este foarte murdar. Sistem: - rezervor lichid de frana cu 2 compartimente in interior - pompa de frana cu doua circuite (fata separat de spate), bypass - conducte frana la rotile fata - conducta frana la puntea de spate - distribuitor presiune pe puntea spate - conducte frana la rotile spate ce tip de lichid de frana? DOT3 / DOT4? ce producator? bafta! |
--------------------
VW
Transporter
1988
- TM 38 JRK
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Norma lichid de frana-Dot 4
Producatori-TRW,Aral,Total,Lockheed,Shell,ce vrei tu,numai romanesc sa nu fie! ![]() Cantitatea de lichid necesara?Umpli borcanul pana la limita MAX.Cred ca intra in jur de 500 ml. |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
rekxi |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 7 May 13 ![]() |
Buna. Nu stiu daca scriu la locul potrivit, dar sper sa ma puteti ajuta. Am si eu a problema cu franele la dacia 1310 . Am facut aerisirea asa cum este scris de voi, dupa aceea am verificat la pompa cu becul si nu se aprindea. Pompa are ICP. Era totul in regula dar peste o zi, doua am simti ca nu prea mai prinde frana numai daca apas pana la capat pedala, si iarasi am verificat cu becul si se aprindea. Care este problema? cum as putea sa o rezolv? dupa cate am citit, am vazut ca sunt foarte multe probleme cu franele astea. Multumesc
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
r3d |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
am si io o problema cu frana la masina.dreapta fata franeaza violent sa duce tars pa sosea pa cand stanga franeaza si ia dar nu ca dreapta.am schimbat garniturile la etrier am aerisit prin instalatia prin cadere(fara pedale)a curs lichid fara bule.ce nu pricep cand vreau sa aerisesc pompa nu curge lichid.
-am facut pedale cu motoru pornit/oprit nimic.lichid tot nu vine. -acum ba am pedaua moale ba o am tare. cel mai rau e cand franez si e ud pa jos sau zapada e jale masina trage dreapta de imi zboara volanu din mana daca nu il tin bine.pareri ceva? |
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
myhy |
![]()
Post
#40
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 23 December 13 ![]() |
buna , am o dacie din 2003 pe langa nenumaratele probleme pe care le are mai am si problema cu franele de ceva timp incoace, cand franez masina trage tare stanga, am fost zilele trecute la un (mecanic) pentru a rezolva problema iar el a dat verdictul repartitorul este blocat si nu lasa sa treca lichidul de frana la rotile spate si la "rezolvat" legandu-l cu sarma iar acum rotile din spate se blocheaza la o frana mai puternica iar masina tinde sa derapeze.
|
--------------------
dacia 1310
dacia
2003
- bc07mih
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
La frane nu se lucreaza cu sarma.Tipic romanesc...
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Nici o masina nu trage intr-o parte sau cealalta din cauza repartitorului. Cel mult, daca "cantarul"nu este bine reglat vei face "drifturi". Problemele tale sunt la franele puntii fata.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
QUOTE(myhy @ 23 Dec 2013, 20:25) buna , am o dacie din 2003 pe langa nenumaratele probleme pe care le are mai am si problema cu franele de ceva timp incoace, cand franez masina trage tare stanga, am fost zilele trecute la un (mecanic) pentru a rezolva problema iar el a dat verdictul repartitorul este blocat si nu lasa sa treca lichidul de frana la rotile spate si la "rezolvat" legandu-l cu sarma iar acum rotile din spate se blocheaza la o frana mai puternica iar masina tinde sa derapeze. Aceeasi problema am avut-o si eu, dar am rezolvat-o schimband etrierii (pentru ca la cel pe stanga cand am vrut sa-l aerisesc cand am desfacut pujorul mi s-a rupt filetul din etrier), poti incerca o aerisire si daca nu rezolvi nimic incearca sa schimbi garniturile de la pistonasele etrierelor. Repartitorul te sfatuiesc sa incerci sa-l repari sau sa-l schimbi, ce a facut mecanicu e cea mai mare prostie posibila tinand cont ca ii iarna, la prima frana pe zapada sau gheata poti face piruete in mijlocu drumului (in cel mai fericit caz) sau sa te arunce in sant. |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
myhy |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 23 December 13 ![]() |
salutare tuturor
azi dimineata a fost la o statie ITP pentru verificarea franelor pe standul lor iar cel de acolo a constatat ca masina franeaza fbine coeficientul de franare fiind de 83% si inrtadevar exista o diferenta intre dreapta si stanga in sensul ca roata dreapta fata franeza mai putin. cel de la statia ITP mi-a spus ca franele sunt ok si ca e normal ca roata din stanga sa franeze prima tinand cont ca este cea mai aproape de pompa . in legatura cu repartitorul am cautat in tot orasul dar nu am gasit decat de (ASAM) si din cate am citit pe forum sunt niste piese de o calitate foarte slaba |
--------------------
dacia 1310
dacia
2003
- bc07mih
|
|
rekxi |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 7 May 13 ![]() |
Buna. Nu stiu daca scriu la locul potrivit, dar sper sa ma puteti ajuta. Am si eu a problema cu franele la dacia 1310 . Am facut aerisirea asa cum este scris de voi, dupa aceea am verificat la pompa cu becul si nu se aprindea. Pompa are ICP. Era totul in regula dar peste o zi, doua am simti ca nu prea mai prinde frana numai daca apas pana la capat pedala, si iarasi am verificat cu becul si se aprindea. Care este problema? cum as putea sa o rezolv? dupa cate am citit, am vazut ca sunt foarte multe probleme cu franele astea. Multumesc
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
val2011 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
O sa se intareasca in timp. Asa e cu servofrana asta.
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
rekxi |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 7 May 13 ![]() |
am inteles, dar cum trece timpul din ce in ce mai au imi prinde frana, din prima apasare de abea incetineste, care ar putea fi probleama?
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
QUOTE(myhy @ 24 Dec 2013, 11:20) in legatura cu repartitorul am cautat in tot orasul dar nu am gasit decat de (ASAM) si din cate am citit pe forum sunt niste piese de o calitate foarte slaba Daca ar fi sa te iei dupa forumul asta, ar trebui sa-ti arunci 1310-le, si sa-ti sudezi o serie cat mai mica (maxim din 1970), pe table conex. Eu pe 1310 am etrieri, cilindri, repartitor.. si naiba stie ce s-a mai schimbat, ASAM. Am ceva kilometri cu piesele astea de calitate foarte slaba, abuzez de frana, si nu am absolut nici o problema cu ea. Pe 1300 am pus cilindri ASAM pe spate, se comporta foarte bine si aia. E usor sa schimbi piese pe dacie cu trusa de chei de la bicicleta, ca mai apoi sa dai vina pe calitatea pieselor. Putini "mecanici" de pe forumul asta stiu ca un pivot nou nout prima data se desface si se greseaza, apoi se monteaza, altfel bate la prima denivelare luata tare, el fiind USCAT sub acel burduf aratos (nu doar la piesele de dacie). This post has been edited by daniel93: 25 Dec 2013, 16:57 |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
catalinSV |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru Per Pedes Group: Members Posts: 516 Joined: 22 December 10 From: Orasul cu 3 semafoare ![]() |
ce le stii tu ca un chinez batran!!!!
|
--------------------
Ex:Renault
Clio
1995
- SV 09 AWY Mersul pe jos face piciorul frumos.
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
razvan1985 |
![]()
Post
#51
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
asta cu gresarea,inaintea montarii,un mare+ de la mine(putini stiu asta).
![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
rekxi |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 7 May 13 ![]() |
Buna, am revenit iarasi cu motivul franii slabe. Am aerisit pompa de frana, am scos prima data icp-ul, am aerisit rotile din spate, fata, dupa aceea am aerisit la pompa, am dat pedale tari, am pus la loc icp ul. Problema este ca la primele doua pedale a prins bine, iar dupa aceea pedala s-a dus de tot si abia incetineste la prima pedala. As vrea sa va rog daca ma puteti ajuta cu poblema aceasta, am facut bine aerisirea? sau care ar putea fi probleama? am schimbat si garniturole de sub bidonul de lichid inainte sa aerisesc,
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
Iti prinde pe undeva aer.
Verifica toata instalatia sa vezi daca are scurgeri, apoi aeriseste inca odata, si retine la care roata iese cel mai mult aer. Banuiesc ca in timpul aerisirii ai fost atent si nu ai ramas fara lichid in vas, altfel aia e cauza problemei; a bagat pompa aer, ca n-a mai avut lichid. |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
maho |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(myhy @ 24 Dec 2013, 11:20) la o statie ITP pentru verificarea franelor pe standul lor iar cel de acolo a constatat ca masina franeaza fbine coeficientul de franare fiind de 83% si inrtadevar exista o diferenta intre dreapta si stanga in sensul ca roata dreapta fata franeza mai putin. cel de la statia ITP mi-a spus ca franele sunt ok si ca e normal ca roata din stanga sa franeze prima tinand cont ca este cea mai aproape de pompa . Cine (si pe ce criterii) l-o fi angajat pe-ala acolo ? ![]() QUOTE(daniel93 @ 25 Dec 2013, 16:56) Putini "mecanici" de pe forumul asta stiu ca un pivot nou nout prima data se desface si se greseaza, apoi se monteaza, altfel bate la prima denivelare luata tare, el fiind USCAT sub acel burduf aratos (nu doar la piesele de dacie). Poate unii (cei "de uzina", nu facuti de srl-uri, chinezi sau turci) au unsoarea necesara, din fabrica; ma-ndoiesc ca piesele originale au fost facute in ideea de a le desface, intai (ce ne-am face cu planetarele ?!). Eu mi-am schimbat recent un pivot, am luat "de uzina" (erau si altii, Breckner, la 1/2 din pret), evident ca nu l-am desfacut, are deja spre 2000 km, si n-a dat nici un semn ca ar "bate la prima denivelare luata tare". |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
B17XGG |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Eu am auzit de la un om "mai mare" ca pe un bloc cu 10 etaje este caldura mai multa fiindca este mai aproape de soare fata de sol (era vorba despre instalatiile de incalzire a apei). Asa ca nu ma mai mira nimic.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
QUOTE(maho @ 29 Dec 2013, 12:54) Poate unii (cei "de uzina", nu facuti de srl-uri, chinezi sau turci) au unsoarea necesara, din fabrica; ma-ndoiesc ca piesele originale au fost facute in ideea de a le desface, intai (ce ne-am face cu planetarele ?!). Eu mi-am schimbat recent un pivot, am luat "de uzina" (erau si altii, Breckner, la 1/2 din pret), evident ca nu l-am desfacut, are deja spre 2000 km, si n-a dat nici un semn ca ar "bate la prima denivelare luata tare". Si eu am trecut de 10.000 km cu tlx-ul, cumparat gata revizuit. Nu cred ca a stat cineva sa-i unga pivotii, si abia acum a cedat unul. Pe octavia s-a schimbat un pivot, iar dupa o luna a inceput sa bata si cel nou.. Urmatorul a fost uns, a facut ceva km (peste 12.000) si nu au mai aparut batai. Cand o sa desfac un pivot degeaba, am sa te anunt. This post has been edited by daniel93: 29 Dec 2013, 20:36 |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
maho |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Prefer sa ma anunti cand cedeaza unul nedesfacut de nou, la prima denivelare. Sa inteleg ca pe cei ce i-am avut originali, pe masina (~ 98.000 km), i-a desfacut cineva inainte de a face masina primul kilometru ?
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
daniel93 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
Desfa unul macar de curiozitate, sa vezi daca am dreptate.
|
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
mi se pare logic si normal ca un pivot sa aibe vaselina din fabrica
|
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 19:44 |