Probleme electromotor
![]() ![]() ![]() |
Probleme electromotor
xdimensional |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310
Berlina
- IS-54-CCC
|
|||
tr01mjy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 21 December 04 From: de fel Turnu Magurele, dar acum Vitan ![]() |
incearca sa desfaci electromotrul ,sa il cureti bine cu smilgher fin pe colector.
vezi si carbunii in ce stadiu sunt, se poate sa fie uzati daca da atunci schimbai la mine din cauza mizeriei facea la fel |
--------------------
Dacia
1310 TX
- TR 01 MJY Urgent: schimb dacie rulata cu bmw nou+diferenta !!!
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#3
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(xdimensional @ 11 Aug 2005, 08:59) La a doua cheie se blocheaza butucul: nu mai puteam roti cheia pana la pozitia de demarare [daca asa se numeste ![]() Vezi ca dupa o pornire nereusita trebuie sa dai cheia inapoi pe "Stop" ca sa poti roti cheia din nou. Inainte de a demonta demarorul de pe masina, ar trebui sa mai faci doua incercari: 1. dai comanda de pornire direct cu un fir intre borna pozitiva a bateriei si firul gri subtire care vine de la solenoidul de cuplare al demarorului...ai grija sa scoti din viteza inainte de incercarea asta...daca demarorul se invarte, atunci ai probleme la contactul cu cheie. 2. in capul solenoidului de cuplare se afla un dop de plastic...il scoti si apesi parghia de cuplare cu o surubelnita...apasand realizezi cuplarea pinionului (bendix) pe coroana volantei urmat de inchiderea contactului electric de forta aflat in carcasa solenoidului...daca demarorul se invarte, atunci ai probleme cu solenoidul (releul) de cuplare. Daca in nici unul din cazurile de mai sus demarorul nu se invarte, atunci va trebui sa-l dai jos de pe motor si sa-l demontezi sa vezi ce probleme sunt la interior (perii, colectorul rotorului, bobinaje arse si/sau intrerupte, etc). |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
rtulea |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
Si cu ocazia asta ar fi bine ca desfacand electromotorul sa verifici si starea bucsilor din bronz ale axului demarorului. Doua bucsi fac aprox 30~max 40 mii lei.
|
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
xdimensional |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Am facut in seara asta ce ai zis tunderbird, nici un rezultat. La fel tzacane si nu se invarte.
Contactul e bun pentru ca l-am schimbat (am verificat si faza cu firul solenoidului pe + la baterie), so... am purces la demontat electromotorul, doar ca am renuntat repede cand ![]() ![]() ![]() Ceva precautii care trebuiesc luate cand il dau jos, trebuie sa fiu atent la ceva anume cand il montez la loc? Multumesc pentru sfaturi. This post has been edited by xdimensional: 11 Aug 2005, 18:54 |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
- IS-54-CCC
|
|
cata23 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 July 05 From: Tg-Jiu ![]() |
QUOTE(xdimensional @ 11 Aug 2005, 19:53) Apropos, e prins in 3 suruburi, sau il mai are si pe al patrulea ascuns in partea dinspre motor [ca bonus ![]() Ceva precautii care trebuiesc luate cand il dau jos, trebuie sa fiu atent la ceva anume cand il montez la loc? Multumesc pentru sfaturi. Electromotorul e prins decat in 3 suruburi. Iti trebuie sa ai o mica experienta sa poti sa scoti electromotorul de la locul lui, dar nu-ti face griji insisti, te enervezi si reusesti pana la urma ![]() Incerc sa-ti explic eu , sper sa intelegi ceva, daca nu poate te ajuta altcineva: desfaci suruburile, i-l extragi putin si il lasi de cap in jos, eventuaul daca te enerveaza dai filtrul de aer jos, ca nu prea au loc mainile de el. spor la treaba. Sper sa te descurci sau sa-ti mai explice cineva mai bine. mie mi-e f greu sa explic , ca mie teama ca nu intelegi ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
- GJ-03
|
|
tr01mjy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 21 December 04 From: de fel Turnu Magurele, dar acum Vitan ![]() |
spune-i omului sa astupe cu ceva gaura aia de la volanta k sa nu ii cada vreo piulita pe acolo
insista si vei reusi sigur. la montaj pti sa nu mai montezi surubul al treilea (ala de sub electromotor) |
--------------------
Dacia
1310 TX
- TR 01 MJY Urgent: schimb dacie rulata cu bmw nou+diferenta !!!
|
|
Tutzigureanu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 3 August 05 ![]() |
Ai scut termic la electromor? daca nu ai cred ca deaia s-a stricat
|
--------------------
Dacia Break '96
Seat Izbiza '88
- cenzurat Vine valu' imi i-a calu'...imi i-a Dacia din cotetz....
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
/deci scoti bornele de la baterie este prmul lucru
scoti filtrul de aer, desfaci cele trei suruburi si firul cel subtire cu papuc il decuplezi, dupa scoatere suruburilor il scoti putin cam 2 cm, il invarti in sens orar(spre tine) cam 90 e grade apoi de spate tragi spre tine astfel incat sa treaca de suportul motor apoi il tragi spre fata masinii, Atentie toate cele trei suruburi trebuiesc montate cu seibi grover daca nu vrei sa ai surpriza sa ramai far ele sau sa se slabeasca. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Apoi ii scoti siguranta de la axul pe care culiseaza furca de la bendix, scoti axul, desfaci piulitele de la bedix, piulitele de capac (2) sub capac gasesti un surub de 10 sau 11 il desfaci trebuie sa tii contra in dantura, dupa ce scoti surubul scoti capacul-platou suport carbuni ai grja la seibi sunt unele de metal si unele de textolit! mai departe schimbi carbunii , te uiti la colector si ai sa vexi ca sunt contacte dispuse circular le cureti cu similger, iar intre contacte racai cu un cutit. BAFTA
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#11
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Pe langa luxul de amanunte de mai sus, hai sa vedem ce mai zice si cartea!
Attached thumbnail(s) demaror_1.JPG ( Size: 105.06k ) Number of downloads: 10217 demaror2.JPG ( Size: 102.75k ) Number of downloads: 9063 demaror3.JPG ( Size: 101.73k ) Number of downloads: 8247 demaror4.JPG ( Size: 100.05k ) Number of downloads: 7892 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
xdimensional |
![]() ![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Va multumesc pentru cele sfaturi. Am sa fac cum mi-ati spus. Sper sa o scot la capat.
tunderbird, te rog, ai putea sa-mi trimiti pdf-ul din care ai dat print screen? ![]() |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
- IS-54-CCC
|
|
cristidb |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
xdimensional ai apasat pe surub si a tacanit fara sa invarta?!
Ar fi bine sa ne spui ce fel de electromotor ai. Sunt unele lungi, modelul vechi, care au surubul respectiv si unele scurte. Mie mi se pare ca solenoidul nu actioneaza la tine. La modelul nou, mai scurt solenoidul nu se poate repara, se inlocuieste si costa 100RON. Stiu pentru ca si al meu da semne de oboseala. Catoedata tacane doar. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
xdimensional |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristidb @ 14 Aug 2005, 22:40) xdimensional ai apasat pe surub si a tacanit fara sa invarta?! Ar fi bine sa ne spui ce fel de electromotor ai. Sunt unele lungi, modelul vechi, care au surubul respectiv si unele scurte. Mie mi se pare ca solenoidul nu actioneaza la tine. La modelul nou, mai scurt solenoidul nu se poate repara, se inlocuieste si costa 100RON. Stiu pentru ca si al meu da semne de oboseala. Catoedata tacane doar. ![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
- IS-54-CCC
|
|
xdimensional |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 28 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Am rezolvat problema acum vreo doua saptamani. Am schimbat carbunii si totul e OK, am mai facut de atunci 400 km
![]() Multumesc tuturor! |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
- IS-54-CCC
|
|
Eagle |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 13 May 05 ![]() |
QUOTE(xdimensional @ 15 Aug 2005, 11:02) ![]() ![]() Pai daca zici ca nu mai merge electormotorul poate porni impinsa? Cred ca am si eu o problema asemanatoare. Dimineatza a pornit dar, uitasem ceva in casa asa ca am oprit-o putin sa merg pana in casa, la intoarcere am dat repede la chie, "fortat" intr-un fel si si n-a mai vrut sa porneasca, ceva gen "am dat-o peste cap". Curent in baterie este, stergatoarele, farurile merg, in schimb cand dau la cheie nu face nimic ca si cand nu ar avea baterie, parca se aude totusi un tzac - tzac, dar nu da scanteie ... nimic. |
--------------------
Dacia
Break '96
- AG-21-CID
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(Eagle @ 20 Sep 2005, 14:56) Pai daca zici ca nu mai merge electormotorul poate porni impinsa? Cred ca am si eu o problema asemanatoare. Dimineatza a pornit dar, uitasem ceva in casa asa ca am oprit-o putin sa merg pana in casa, la intoarcere am dat repede la chie, "fortat" intr-un fel si si n-a mai vrut sa porneasca, ceva gen "am dat-o peste cap". Curent in baterie este, stergatoarele, farurile merg, in schimb cand dau la cheie nu face nimic ca si cand nu ar avea baterie, parca se aude totusi un tzac - tzac, dar nu da scanteie ... nimic. Bateria nu are suficient curent de pornire .Daca mai ai si GPL , mananca si instalatia electrica .Am patit si eu la fel . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Eagle |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 13 May 05 ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 20 Sep 2005, 15:22) Bateria nu are suficient curent de pornire .Daca mai ai si GPL , mananca si instalatia electrica .Am patit si eu la fel . Am si GPL, dar problema e ca nici macar nu incearca ceva sa dea scanteie. Deci, curent ca sa incerce o pornire ar fi, mai ales ca merg stergatoarele "cu viata" ![]() |
--------------------
Dacia
Break '96
- AG-21-CID
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(Eagle @ 20 Sep 2005, 16:48) Am si GPL, dar problema e ca nici macar nu incearca ceva sa dea scanteie. Deci, curent ca sa incerce o pornire ar fi, mai ales ca merg stergatoarele "cu viata" ![]() Nu conteaza ca merg stergatoarele .Instalatia ia din curentul de pornire . Pune contactul si da drumul la stergatoare .Masoara curentul la baterie cu si fara stergatoare .O sa te convingi. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
passa |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 July 07 ![]() |
eu abia mi-am reparat electromotorul acum 2 zile si sa dus iar.
nu se mai cupleaza cu motorul ![]() |
--------------------
dacia
dacia
1310 din 1997
|
|
Doorel |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 29 February 12 ![]() |
Salut. Am si eu o problema cu electromotorul. l-am probat pe baterie si merge (aruca bedixul si se invarte). L-am pus pe masina,a dat sa porneasca de vreo 2 ori dar nu a luat-o, dupa care la fiecare cheie se aude doar un tzac. Ce ar putea fi de vina? Multumesc
|
--------------------
dacia
1310
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Contactcu cu cheie sau legaturi de fire ceva nu face contact
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu l-ai probat bine. Daca se aude starterul, bobina lui e buna, carbunii sunt buni, ca altfel nu avea de unde lua masa (minusul), bobina starterului. Pe firul gri vine de la cheie (deci contactul e bun), plusul, intra in bobina starterului, iese si intra in statorul electromotorului, pe la surubul de cupru, cel mai apropiat de corp, apoi intra in jumatate de stator, prin unul din carbuni trece la rotor, iar carbune si trece la cealalta jumatate de stator si in final la masa. Asta e traseul de comanda. Deci ai comanda, dar lipseste forta. Asta vine de la plus baterie la primul surub de cupru, de M8, de la starter. Tie nu ti se realizeaza contactul de forta, intre cele doua suruburi de cupru. Proba pe baterie, trebuia s-o faci, punand electromotorul pe borna de minus, un fir de Cu, de fi 4-5mm il duceai de la borna plus la surubul liber (M8), iar cu firul gri, faceai comanda, atingandu-l de cel gros, ce venea de la plus. Asa testai si contactele de forta. Acum, ai doua variante, una de test si alta de remediere. Test, cu o surubelnita mai scurta, faci contact intre piulitele suruburilor de Cu, si va trebui sa se invarta, chiar sa cupleze si bendixul. Nu faci contact pe filetul lor, ca-l termini, se arde. Daca functioneaza cu surubelnita, se confirma ce am spus mai sus, dai electromotorul jos, slabesti piulitele de fizare al suruburilor de Cu, pana poti sa impingi suruburipe spre interior, cam 5mm, dupa care il rotesti pe fiecare, cu 180 de grade si strangi iar piulitele, dar nu tare sa crapi izolatorul. In interior, surubul are patrat ca sa nu se invarta, si de aceea trebuie rotit cu 180 de grade. Merge si cu 90, dar e mai mult de explicat
.Asa ai schimbat fetele de contact, care se perlase sau chiar arssi nituit de atata lovit. Faci si proba cum am zis. Deci pui tot pe borna minus, dai plus la surubul care se leaga cablul, iar cu firul de la starter dai comanda la surubul sau firul ce vine de la plus. Atentie ca smuceste tare cand porneste, si-l scapi din mana. Hai, pana ma scol eu, sa fie montat! |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Doorel |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 29 February 12 ![]() |
proba pe baterie am facut-o cum ai zis si merge.....dar faza cu surubelnita atingand cele 2 suruburi nu prea....daca pe liber merge iar in sarcina nu...inseamna ca s-a dus rotorul?
|
--------------------
dacia
1310
2000
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si pe liber, cum ai facut proba? Daca ai pus plusul de la baterie direct pe surubul care se leaga intrarea in stator, nu e bine.
This post has been edited by PH-06-BOA: 2 Mar 2012, 21:39 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Doorel |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 29 February 12 ![]() |
am pus electromotorul pe - la baterie iar la + am pus firul care iese din electromoror si ink un fir care l.am pus pe surubul de langa acel fir...
|
--------------------
dacia
1310
2000
|
|
Mrn12 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 27 January 12 ![]() |
Cum scot electromotrul de pe Dacia papuc? are o pozitie de iti vine sa iti bati copii sa te razbuni..
|
--------------------
Dacia
1307
2005
- -
|
|
ghitza |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
din cate am auzit tre sa dai galeria jos de pe motor,sper sa nu zic prostii
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
am avut si eu problema cu "tzacul"
electromotorul fiind proaspat reconditionat, a iesit din discutie. am dat vina pe releu, am schimbat vreo 4 si cand mergea cand nu....pana am pus pe cineva sa dea la cheie in timp ce eu ciocaneam releul. atunci am obs ca facea scantei la cablul de minus pe baterie aveam pe borna un surub cu piulita de aluminiu pt desfacere usoara cu mana(era rotunda, cu striatii, nu puteai pune cheia pe ea)....am renuntat la ea si am pus piulita clasica stransa bine cu cheia si nu am mai avut treaba ![]() deci verificati si curatati si toate bornele/firele/papuci |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pentru papuc, daca-i 1,9 nu trebuie data jos galeria, ci desfaci piulita de la tampon, ridici motorul mai sus cu o ranga bagat asa fel incat sa nu fortezi ceva sensibil, si iese. Poti sa dai si roata jos, sa fie loc mai mult.
Eu am explicat parca mai sus, cum sa faci proba: pui electromotorul pe borna minus, cu una din piulitele de la cele doua prezoane (de la capacul de tabla), apesi bine sa faca contact si sa nu se invarta in mana, pui un fir gros monofilar, pe surubul de cupru, care era legat cablul cand era montat pe masina, si trebuie sa nu se intample nimic. Iei firul de comanda de la starter, cel gri cu papuc, si dai cu el la firul gros care vine de la plus. Atentie, ca smuceste tare, si se poate roti in mana, scapandu-l jos. Dupa desen, daca pui firul gros pe traseul verde, probezi numai motorul electric, care pleaca instantaneu. Daca-l pui pe traseul rosu, si cu cel negru atingi de cel rosu, se probeaza intregul ansamblu demaror. Punand firul gros pe traseul rosu, nu se intampla nimic la conectare (sa nu-l pui pe filetul surubului), ci pleaca doar atunci cand atingi cu cel de la starter, de el. Attached thumbnail(s) proba.JPG ( Size: 8.47k ) Number of downloads: 3050 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 14:50 |