DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Renault Dauphine Gordini, Video - foto

sechi
post 23 Aug 2005, 20:26
Post #31


pasionat si afacerist


Group: Members
Posts: 1.757
Joined: 20 February 05
From: Craiova




Pe www.retromobil.ro sunt de vanzare vreo 3 Dauphine. Preturi omenesti.


--------------------
Fiat Punto 1995 - DJ 10 SEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Aug 2005, 08:06
Post #32


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La multi ani pentru Sechi!!!!


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sechi
post 24 Aug 2005, 22:58
Post #33


pasionat si afacerist


Group: Members
Posts: 1.757
Joined: 20 February 05
From: Craiova




Multumesc muuuult!
Abia acum am vazut!
Toate cele bune si tie!


--------------------
Fiat Punto 1995 - DJ 10 SEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Loghy
post 24 Aug 2005, 23:28
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 April 05
From: Bucuresti




Unde pe retromobil?
Am intrat dar n-am gasit nimic sad.gif


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI 2004 - Ambition - B XX RRJ
Good things come to those who wait...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminpeug206
post 25 Aug 2005, 01:09
Post #35


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 11
Joined: 24 August 05




Am gasit interesant acest subiect.Pana sa ma nasc eu (inainte de 1970),tata a avut un Renault Gordini pana in 1972 cand a cumparat Dacia 1100.Eu pe aceasta din urma am prins-o.Pozele ce le am si acum dupa 40 ani (am sa le pun pe forum zilele astea),infatiseaza o masinuta cocheta,de culoare rosu 28 cum se nota pe vremuri culoarea.Faptul ca avea acesta culoare visinie,mi-a confirmat-o mama mea acum.Pozele bineanteles sunt alb-negru.Este fotografiat si motorul.Ce nu stiu eu si as vrea sa aflu insa nu mai am de unde fiindca tatal meu s-a stins din viata in 1989,este ce putere avea motorul original 100% frantuzesc.Ce-mi place la masinutele astea,este forma botului aerodinamic care aduce cu 206-le de astazi...NU DATI CU PARUL ca am facut acesta paralela,insa tot masina frantuzeasca este si PUG-ul.La Dacia 1100 botul era mai "patratos".Ce as vrea sa stiu de la voi,cei ce aveti inca Dacia 1100,este de ce rotile din spate ale acestor masini,stateau inclinate spre exterior,mai ales cand masina avea greutate pe spate.Ce sistem de suspensii aveau concepute pentru acele vremuri?Si la Gordini era la fel ca la R8 Dacia 1100.Nu cumva privind un pic in urma,acesta pozitie a rotilor ducea la o uzura mai accentuata a partii interioare a pneurilor?
Zgomotul motorului il stiu de mic fiindca am prins in anii 70-80 cateva exemplare care mai erau in circulatie.Si anul asta in Brasov am vazut un exemplar in perfecta stare de functionare.Era al unui cetatean care a reusit s-o restaureze si sa-i pastreze spre bucuria mea ca privitor chiar si stopurile originale,anume cele rosii 100%.Mi-ar place si mie sa fac un drive-test cu un exemplar care pastreaza cat mai mult din cel original.Zgomotul metalic al motorului din filmulete imi rascoleste amintiri placute.
Felicitari realizatorului acestui topic!
Cu stima,Mares Cosmin smile.gif

This post has been edited by cosminpeug206: 25 Aug 2005, 01:16


--------------------
Peugeot 206 X-Design,1,4l,ABS... - PH 16 MAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 25 Aug 2005, 08:43
Post #36


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




multe masini cu tractiune pe spate au suspensia asa (pana si bmw). la dauphine iese din cutie planetara si duce catre fuzeta exact la fel ca la 1300, numai ca articulatia este la imbinarea cu (,) cutia si lucreaza doar sus-jos. Arcurile sunt asezate direct pe planetara si de aceea cand se pliaza mai mult, articulatia planetarei se duce mai in sus. E ceva cam asa |--00--| Articulatiile sunt reprezentata prin zero (0), iar rotile prin " | "


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sechi
post 25 Aug 2005, 12:42
Post #37


pasionat si afacerist


Group: Members
Posts: 1.757
Joined: 20 February 05
From: Craiova




@Loghy: http://www.retromobil.ro/bursa-hobby/vanzari/vanzari.html . Nu te-am pacalit . Am numarat azi : 3 buc. de vanzare.
@Uncle-Sam: Da-i omului niste adrese sa vada documentatia tehnica.
@cosminpeug206: N-o fi ajuns pe la mine masina aia? Am avut luate 2 buc din Bv.:
una alb40, 1 BV 2171 si una rosu28, 1 BV 53xx.


--------------------
Fiat Punto 1995 - DJ 10 SEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Aug 2005, 12:53
Post #38


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




am vazut un Reno Dauphine abandonat in orasul Deva, chiar in centru..e plin de praf, dar in rest arata bine zic eu...cand mai ajung pe acolo fac si poze smile.gif
E modelul de 38 de cai si e crem, si cred ca e original 100%


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sociopatul Tandru
post 25 Aug 2005, 23:00
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 23 June 05
From: Braila




...o rabla... asta asaaaaaa..sa o tii in vitrina..No ofence dar Renault nu ma impresioneaza decat prin Megane II ..salutari


--------------------
DACIA Nova GT 1998 Septembrie - BR 69 CGF
Nu sunt un nationalist dar ma mandresc cu Dacia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Loghy
post 25 Aug 2005, 23:19
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 April 05
From: Bucuresti




Nici nu m-am gandit ca m-ai pacalit.
Am zis doar ca eu nu am gasit. rolleyes.gif


--------------------
Dacia Logan 1.6 MPI 2004 - Ambition - B XX RRJ
Good things come to those who wait...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Aug 2005, 06:19
Post #41


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Sociopatul Tandru @ 25 Aug 2005, 23:00)
...o rabla... asta asaaaaaa..sa  o tii in vitrina..No ofence dar Renault nu ma impresioneaza decat prin Megane II ..salutari
*




Daca spui asta locul tau nu e aici, aici sunt pasionatii de clasic, Dute pe alte topicuri, gen De ce este atat de critical Loganul, sau alte aberatii de genul asta, lasa pasionatii aici excl.gif excl.gif excl.gif
Reno Dauphine Gordini e una din cele mai frumoase masini pe care le-am vazut vreodata excl.gif excl.gif excl.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Aug 2005, 07:43
Post #42


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Filmuletele si pozele complete cu modelul prezentat de Hormonelu sunt pe net aici



--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sociopatul Tandru
post 26 Aug 2005, 14:04
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 23 June 05
From: Braila




Mda, este o chestiune de gusturi. Nu am vrut sa supar pe nimeni. Nu am de ce critica Loganul pentru ca face Dauphine-ul sau Gordini in foi de varza.
Mai.. sincer acum, mi-as dorii si eu un VW broscuta sau de ce nu, o masinutza pe aburi... Pentru astfel de pasiuni e nevoie de bani.
Imi cer scuze!


--------------------
DACIA Nova GT 1998 Septembrie - BR 69 CGF
Nu sunt un nationalist dar ma mandresc cu Dacia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 26 Aug 2005, 23:14
Post #44


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




QUOTE
Mda, este o chestiune de gusturi. Nu am vrut sa supar pe nimeni. Nu am de ce critica Loganul pentru ca face Dauphine-ul sau Gordini in foi de varza.


gigele,ciocu mic si joc de glezne.......ia-ti Loganu` cu varza cu tot

This post has been edited by Ciumonk: 26 Aug 2005, 23:15


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminpeug206
post 27 Aug 2005, 18:31
Post #45


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 11
Joined: 24 August 05




Uncle-Sam,multumesc pentru explicatiile privitoare la suspensia spate de la Dacia 1100 si Gordini.Acum m-am edificat.Am tras si o concluzie,faptul ca planetarele la Dacia 1100 se strica foarte greu,comparativ cu renault 12-Dacia 1300.Asta datorita principiului constructiv.
Pentru -Sechi-=Drept sa-ti spun,nu stiu daca au ajuns la tine,adica in posesia ta vreun exemplar de Gordini din cele vazute de mine prin Brasov.Este posibil sa fi ajuns smile.gif Cumva detii vreun Gordini inmatriculat si in stare de functionare,taxele la zi rovigneta etc. M-ar bucura sa stiu ca pe acest forum exista si astfel de oameni pasionati de masini vechi,care in plus sa le aiba si circulabile! Mai ales m-as bucura pentru tine.Putini isi mai rup astazi din timp pentru a se ocupa de intretinerea unei astfel de masini,insa eu apreciez mult colectionarii de masini vechi.
Cu stima,Mares Cosmin smile.gif


--------------------
Peugeot 206 X-Design,1,4l,ABS... - PH 16 MAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sechi
post 27 Aug 2005, 18:35
Post #46


pasionat si afacerist


Group: Members
Posts: 1.757
Joined: 20 February 05
From: Craiova




Cosmin, eu ma refeream la Dacia 1100 rosu 28, care a apartinut tatalui tau, nu la vre-un Gordini. Din pacate, n-am nici un Gordini!


--------------------
Fiat Punto 1995 - DJ 10 SEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminpeug206
post 27 Aug 2005, 18:52
Post #47


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 11
Joined: 24 August 05




Dacia 1100,tata a vandut-o in 1984 cu 35.000 lei banii lui Ceusescu,bunicului meu din partea mamei,iar acesta a vandut-o la randul lui unei familii din Campina.Asa i-am pierdut sirul proprietarilor.Reamintesc,a avut ca numar de inmatriculare 1-PH-4715.Intamplarea a facut s-o mai vad o data in 1987 in Campina,la volanul ei aflandu-se atunci cel ce a cumparat-o de la bunicul meu.Din ziua aceea pana in prezent nu am mai vazut-o.O fi fier vechi pe undeva acum in cel mai bun caz.

This post has been edited by cosminpeug206: 27 Aug 2005, 18:54


--------------------
Peugeot 206 X-Design,1,4l,ABS... - PH 16 MAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sechi
post 28 Aug 2005, 13:34
Post #48


pasionat si afacerist


Group: Members
Posts: 1.757
Joined: 20 February 05
From: Craiova




@Cosmin: Multumesc pt explicatie. Clar, n-a ajuns la mine!

Pentru toti pasionatii de Dauphine: Stiu ca am gasit, mai demult, intr-o carte, descrierea unei cutii de viteze cu 3 trepte, cu ambreiaj automat hidraulic si comanda electrica(cam ca la autobuzele Skoda vechi). Aveti careva ceva informatii despre acea cutie care a fost montata pe Dauphine?


--------------------
Fiat Punto 1995 - DJ 10 SEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sociopatul Tandru
post 28 Aug 2005, 21:05
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 23 June 05
From: Braila




QUOTE(Ciumonk @ 26 Aug 2005, 23:14)
gigele,ciocu mic si joc de glezne.......ia-ti Loganu` cu varza cu tot
*



Niciodata nu o sa stea rablamentrul ala pe langa Logan... Nu Logan, imi iau ceva si mai si..iar varza o folosesc sa o fac sarmale pe obositura aia cu 4 carburatoare...

Numa..bine... tongue.gif


--------------------
DACIA Nova GT 1998 Septembrie - BR 69 CGF
Nu sunt un nationalist dar ma mandresc cu Dacia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Aug 2005, 21:33
Post #50


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Sociopatul Tandru @ 28 Aug 2005, 21:05)
Niciodata nu o sa stea rablamentrul ala pe langa Logan... Nu Logan, imi iau ceva si mai si..iar varza o folosesc sa o fac sarmale pe obositura aia cu 4 carburatoare...

Numa..bine... tongue.gif
*




Bai, eu ti-am zis sa te duci la topicurile de laudat Loganul sau "ceva si mai si".
Nu mai goni dupa posturi si te baga in seama, ca subiectul asta nu-i de tine, dute polisheaza-ti Loganul sau cauta dupa rugina la portiere, si pe noi "LASA-NEEE...LASA-NEE", vorba Carcotasilor

This post has been edited by tragedy: 28 Aug 2005, 21:34


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 28 Aug 2005, 21:38
Post #51


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




QUOTE
Niciodata nu o sa stea rablamentrul ala pe langa Logan... Nu Logan, imi iau ceva si mai si..iar varza o folosesc sa o fac sarmale pe obositura aia cu 4 carburatoare...

Numa..bine...


O sa iti iei,o sa iti iei ......Maibah ......

Sociopatule,du-te sa plimbi ursu la tomberoanele din Brasov....


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sociopatul Tandru
post 28 Aug 2005, 22:01
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 23 June 05
From: Braila




Daca mi-am luat Dacia Nova SH nu inseamna ca nu-mi permit o masina mai buna.. Eu conduc de cateva luni si nu voiam sa botesc o masina scumpa ...si..perfect adevarat. I-am spart un far, i-am atins aripa in spate...

...nu ma face al dreaq... nu stii niciodata cu cine incerci sa te...f....

Urmatoarea etapa va fi un espero SH sau ... poate ma indur de un Megane Sedane.

Ultima va fi un Z3 ca merita la mana a doua adusa de afara... ..si s-ar merita chiar noua...si chiar Z4 la mana a doua... ...oricum am dao tot iti dau jar la ruginaturile tale..asa ca ciocu mic! (PS..cand imi schimb masina..sper sa te fac o tura.. tongue.gif daca nu imi porti ranchiuna binenteles)

This post has been edited by Sociopatul Tandru: 28 Aug 2005, 22:03


--------------------
DACIA Nova GT 1998 Septembrie - BR 69 CGF
Nu sunt un nationalist dar ma mandresc cu Dacia!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 28 Aug 2005, 22:15
Post #53


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Sociopatul Tandru @ 28 Aug 2005, 22:01)
Daca mi-am luat Dacia Nova SH nu inseamna ca nu-mi permit o masina mai buna.. Eu conduc de cateva luni si nu voiam sa botesc o masina scumpa ...si..perfect adevarat. I-am spart un far, i-am atins aripa in spate...

...nu ma face al dreaq... nu stii niciodata cu cine incerci sa te...f....

Urmatoarea etapa va fi un espero SH sau ... poate ma indur de un Megane Sedane.

Ultima va fi un Z3 ca merita la mana a doua adusa de afara... ..si s-ar merita chiar noua...si chiar Z4 la mana a doua... ...oricum am dao tot iti dau jar la ruginaturile tale..asa ca ciocu mic! (PS..cand imi schimb masina..sper sa te fac o tura.. tongue.gif daca nu imi porti ranchiuna binenteles)
*




Bai, ne leshi? nu cred ca intelegi ideea cu pasiunea pentru masini vechi..tu cred ca esti in faza de clasa a patra..sa ne laudam ce masini ne vom cumpara cand vom fi mari...
Asta e ce ai inteses tu din discutia asta? macar nu mai scoate dobitoceniile astea pe gura. Incerci sa fi interesant si destept dar de fapt te faci de cacao..esti penibil..ca si ID-ul de altfel..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 29 Aug 2005, 12:20
Post #54


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Salut !

Am vazut un Renault Dauphine si la mine in bz . Am reusit si sa vb cu proprietarul .

Masina are motor de dacie 1300 insa proprietarul are si un motor original in garaj .
Tabla nu arata prea bine [ insa arata bine daca ne gandim ca masina are 40 de ani ] . Are cateva puncte de rugina pe la aerisitoarele de la portierele din spate . Scaunele sunt de piele , forma scoica .

In plus , masina are un pret acceptabil .

S-ar putea sa o fi vazut pe vreun site gen autovit .

ps : masina este galbena cu negru


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciumonk
post 30 Aug 2005, 02:42
Post #55


EPURUL UCIGAS


Group: Members
Posts: 429
Joined: 10 April 04
From: Oradea




Mi-a trimis Sociopatul si un MP,ca sa-mi demonstreze cati bani are:

"Daca mi-am luat Dacia Nova SH nu inseamna ca nu-mi permit o masina mai buna.. Eu conduc de cateva luni si nu voiam sa botesc o masina scumpa ...si..perfect adevarat. I-am spart un far, i-am atins aripa in spate...

...nu ma face al dreaq... nu stii niciodata cu cine incerci sa te...f....

Urmatoarea etapa va fi un espero SH sau ... poate ma indur de un Megane Sedane.

Ultima va fi un Z3 ca merita la mana a doua adusa de afara... ..si s-ar merita chiar noua...si chiar Z4 la mana a doua... ...oricum am dao tot iti dau jar la ruginaturile tale..asa ca ciocu mic! (PS..cand imi schimb masina..sper sa te fac o tura.. daca nu imi porti ranchiuna binenteles)

Acest mesaj a fost editat de Sociopatul Tandru: 28 Aug 2005, 22:03 "

Parerea mea:VAI SHAMAR!

Gata baiiii,ca ne inchide moderatorul topicul......am inteles,gata,s-a stabilit,Loganul cu varza lui si noi cu oldies but goldies-urile noastre...

This post has been edited by Ciumonk: 30 Aug 2005, 02:43


--------------------
Fiat 500,Fiat 600 `64 Fiat 600 VTM, `65 VW 1200 - BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radui
post 30 Aug 2005, 09:08
Post #56


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 21 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(Sociopatul Tandru @ 26 Aug 2005, 15:04)
Mda, este o chestiune de gusturi. Nu am vrut sa supar pe nimeni. Nu am de ce critica Loganul pentru ca face Dauphine-ul sau Gordini in foi de varza.
Mai.. sincer acum, mi-as dorii si eu un VW broscuta sau de ce nu, o masinutza pe aburi... Pentru astfel de pasiuni e nevoie de bani.
Imi cer scuze!
*


Pai mai toti proprietarii de VW Broscuta sunt si pasionati de orice masina de colectie.....


--------------------
Logan Laureate 1,4MPI - B 97 FAC
Dacia 1300/77, verde
VW 1200/64, rosu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radui
post 30 Aug 2005, 09:10
Post #57


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 21 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(Uncle-Sam @ 25 Aug 2005, 09:43)
multe masini cu tractiune pe spate au suspensia asa (pana si bmw). la dauphine iese din cutie planetara si duce catre fuzeta exact la fel ca la 1300, numai ca articulatia este la imbinarea cu (,) cutia si lucreaza doar sus-jos. Arcurile sunt asezate direct pe planetara si de aceea cand se pliaza mai mult, articulatia planetarei se duce mai in sus. E ceva cam asa |--00--| Articulatiile sunt reprezentata prin zero (0), iar rotile prin " | "
*


planetare pendulare pe numele lor. Basculele sunt flexibile permitand rotii sa se roteasca , in plan vertical, in jurul acelei articulatii. Pana prin '68 asa erau si la VW (inclusiv la a mea), dupa 68 s-a trecut la planetara dublu-articulata


--------------------
Logan Laureate 1,4MPI - B 97 FAC
Dacia 1300/77, verde
VW 1200/64, rosu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 13 Sep 2006, 06:38
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




O informatie. Exista un club de iubitori de Renault in Australia si in Noua zeelanda unde se poate gasi si cea mai obscura informatie dorita pe aceasta tema. Printre membri nostri exista citiva care inca au si participa la raliuri cu ele: R12G (doar sapte facute vreodata in lume cu volanul pe dreapta, si toate aduse in Australia, una plecata si distrusa in Africa de Sud, restul restaurate perfect azi, in Melbourne toate, pret inestimabil), citeva R8G, citeva Dauphine Gordini, unele modificate enorm pentru concursuri.

cautati pe site-ul

http://www.aussiefrogs.com/forum/forumdisplay.php?f=13

link-ul ar trebui sa va conduca pe forumul de Renault unde veti gasi tot ceea ce doriti. Si nu va grabiti sa desconsiderati australienii. Avem pe forum participanti din Danemarca pina in Brazilia, si bineinteles din Franta pina in Statele Unite. Englezii chiar ne-u spus ca forumul nostru e mai bun ca al lor! un amator japonez a lansat o oferta de a cumpara unul din R12G prezente pentru o suma neprecizata public (oferta respinsa bineinteles!) daca asta spune ceva despre valoare forumului.

Daca aveti rabdare sa cautati prin arhive veti gasi legaturi catre cluburi din toata lumea, inclusiv noua zeelanda unde sunt cei doi infocati si foarte competenti experti in R Dauphine si daca ajungeti la pozele din raliul Targa New Zealand 2005 o sa le vedeti superba masina de competitie intens modificata luptind cu Porsche-uri, Jaguaruri, Lancer evo si alte minuni de acelasi gen.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 13 Sep 2006, 09:36
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Despre suspensie exista o mica neintelegere cred aici. Dacia 1100 (R8, Dauphine, R10 si chiar VW 1300) au pe spate o suspensie cu ceea ce se cheama "swing arm" adica sa zicem brat care basculeaza. Asta da o independenta relativa intre stinga si dreapta. Ceea ce e bine. Ceea ce nu e bine e ca acest brat descrie un sector de cerc foarte accentuat si in jurul unui ax PERPENDICULAR pe axul rotii pe care o controleaza ceea ce face ca unghiul rotii cu verticala sa se schimbe dramatic odata cu deflexia suspensiei (unghiul cu pricina se numeste "camber" in engleza) ceea ce poate provoca reactii greu de controlat pe sosea. Pentru a preveni acest lucru se adauga cele doua benzi de cauciuc ce vin sub planetara si limiteaza deflexia suspensiei. Din nefericire doar cind suspensia este descarcata (adica masina tinde sa se ridice, de exemplu roata de pe partea interioara a unei curbe). O solutie mai buna este coborirea suspensiei care aduce si avantajul unui centru de greutate mai scazut si un unghi camber negativ (roata este inclinata inspre afara la sol). Masinile de concurs pe pista benaficiaza de unghiuri de camber negativ foarte mult (urmariti chiar si la formula1 si uitati-va cu atentie la rotile din fata), dar pe strada, asa cum remarca cineva aici cauciucurile ar avea mult de suferit si foarte rapid. Vedeti aici:

http://www.v8supercar.com.au/photogallery/...=8351821&pnum=1

Masinile de raliu au camber neutru sau chiar usor pozitiv pentru ca suspensia lor functioneaza la cu totul alte deflexii, si corectia in functie de deflexie e mult mai precisa, astfel incit la extindere maxima camberul este usor pozitiv iar la deflexie maxima este usor negativ. Ceea ce se intimpla si la D1100, insa cu mult mai mare variatie, si mai necontrolat.
Faptul ca planetara D1100 are o singura articulatie si aceea cu o cruce cardanica destul de solida este unul din motivele pentru care aceste planetare sunt mai durabile decit cele de la D1300. De fapt planetara D1100 e un bat de otel cu spline la ambele capete, iar articulatia planetarei este "captiva" pe pinionul solar al diferentialului. Comparatia insa este nedreapta pentru D1300. Planetarele Daciei 1100 nu trebuie sa faca fata la unghiuri strinse de viraj pentru ca pur si simplu ele nu vireaza!
Si un cuvint despre BMW. Suspensia lor este independenta cu ceea ce se cheama "trailing arm" sau brat care se tiraste. Acest brat (asemanator cu o bascula inferioara de fata de la D1300 daca doriti) are doua puncte de atasare (bucse) coaxiale la sasiu insa axul lui de basculare este PARALEL cu axul rotii pe care o sustin, iar nu perpendicular pe ax ca la D1100, unde in plus (adica in minus, hm-hm) exista o singura bucsa de atasare la sasiu! Ceea ce rezulta este o roata care are o pozitie mult mai stabila fata de sasiu, si care are o schimbare a unghiului de camber mai fina si mai controlabila decit la masinile cu swing-axle. Mai controlabila, adica masina are un handling infinit superior, soferul putind din acceleratie si volan sa controleze perfect o masina cu o astfel de suspensie bine pusa la punct pentru ceea ce se doreste. In plus, BMW a adaugat la puntea din spate o bara anti-ruliu (bara de torsiune) care conecteaza cele doua "brate tiritoare" si face treaba benzilor de cauciuc descrise mai sus la D1100 numai ca si in revers: limiteaza deflexia unei roti in functie de cealalta, ceea ce in efect tinde sa egalizeze deflexia suspensiei intre roata din stinga si cea din dreapta. Crucial pentru o masina care trebuie sa nu se rastoarne si sa treaca rapid prin curbe! Planetara are doua articulatii cardanice in acest caz, ca la D1300 pentru mai buna flexibilitate si pentru a nu influenta geometria deformabila a suspensiei. Bineinteles ca suspensia se poate modifica dupa gust, arcuri mai tari, mai moi sau progresive, amortizoare mai rapide, sau unghiuri de camber mai mari/mici, bara de torsiune mai groasa, cauciucuri mai late, roti cu alt offset, etc. Exista o piata enorma de piese de imbunatatire samd.
Sper ca ajuta nuvela asta, alminteri e mare risipa de spatiu.

This post has been edited by Gheorghedracu: 13 Sep 2006, 10:01


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 14 Sep 2006, 16:07
Post #60


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




foarte interesant si util! puntea spate a fost intotdeauna punctul forte la dacia 1100 si la surorile ei. totusi ma intreb de ce nu au facut sistemul de suspensie ca la 1300 pe fata, adica tot cu bascule


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 19:34
Forum Renault