Functionare motor, Ce mai trebuie reglat?
![]() ![]() ![]() |
Functionare motor, Ce mai trebuie reglat?
0000 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1990
|
|||
N E S |
![]()
Post
#2
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Sunt curios ce parere au cei cu experienta mai mare, mie unul mi se pare bataie de culbutor. Ori e capacul culbutorilor prea strans, ori bate vreun tachet. Ai incercat sa ii reglezi sa vezi daca dispare sunetul?
|
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
0000 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Stiu ca bat culbutorii..i-am tot reglat dar mereu s-au dereglat usor. Am mers si la altcineva, dar mereu aceiasi culbutori s-au dereglat (1-2 si 7-8). Am sa schimb rampa de culbutori sa vad cum se comporta (asta daca nu sunt alte uzuri pe la axul cu came). Cand ii verific cu mana, am 2 culbutori care suna altfel fata de restul (au un sunet metalic mai ascutit). Problema enervanta, este aceea vibratie pe care nu reusesc sa o elimin.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
N E S |
![]()
Post
#4
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Ok. Facand abstractie de acel sunet, mi-am amintit ceva care te poate ajuta. Obisnuiam sa conduc Dacia unui amic, masina care avea GPL si mai faceam economie.
La un moment dat au aparut niste vibratii urate atat la ralanti cat si in sarcina. Cautat peste tot, luat diverse prin eliminare, ca la mecanic sa constatam ca un tampon motor era rupt. Dupa ce le-a schimbat pe amandoua, n-a mai avut treaba. Incearca si verifica si aspectul asta. |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
0000 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Am verificat. Tampoanele sunt bune. Eventual sa le schimb sa vad daca se imbunatateste ceva. Poate a imbatranit cauciucul.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
N E S |
![]()
Post
#6
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Stai linistit. Nu te lega la cap daca nu te doare stii vorba aia. Daca nu e vreun tampon rupt nu ai de ce sa le schimbi. Eu le am de 12 ani pe masina si nu au nimic.
Daca imi mai vine vreo idee dau de veste. |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
0000 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Ok..ma gandeam..oare vibratia nu poate fi transmisa si de evacuare?..ca doar este prinsa pe caroserie? Nu prea pot sa ma bag pe sub ea acum..dar asa ca idee.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
N E S |
![]()
Post
#8
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Eu stiu ca evacuarea daca loveste se aud batai, nu si vibratii care sa le resimti in bord si volan. Mai simteam vibratii dar doar la ralanti si sacadate, cand aveam ori carburatorul infundat ori avansul putin dereglat. Ma scutura putin cand stateam la semafor, concomitent cu scaderea turatiei.
|
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
nikuniku |
![]()
Post
#9
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
0000 da ai dreptate schimba toate tampoanele de cauciuc de la motor si cutie,sunt imbatranite si sa intarit cauciucu lor
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
aliceman |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 31 August 10 From: mures ![]() |
Eu am patito cu vibratiile, verifica sistemul de evacuare , sunt sigur ca tobele de esapanent se ating undeva de caroserie si de acolo vi vibratile, mai ales daca saxofonul sau toba de fata iti ating undeva caroseria acolo e problema , toba din fata are undeva langa cutie un tampon cu doua suruburi , vezi sa nu fie rupt, inlocuieste si prezoanele de la galerie .
![]() |
--------------------
dacia
1310
1989 break cn
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
exact la fel imi vibra si mie,dupa ce am schimbat motorul,in sarcina n-avea nimic,dar in ralanti imi vibra volan,oglinzi,bord,cam absolut totul prin masina.Am incercat sa salt motorul mai sus din tampoane fara nici un rezultat. Am demontat scutul si vibratiile au disparut. Scutul meu avea si o denivelare de la o lovitura si banuiesc ca se atingea de saxofon si de aceea vibra. Oricum eu asa am scapat de acele vibratii.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
0000 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Am inlocuit tampoanele de la evacuare, iar cele de la cutie au fost schimbate in vara cand am schimbat cutia cu una in 5 trepte. Scutul nu l-am mai montat pe masina. M-am bagat si pe sub masina sa vad daca se atinge pe undeva. Vibratia asta o am de cand am cumparat masina. Atunci cand am cumparat-o nu avea tamponul de la cutie si toba din spate era prinsa cu un surub de caroserie, si facea la fel. Gasisem pe undeva o explicatie a domnului Nelu, in care arata realizarea excentrica a placii de presiune, dar si aceasta a fost schimbata.
This post has been edited by 0: 14 Mar 2012, 15:03 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
suna a lant, cand opresti motoru clantaneste? adica in momentul opriri mai tacane o data?
This post has been edited by krapcarasu: 14 Mar 2012, 15:09 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
0000 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Da, ai dreptate..zgomotul de lant este mult mai evident atunci cand inchizi capota si asculti motorul din dreptul radiatorului.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
N E S |
![]()
Post
#15
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Auzi? Ai cumva instalatie HHO pe masina? Am vazut sticla cu furtun care bolborosea...seamana a balbotor...
|
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
0000 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Nu. Am un cot rupt la rezervor si i-am facut alimentarea din sticla pana ii dau de cap, ca oricum nu circul cu ea..deocamdata.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
suna a distributie mai exact zornait de lant cred ca sa mancat talpa intinzatorului
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
0000 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Am sa demontez capacul de la distributie atunci cand o sa desfac si baia pentru ca imi da ulei pe la garnitura (am motor de 1300).
15 Mar 2012, 19:01: Cineva spunea ca ar fi bine sa se bage la fiecare cilindru 30 cm3 alcool tehnic, si 30 cm3 ulei, si se lasa apoi 12h sa actioneze, pentru ca, spune aceea persoana, sa depus calamina pe supape, acestea nu mai inchid complet, si apare acel tremurat la ralanti. Ce parere aveti? This post has been edited by 0: 15 Mar 2012, 19:01 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
calamina aia e ca o teracota, e tare ca piatra ,daca crezi ca alcoolul si uleiul ii fac ceva gresesti doar dalta si cicanul
![]() |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
Alexa Viorel |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 10 August 11 ![]() |
verifica si furtunul care baga aer in servo-frana,dak ai asa ceva!,mie mi sa crapat acel furtun de la frig...poate fi si ala cauza.
|
--------------------
Dacia
1400
Sport This message is approved by Chuck Norris!
|
|
0000 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Atunci nu mai ma complic cu alcoolul. Am sa mai verific odata furtunul de la servofrana. L-am strans cu un patent dar nu s-a vazut nici o modificare. Pe furtunul acela nu se formeaza o depresiune, care ajuta cand apesi frana?
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
furtunul ala e legat la galeria de admisie cind trage aer motorul in timpul functionari tulumba ta se comporta ca un vacum si te ajuta sa apesi pedala.
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
0000 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Ok..ce sa mai verific ca sa pot scapa de de vibratia enervanta?
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Suruburile de la rampa de culbutori, daca sunt slabe sau rupt unul, sare rampa cu totul in sus cand tija impinge, si face zgomot la asezare. De aici, supapele nu se deschid egal cu celelalte, si apare diferenta ca la mersul in 3, de trepideaza motorul. Vezi si asta.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
0000 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Ma gandesc sa nu se fi tocit axul de la rampa culbutorilor, si oricat as incerca sa ii reglez, nu am sa reusesc. Am facut rost de o alta rampa, pe care am sa o incerc maine. Nu am nici un surub rupt la rampa. Din primul filmulet se poate observa ca trepidatia motorului nu este evidenta, dar atunci cand atingi caroseria se simte..si mai ales atunci cand esti la volan (vibreaza volanul, scaunele, bordul...)
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
0000 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Inca un lucru..atunci cand tin ambreiajul apasat, vibratia se reduce..inca se mai simte dar nu mult.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
ghitza |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Atunci eu zic ca ti-e clar de unde e problema,oro priza de cutie bate in arbore fiindca nu mai ai bucsa,ori volntu,placa ,disc descentrat ,eu zic ca nu scapi fara sa dai jos motoru si sa vezi ce ii acolo
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
0000 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Asa da..nu cumva sa scap cu ceva ieftin. Poate fi volantul descentrat?..adica daca il duc la stung poate sa ii faca ceva..pentru ca vibratia asta o am de cand am cumparat masina, iar intre timp am schimbat disc, placa..si vibratia a ramas.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
volantul toata lumea se ia de el,pana sa umblati la motor tremura?daca toti dau vina pe volant eliminatil domnilor,rolul volantului stie careva?toata lumea duce la strung toti usureaza,
Daca volanta este prea usurata, acest lucru poate dauna vibrochenului,volanta are rol de a uniformiza miscarea motorului |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#30
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
0000 volanta se echilibreaza centrifugal,sunt utilaje pentru asa ceva,pe strung nu ai cum so echilibrezi,si daca strunjesti din ia o faci mai usoara si la relanti motoru merge cu trepidatii(rotund dar se misca pe tampoane),singurul lucru bun este ca ai demaraj mai bun,dar la panta tragi de masina,ansamblu ambreiaj(volanta,disc,placa)inmagazineaza energie la turatii medii si mari si ajuta la deplasarea lina a masinii
un sfat schimba tot,volanta,disc,placa de persiune,ceva este descentrat,sau daca sa umblat in motor nu sau cantarit bielele sa aibe toate aceeasi greutate si de aici alte trepidatii la relantii |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 11:14 |