DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frana SLZ

GClau
post 31 Jul 2011, 14:51
Post #1


Beginner


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 June 11
From: Bucuresti




Cum trebuie sa fie pedala la frana Solenza ,cand o apas moale sau tare?


Va rog fara mistouri, daca nu intelegeti ce vreau sa zic ,lasati reply-uri si o sa scriu din nou.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima - B 18 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 31 Jul 2011, 18:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




ar trebui sa mearga cam 1/4 ,maxim 1/2 din cursa usor ,si apoi sa fie foarte tare


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GClau
post 31 Jul 2011, 20:17
Post #3


Beginner


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 June 11
From: Bucuresti




Eu am facut scoala pe un Pejout 206 si apasam frana si mergea mai greu dar se oprea masina mai repede..

Asta mi se pare moale si tata zice ca asa trebuie sa fie sad.gif.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima - B 18 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 31 Jul 2011, 20:34
Post #4


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




E greu pana te obisnuiesti cu frana... pana mea... nu m-am gandit "cum e pedala". O sa fac maine o "serie de teste" tongue.gif .


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 31 Jul 2011, 20:49
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Dar sistemul de franare este sigur "in toate mintile" ?
S-a schimbat vreodata lichidul de frana, pistonasele de pe spate merg asa cum trebuie ?
S-a facut vreo aerisire a sistemului de franare ?
Daca este moale/elastica are aer sau lichidul si-a pierdut proprietatile.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GClau
post 31 Jul 2011, 21:37
Post #6


Beginner


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 June 11
From: Bucuresti




Nu stiu, am sa-l intreb pe tata, el merge cu ea momentan (a lui e in service),dar am fost azi cu el in poligon si ma asteptam ca frana sa fie mai tare cand o apasa, nu asa moale.. El a zis ca asa trebuie sa fie ca-i pe servo directie, mie mi se pare suspect, el sa invatat cu ea .


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima - B 18 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 31 Jul 2011, 22:52
Post #7


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Ce treaba are servodirectia... cu frana?


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GClau
post 31 Jul 2011, 23:44
Post #8


Beginner


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 June 11
From: Bucuresti




Asta l-am intrebat si eu,o sa mai vorbesc maine cu el..


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima - B 18 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciponnescus
post 1 Aug 2011, 17:26
Post #9


E bine sa fi multumit cu ceea ce ai, dar nu cu ceea ce esti.


Group: Members
Posts: 84
Joined: 23 June 10
From: Near




Sper sa nu se supere initiatorul dar nu vreau sa mai deschid alt topic. Problema masinii este ca de la o vreme a inceput sa isi faca de cap (cred ca m-a auzit vorbind ca vreau sa o vand). Ideea este ca nu ii dau de cap pe partea cu franele pe fata, mai exact se infraneaza, asta dupa ce am schimbat discurile. De infranat se infraneaza de tot si ambele roti, cu toate ca parca dreapta se blocheaza mai repede. Daca ii dau drumul la presiune merge ok 10.......15km si apoi o iau de la capat. Am schimbat garniturile la ambii etrieri, am schimbat lichidul de frana, aerisire ca la carte. Ce masa sa ii mai fac. In afara de alti etrieri sau........alta pompa.


--------------------
Skoda Octavia Combi 2002 1.9TDI ALH 90cp (noua) Elegance - B
Diplomatia este arta de a spune: “Cutu, cutu …”,pana ce apuci sa pui mana pe o piatra…
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 1 Aug 2011, 18:30
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Garnituri la pompa de frana.
Sau alta pompa identica cu cea de pe masina (Autonova).


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GClau
post 1 Aug 2011, 18:37
Post #11


Beginner


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 June 11
From: Bucuresti




Nu ma supar, suntem oameni.


Cica frana e servo frana, eu habar n-am de masini (nu inteleg nimic din ce-mi zice) dar mie mi se pare moale.


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima - B 18 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
reddacy
post 1 Aug 2011, 20:50
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 240
Joined: 18 January 08
From: In inima Ardealului




eu zic ca difera taria pedalei de la o masina la alta......
eu am mers cu un passat 2003 tdi si avea pedala mai tare ca la solenza mea....
in plus de asta eu am avut mufa de la furtunul de la servo fisurata si aveam pedala tare....pana cand s-a rupt de tot in mers si nu am mai avut putere la pedala si am mers vreo 100 km incet si cu frica ...parca eram instructor auto,pana am ajuns acasa si am schimbat-o......a costat 2 ron....dar am riscat mult mergand cu ea asa....


--------------------
dacia solenza 2003 scala - AB-29-RAZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
canea_dragos
post 1 Aug 2011, 21:45
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 660
Joined: 13 April 09
From: Bucuresti




La mine 1/4 din cursa pedalei este moale, apoi urmatoare 1/4 este ceva mai tare(simt efectiv ca franeaza) dupa care dupa jumatatea cursei este foarte tare, moment in care rotile se infraneaza.

Cred ca asa este si normal sa fie.



--------------------
DACIA SOLENZA 2004 Confort - PH 88 CDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 2 Aug 2011, 15:30
Post #14


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Este mai moale in prima apoi se intareste. Sunt probleme atunci cand: tine pedala prea jos,sau este tare si nu prea se apasa sau atunci cand pedala este elastica,etc.

This post has been edited by romanvs: 2 Aug 2011, 15:30


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GClau
post 9 Aug 2011, 00:56
Post #15


Beginner


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 June 11
From: Bucuresti




Pana la urma m-am invatat cu ea (prin poligon).

Am incercat sa o apas repetat,dar tot la fel, nu devine tare si tot la fel de moale este.



--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima - B 18 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 9 Aug 2011, 11:11
Post #16


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Ar putea fi garniturile pompei de frina sau un lichid neconform specificatiilor, vechi si/sau murdar. Cind ai aerisit ultima oara etrierii si cilindrii de frina? Daca nu schimbi tot lichidul, macar scoate-l, prin aerisitoare, pe ala uzat si murdar, sa vina altul proaspat din vas.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GClau
post 10 Aug 2011, 10:30
Post #17


Beginner


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 June 11
From: Bucuresti




Da, mersi , eu de abea stiu sa ridic capota si pe aia ma chinui o juma de ora smile.gif))


--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima - B 18 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 10 Aug 2011, 10:57
Post #18


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




In cazul asta la ce ti-ar folosi raspunsurile?
Nu tin loc de reparatie. Aia care nu stiu sa deschida capota, stiu sa bage mina in buzunar. Pai, fa ce stii tu mai bine! Mergi la sevice!


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GClau
post 10 Aug 2011, 11:31
Post #19


Beginner


Group: Members
Posts: 34
Joined: 18 June 11
From: Bucuresti




Eu intrebam daca e normal sa fie asa, masina are servo frana.
Adica ea e moale la atingere, cand o apesi ,se opreste.

Oricum, m-am invatat cu ea.

Puteti sa inchideti topicu`




--------------------
Dacia Solenza 2004 Clima - B 18 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 11 Aug 2011, 08:21
Post #20


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




QUOTE(GClau @ 31 Jul 2011, 21:17)
Eu am facut scoala pe un Pejout 206 si apasam frana si mergea mai greu dar se oprea masina mai repede..

Asta mi se pare moale si tata zice ca asa trebuie sa fie sad.gif.
*


Si cam ce ai vrea ? Sa aiba solenza "franili" lu' pijo'? Mergi cu ea la service, aeriseste toate 4 roti (spate stanga, spate dreapta, fata dreapta, fata stanga) si mai tare de atat nu o sa vezi. Important este sa tina de la 1/4...2/4 inspre podea.


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 11 Aug 2011, 08:41
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Parerea mea este ca nu acel simt de "tare" sau "moale" conteaza , ci efectul pe care-l are apasarea pedalei . Eu prefer o pedala mai tare , dar dozabila , decat una moale , care te arunca in cap si care iti ofera un efect aiurea rau , cu cat apesi mai tare , cu atat frana te arunca si mai tare cu piciorul in pedala , iar daca nu pui calcaiul in podea sa reusesti sa o dozezi , te cam risti ...
La mine , cand fac aerisirea completa , se mai intareste putin pedala , iar efectul apasarii se mareste , in rest , pedala este destul de tare .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AZY
post 11 Aug 2011, 11:21
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 20 July 09
From: Ploiesti Prahova




Cred ca este mult mai bine pentru o masina fara ABS sa aiba pedala de frana putin mai tare. Asa cum spunea si marius80_eugen poti ''doza'' mult mai usor cat de mult vrei sa franezi la o pedala mai ferma decat la o pedala ''moale'', foarte sensibila.Ati incercat sa franati iarna, pe zapada, la un logan fara ABS? mie mi se pare destul de dificil (sper sa nu supar colegi care au logan dar asta este parerea mea).

O zi buna,


--------------------
Dacia Solentza 2003,clima - Ph-09-AZY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 12 Aug 2011, 08:13
Post #23


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Am mers cu o laguna 2, care avea frana foarte tare. O ciupeai si te lipea de parbriz... asa ca este discutabila chestia cu abs sau fara abs.

Cu loganu e panarama mare la abs. Daca prinzi un pic de ud pe jos si ciupesti frana , incepe sa troncane abs-ul. biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir Andrew
post 12 Aug 2011, 08:28
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 534
Joined: 11 December 07
From: Galati




Vin si eu cu o problema...simt ca masina se infraneaza putin. Simt cand ma opresc ca se cam blocheaza franele. Cand pun frana se opreste fara probleme, pedala nu o simt ca ar frana greu, insa cand ridic piciorul pedala se ridica in trepte. 2-3 trepte pana se ridica sus. De la ce ar fi problema? Ma gandesc sa-i fac o degresare, aerisire. Spre sa fie doar atat.


--------------------
Dacia Logan 2011/Prestige/1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei87grs
post 12 Aug 2011, 10:45
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 280
Joined: 1 November 10




O problema asemanatoare am avut si eu la slz...imi ramaneau blocate franele in mers. Am rezolvat problema cu schimbatul lichidului de frana care de la caldura se dilata.


--------------------
DACIA SOLENZA 2003/SCALA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sir Andrew
post 12 Aug 2011, 12:03
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 534
Joined: 11 December 07
From: Galati




Am rezolvat. M-a ajuns 100 lei cu tot cu manopera, schimbat lichid de frana, schimbat garnituri etrier, curatat de gunoaie. Cam mult m-a ajuns manopera tinand cont ca lichidul de frana si garniturile etrier te ajung cam 20 lei. Dar acum e bine. Roata stanga era teapana nici nu putea fi rotita cu mana, cand a ridicat-o pe elevator. Si la dreapta era dar mai putin. In mers roata stanga fata fluiera iar acum nu mai face. E bine deocamdata. Urmeaza revizia de 120.000 distributia, placute frana, saboti spate, amortizoare spate etc...ma rupe...

This post has been edited by Sir Andrew: 12 Aug 2011, 12:04


--------------------
Dacia Logan 2011/Prestige/1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 16 Aug 2011, 10:05
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




De ce te-ai chinuit atat si cu manopera , daca acum trebuie sa schimbi placutele si iar sa faci aerisirea si restul la frane ???
Nu trebuie obligatoriu sa le schimbi daca nu e cazul ! Ce legatura au amortizoarele cu restul ? Alea le poti schimba oricand , atunci cand ai bani si timp . Si mie mi se pusese pata pe amortizoarele spate ca mai scartaiau si dupa ce le ung de 2-3 ori pe an cu spray cu teflon sus la oala si la bucse nu se mai aude nimic si am ajuns cu ele la 105.000 km si se comporta ok .

QUOTE(andrei87grs @ 12 Aug 2011, 10:45)
O problema asemanatoare am avut si eu la slz...imi ramaneau blocate franele in mers. Am rezolvat problema cu schimbatul lichidului de frana care de la caldura se dilata.
*


Nu se dilata lichidul de frana si nici nu se contracta ! Asta este principala proprietate a lui ! Schimbarea lichidului de frana doar in pahar inseamna ca noul lichid "unge" mai bine garniturile din pompa si nu mai ramane "agatata" . Franarea reziduala se simte imediat la roata ca se incinge , nu trebuie sa ghicesti . La o tura normala de vre-o 5-10 km , rotile nu trebuie sa fie fierbinti , cel mult calde .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciponnescus
post 21 Aug 2011, 21:56
Post #28


E bine sa fi multumit cu ceea ce ai, dar nu cu ceea ce esti.


Group: Members
Posts: 84
Joined: 23 June 10
From: Near




QUOTE(Sir Andrew @ 12 Aug 2011, 08:28)
Vin si eu cu o problema...simt ca masina se infraneaza putin. Simt cand ma opresc ca se cam blocheaza franele. Cand pun frana se opreste fara probleme, pedala nu o simt ca ar frana greu, insa cand ridic piciorul pedala se ridica in trepte. 2-3 trepte pana se ridica sus. De la ce ar fi problema? Ma gandesc sa-i fac o degresare, aerisire. Spre sa fie doar atat.
*




Problema ta am avut-o si eu, din pacate la mine se blocau si rotile fata. La mine s-au dovedia a fi garniturile de la pompa.Mecanicul a zis ca nu se renteaza sa o repar si asa am cumparat una noua de origine(178lei).


--------------------
Skoda Octavia Combi 2002 1.9TDI ALH 90cp (noua) Elegance - B
Diplomatia este arta de a spune: “Cutu, cutu …”,pana ce apuci sa pui mana pe o piatra…
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionik_e4
post 25 Apr 2012, 19:41
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 17 February 11
From: Constanta




Salut colegi!Am si eu o nedumerire,in sensul ca in weekend am schimbat placutele ca la carte cu polizat disc,curatat etrieri,pene,sigurante noi,aerisire,etc,franele comportandu-se exemplar,numai ca apare un scartait mic la franare,sa zicem din vina materialelor din care sunt confectionate placutele,dar cel mai ciudat este cand plec de pe loc imi scartaie,pe rotatie ,roata din dreapta.De cele mai multe ori face cand virez usor dreapta,dar dispare si la cea mai mica atingere a pedalei de frana...repet scartaitul este pe rotatie.Aveti vreo idee?

26 Apr 2012, 16:53:
Nici o idee? sad.gif

This post has been edited by ionik_e4: 26 Apr 2012, 16:53


--------------------
Daewoo Matiz 2006 - CT 11 KTC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neacsugabrie
post 26 Apr 2012, 17:13
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 4 September 11




QUOTE(ionik_e4 @ 25 Apr 2012, 19:41)
Salut colegi!Am si eu o nedumerire,in sensul ca in weekend am schimbat placutele ca la carte cu polizat disc,curatat etrieri,pene,sigurante noi,aerisire,etc,franele comportandu-se exemplar,numai ca apare un scartait mic la franare,sa zicem din vina materialelor din care sunt confectionate placutele,dar cel mai ciudat este cand plec de pe loc imi scartaie,pe rotatie ,roata din dreapta.De cele mai multe ori face cand virez usor dreapta,dar dispare si la cea mai mica atingere a pedalei de frana...repet scartaitul este pe rotatie.Aveti vreo idee?

<span class='edit'>26 Apr 2012, 16:53:</span>
Nici o idee?  sad.gif
*


daca nu incinge nu-i problema,probabil o placuta are bavura pe margine si agata in suportul etrier.


--------------------
dacia solenza 2003/scala
Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th June 2025 - 06:56
Forum Renault