DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ajutor, probleme pornire la rece

Mita Becherescu
post 5 Feb 2012, 09:00
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 14 March 11




Salut cel mai simplu fara sa le scoti este cu lampa de control cu bec,se scot fisele bujiilor se leaga un fir al lampii la plusul bateriei iar celalalt se atinge capatul bujiei daca becul se aprinde bujia este buna daca nu este arsa...multa bafta.


--------------------
dacia logan laureate 2007 1,5dci - dj00lix
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 5 Feb 2012, 11:33
Post #32


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




QUOTE(LoganMarius @ 1 Feb 2012, 15:50)
Am o Dacia Logan 1,5 dci 65cp...
Toate bune pana a venit frigul.
De 2 zile porneste foarte greu dimineata ( -10 si -15 grade)
Cineva mi-a spus ca ar fi de vina bateria ( precizez ca are 5 ani)....ceea ce nu cred.
Problema cu pornirea greoaie se intampla doar de cateva zile de cand a venit gerul..

a fost mult mai jos temp. pe timpul noptii....

QUOTE(LoganMarius @ 1 Feb 2012, 21:35)
poate sa fie de vina injectoarele sau pompa de injectie?

ce motorina ai in rezervor?



This post has been edited by P-A-C-O: 5 Feb 2012, 12:47


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadul
post 5 Feb 2012, 19:54
Post #33


Membru ....??? cred ca da !?


Group: Members
Posts: 87
Joined: 23 February 07
From: IF




QUOTE(cristi_eftimie @ 5 Feb 2012, 01:29)
le scoti pe rand si si vezi daca se mai inroseste varful
*



am specificat "fara a le demonta" ...

multumesc @Mita Becherescu pt ideea cu lampa. am sa verific.

This post has been edited by hadul: 5 Feb 2012, 19:55


--------------------
dacia logan laureatul-1.5dci-2007 / renault scenic 2 - privilegiul-1.9 dCi 2006/ - IF-xx-xxx
[URL=http://forum.shrimpworld.ro]shrimpworld[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valentin22
post 5 Feb 2012, 20:14
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 30 November 08




Hadul intamplator am aceeias masina ca tine si ma refer la an fabricatie si model,bateria am schimabat-o fix acum un an si 2 buji de calitate indoielnica ,anul asta am cumparat 4 buji beru din noiembrie le-a schimbat si imi porneste la prima cheie ,eu circul cu masina in fiecare zi .


--------------------
DACIA LOGAN BERLINA 2007 PREFERENCE-DIESEL - B-40-xxx
STOP ACCIDENTELOR VIATA ARE PRIORITATE !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mario1980
post 5 Feb 2012, 20:17
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 437
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Nu am facut asta niciodata, dar cred ca se pot scoate mufele bujiilor, si masurata rezistenta lor cu un ohmetru. Cineva zicea ca ramine o eroare memorata daca scoti fisele bujiilor, asa ca daca tineti la amanunturi de genul, deconectati intii bateria.

Oricum, bateriile voastre sint super-bune, daca va ajunge sa dati la cheie de 3 sau mai multe ori. Eu Vinerea asta n-am putut porni, pentru ca m-am grabit ca fata mare, si am dat la cheie inainte sa se stinga becul. La mine, a doua cheie nu mai intra in discutie, ca nu mai am cu ce. Culmea ca atunci cind erau sub -20C am pornit de fiecare data fara emotii. Suspectez si eu ca am una sau doua bujii arse, deci pina la urma as incerca (si) cu alta motorina.

This post has been edited by mario1980: 5 Feb 2012, 20:23


--------------------
Dacia Logan dci Preference 2006 - SV ?? ???
Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadul
post 5 Feb 2012, 21:55
Post #36


Membru ....??? cred ca da !?


Group: Members
Posts: 87
Joined: 23 February 07
From: IF




QUOTE(valentin22 @ 5 Feb 2012, 20:14)
Hadul intamplator am aceeias masina ca tine si ma refer la an fabricatie si model,bateria am schimabat-o fix acum un an si 2 buji de calitate indoielnica ,anul asta am cumparat 4 buji beru din noiembrie le-a schimbat si imi porneste la prima cheie ,eu circul cu masina in fiecare zi .
*



Si eu circul zilnic. cel putin 2 porniri pe zi - cel putin 2 drumuri de (cel putin) 1h.
Asa cum spuneam, am schimbat bateria (identica cu cea din dotarea initiala) si e ok din acest punct de vedere - adica invarte viguros si... porneste. dar foarte greu!
Problema este, se pare, ori din bujii, ori - mie si frica sa ma si gandesc- injectoare, pompa injectie, compresie.

QUOTE(mario1980 @ 5 Feb 2012, 20:17)
Nu am facut asta niciodata, dar cred ca se pot scoate mufele bujiilor, si masurata rezistenta lor cu un ohmetru. Cineva zicea ca ramine o eroare memorata daca scoti fisele bujiilor, asa ca daca tineti la amanunturi de genul, deconectati intii bateria.

Oricum, bateriile voastre sint super-bune, daca va ajunge sa dati la cheie de 3 sau mai multe ori. Eu Vinerea asta n-am putut porni, pentru ca m-am grabit ca fata mare, si am dat la cheie inainte sa se stinga becul. La mine, a doua cheie nu mai intra in discutie, ca nu mai am cu ce. Culmea ca atunci cind erau sub -20C am pornit de fiecare data fara emotii. Suspectez si eu ca am una sau doua bujii arse, deci pina la urma as incerca (si) cu alta motorina.
*



Bateria e acum ...super buna! pt ca e noua - cea veche murea la a 2 -a cheie. Explicabil dupa 5 ani.
Daca aveai 2 bujii arse nu cred ca mai porneai

This post has been edited by hadul: 5 Feb 2012, 21:56


--------------------
dacia logan laureatul-1.5dci-2007 / renault scenic 2 - privilegiul-1.9 dCi 2006/ - IF-xx-xxx
[URL=http://forum.shrimpworld.ro]shrimpworld[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 5 Feb 2012, 22:07
Post #37


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




parafina inghetata din motorina s-o intelege bine cu hartia filtrului de motorina?


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadul
post 5 Feb 2012, 22:12
Post #38


Membru ....??? cred ca da !?


Group: Members
Posts: 87
Joined: 23 February 07
From: IF




QUOTE(P-A-C-O @ 5 Feb 2012, 22:07)
parafina inghetata din motorina s-o intelege bine cu hartia filtrului de motorina?
*




schimbat si filtru ....


--------------------
dacia logan laureatul-1.5dci-2007 / renault scenic 2 - privilegiul-1.9 dCi 2006/ - IF-xx-xxx
[URL=http://forum.shrimpworld.ro]shrimpworld[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 5 Feb 2012, 22:36
Post #39


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




stai linistit ca pana la injectoare / pompa / compresie mai sunt o gramada de verificat si eventual schimbat wink.gif


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 6 Feb 2012, 07:37
Post #40


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




Bateria mea e la a 3-a iarna. Cand a venit gerul am observat ca pornea o idee mai greu. Aveam o eroare in ECU - legata de bujiile incandescente. Cateva zile, pana am schimbat bujiile, puneam de 2 ori contactul si pornea fara probleme.
Am schimbat bujiile (una singura era arsa), si porneste perfect. In rezervor am bagat doar Alpine Diesel sau Top Nordic (rezervorul il tin plin tot timpul pentru a evita aparitia condensului). Masina face zilnic cel putin 130km. Are 200k km.


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadul
post 8 Feb 2012, 09:18
Post #41


Membru ....??? cred ca da !?


Group: Members
Posts: 87
Joined: 23 February 07
From: IF




aseara am schimbat bujiile!
cred ca nici una nu mai era buna - defatp am verificat 3 - toate 3 arse!

cum spuneam am inlocuit respectivele ... si totul e ok! porneste ca noua.


--------------------
dacia logan laureatul-1.5dci-2007 / renault scenic 2 - privilegiul-1.9 dCi 2006/ - IF-xx-xxx
[URL=http://forum.shrimpworld.ro]shrimpworld[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 8 Feb 2012, 13:39
Post #42


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




QUOTE(hadul @ 8 Feb 2012, 09:18)
aseara am schimbat bujiile!
am verificat 3 - toate 3 arse!

[...] si acum vine intrebarea: i-o fi fost bine la motor sa funct. in asemenea conditii? ....si nu ma refer la pornire ci in primele 2-3 minute dupa pornire sleep.gif


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hadul
post 8 Feb 2012, 14:56
Post #43


Membru ....??? cred ca da !?


Group: Members
Posts: 87
Joined: 23 February 07
From: IF




QUOTE(P-A-C-O @ 8 Feb 2012, 13:39)
[...] si acum vine intrebarea: i-o fi fost bine la motor sa funct. in asemenea conditii? ....si nu ma refer la pornire ci in primele 2-3 minute dupa pornire  sleep.gif
*



buna intrebare, dar din nefericire irelevanta!
nu cred ca i-a fost mai bine sau mai rau. cred ca pornirea era singura afectata - in speta aprinderea amestecului la temperatura joasa - fara ajutorul incalzirii bujiilor.
primele 2 -3 min dupa pornire sunt ...fix la fel. cu sau fara ajutorul bujiilor.

faptul ca totusi pornea, si-n asemea conditii, indica dupa parerea mea, "sanatate" a motorului - compresie buna...etc!


--------------------
dacia logan laureatul-1.5dci-2007 / renault scenic 2 - privilegiul-1.9 dCi 2006/ - IF-xx-xxx
[URL=http://forum.shrimpworld.ro]shrimpworld[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 8 Feb 2012, 15:13
Post #44


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




QUOTE(hadul @ 8 Feb 2012, 14:56)
primele 2 -3 min dupa pornire sunt ...fix la fel. cu sau fara ajutorul bujiilor.

pentru o temp ext. de 40degC da, insa pentru temp. ext intre 30degC si -25degC este total gresita afirmatia ta sleep.gif


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 8 Feb 2012, 15:49
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




poti te rog sa argumentezi?

bujiile incandescente functioneaza numai la pornire, nu si dupa.
din cate stiu unele motoare mai au incalzitor pe circuitul de antigel, in primele minute dupa pornire.

vrei sa spui ca bujiile incandescente functioneaza si dupa pornirea motorului?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 8 Feb 2012, 16:04
Post #46


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




da, cat este necesar


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 8 Feb 2012, 16:25
Post #47


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




QUOTE(roland @ 8 Feb 2012, 15:49)
din cate stiu unele motoare mai au incalzitor pe circuitul de antigel, in primele minute dupa pornire.

motorul tau n-are


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koss_x_treeme
post 8 Feb 2012, 21:59
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 28 August 08
From: Craiova




Bateriile proaste vor murii iarna de obicei. Recomand pentru dieseluri Bosh Silver S5 de 62 ah sau chiar de 75. Garantat va tine 5 sau 6 ani poate chiar mai mult. Oricum tin de 2 ori mai mult ca rombaturile. Si motorina e cruciala. Cum una proasta se gelanitizeaza la -10 -15 grade... mai greu cu pornitul.


--------------------
Daewoo Cielo 1996 / GLE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 8 Feb 2012, 22:03
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




bateria lui vecinu' de pe logan 1.4 merge ca in prima zi din 2006! acum iarna porneste la sfert masina. sa fii nimerit o baterie buna? are bateria de fabrica.


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 8 Feb 2012, 22:36
Post #50


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




QUOTE(koss_x_treeme @ 8 Feb 2012, 21:59)
motorina e cruciala.  una proasta se gelanitizeaza la -10 -15 grade...

ce face mah? blink.gif

QUOTE
Pornirea ușoară a motorului este condiționată și de viscozitatea combustibilului.
O valoare scăzută a acesteia determină uzura în sistemele de injecție și în circuitele de alimentare.
Creșterea viscozității favorizează mărirea presiunii în sistemul de injecție și degajarea de fum în gazele de eșapare.
Viscozitatea motorinei se poate corela cu punctul de curgere (temperatura limită de filtrabilitate) și cu punctul de tulburare (care este cu cca. 6 degC mai mare decât punctul de curgere).
La temperaturi mai mici decât valoarea acestuia se poate produce înfundarea (colmatarea) sitelor și a filtrelor aflate pe traseul de alimentare al motorului.
Temperatura la care se formează primele cristale de parafină în motorină se numește punct de cristalizare iar temperatura la care solidificarea se produce în toată masa motorinei se numește punct de solidificare.


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 8 Feb 2012, 23:37
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




am scos la -10 motorina din camionul lui unchimiu...era putin mai vascoasa decat antigelul.
motorina a fost bagata intr un peugeut 406 din 2006...toata intalatia de injectie este bosch si seamna...cu injectia dupa dacia 1310..mufele sunt identice si alte piese.
la minus -20 grade nu porneste la prima cheie, si pune contactul de 2 ori.

la hilux am rezistenta in rezervor de o incalzeste....porneste la prima cheie..dar se invarte cam de 3 ori motorul.


astazi am bagat benzina de la rompretol si sa oprit pompa dupa ce am baga 4 l...numai curgea nici un strop...posibil sa fii avut dop de gheata pe undeva...m am certat cu aia si am plecat fara sa le dau nici un ban.
daca a avut dop..inseapa ca este si apa.

This post has been edited by Andyno: 8 Feb 2012, 23:40


--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 9 Feb 2012, 12:27
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




QUOTE(IRONICK @ 8 Feb 2012, 16:04)
da, cat este necesar
*



Multumesc!

QUOTE(P-A-C-O @ 8 Feb 2012, 16:25)
motorul tau n-are
*



Ar fi fost si culmea, fiind pe benzina.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 9 Feb 2012, 12:58
Post #53


-


Group: Members
Posts: 22.542
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(koss_x_treeme @ 8 Feb 2012, 21:59)
Bateriile proaste vor murii iarna de obicei. Recomand pentru dieseluri Bosh Silver S5 de 62 ah sau chiar de 75. Garantat va tine 5 sau 6 ani poate chiar mai mult. Oricum tin de 2 ori mai mult ca rombaturile. Si motorina e cruciala. Cum una proasta se gelanitizeaza la -10 -15 grade... mai greu cu pornitul.
*




QUOTE(P-A-C-O @ 8 Feb 2012, 22:36)
ce face mah? blink.gif
*


http://www.promotor.ro/masini-noi/news/de-...robleme-9220343

QUOTE
Cea mai bună soluție este să remorcați mașina și să o duceți în primul service pentru a se verifica filtrul de motorină. Aici poate să se formeze un soi de gelatină formată din particule de apă și combustibil sau chiar gheață. De regulă, cei de la service dispun și recomandă înlocuirea filtrului de motorină.


Oare este acelasi? smile.gif


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
testike
post 9 Feb 2012, 12:58
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.452
Joined: 18 March 05
From: Cluj




QUOTE(Andyno @ 8 Feb 2012, 23:37)
astazi am bagat benzina de la rompretol si sa oprit pompa dupa ce am baga 4 l...numai curgea nici un strop..
*



Poate s-a terminat benzina la pompa aia laugh.gif
Sa nu te reclame astia pentru furt radmasa.gif


--------------------
Mazda 3 2018 Prestige 2009 1.5 DCI 85CP Ambition 2004 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 9 Feb 2012, 20:12
Post #55


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




QUOTE(IRONICK @ 9 Feb 2012, 12:58)


mai grav este ca cei care publica astfel de articole au absolvit o facultate, facultate tehnica...... personal stiu cateva specimene de la prostmotor.ro despre care nu am o impresie prea buna, datorita faptului ca stiu ce le poate capu' dry.gif

<span class='edit'>9 Feb 2012, 21:14:</span>
QUOTE(roland @ 9 Feb 2012, 12:27)
Ar fi fost si culmea, fiind pe benzina.

au si cele pe benzina; ideea e sa duca motorul cat mai repede la temp optima de lucru pentru a obtine rezultate cat mai bune pe ciclul european (in cazul nostru) de emisii CO2 (ca astia sunt de referinta), sti tu, semnatura eco, facilitati ecologice in anumite tari dezvoltate, consumuri pe mape de prezentare care sa-ti ia ochii, etc. wink.gif

This post has been edited by P-A-C-O: 9 Feb 2012, 21:43


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 07:52
Forum Renault