Mi-am montat filtru de aer sport
![]() ![]() ![]() |
Mi-am montat filtru de aer sport
Relu_GTT |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|||
mafiozzo |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 17 May 07 From: .::Cluj::. ![]() |
daca ai spus catre mine, nu are ce nisip sa se adune ca e protejat de carenajele de la aripa si il curat din 5000 in 5000 de km
|
--------------------
Ex : Supernova 2001
Opel Astra G CC 2003
Coupe Now : Mondeo 2007 Limuzina
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
catre asu m-am adresat
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#154
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Relu_GTT @ 31 May 2010, 23:17) cine te-a mintit ? acum o saptamana l-am desfacut nu am pietre nu am nimic filtru l-am bagat la compresor si nu a iesit din el cine stie ce praf. Deci nu am absolut nimic ,furtunul e deasupra radiatorului si nu are cum sa intre pietrisi . Daca era sa fie moloz in cutie iti dai seama ca renuntam si il puneam asa cum era el pus din fabrica. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Maskatu @ 31 May 2010, 22:03) Dupa parerea majoritatii de aici (care ori tin masina in fata blocului, ori merg la serviciu intr-un oras mare deci nu cu viteze exagerate si din semafor in semafor) NU exista montaj corect pt filtru sport. Eu nu inteleg de ce sa ma bag intr-o discutie doar de dragul de a face conversatie, daca stiu ca nu ma pasioneaza subiectul... PS Oare cati cai ai daca e aerul rece si cati cai ai daca aerul e f cald? |
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#156
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Scopul meu nu este sa intru in polemica cu tine, ci sa aplic o discutie constructiva.
La filtrul sport conteaza mult traseul de absorbtie al aerului. Filtrul "normal" din fabrica are acea carcasa cu o admisie (furtunul) pozitionata in asa fel incat motorul sa traga mereu aer rece, sau cat se poate de rece, de aceea la super nova exista acea placa metalica, pentru ca spatiul de unde trage aer (spatele farului) sa fie ceva mai rece fata de temperatura din jurul motorului. Atunci cand montezi un filtru sport care de obicei este deschis, acesta preia aerul din jurul motorului care de obicei este cald sau foarte cald (depinzand de cat de mult ai mers cu masina pana in momentul respectiv). De aceea consider ca montarea filtrului de aer DIRECT pe corpul clapeta nu este o idee tocmai stralucita pentru ca acolo este mereu ridicata. Tocmai din acest considerent majoritatea celor care au avut habar de principiile de functionare ale motorului, au tras acel traseu care muta filtrul de aer in spatele farului SAU langa bateria pana in peretele acela in care era sustinuta admisia de la filtrul din fabrica. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#157
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
eu unu spre surprinderea multora cand merg la servici o duc la 80 la ora si o tin 2km am si unde trafic lejer etc la intoarcere e mai naspa .
In afara de servici circul si in oras cu sn si se simte cand nu trage , aer cald lipsa de oxigen bla bla lipsa de putere. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
Invatati sa faceti diferenta intre un Filtru Sport si un CAI...
Poate totusi prea multa teorie strica cateodata, nu stiu cat de rece ii e filtrului intre galeria de evacuare si radiator, care se stie sunt principalele elemente producatoare de caldura in compartiment motor. Eu merg cu masina 90% extraurban, nu mai am carenajul ala de plastic din spatele grilei si aerul intra in voie unde vrea el... Ca idee, puteti sa va puneti un filtru sport unde vreti voi, singurul lucru in plus care se va simti vor fi depasirile mai vioaie la viteze superioare si eventual un consum identic cu cel vechi dar la o viteza de croaziera mai ridicata. Pt cei ce nu iesiti din oras decat ocazional, puteti pastra filtrul stock, asta ca sa nu va plangeti ca v-ati pus filtru sport si va consuma de rupe din semafor in semafor. |
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
Dragos_89 |
![]()
Post
#159
|
![]() Un fel de membru Group: Members Posts: 48 Joined: 12 April 10 From: Brasov ![]() |
Cat despre "sunetul nu diferea decat de la 2800 de rotatii in sus" si "doar ca acum acceleratie raspunde mult mai bine (practic se aude sunetul deschiderii supapei in momentul in care accelrezi brusc)", cu siguranta este placebo. Un filtru de 50 de lei nu o sa faca niciodata ce face unul mai calitativ cum ar fi K&N, filtru care are pret de pornire 200 lei.
Daca tot zici ca sunetu e placebo, demonteaza de tot filtru si fa o tura cu masina fara filtru sa vezi daca difera cumva sunteu. Si ai perfecta dreptate, la o masian careia ii sar amortizoarele prin oale, nu merita. Tocmai de aia am luat un filtru ieftin, asa zisa "flansa" cum am zis e ceva provizoriu, ca si intreg montajul de altfel, intrucat nu am gasit tubulatura separt de filtru si nu am de gand sa dau 400 de ron pe un intreg kit de admisie. This post has been edited by Dragos_89: 8 Jun 2010, 10:05 |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima 1.4 MPI
2001
- BV 98 NDM VW Jetta 1.9 TDI Trendline 2008
---- Esti destept daca nu crezi decat jumatate din ce auzi. Esti intelept daca sti care jumatate. ---- |
|
Maskatu |
![]()
Post
#160
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Atunci sa nu mai ai pretentii ca improvizatiile pe care le-ai facut sa aiba vreun efect. Cat despre demontarea filtrului si rularea masinii fara el, poti sa o faci tu... si daca corpul clapeta suge cateva gunoaie/praf/impuritati , sa nu te miri de ce nu iti mai merge motorul corect. Sunetul motorului fara filtru nu va fi niciodata acelasi cu cel al motorului cu filtru sport sau cu filtru stock, sau cu filtru sport montat corect cu tubulatura,etc.
Bafta. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
am si eu niste nelamuriri:
oare proiectantul motorului (sau motoarelor in general) nu stabileste (traseaza/calculeaza) grafice, harti de timpi injectie, avans aprindere in functie de pozitia clapetei (de fapt a potentiometrului clapetei si binenteles a senzorului de turatie si corectie prin sonda lambda)? eu zic ca da. dar pentru o anumita pozitie a clapetei proiectantul nu a masurat debitul de aer ce trece prin filtru stock la diferite turatii? pentru ca folosindu-se de aceaste valoari sa calculeze amestecul pentru a realiza hartile de injectie parerea mea e ca la realizarea unui sistem de injectie pe un motor calculele sunt atat de complexe incat daca permisivitatea filtrului de aer e mai mica sau mai mare decat intervalul stabilit de fabricant sa bruieze amestecul, se scot din grafic parametri de calcul ai ECU care ii poate corecta prin feedbackul de la sonda lambda, care de fapt ii poate corecta pana la o limita tehnologica This post has been edited by danciusergiu84: 9 Jun 2010, 13:25 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Dragos_89 |
![]()
Post
#162
|
![]() Un fel de membru Group: Members Posts: 48 Joined: 12 April 10 From: Brasov ![]() |
@ Bogyciu
Ai mare dreptate legat de consum normal la o viteza mai mare de croaziera. Acum 2 zile am facut 270 de km extraurban in aproximativ 3 ore jumate, deci o medie de 77 km/h, ceea ce e destul de mult. Ideea e ca nu am consumat mai mult de 5,8, cu toate ca am mers si cu 140-150. Si consumu l-am facut ca la carte. Plinul facut la plecare, si la destinaite lipseau 15,6 litri. Singurul minus pe care l-am constatat la montajul meu, pe la ora 9 dimineata cand a inceput sa fie mai cald afara a inceput sa se cam incinga motorul, neobisnuit de mult, asa ca urmeaza sa ii fac o tubulatura si am de gand sa incerc sa pun filtrul intre far si baterie. Pe distnate scurte, in oras nu are timp sa sa incinga prea mult motorul, si sincer nu am constatat o crestere a consumului in oras. Precizez ca nu l-am calculat, m-am luat dupa acul de la benzina ![]() Dupa ce o sa termin cu tubulatura si cu toata instalatia definitiva, voi face cateva "teste" de acceleratie de la 0 la 100. 5 cu filtru stock si in ca 5 cu filtru sport. cate 5 ca sa fac o medie, sa nu iasa discutii k poate atunci ai schimbat mai bine vieteza si etc. De ce ? pentru cam am impresia k acceleratia mai buna e doar un palcebo cauzat de prezenta sunetului sport ![]() @ Maskatu Nu ma astept sa aiba acelasi efect ca un kit de admisie de 100-150 de euro, dar am satisfactia k toata instaltia e facuta de mine si functioaneaza, nu la fel de bine, dar raportul calitate pret e mai bun. Oricum nu am de gand sa bag prea multi bani in masina intrucat in maxim 2 ani am de gand sa scap de ea din simplu motiv k rugina incepe sa apra peste tot cu toate ca iarna trecuta masina a fost vopsita integral (17 mil+ 5 mil manopera). Nu vreau sa devin offtopic, dar parerea mea e ca DSN e o masina buna, dar nu merita investitii prea mari financiare. This post has been edited by Dragos_89: 9 Jun 2010, 22:45 |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima 1.4 MPI
2001
- BV 98 NDM VW Jetta 1.9 TDI Trendline 2008
---- Esti destept daca nu crezi decat jumatate din ce auzi. Esti intelept daca sti care jumatate. ---- |
|
djasu82 |
![]()
Post
#163
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
tu nu ai ce face mai bine ti-ai repara oalele alea ca si asa arata jalnic plus iti scade securitatea masini dal dracu de filtru ca nu castigi nimic cu el doar vorba in plus pe forum.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Calin_UKU |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 May 08 From: Bistrita-Cluj ![]() |
celebra problema, filtru sport la supernova.
Parerea mea 2 variante: 1. Filtru Green in carcasa originala; aici se poate aduce aer din grila sau (dar la drumurile noastre) o prinza in bara 2. filtru sport normal montat in spatele farului ( asa zic eu) cu tubulatura izolata termic fie cu banda de azbest folosita pentru izolarea galeriilor de evacuare fie cu izolatie care se foloseste si pentru tevi ( gen folie de aluminiu) Admisia mea este formata din teava de inox, si tubulatura din kevlar (pentru coturi) izolata cu banda de aluminiu ( o sa mai pun 2 straturi), filtru pozitionat in spatele farului ( la concuri se da farul jos pentru a mari cantitea de aer) |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- bn01uku
|
|
Dragos_89 |
![]()
Post
#165
|
![]() Un fel de membru Group: Members Posts: 48 Joined: 12 April 10 From: Brasov ![]() |
@ Calin_UKU
Nu ai o poza cu montajul ? Si inca ceva, tubulatura era inclusa intr-un kit de admisie cu tot cu filtru ? sau ai luat-o separat ? |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima 1.4 MPI
2001
- BV 98 NDM VW Jetta 1.9 TDI Trendline 2008
---- Esti destept daca nu crezi decat jumatate din ce auzi. Esti intelept daca sti care jumatate. ---- |
|
Calin_UKU |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 May 08 From: Bistrita-Cluj ![]() |
tubulatura mi-am cumparat-o si am facut-o separata.
aici ai o poza cu admisia neizolata cu banda http://forum.4tuning.ro/attachment.php?att...47&d=1240748916 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- bn01uku
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#167
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
o admisie performanta nu trebuie sa aiba coturi sau mai stiu eu ce , apar turbulente si scade randamentul. Tot pe la gura aia de admisie prin capota e ceva si se taie in spatele filtrului de aer tabla .
Acuma nu se poate sa circule fiecare fara far dar na tu ai dadeai in guse la participari raliu sau ma rog ... |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Dragos_89 |
![]()
Post
#168
|
![]() Un fel de membru Group: Members Posts: 48 Joined: 12 April 10 From: Brasov ![]() |
@ Asu Asa ma gandeam si eu initial, sa tai tabla din spatele filtrului intrucat acolo ajunge aer rece datorita aerisirii din capota, dar principala problema ar fi atunci cand ploua mai tare deoarece impreuna cu aerul ar ajunge si apa la filtru. La fel si iarna, ar trebui sa montez filtru stock la loc iarna.
|
--------------------
Dacia
SuperNova Clima 1.4 MPI
2001
- BV 98 NDM VW Jetta 1.9 TDI Trendline 2008
---- Esti destept daca nu crezi decat jumatate din ce auzi. Esti intelept daca sti care jumatate. ---- |
|
djasu82 |
![]()
Post
#169
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
nare treaba daca intra apa in admisie oricum nu vad sa intre cantitati mari , intr un fel apa face bine racind motorul s-a dovedit reducand putin si consumul.
Si totusi s-ar da gaura in spatele filtrului dar nu la baza tabli ci mai sus ca apa de ploaie sa nu intre ca o disperata in colectorul de admisie. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Calin_UKU |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 May 08 From: Bistrita-Cluj ![]() |
djasu sunt doua tipuri de admisie sport una short ram air intake si long ram air intake.
eu am optat pentru long ram air intake Long Ram Cold Air Intake Systems: Long Ram Cold Air Intake Systems create more horsepower and greater gas mileage by increasing the volumetric efficiency within the cylinders. The efficiency is increased due to removing the restrictive stock airboxes and replacing them with smooth flowing, mandrel bent tubing. This increases the amount of air and the velocity of air flowing into the engine. The air going into the engine is also significantly cooler (and denser) on a cold air intake system because the air pulled into the intake is pulled from air that is further from the engine that has not been heated as much. The filters are also more efficient, allowing more air into the intake. Short Ram Air Intake Systems: Short Ram Air Intake Systems are very similar to the long ram counterparts, but they have much shorter tubing than the cold air intake systems. They are typically not as efficient as a long ram cold air intake system because they pull in air that is closer to the engine, which is warmer and less dense. They still significantly out perform most stock air intake systems. |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- bn01uku
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#171
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
da dar nu te-ai gandit ca colectorul de admisie e circular din cate se observa si practic ai dublat ...
Din cate stiu intrare lunga se pune la turbo . |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
BeatMAN |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 9 December 07 From: Tarnaveni ![]() |
Salut Caline. Te-am vazut duminica trecuta (6.06) dimineata prin Cuci. Erai grabit sau asa se aude evacuarea ta in mers normal? Oricum, sa-ti traiasca.
|
--------------------
Dacia
Super Nova
2002 Rapsodie
- MS 84 MES
|
|
Calin_UKU |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 5 May 08 From: Bistrita-Cluj ![]() |
djasu nu pot sa ma pronunt la partea cu colectorul de admsie, eu is f multumit de admisie pana in prezent. dar circul cu ea doar vara.
BeatMan nu stiu unde ii CUCI, duminica dimineata mergeam la mures la piata si o calcam pe coada sa mearga. mersi |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002
- bn01uku
|
|
ghitza |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
sal .o idee unde sa il pozitionez mai in fata sa traga aer rece
13 Jun 2010, 12:45: sal .o idee unde sa il pozitionez mai in fata sa traga aer rece caci nu prea vad solutii ,cum este in poza e pus momentan pana vad o idee buna sau o poza cum ati pus voi stiu ca nu aveti berline dar poate aveti ceva idei.mss si o zi buna voua This post has been edited by ghitza: 13 Jun 2010, 11:45 Attached thumbnail(s) SDC11475.JPG ( Size: 442.42k ) Number of downloads: 1055 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#175
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
o gaura in capota si atunci ai aer din belsug , multi au procedat la berline 1310 li -cl.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
SERGIULICA04FUX |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.357 Joined: 9 November 08 From: Satu Mare/Cluj Napoca ![]() |
caline localitatea cuci ii intre iernut si ludus, cand ai mers sapt trecuta la mures te-o fi vazut.
apropo de taiat capota, ii ok ideea dar cand ploua afara ce faci, bagi apa din belsug in filtru sau cum? |
--------------------
Skoda
Fabia
2005/Confort Pentru toti cei care ma irita am o vorba sa va spun inca: GURA MICA!!!
|
|
ghitza |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
djasu82:o poza ceva ai mai detaliat sa vad ce si cum,mss de sfat
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#178
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
in zona filtrului parca se si gasea o bucata de plastic care se punea unde se taiat pe capota pentru directionarea spre filtru si asa cum e la tine asa se poate face si la sn si sau la noi la sn in spatele filtrului de aer in compartimentul aeroterma.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
ghitza |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
aha inteleg ce vrei sa spui si mss de sfat dar parca nu m-as baga sa deecupez capota mai bn zic eu undeva pe laga radiator caci deasupra nu am loc am calculat si nu prea sunt solutii fara sa tai sau decupa ceva
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Dragos_89 |
![]()
Post
#180
|
![]() Un fel de membru Group: Members Posts: 48 Joined: 12 April 10 From: Brasov ![]() |
asu o poza nu ai cu montaju tau ?
P.S. Nu te mai lua de oale ca peste o luna e ca si rezolvat la tinichigiu ![]() This post has been edited by Dragos_89: 13 Jun 2010, 21:50 |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima 1.4 MPI
2001
- BV 98 NDM VW Jetta 1.9 TDI Trendline 2008
---- Esti destept daca nu crezi decat jumatate din ce auzi. Esti intelept daca sti care jumatate. ---- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 14:31 |