Cum se schimba pivotul la Logan?
![]() ![]() ![]() |
Cum se schimba pivotul la Logan?
cristidb |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Este un singur cod pentru toate trei.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pivotul se schimba cu tot cu bascula. Este presat in bascula
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
avathan |
![]()
Post
#4
|
eu. Group: Banned Posts: 586 Joined: 16 March 05 From: Buc ![]() |
am si eu o intrebare cum se manifesta un pivot "bolnav" cumva prin pocnituri la miscari sus jos si/sau la viraj ?
|
--------------------
a
Rosu
1800
- @ unu,doi,trei,patru,cinci ... zero
|
|
crisstian |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 January 05 From: Bistrita ![]() |
Daca va referiti la bratul inferior pe care sunt montate cele trei elemente (pivoti sau rotule nu stiu exact care-i denumirea) "2 sus si unul jos" am inteles de la un mecanic ca se pot inlocui.
Eu am schimbat 2 brate inferioare din cauza pivotului inferior-am ceva experienta. Am fost la un service particular. Am inteles de la mecanic ca se gasesc in comert. Asa ca eu i-am cerut sa-mi scoata pivotul. Cu ajutorul presei l-a scos foarte usor. Eu nu am fost prin magazine sa vad daca se poate cumpara la bucata si reutiliza bratul inferior prin inlocuirea pivotului cu ajutorul presei. Deocamdata le-am pastrat si cand i-o veni timpul ma voi ocupa si de asta. Un brat inferior costa in jur de 2 milioane si ceva. Scump al dracului. Cum se manifesta. Eu la ambele brate pe care le-am schimbat aveau burduful (cauciucul) de protectie distrus. La inceput pe loc la viraj scurt stanga dreapta se aude un scartait usor. Ai zice ca iti scartaie rotile. Dupa care in timp ,,horcaie", scartaie si in mers. Exista si un topic aparte cu tot felul de zdranganeli si scartaieli la viraje etc.....Bafta! This post has been edited by crisstian: 25 Oct 2006, 13:00 |
--------------------
Logan
Ambition 1.6l
noiembrie 2004
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#6
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Burduf are doar planetara. Nu si bascula. Sau tu te referi la burduful de cauciuc de la pivot ?
This post has been edited by IRONICK: 25 Oct 2006, 13:16 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
crisstian |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 January 05 From: Bistrita ![]() |
Burduf= bucatica aia de cauciuc care protejeaza pivotul. La asta m-am referit.
In general cand incepe sa-ti scartie cauciucul respectiv e din cauza ca se crapa si intra apa la pivot. |
--------------------
Logan
Ambition 1.6l
noiembrie 2004
|
|
Vinti |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 118 Joined: 1 June 06 From: Bucuresti / Militari ![]() |
poate ca e mai bine ca se schimba cu tot cu bascula in acest fel ai toate componentele noi
![]() PS la Vectra se schimba foarte usor se scoate piulita care in tine in partea de sus se apasa cu piciorul pe bascula si a iesit mai desfaci cele 3 suruburi de care e prins pivotul de bascula si gata . La Logan nu stiu cum e nu am vazut ![]() inca un PS ![]() Loganul are 2 pivoti unu in stanga si unu in dreapta sau cate 2 in fiecare parte....intreb asa de curiozitate sa stiu si eu |
--------------------
Opel
Vectra
c18nz
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#10
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
are doi pivoti
This post has been edited by IRONICK: 25 Oct 2006, 13:34 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
crisstian |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 January 05 From: Bistrita ![]() |
Asa cu am promis am venit si cu poze. Pozele sunt facute cu tel. mobil asa ca nu e cine stie ce calitatea lor......
Deci va spuneam ca am aflat de la un mecanic (non Daciaservice) ca pivotul respectiv se poate inlocui fara se mai inlocuesti tot bratul. Ca sa pot sa-mi caut altadata pivot i-am zis sa mi-l ,,extraga" pe cel de pe brat sa pot merge cu el prin magazine sa compar...... Ei eu prin magazine nu am fost sa vad daca exista pivot separat care sa se potriveasca in locul celui defect. Am facut o poza de ansamblu si una mai detaliata. Pivotul defect l-am pus in dreptul gaurii din care l-a scos mecanicul cu presa. In partea opusa exista 2 bucse. Alea nu stiu daca se pot scoate, dar in general se defecteaza pivotul de care va spuneam. Desigur pivotului din poza ii lipseste cauciucul care vine in jurul tijei. Era crapat si l-am aruncat. Binenteles daca intrebi in service, daca se poate inlocui doar pivotul, aia iti spun ca nu se poate. Trebuie sa inlocuiesti tot bratul. Daca e fals sau nu inca nu stiu ramane de vazut.... Eu ce-am stiut v-am spus in ideea de a economisi niste banii daca e posibil. Eu pe bratul respectiv am dat 230 ron (tva inclus) la vremea respectiva la care se adauga nmanopera. Pana acum am schimbat 2 brate doar datorita uzurii pivotului. Masina are in aproximativ 36000 KM parcursi. A doua chestiune, nu stiu daca initiatorul topicului la piesa asta se referea...... This post has been edited by crisstian: 25 Oct 2006, 15:56 Attached thumbnail(s) Cam115.jpg ( Size: 6.53k ) Number of downloads: 12186 Cam116.jpg ( Size: 6.83k ) Number of downloads: 13274 |
--------------------
Logan
Ambition 1.6l
noiembrie 2004
|
|
klaus |
![]()
Post
#12
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Interesant...
Singura problema e ca "a iesit usor". Eu credeam ca iese mai greu, caci am un prieten care si-a facut o unealta de scos pivotii pentru 206 (care sunt cam pe acelasi principiu bagati in bratul inferior), insa el nu-i putea scoate cu o presa obisnuita si a fost necesar sa-si faca o scula pe baza unui cric hidraulic de tir. Daca pivotul "iese usor" la o simpla presa de mana, atunci se pot inlocui, insa nu recomand (ca se largeste gaura). Poate ar fi bine sa se monteze la cald. PS: dar trebuie sa recunosc ca ai mers prin niste drumuri in 2 ani... Si 2 bascule, si cap de bara, si ABS, si probleme cu rugina... Sigur nu ti-e caroseria deformata pe partea cu problema? Iese bine la geometrie trenul fata? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#13
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu as incerca in locul tau sa dau de producatorul basculei de logan (ma rog, daca se poate al pivotului).
Era o poza la un moment dat pe forum ... DFA parca o avea. This post has been edited by IRONICK: 25 Oct 2006, 18:37 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
calin.c |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
se poate schimba
este asemanator cu olcitul in cluj se gasesc pivoti |
-------------------- |
|
IRONICK |
![]()
Post
#15
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Seamana, da nu rasare. Trebuie sa te gandesti si la ce forte sunt supuse. Greutatea pe fata a masinii, putere la roata, etc ... si Oltcit-ul nu prea se potriveste.
This post has been edited by IRONICK: 25 Oct 2006, 18:36 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
calin.c |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 310 Joined: 27 July 04 From: sighisoara ![]() |
seamana modul de schimbare nu si pivotul
|
-------------------- |
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca merge scos ca pivotul de oltcit, sa pun pe aici cum arata presa de scos pivoti la oltcit, poate ajuta pe careva
Attached thumbnail(s) presa_olcit.gif ( Size: 94.27k ) Number of downloads: 12674 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
david79 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 19 March 05 ![]() |
am si eu o intrebare legata de basula. Cand este montata o noua bascula, cu pivot si bucsele aferente cum este normal sa fie stranse definitiv suruburile de la bascula ( de la bucse ) ? Cu bascula coborata in punctul inferior ( cand masina este pe elevator de exemplu ) sau cand bascula este in pozitie de lucru ( cu roata deja montata ) si se strange pe dedesupt in rampa.
Daca acele bucse sunt stanse cand bascula e in partea de jos, in momentul in care masina e coborata bucsele sunt deja tensionate. Stiu asta de la un mecanic mai bun. Fusei zilele trecute cu masina de la munca in service si m-am luat tare de un maistru de acolo din cauza asta. |
--------------------
Toyota
corolla 2.0 d4d ; auris hybrid ;
2008 / 2011
|
|
crisstian |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 January 05 From: Bistrita ![]() |
Ei Klaus cand am spus ca este usor...nici chiar asa. Mecanicul care a scos pivotul a folosit o presa hidraulica, nicidecum una ,,de mana".
Referitor la piesele inlocuite...asa este am inlocuit destule. Vad ca mi le-ai contorizat. ![]() Si sa stii ca sunt o persoana care tin la masina si fac tot posibilul sa o ingrijesc insa asta e situatia atunci cand circuli mult pe drumuri ,,normale". Apoi cine e de prin zona o poate confirma judetul Bistrita-Nasaud a unul din judetele cu cele mai proaste drumuri din tara. Cum ajungi spre jud Mures sau jud Cluj cum se schimba ,,fata" asfaltului. Politica asta........... ,dar aici se discuta de masini asa ca............ Daca as circula si eu pe drumuri ca DN1 sunt convins ca nu schimbam atatea piese insa pana atunci mai este...........De aceea e cam greu sa pronuntam daca loganul e o masina buna sau nu....... Insa intre timp nu mai sunt nevoit sa folosesc masina zilnic asa ca sper sa nu mai fiu nevoit sa investesc atatia bani in masina si sa ma plang din cand in cand pe forum de logan. Insa din noiembrie 2004 si pana in aprilie 2006 am folosit-o aproape zilnic. Pe ploaie pe frig in orice anotimp. This post has been edited by crisstian: 26 Oct 2006, 06:30 |
--------------------
Logan
Ambition 1.6l
noiembrie 2004
|
|
cristidb |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
David79 suruburile alea se strang cu masina pe roti.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
klaus |
![]()
Post
#21
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
sddragos |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Atentie:
Forta de presare rotula in bratul inferior trebuie sa fie cuprinsa intre 1800 si 4000 daN. Forta de depresare minima trebuie sa fie de 800 daN. Trebuie tinut seama si de "adancimea" de presare a rotulei in brat (pentru a nu modifica cinematica mecanismului de ghidare a puntii). Uzura prematura a rotulelor e cauzata de caderea burdufului de protectie sub gulerul pivotului. Incepand din nov. 2005 s-au modificat geometria pivotului si a burdufului tocmai pentru a contracara aceasta problema. Rotulele sunt produse de TRW Franta. Intamplator, lucrez chiar la societatea care produce bratele inferioare pentru Logan. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
crisstian |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 January 05 From: Bistrita ![]() |
Exact ,,cade" si crapa, dupa care intra apa la pivot si adio........
Sddragos si cum as putea recunoaste noul produs? Are vreun cod sau ceva care il deosebeste de cel vechi? Asta ca nu cumva prin absurd sa fiu nevoit iar sa-mi cumpar un brat din ala si sa cumpar unul de pe stoc din ala cu probleme. |
--------------------
Logan
Ambition 1.6l
noiembrie 2004
|
|
sddragos |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(crisstian @ 26 Oct 2006, 10:20) Exact ,,cade" si crapa, dupa care intra apa la pivot si adio........ Sddragos si cum as putea recunoaste noul produs? Are vreun cod sau ceva care il deosebeste de cel vechi? Asta ca nu cumva prin absurd sa fiu nevoit iar sa-mi cumpar un brat din ala si sa cumpar unul de pe stoc din ala cu probleme. In principiu, data de fabricatie a bratului trebuie sa fie mai recenta de 2005. Dar, probleme nu vei avea nici cu un brat mai vechi daca e montat corect. Pe linia de montaj Dacia, ordina de montaj este urmatoarea: 1. se fixeaza brtul inferior pe cadrul GMP 2. se fixeaza elemntul turnant (disc+butuc+portfuzeta+rulment) pe bratul inferior. Problema aparea la a doua operatie, cand, intre portfuzeta si pivot se mai punea un separator de plastic (care are un pinten ce intra intr-o degajare in portfuzeta). Pozitionarea gresita a acestui separator facea ca la montarea elementului turnant burduful pivotului sa se "infunde". Deci, pleca direct din montaj general Dacia cu problema asta. Acum nu se mai intampla asa ceva: separatorul se monteaza la un alt post de lucru in portfuzeta, iar geometria pivotului (si burdufului) a fost modificata. Adica s-a eliminat orice risc de infundare a burdufului (atat la montaj, cat si in exploatare). Deci, la o montare corecta, nu ar trebui sa fie probleme, indiferent de data de fabricatie a bratului! |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Domnu sddragos daca tot "Intamplator, lucrez chiar la societatea care produce bratele inferioare pentru Logan" poti sa ne spui si noua daca procedura de inlocuire a pivotulu in brat (prin depresare-presare) e corecta au ba, si daca putem avea incredere intr-o astfel de reparatie?
|
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
sddragos |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
Se admite o singura depresare rotula si inlocuire cu una noua (pe acelasi brat). Cu conditia ca forta de presare sa fie intre limitele de tonaj specificate si sa se respecte cota intre brat si capatul rotulei (ce ziceam mai sus).
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
|
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
13nov |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Cum pot verifica daca pivotul a fost prins corect de fuzeta???
|
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
sddragos |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(13nov @ 26 Oct 2006, 14:35) In primul rand verifici ca separatorul de plastic (de culoare alba) e bine fixat in portfuzeta (cu pintenul in degajarea din bratul portfuzetei). Apoi de pozitioneaza bratul inferior in asa fel incat capatul sanfrenat al pivotului sa atinga zona sanfrenata din bratul portfuzetei. Se introduce surubul de fixare rotula in portfuzeta si de strange la cuplu. Tot timpul urmaresti ca burduful de protectie a rotulei sa nu cada sub gulerul pivotului. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
13nov |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 260 Joined: 7 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult pentru detalii. Oricum sunt bune de retinut la montarea pivotilor noi. Pentru aia vechi e tardiva remedierea odata ce burduful a permis intrarea apei in articulatie si spalarea vaselinei.
|
--------------------
OPEL
ASTRA GTC 1.9 CDTI
2008 Clio III 1.5 dci Privilege
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:54 |