Frana, bat-o vina !
![]() ![]() ![]() |
Frana, bat-o vina !
bogdan3l |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
probabil ti-a ramas blocat cablul de la frana de mana.
Pe un set de placute am dat sapt trecuta 340.000 (in cutie albastra, originale dacia, cu senzori) |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
rtulea |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Daca a reusit sa mearga 10 m inseamna ca nu prea iti tine frana de mana. Daca incerc sa pornesc cu a mea de pe loc cu frana de mana trasa nu pot sa fac nici macar 1 m fara sa-mi dau seama. Problema este ca frana dreapta nu-ti mai revine. Posibil sa-ti fie blocat cablul (nu prea as crede sa se blocheze de la asa ceva) sau pistonasul nu-ti mai revine din cauza incalzirii excesive a rotii. Un set complet de saboti costa cam 800KLei. Ar trebui desfacuta roata pentru ca exista riscul ca toata vaselina sa-ti fi ajuns in interiorul oalei rotii si rulment
ul sa nu mai aiba deloc. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#4
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Un mecanic iti ia cam inca o data cat ai dat pe piese. Si eu cred ca tot de la cablu blocat se trage. Oricum trebuie sa faci frana. Nu e ok sa poti pleca de pe loc cu ea trasa.
|
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca am exagerat eu cand am spus ca a mers vro' 10 metrii . Oricum s-a miscat cativa metrii pana si-a dat seama .
Se grabea si nu si-a dat seama ca a accelerat pana la 4000 rpm sau cel putin atat arata turometrul cand am auzit eu motorul turat si mi-am aruncat ochii la turometru . Puneam de mult timp la cale sa fac franele pentru ca in toamna imi iau carnetul si pentru inceput e bine sa fi cat se poate de sigur in masina. Am trecut azi pe la un magazin de piese auto de la mine din cartier si am vazut placutele de frana la 200 si ceva de mii iar sabotii 960.000 . Ferodouri nu avea. Apoi m-am dus la un alt magazin care aduce piese de import si am intrebat de placute de R 12 . A cautat baiatul de acolo intr-un catalog si a spus ca se potrivesc la berlina insa nu aduc . Eram curios sa vad la ce pret sunt avand in vedere ca piesele romanesti sunt asa cum sunt e mai bine sa te ghidezi dupa zicla : " Sunt prea sarac sa cumpar un lucru ieftin " . Credeti ca la Paneuro gasesc ? Stiu ca de acolo cumpara tata carbuni pt electromotor . Masina mea avea din fabrica un electromotor diferit . Seamana cu cel scurt insa in interior este altfel . Acum ma duc sa ma bag sub masina sa vad daca e de la cablu . This post has been edited by bogdan3l: 13 Jun 2005, 14:33 |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
Dyda |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Dupa cele relatate cred ca ai un cilindru blocat, asa ca vei schimba si cilindri de frina
|
-------------------- Kox
|
|
tarzy |
![]()
Post
#7
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
+nu te repezi sa cumperi toate piesele (saboti, cilindri, etc) mai intai desfa si vezi ce ai nevoie.
dar in primul rand verifica cablul de la frana de mana, si ... schimbal daca are pbe, un cablu naspha iti va face tot timpul pbe - cel mai probabil cilindru sau doar garnituri - ar mai fi saboti, dar sincer nu cred sa ai nevoie, astia tin sute de mii de KM - placutele de frana (fata) nu au nici o treaba cu frana de mana, doar daca crezi tu ca ar trebui verificate/schimbate |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Am verificat astazi cablul si nu este blocat. Adica atunci cand frana este lasata jos este destul de elastic .
Apoi am ridicat-o pe cric si am incercat sa vad daca se invarte . Se vede de la o posta ca e blocat cev a acolo pentru ca abia se invarte . Se invarte la mana insa imediat ce iau mana de pe ea se opreste . Am repetat operatiunea si la roata din stanga si la asta nu sunt probleme . Se invarte 30-40 de secunde chiar daca nu ii dau un impuls foarte mare la inceput. Cum nu aveam ce face am incercat si la roata din stanga fata ( stiu ca nu are legatura cu frana de mana ) si aici am intalnit acelasi lucru ca la roata din dreapta spate insotita de un fasait incet . Se invarte greu . E normal ? |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. Cablul poate fi blocat si in portiunea dintre intrarea in taler si pirghia de actionare a sabotilor. Oricum, va trebui sa demontezi tamburul sa vezi ce blocheaza. 2. Fata-nu e normal sa blocheze; poate ai burduful spart si intra mizerii, care blocheaza etrierul. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
rtulea |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Cablul se mai poate bloca si in interiorul lui. Adica, cablul propriu-zis de franare se blocheaza in mantaua acestuia din otel. Am patit si eu la fel, imi tinea frana de mana doar pe partea stanga iar dreapta se invartea liber.
Referitor la problema lui "bogdan3l" o verificare ar trebui facuta si pistonaselor de frana. Acestea se desfac si se curata. Discutia mea contradictorie cu un coleg coforumist legata de curatarea pistonaselor cu smirgel de apa nu m-a convins ca nu e bine a se proceda asa. Poti face cum vrei tu. Poti sa-i cureti cu o bucata de lemn de esenta moale, brad, prin frecare pana la luciu, apoi urmeaza o aerisire a instalatiei si rezolvarea problemei tale. Verifica si vaselina la rulmenti. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
in principiu ori e cablu de vina...ori s-a blocat ceva pe acolo(pistoane,saboti...sau apasa aiurea)
oricum, nu cumpara piesele pana nu vezi de ce ai nevoie... si eu am patit cu un cablu care se cam bloca si imi tinea roata infranata de abia puteam sa o invart cu mana cand aveam frana lasata(nu trasa)... desfaci oala aia si te uiti prin ea... |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
BAC |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 450 Joined: 1 September 04 From: Reghin ![]() |
Mizeriile depuse pe cilidru de frana se spala cu o carpa imbibata in alcool tehnic, asta e diluantul la lichidul de frana. Va trebui sa desfaci tamburul la roata din spate sa vezi daca e blocat cablul franei de mana sau cilindrul de frana. In acest ultim caz va trebui sa cureti interiuorul lui cu o carpa aspra si alcool.
|
--------------------
ex. Opel
ex.Vectra C
2007 OPC line
- MS
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(ionut232 @ 15 Jun 2005, 13:21) in principiu ori e cablu de vina...ori s-a blocat ceva pe acolo(pistoane,saboti...sau apasa aiurea) oricum, nu cumpara piesele pana nu vezi de ce ai nevoie... si eu am patit cu un cablu care se cam bloca si imi tinea roata infranata de abia puteam sa o invart cu mana cand aveam frana lasata(nu trasa)... desfaci oala aia si te uiti prin ea... Salut Aseara m-am apucat sa mai strang frana de mana .Dupa ce am schimbat sabotii si garniturile nu-mi tinea frana de mana .Am fost la service ca nu mergea repartitorul initial si mi-au pus o bucsa pe el .Acum tine frana de picior pe spate .Inainte mergea infranata . Cand i-am spus si de frana de mana a zis ca trebuie sa schimb distantierele dintre saboti . Eventual sa schimb si rulmentii . Dupa ce am strans piulitele de 13 care vin pe cablu de frana principal , am vazut ca nu tinea. Am tras mai tare de maneta pana la 9 dinti si am auzit un zgomot dedesupt. Am verificat roata si era infranata .Dupa ce am coborat maneta , roata parea putin infranata .Se invartea la mana dar parca putin mai greu.Am mai slabit putin din piulite si se pare ca e ok. Maneta cand o trag , se trage usor fara efort . Acum ma intreb , problema s-a rezolvat sau o sa am probleme in continuare ?Gandul ca trebuie sa schimb cablurile intermediare ma ingrozeste .Am observat ca piulitele de 13 care se strang , se desfac usor cu mana .Sunt o problema ? |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
rtulea |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Frana de mana trebuie sa tina de la al treilea dinte. Daca tie iti tine de la al 9-lea ceva nu este in regula. Daca ai schimbat sabotii este normal ca roata sa mearga putin infranata pana cand acestia se "rodeaza" putin. Incearca sa folosesti un timp doar frana de serviciu ca sa se rodeze acestia. Apoi regleaza frana de mana astfel incat sa nu poti pleca cu ea de pe loc.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Dyda |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 16 Jun 2005, 07:17) Frana de mana trebuie sa tina de la al treilea dinte. Daca tie iti tine de la al 9-lea ceva nu este in regula. Apoi regleaza frana de mana astfel incat sa nu poti pleca cu ea de pe loc. In primul rind frina de mina mai este considerata si frina de parcare si nu poate fi folosita ca ptr o frinare in progresie. Dupa cunostintele mele, constructorul specifica la capitolul reglaj frina mina, un nr de 7 dinti, nu 2 si nici 9. In momentul cind levierul frina mina a trecut peste 7 dinti , acesta trebuie sa aiba cursa maxima si blochaza rotile spate. Nu ai specificat la plecarea de pe loc, cu levierul tras sau nu |
-------------------- Kox
|
|
rtulea |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Din cate stiu eu frana de mana nu este folosita pentru franarea masinii decat in caz de urgenta " a se citi lipsa franei de serviciu". Aceasta, frana de mana, trebuie sa prinda de la al treilea dinte. La sapte dinti frana trebuie sa se blocheze, dar aceasta trebuie sa tina inca de la al 3 dinte. Mi-a placut gluma ta. Adica ar fi culmea sa poti pleca cu masina cu frana de mana trasa. Normal ca m-am referit la faptul ca levierul franei este tras. Mie frana imi tine de la al 3 dinte iar la al 5-6-lea se blocheaza rotile si nu maI pot pleca cu masina.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 16 Jun 2005, 10:17) Frana de mana trebuie sa tina de la al treilea dinte. Daca tie iti tine de la al 9-lea ceva nu este in regula. Daca ai schimbat sabotii este normal ca roata sa mearga putin infranata pana cand acestia se "rodeaza" putin. Incearca sa folosesti un timp doar frana de serviciu ca sa se rodeze acestia. Apoi regleaza frana de mana astfel incat sa nu poti pleca cu ea de pe loc. Multumesc. In w/e am sa mai verific . Si mie mi se pare anormal sa tina numai sus . Dupa cum am citit aici , ar trebui sa tina de la al 3- lea dinte . Mai nasol , daca strang mai mult piulita ca frana de mana sa aiba cursa scurta (se intareste) , dupa ce deblochez frana, ramane infranata . Sper sa fie numai din reglaje . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Gata , s-a rezolvat .
Am fost ieri cu masina la mecanic si surpriza : franele pe spate sunt in perfecta stare !!! De ceva timp disparuse si zgomotul acela . Pe fata insa era dezastru . Placutele tineau rotile infranate ( de la din cauza pistonului acela din etier ) iar in pompa de frana era nu pistas blocat si de aceea nu aveam presiune in circuitul franei de pe fata ![]() Am schimbat si placutele iar acum functioneaza perfect . Ceea ce am observat e ca spatele blocheaza inaintea rotilor din fata daca bruschezi frana si ca acum pedala e mult mai "elastica " . Mecanicul a zis ca e normal pentru ca pe fata s-au schimbat placute + garnituri si tre' sa " isi dea drumu' " This post has been edited by bogdan3l: 22 Jun 2005, 01:23 |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
rtulea |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Nu prea e normal ca spatele sa franeze inaintea fetei. Adica ai acolo un repartitor si un limitator. Verifica in ce stare sunt si mergi la un service sa le reglezi. In principu spatele ar trebui sa franeze mai puternic odata cu incarcarea in greutate a puntii spate.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai masina e putin lasata de spate . Adica aripa acopera putin talonul cauciucului .
|
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
tr01mjy |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 21 December 04 From: de fel Turnu Magurele, dar acum Vitan ![]() |
salutare
de cateva zile am ceva probleme cu frana de serviciu. a coborat foarte jos pedala si nu mai tine foarte bine e sistem servo. cand apas frana se aude un fasait in interior si motorul da sa se opreasca care poate fi problema ??sa fie pompa??? |
--------------------
Dacia
1310 TX
- TR 01 MJY Urgent: schimb dacie rulata cu bmw nou+diferenta !!!
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
100% cred ca e servo,pregateste-te de 800 mii piesa+200mii manopera..
|
-------------------- |
|
bogdan3l |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
Asta daca nimeresti din prima o pompa buna ....ca daca nu
![]() |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
rtulea |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(tr01mjy @ 23 Jun 2005, 09:03) salutare de cateva zile am ceva probleme cu frana de serviciu. a coborat foarte jos pedala si nu mai tine foarte bine e sistem servo. cand apas frana se aude un fasait in interior si motorul da sa se opreasca care poate fi problema ??sa fie pompa??? Dar inainte de a aduna bani pentru pompa de frana, verifica furtunul care vine de la galerie la pompa. Daca acesta este fisurat se aude un fasait produs de presiunea din galeria de evacuare care iese prin crapatura si frana devine ineficienta. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
tr01mjy |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 21 December 04 From: de fel Turnu Magurele, dar acum Vitan ![]() |
se aude un fasait da se aude in interiorul masinii
nu se aude la motor. cineva mi-a zis ca s-ar putea sa fie garnitura de la pompa dar aia prin care trece tija de la peda poate fi asa??? |
--------------------
Dacia
1310 TX
- TR 01 MJY Urgent: schimb dacie rulata cu bmw nou+diferenta !!!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@ tr01mjy:
furtunul sau servo; acuma, pedala s-a "mutat" la fund dar ai frina eficienta? Daca nu, posibil trebuie aerisita-daca e cu 4 conducte atentie! se aeriseste prin cadere libera, nu prin "fa pedala".Cauta un post al lui Dyda in care explica foarte clar cum si de ce se face asa. Faptul ca fisiie, poate fi servo, furtunul. Fisiitul e doar la frinare? daca da, servo si/sau furtun. Daca e continuu si ai bord CN, fisiitul e de pe la sistemul de miscare voleti, ala pneumatic, care se face tot din depresiunea din galerie. Edit ca am vazut postul tau aparut intre timp: DA, poate fi de la acel simering, dar se aude tot in zona motor. In habitaclu se aude de la sistemul de dirijare aer @bogdanel: si la tine e posibil sa fi facut aerisire prin "fa pedala" la pompa cu 4 conducte si sa se fi blocat pompa in "avarie" prin ICP si frineaza spatele mai mult. This post has been edited by diaconuliviu: 1 Jul 2005, 10:53 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Dyda |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(rtulea @ 30 Jun 2005, 13:54) Dar inainte de a aduna bani pentru pompa de frana, verifica furtunul care vine de la galerie la pompa. Daca acesta este fisurat se aude un fasait produs de presiunea din galeria de evacuare care iese prin crapatura si frana devine ineficienta. 1- Din '70 si pina prin '84 s-au fabricat la Pitesti automobile ce nu au fost echipate cu servomecanism la frinare, deci toate aceastea au avut frina ineficienta. Probabil asta este explicatia disparitiei a gardurilor din preajma soselelor. Un sistem de frinare este eficient atita timp cit toate componentele se incadeaza si lucreaza in limitele admise de constructor, in momentul cind se iese din aceasta plaja se ajunge la vorba ta - ineficienta. 2- Omul spune ca ii fisiie la interior , nu in compartimentul motor- deci pe la tija actionata de pedala frina, estye ceva normal, in momentul cind golesti de aer o sticla si imediat are contact cu atmosfera nu se aude un fisiit ? Ceva asemanator se intimpla si la servo. 3- Cursa pedalei de frina se mareste in urmatoarele cazuri ( cu servo sau fara ): - uzura saboti sau placute - se mareste consumul de lichid iar cursa pistoanelor in pompa nu asigura presiunea necesare frinarii, - aer in sistemul de frinare - cu cit este mai mult cu atit avem cursa mai mare - uzura accentuata a garniturilor pompa frina - permite lichidului sa treaca pe linga ele si ajunge in vas - " obosirea " metalului din furca etrier, acestea se deformeaza in momentul frinarii - " obosirea cauciucului din furtun etrier sau repartitor - acestea se dilata peste limita admisa - caz asemanator cu primul subpunct - jocuri la mecanismele sistemului peste limita admisa |
-------------------- Kox
|
|
rtulea |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
As avea totusi o obiectie de facut la ceea ce ai declarat "Dyda". La punctul 3 referitor la cazurile in care se mareste cursa pedalei "uzura saboti sau placute", cred ca acest lucru este valabil doar pentru puntea spate unde ferodourile sunt retrasa dupa franare de catre un arc. La rotile fata pistonasele etrierelor sunt "desfacute" de catre excentricitatea discului de frana. In acest caz NU se modifica cursa pedalei deoarece lichidul de frana ce a intrat in piston la franare nu este "eliminat" complet dupa ridicarea piciorului de pe pedala. Astfel, la urmatoarea franare in pistonas va intra doar volumul de lichid dezlocuit de actiunea excentricitatii discului asupra acestora.
Daca ma insel astept argumente. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
bonzai |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 710 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
vin si eu cu o problema la franare la o nova.
La viteze cat de cat mari, atungi cand franez volanul se roteste 1-2 cm spre stanga si am impresia ca masina se duce usor spre dreapta (asta poate fi o impresie falsa). Se manifesta la inceputul franarii daca franarea se face un pic mai tare (nu apasare usoara a pedalei). Acum 3 zile am schimbat discurile, placutele, si am echilibrat toate 4 rotile. Am scapat de un anumit tremur pe care il aveam, dar fenomenul descris mai sus tot se manifesta. E destul de neplacut daca franez mai puternic si incerc sa evit ceva. Ceva idei de unde ar pute fi ? |
--------------------
Renault
Megane 4 GT
2017
|
|
tr01mjy |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 21 December 04 From: de fel Turnu Magurele, dar acum Vitan ![]() |
aaaaaaaaaaa
ii dau foc!!!! am gasit si un pistonas pe spate dreapta blocat si nu am reusit sa il deblochez help si spune-ti cum sa il deblochez |
--------------------
Dacia
1310 TX
- TR 01 MJY Urgent: schimb dacie rulata cu bmw nou+diferenta !!!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 15:35 |