Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
![]() ![]() ![]() |
Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!
corbex |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|||
T.rac3Er |
![]()
Post
#92
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
daca si citeai tot nu doar zapping.
am zis sa scoti poluarea in afara din oras, adica industria producatoare de curent si acolo avand spatiu, poti sa construiesti si zone suficiente pt filtrare a diverselor noxe produse. intr-o lume utopica bazata pe o atitudine civica corecta si nu intr-o lume capitalista bazata pe maximizarea profitului si deci reducerea chiar dincolo de limitele legale nu doar a bunului simt a diverselor costuri cu componente, manopera. cine ar fi "nebun' sa ofere hectare intregi unei industrii pt depoluare cand ar putea sa le vanda la dezvoltatori imobiliari pt case/malluri/etc... |
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
corbex |
![]()
Post
#93
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Au aparut procedee pentru filtrarea aerului atmosferic?
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
pai a existat tot timpul.... se numeste padure.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
pcs |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Acum vreo 2 ani E.on se lauda ca a instalat in Anglia o centrala pe carbune cu 0 emisii ( gazele de ardere dupa desulfurare si denox erau racite sub presiune pana se lichefia bioxidul de carbon, care era apoi pompat prin vechile guri de sonda intr-un zacamant epuizat de metan. Evident, energia produsa era cu 50 % mai scumpa, dar ce nu fac oamenii pentru a reduce poluarea...
This post has been edited by pcs: 3 Aug 2012, 20:00 |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
corbex |
![]()
Post
#96
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 3 Aug 2012, 19:43) Ia vezi pe net, ce suprafete de padure dispar pe an. Ia vezi, pe geamul masinii, ce suprafete dispar la noi. Fara a fi inlocuite. Nici la noi, nici in Asia, nici in Africa, Nici in Amazon. A trecut aproape 100 de ani de cind echilibrul s-a stricat. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
4x4 |
![]()
Post
#97
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Care echilibru?
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
MartonW |
![]()
Post
#98
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 August 12 ![]() |
Nu vreau sa induc o nota pesimista celor ce cred in viitorul stralucit al masinii electrice, dar am facut un calcul simplu sa vad cata putere este necesara pentru a incarca 5.000.000 de masini (atatea masini pe combustibil fosil sunt azi in Romania) electrice fiecare cu o capacitate a bateriilor de 30KWh (625 Ah).Din calcule mi-a iesit ca pentru o incarcare timp de 8 h pana la capacitatea de 30 KWh ar determina o putere medie aborbita de la retea cam 3,7 KW , la o tensiune pe bornele bateriei de 48 V si un curent de incarcare de 72 A. Deci pentru cele 5.000.000 de masini ar trebui o putere instalata , in ideea ca toate stau noaptea la incarcat , cam de 18.750 MW ori Romania are o putere instalata cam de 22.000 MW iar energia produsa abia se ridica 8000 MWh.Sa zicem ca nu ar sta 5.000.000 de masini la incarcat ci numai 10 % adica 500.000 si tot ar trebui un necesar de putere de 1875 MW si tot ar fi mult . Datele problemei se schimba drastic daca se micsoreaza timpul de incarcare spre exemplu la 1 ora si sa zicem ca doar 10 % din masini folosesc acest tip de incarcare rapida , ar rezulta o putere instantanee absorbita din retea cumulat cu celelate ce se incarca 8 h cam de 31.875 MW. Fantastic de mult
Trageti si voi concluziile. Eu zic ca nu e posibil asa ceva , cel putin deocamdata . Si asta , ca sa mai pun putin piper pe rana , indiferent de tipul bateriei ,care poate fi oricat de performanta. Asa ca, eu zic sa nu mai visati , oricum aceste masini nu vor fi decat in numar limitat si asta chiar daca ar fi resurse pentru constructia a miliarde de masini. Pur si simplu nu exista puterea necesara instalata in sistemele energetice , nici resursa energetica si nici ifrastructura. Va rog contrati-ma daca gresesc. |
--------------------
Nu
Nu
Nu
- Nu
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Nu contestă nimeni că sistemul energetic actual al României nu ar face față acum dacă toată populația ar trece la mașini electrice. Ca s-o spunem pe-aia dreaptă, cu mizeria asta de Enel, dacă doi-trei vecini pornesc aerul condiționat tensiunea mea cade la 170 de volți. Nu vreau să-mi imaginez cum ar fi dacă și-ar băga mașinile în priză.
De fapt, nici în țările dezvoltate nu ar face față; nu cred că se îndoiește cineva de asta. Totuși, nu se așteaptă nimeni ca toate benzinarele să se transforme peste noapte în electrice. Chiar dacă mașinile electrice se vor dovedi suficient de viabile, ele nu vor înlocui benzina brusc, ci treptat, de-a lungul unor decenii bune, timp în care sistemul energetic va evolua și el în paralel (vorbesc de țări cu apă caldă, nu de a noastră). This post has been edited by VladSoare: 5 Aug 2012, 20:38 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
MartonW |
![]()
Post
#100
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 August 12 ![]() |
Cred ca nu ai sesizat un lucru important. Exista putere instalata de 22.000 MW si aceasta putere instalata (generatoarele din hidrocentrale , termocentrale , eoliene , etc ) abia produc energie de 8000 MWh. Mai exact , poti sa ai putere instalata cu sutele de mii de MW , ceea ce ar insemna costuri imense, dar degeaba daca nu ai resursa primara (pacura , carbune , apa ,vant , ... ,pedale ) care e purtatoare de energie. Oare de ce crezi ca se produce doar atata energie avand in vedere ca este totusi putere instalata destula. Oculta e de vina ?
5 Aug 2012, 20:59: Pur si simplu nu cred ca lumea mai are mult timp la dispozitie sa gaseasca ceva ,fuziunea sau alta solutie viabila , iar combustibilul care il mai are sa il foloseasca cu cap pentru introducerea noilor tehnologii la scara planetara in cazul in care le-au gasit (desi ma cam indoiesc). Altfel in 20 , 30 ani ... sa ajungem noi sanatosi pana atunci. This post has been edited by MartonW: 5 Aug 2012, 20:59 |
--------------------
Nu
Nu
Nu
- Nu
|
|
yoncv |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru ochelarist Group: Members Posts: 439 Joined: 28 September 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(MartonW @ 5 Aug 2012, 21:50) Exista putere instalata de 22.000 MW si aceasta putere instalata (generatoarele din hidrocentrale , termocentrale , eoliene , etc ) abia produc energie de 8000 MWh. (...) Oare de ce crezi ca se produce doar atata energie avand in vedere ca este totusi putere instalata destula. Oculta e de vina ? Nu e de vina oculta, pur si simplu nu exista cerere. In orice moment se pot produce fara probleme cel putin 10 000 MW (iar in conditii favorabile chiar 12-13 000 MW), dar energia nu e ca alta marfa, s-o poti stoca undeva si sa se consume mai tarziu - cat se consuma, atat se produce in momentul respectiv. |
--------------------
VW
Jetta
2017
- dj-17-???
|
|
MartonW |
![]()
Post
#102
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 August 12 ![]() |
Intrebarea cu Oculta era pusa la modul cel mai neserios.
10000 MW sau 13000 MW nimeni nu contesta ca se pot produce , dar deocamdata e cam greu , lacurile de acumulare au cam scazut din cauza secetei , carbunele si pacura o mare parte se importa pe bani grei , la fel si uraniu , iar in rest suntem la mila vantului. Si nu ai dreptate cu stocarea energiei . Energia se STOCHEAZA sub forma de energie potentiala in lacurile de acumulare si apoi dai drumul cu tzaraita ca sa-ti ajunga energie cat de cat si pentru perioadele mai secetoase cum este acum , la fel si cu cu carbunele si pacura care au stocata energie chimica iar prin reactia de oxidare adica ardere rezulta energie termica care la fel , trebuie sa o dramuiesti ca altfel ramai cu "rezervorul" gol tocmai cand e mai rau , idem si cu nuclearul etc etc . Oare de ce crezi ca Vlad Soare are numai 170 V la priza. De ce oare pica sistemele energetice in lume. Tocmai ca sunt protectii sa nu faci praf generatoarele cand CEREREA este prea mare. 6 Aug 2012, 20:30: Scuze . Banuiesc ca te referi la energie electrica. 6 Aug 2012, 21:10: Ia uite pana una alta ca sunt "probleme in paradis " http://www.capital.ro/detalii-articole/sti...-electrice.html This post has been edited by MartonW: 6 Aug 2012, 21:10 |
--------------------
Nu
Nu
Nu
- Nu
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(MartonW @ 6 Aug 2012, 20:28) Din cauza incompetenței și a nesimțirii Enelului. Din cauză că întreaga zonă este deservită de un transformator subdimensionat, care a fost instalat pe vremea cînd aici erau doar cîteva case și mult cîmp. La mine nu e vorba de puterea totală pe care o dau hidrocentralele prin țară, ci doar de nesimțire și bătaie de joc. This post has been edited by VladSoare: 6 Aug 2012, 21:28 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#104
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
Strictă curiozitate: Tariful monom pe tranșe de putere - CTP nu se potrivește mai bine? Așa sunt constrânși să asigure nivelul respectiv de putere absorbită de la rețea…
LE: Apropo, există un standard de performanță pentru serviciile de transport și de sistem ale energiei electrice SR EN50160 preluat de OANRE 17/2007: QUOTE Art. 22.
This post has been edited by Squirrel: 7 Aug 2012, 10:13 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
yoncv |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru ochelarist Group: Members Posts: 439 Joined: 28 September 06 From: Craiova ![]() |
@VladSoare: am fost exact in aceeasi situatie, dar in parohia CEZ-ului. Pana la urma au instalat un transformator mai mare si s-a rezolvat.
@MartonW: hidrocentralele cu acumulare prin pompare sunt rare in lume si, oricum, insuficiente. La noi era vorba sa construiasca una mare, la Tarnita, de 1 miliard de dolari. Deocamdata n-au gasit bani si e in asteptare. |
--------------------
VW
Jetta
2017
- dj-17-???
|
|
MartonW |
![]()
Post
#106
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 August 12 ![]() |
Toate hidrocentralele au in spate un lac de acumulare in care ori pompeaza omul ori natura . Nu ma refeream strict numai la cele in care pompeaza omul. Daca nu ploua nu ai apa in lacul de acumulare si asta se vede acum la hidroelectrica .
@VladSoare se poate rezolva cu schimbarea transformatorului cu unul care are o putere mai mare , dar te intreb daca in timpul primaverii sau toamnei ai aceleasi probleme? Daca le ai inseamna intradevar ca este subdimensionat. Daca nu le ai atunci sa stii ca este bine dimensionat , cand se face o instalatie se iau in calcul niste factori de incarcare functie de consumatorii posibili si durata de functionare. Sa presupunem ca toate TRAFO ar fi supradimensionate sa poata face fata puterii tuturor receptorilor posibili si imposibili-aere conditionate , lazi frigorifice,cuptoare electrice etc etc - atunci apar 2 situatii : 1) produci energie sa asiguri consumul (adica sa ai 220 V la priza).Asta implica sa dai drumul la mai multe grupuri hidro si consumi mai repede apa din bazinele de acumulare , mai pornesti niste grupuri turbo si arzi mai mult carbune,gaz sau pacura sau mai pornesti un grup la CERNAVODA , dar risti sa ramai fara energie daca seceta se prelungeste sau daca stocurile de combustibili fosili sunt mici. Si te asigur ca nu sunt foarte mari. 2) Produci mai putina energie sa poti asigura un consum minim (aici intra in calcul si comportamentul consumatorului in privinta economisirii) pe o perioada mai lunga de timp , asta cumulat cu toate neplacerile cand creste consumul (=>tensiune de 170 V).Cine stie , poate ploua sau sunt bani pentru refacerea stocurilor de combustibili. Tu ce alegi ???? Este si nesimtire cum zici tu la cei de la ENEL , dar sa le dam totusi si circumstante atenuante. Oricum ai da-o nu se poate huzuri ![]() |
--------------------
Nu
Nu
Nu
- Nu
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Tot timpul anului am problema asta, dar vara e permanentă, pe cînd în restul anului e sporadică. Totuși, 170-180 am doar vara. În restul anului am cam 190-200 în zilele proaste. De întreruperi nu mai vorbesc, că tot anul nu există săptămînă fără cel puțin una.
Dar, din punctul meu de vedere, anotimpul nu e o scuză. La mine în contract, precum și în norme, nu scrie nimic despre vară, primăvară, toamnă. Eu trebuie să am la priză 230V plus-minus 10%. Punct. Asta-i tot ce mă interesează. Eu pentru asta plătesc. Dacă nu-mi asigură standardul ăsta, dar îmi iau banii ca și cum mi l-ar asigura, în condițiile în care mai au și monopol, se cheamă nesimțire. Nu au nici un drept să decidă unilateral că vara e acceptabilă o tensiune scăzută, atîta timp cît au cu mine un contract care spune cu totul altceva. Oare dacă le-aș plăti vara doar 70% din factură, ce zici, ar accepta? Mi-ar da "circumstanțe atenuante"? Eu pariez că nu. Pariez că m-ar băga la penalizări, iar pe urmă m-ar deconecta. This post has been edited by VladSoare: 7 Aug 2012, 11:18 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
MartonW |
![]()
Post
#108
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 August 12 ![]() |
Mda . Ai perfecta dreptate de aia am si zis ca sunt nesimititi astia de la ENEL. Nu poti sa asiguri parametrii energiei , atunci taxeaza-ma cu mai putin . No comment.
|
--------------------
Nu
Nu
Nu
- Nu
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Squirrel ala bolduit sint KV adica mii de volti , 220 se face de obicei din 10 sau 6kv
This post has been edited by bygy007: 7 Aug 2012, 13:31 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
IsNa |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Scaderile de tensiune la consumator sunt cauzate de probleme in reteaua de distributie, nu de dezechilibru national intre consum si productie.
Asa se explica faptul ca in orase, desi densitatea consumatorilor in retea e mult mai mare, tensiunea se mentine (retele mai bine intretinute), pe cand in zone rurale tensiunea scade imediat ce creste consumul putin. Transformatoare subdimensionate sau imbatranite, scurgeri parazitice, conexiuni proaste... toate duc la cadere de tensiune, si multe in mod proportional cu curentul (consumul) din retea. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
MartonW |
![]()
Post
#111
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 August 12 ![]() |
@IsNa
Ai si nu ai dreptate . Deocamdata in sistemul national se fac destule artificii pentru metinerea tensiunii cand sunt varfurile de consum. Adica se fac conectari de linii in gol , deconectari de bobine compensare etc. |
--------------------
Nu
Nu
Nu
- Nu
|
|
pcs |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Probleme de tensiune scazuta cum e cea semnalata de colegul VladSoare sunt cu sutele in tara, indiferent de distribuitor. De regula, apar in zonele rurale, unde lungimea liniilor de JT ( 400 V trifazat ) depaseste cu mult normativele ( l max = 800 m, dar se ajunge frecvent peste 1200 m ) sau in zonele recent dezvoltate, unde puterea instalata a consumatorilor depaseste puterea transformatorului MT/JT din PT. In mod normal, un transformator trebuie sa fie incarcat undeva la 70-90% din puterea instalata si este prevazut cu un comutator de ploturi care permite o oarecare banda de variatie a tensiunii de iesire. Daca insa linia de JT este lunga, exista pericolul ca la consumatorii de langa PT tensiunea sa depaseasca limitele, iar la cei de la capat sa fie insuficienta. Mai pot fi probleme legate de incarcarea dezechilibrata a fazelor ( prea multi consumatori pe o faza si prea putini pe alta ). De exemplu, daca bransamentul colegului este monofazat si conectat pe faza R, s-ar putea ca simpla trecere pe faza S sau T sa ii rezolve problema. In ceea ce priveste reglajul de tensiune, in statiile de transformare 110/20 KV exista baterii de condensatoare care pot fi conectate/deconectate pentru compensarea factorului de putere ( cos fi ). Multe din aceste baterii folosesc condensatoare cu PCB ( policlorbifenili ) substanta cancerigena. Legislatia in vigoare cere eliminarea acestora si s-ar putea ca in statiile Electrica, CEZ sau ENEL sa fi fost scoase, fara a monta alte baterii ( Eon a rezolvat problema ). Cat priveste variatiile legate de anotimp, in SEN se folosesc asa-numitele scheme normale de functionare - una de iarna si una de vara.
|
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
plus privatii care nu monteaza in statiile lor baterii de compensare. si prefera sa plateasca mai mult cand e cazul, decat sa dea banu pe baterie.
am aceasta situatie pe un santier..... |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
pcs |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Daca avizul de racordare nu a prevazut bateria nu prea ai ce sa-i faci. Le montezi un contor suplimentar de energie reactiva si o platesc si pe asta.
|
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
MartonW |
![]()
Post
#115
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 August 12 ![]() |
QUOTE(pcs @ 8 Aug 2012, 13:59) Probleme de tensiune scazuta cum e cea semnalata de colegul VladSoare sunt cu sutele in tara, indiferent de distribuitor. De regula, apar in zonele rurale, unde lungimea liniilor de JT ( 400 V trifazat ) depaseste cu mult normativele ( l max = 800 m, dar se ajunge frecvent peste 1200 m ) sau in zonele recent dezvoltate, unde puterea instalata a consumatorilor depaseste puterea transformatorului MT/JT din PT. In mod normal, un transformator trebuie sa fie incarcat undeva la 70-90% din puterea instalata si este prevazut cu un comutator de ploturi care permite o oarecare banda de variatie a tensiunii de iesire. Daca insa linia de JT este lunga, exista pericolul ca la consumatorii de langa PT tensiunea sa depaseasca limitele, iar la cei de la capat sa fie insuficienta. Mai pot fi probleme legate de incarcarea dezechilibrata a fazelor ( prea multi consumatori pe o faza si prea putini pe alta ). De exemplu, daca bransamentul colegului este monofazat si conectat pe faza R, s-ar putea ca simpla trecere pe faza S sau T sa ii rezolve problema. In ceea ce priveste reglajul de tensiune, in statiile de transformare 110/20 KV exista baterii de condensatoare care pot fi conectate/deconectate pentru compensarea factorului de putere ( cos fi ). Multe din aceste baterii folosesc condensatoare cu PCB ( policlorbifenili ) substanta cancerigena. Legislatia in vigoare cere eliminarea acestora si s-ar putea ca in statiile Electrica, CEZ sau ENEL sa fi fost scoase, fara a monta alte baterii ( Eon a rezolvat problema ). Cat priveste variatiile legate de anotimp, in SEN se folosesc asa-numitele scheme normale de functionare - una de iarna si una de vara. Acele baterii de condensatoare din statie montate numai pe MT realizeaza ceea ce spui tu dar la nivel local. Eu ma refeream la faptul ca avand un consum crescut in tara (datorat instalatiilor de aer conditionat , instalatii de racire etc) si daca s-au epuizat acele metode de care spui -baterii de condensatoare,comutari de ploturi - atunci se vor face reglaje ale tensiunii la un nivel de teniune superioara (400 Kv , 220 KV, 110 KV) prin conectari de linii de IT in gol (pentru introducerea unei capacitati - adica un condensator), deconectari de Bobine de Compensare , sau trecerea compensatoarelor sincrone in regim supracompensat (adica au un caracter capacitiv , ceea ce nu e de dorit). Numai ca aceste metode vin cu neajunsurile lor printre care cel mai periculos este atunci cand un consumator mare de enegie inductiva este dat afara din diferite motive si pot apare fenomene de rezonanta peste care se suprapun pendulatii ale circulatiilor de puteri intre bornele generatoarelor care nici nu vreau sa ma gandesc la ce pot duce . Cat despre schemele normale de vara si de iarna nu au mari diferente , doar la liniile radiale(care alimenteaza instalatiile de irigatii sau diferiti consumatori care functioneaza doar sezonier) si asta numai la 110 KV , ca la 400 KV , 220 KV si 110 KV care sunt buclate nu prea e bine sa te bagi sa modifici schema. In rest ai dreptate. |
--------------------
Nu
Nu
Nu
- Nu
|
|
pcs |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Si pentru reteaua de MT ( 20 KV ) sunt scheme de vara si iarna si asta deoarece exista multe cazuri in care se realizeaza buclarea intre statiile IT/MT prin intermediul axelor de 20 KV. De acord cu ceea ce spui referitor la influienta capacitatii liniilor Transelectrica ( care de altfel detine si dispeceratul national si dispeceratele zonale ), desi in ultimii ani nu au fost probleme de putere in SEN, asa cum era inainte de 1989, cand frecventa cadea spre 47 Hz. Oricum in statiile de transformare mai exista vechile panouri DAS-f si DAS-U ( descarcare automata a sarcinii in conditii de frecventa / tensiune scazuta ) care deconecteaza automat consumatorii dupa o lista de prioritati in cazul unor probleme in SEN.
|
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
Markos |
![]()
Post
#117
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Kangoo electric pentru Papa.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
4x4 |
![]()
Post
#118
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Totul bun si frumos pana la autonomie. 150 km ![]() Incarci duba, mergi o ora si apoi te uiti la ea. |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
Markos |
![]()
Post
#119
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Pentru Vatican e arhisuficienta autonomia aia
![]() |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#120
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:40 |