temperatura apa ridicata
![]() ![]() ![]() |
temperatura apa ridicata
BLUE R 19 |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|||
catalinski |
![]()
Post
#92
|
Membru autentic Group: Members Posts: 622 Joined: 9 July 12 From: Turnu Magurele,Teleorman ![]() |
Nu e neaparat vorba ca e subdimensionat...dar mai ales la cei cu ac spatiul din compartimentul motor este destul de mic...
Dau un exemplu de renault 19 cu motorul de solenza/supernova si radiator tot asa solenza...lui nu i se incalzea asa apa dar are loc de inca un motor in compartimetul ala. Pana la urma pe oras in viteze mici e normal sa creasca temperatura apei...atata timp cat nu depaseste pragul de temperatura normal eu zic sa nu ne mai facem probleme. Acolo spunea maskatu ca porneste la 104 grade parca...ei bine la mine cu motorul cu calculatorul de logan imi arata pe tester ca porneste la 98 de grade si se opreste la 94. Dati drumul din timp la ac pe oras sa porneasca gmv-ul si nu se mai ridica apa mai sus de jumate...sau pentru cei fara ac sa puna buton separat si il pornesc cand vor. In oras racirea pasiva a radiatorului nu mai are loc... This post has been edited by catalinski: 11 Jul 2017, 16:54 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 /clima
- numar fara sot
|
|
BoR |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
Mie nu mi se pare deloc spațiu mic în compartimentul motor, neavând nici AC.
La Opel -ul din semnătură apa crește până în jur de 90'(jumătatea scalei) și acolo rămâne, chiar și în regim de trafic aglomerat. |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
catalinski |
![]()
Post
#94
|
Membru autentic Group: Members Posts: 622 Joined: 9 July 12 From: Turnu Magurele,Teleorman ![]() |
Si nu porneste gmv-ul in oras?
Poate mergi cu ac ul pornit. This post has been edited by catalinski: 11 Jul 2017, 18:33 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001 /clima
- numar fara sot
|
|
BoR |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.863 Joined: 20 October 08 From: Buzau ![]() |
Nu porneste cand merg fara AC si indicatorul nu se ridica mai mult de jumatate.
This post has been edited by BoR: 11 Jul 2017, 21:12 |
--------------------
Dacia SuperNova/
Opel Astra Sports Tourer/
Lada 1200 Combi
|
|
turturel |
![]()
Post
#96
|
![]() membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila ![]() |
La mine uneori in oras..dau drumul la ac si sta acul la jumatate sau dau drumul si urca de sta la prima liniuta, adica 100+. Merge GMV in disperare.
Comparatia asta am facuta in zile caniculare..adica nu primavara..vara. In orice caz voi sufla cu aer radiatoarele si vad apoi ce si cum ![]() |
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#97
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
La Solenza din dotare cu AC si DA, nu trece apa de 100 de grade (asta verificat pe OBD), ca am bord de logan si se aprind 4 padele (adica, "la jumatate").
Pt cei carora li se incinge masina: schimbati termostatu si puneti un antigel bun, nou. Daca radiatoarele nu-s infundate, nu veti avea probleme. |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
user123 |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Se supra-incinge motorul si de la : - circuit racire ne-etans : e suficient sa aveti un por pe undeva - furtune fisurate, calorifer fisurat, radiator fisurat- nu e musai sa curga antigel sa faca balta, e suficient sa musteasca discret pe undeva=> va trage aer in circuit si de aici pana la fierbere e simplu Deci verificati daca va scade nivelul de antigel si daca da.....cautati pe unde pierdeti - supapa capac vas expansiune uzata - nu-i o avere, incercati sa inlocuiti busonul vasului de expansiune cu unul de calitate ( original, gates, meyle, calorstat daca se gaseste) - daca circuitul nu e presurizat ( 1.4 atm sau cat e specificat), asta va scadea rapid temperatura de fierbere a lichidului de racire si nu vreti asta..... - lichid de racire necorespunzator in proportie......mai exact prea mult/prea putin antigel - ideal- zic unii- este 50% in proportie.....daca pui antigel mai mult, va avea punct de inghet mai bun dar afecteaza capacitatea de racire ( fluidul devine mai vascos si nu circula cum trebuie prin radiator); daca pui antigel mai putin, punctul de inghet e slab si de la o anumita proportie nu mai raceste cum trebuie Desi unii zic ca apa in proportie mai mare ajuta la racire ( il face mai fluid), de la o anumita proportie ( 60% apa) nu mai are acest efect ci invers....in plus, afecteaza punctul de inghet si multe altele - pompa de apa : nu e de neglijat, o pompa care pierde discret lichid de exemplu sau necorespunzatoare dpdv constructiv ( paleti drepti etc etc) Cam astea ar fi....e suficient sa aveti la fiecare cate o hiba mica si pot sa apara probleme |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
Catalin_2 |
![]()
Post
#99
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 7 July 18 ![]() |
Buna ziua, am o problema cu Electroventilatorul la SuperNova mea. Modelul este Europa asa ca nu am ceas pentru temperatura apei.
Acum 2 saptamani, pe caldurile care au fost, s-a aprins in bord martorul pentru temepratura ridicata. Am tras pe dreapta si ieseau numai aburi din zona radiatorului si electroventilatorul nu pornea. Dupa cca. 10 minute am pus contactul si electroventilatorul a pornit. Dupa acest incident, urmatoarele zile nu am mai avut probleme. In schimb, acum, patesc acelasi lucru. nu pot merge cu masina mai mult de 10-15 km. fara sa se aprinda martorul si electroventilatorul nu mai porneste deloc, indiferent de ce as face. (am utilizat si spray de contacte - poate nu am dat unde trebuie...) Postez acest lucru deoarece am nevoie de un sfat. Din ce am citit pe aici, sunt 3 factori. 1. Electroventilator defect. 2. Nu mai ajunge informatia la calculator. 3. senzor temperatura din chiulasa defect. Am pus electroventilatorul pe o baterie de 12 v si a pornit. Asa ca aceasta ipoteza cade. Ramane calculatorul si senzorul. Cel mai probabil zic eu sa fie senzorul. Il pot schimba eu? unde este localizat? imi recomandati un service bun in zona Bucuresti pentur acest lucru? sau este un cunoscator care ii face placere sa lucreze pe SuperNova? Sunt cam satul de ei ce se uita stramb cand intru cu Dacia intr-un service .... As avea nevoie de o diagnoza sa vad exact care este problema si cum o pot rezolva ... mai urgent deoarece incep caldurile si ... nu mai pot merge cu masina ![]() Va rog, daca sunteti familiarizati cu aceasta problema, sa ma ajutati cu cateva sfaturi/poze/informatii pentru a o rezolva cat mai repede. Va multumesc anticipat! |
--------------------
Dacia
SuperNova
Europa/2002
- B305LIA
|
|
klaus |
![]()
Post
#100
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu m-as uita mai degraba la releul ventilatorului si la siguranta lui. Dupa care as trece la senzor.
Verificarea senzorului se face foarte simplu, se porneste motorul si se scoate mufa din senzor. Daca pleaca ventilatorul e problema de senzor, daca nu pleaca ventilatorul e problema de releu/siguranta/ventilator. Senzorul este pe partea stanga a motorului (dreapta cum te uiti din fata masinii), deasupra senzorului de turatie (care e la imbinarea cutiei cu motorul) Attached thumbnail(s) Capture.JPG ( Size: 47.81k ) Number of downloads: 170 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
mstaniloiu |
![]()
Post
#101
|
Membru entuziast :) Group: Members Posts: 448 Joined: 17 February 05 From: DN1 ![]() |
Eu nu as zice ca sistemul de racire este gandit prost ... Un motor care nu functioneaza cald (in parametri) - va avea un randament mic (consum de combustibil mare) ... trebuie gasita cauza exacta, sau complexul de cauze (ca in exemplele din post #98) . Pe langa cauzele de acolo, ar mai fi termostatul si calitatea lichidului de racire (post #97)
Si a mea se incalzeste, am scurgeri la calorifer si am folosit antigel din cel mai putin costisitor. Cand remediez caloriferul, voi schimba si antigelul/amestecul, termostatul , Numai bine ... |
--------------------
Dacia
(SupeR)Nova, 1310
- SN 2001
|
|
VLADYMYR |
![]()
Post
#102
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 3 August 20 ![]() |
Va salut. Sunt nou am citit cateva mesaje din spate si nu am gasit ce cautam. Stie cineva la ce temperature porneste Gmv ul? Ps la mine a ajuns la 98°C si nimic. Gmv porneste doar cand cuplez AC... Sa fie problema la Sonda De temp?
|
--------------------
DACIA
Logan
2010 /Laureate/1.5
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 20:42 |