DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages « < 3 4 5 6 7 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum poti face economie de carburant !, Puteti face multe economii...

os
post 10 Mar 2006, 13:23
Post #121


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Scuze anticipate pentru usorul off-topic:

Nici o frina de motor/frina/ABS/ESP/XYZ nu poate face ca acedernta sa fie mai buna decit este. Daca pe drum e gheata, e gheata (da, nici aici iarna nu-i ca vara). Tehnologiile- respectiv indeminarea te pot ajuta numai sa exploatezi aderenta (repet: aia cita este) in modul cel mia bun.



--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 10 Mar 2006, 13:26
Post #122


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




Ca să revenim la subiectul topicului, din experiența mea de până acum cu Supernova nu prea am constatat diferențe la consumul în oraș între șofatul bătrânesc, ca să zic așa, și cel de orășean normal (adică nu sportiv, ci sprinten, cu demaraje rapide doar când e nevoie). Șofat sportiv au mai încercat și alții prin Arad iar acum sunt pomeniți la parastase, că Aradul nu prea se pretează la acest gen de condus
Întrebarea e, de fapt, dacă voi ați observat o scădere notabilă a consumului în oraș în funcție de stilul de a conduce...


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 10 Mar 2006, 13:53
Post #123


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Eu am observat diferenta (era si greu sa nu observ).
Mers linistit (din cauza discului de ambreiaj tocit biggrin.gif ), consum 9,5%
Mers cu acceleratia in podea - 16%
Consumul obisnuit in oras 10-11,5.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC - . Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 10 Mar 2006, 14:02
Post #124


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(cristidb @ 10 Mar 2006, 14:53)
Mers cu acceleratia in podea - 16%
*


Na, biiiiiine, păi eu de aia am specificat ..șofat de orășean normal.. biggrin.gif


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 23 Mar 2006, 21:44
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




teoria ca teoria dar prctica spune asa.la cutiile de viteze cu pompa de ulei este interzisa rularea cu motorul oprit sau maneta viteze pe liber.tractarea se face fie pe platforma fie se decupleaza tramsmisia.pe usa sofer e un abtibild explicit referitor la tractat.motorul in frana de motor indiferent de turatie consuma exact ca la relanti.deci panta se coboara cum crezi de cuviinta.consumul de carburant tine de starea tehnica a masinii starea vremii trafic si incredibil dar adevarat pe o cursa lunga de la est spre vest gen bucuresti paris masina consuma mai mult pe tur decat pe drumul de retur pe acelasi traseu vreme trfic.inca un factor incredibil este motorul. 1000 de motoare acelasi tip si cu serie continuua puse pe banc sunt testate la rece si la cald si toate dezvolta o putere maxima diferita.adica un motor scoate 75cp si urmatorul 104cp.de ce?nu se stie.dar e reala treaba.si atunci cel cu 104cp consuma putin indiferent de stilul de mers al soferului.concluzia mea: masina consuma cat vrea ea iar stilul de mers al soferului aduce un + sau un minus de max 10% fara a merge sportiv


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 24 Mar 2006, 09:04
Post #126


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(bulan @ 23 Mar 2006, 22:44)
motorul in frana de motor indiferent de turatie consuma exact ca la relanti.deci panta se coboara cum crezi de cuviinta.
masina consuma cat vrea ea iar stilul de mers al soferului aduce un + sau un minus de max 10% fara a merge sportiv
*


no comment sad.gif radmasa.gif


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 24 Mar 2006, 10:44
Post #127


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Mai bulan, tu zici ca esti sofer profesionist? Sigur?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 24 Mar 2006, 11:09
Post #128


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Eu zic ca cea mai buna metoda de economisire e cea aplicata de vreo 10 vecini de-ai mei: nu clintesc masinile din loc. Astfel, economia este maxima. Nu stiu daca e coincidenta, dar TOATE sunt Loganuri noi, d'alea cu platic pe ele, asezonate cu berlina din 1980 langa ele...
Topicul pare ca tinde spre palavrageala, se poate inchide?


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 24 Mar 2006, 11:17
Post #129


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




Ar fi păcat să se închidă tocmai acum când a prins viață biggrin.gif


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 24 Mar 2006, 11:24
Post #130


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




Tov. Ceausescu avea o vorba: "Sa facem economii oricat de mult ne-ar costa!"


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florindu
post 24 Mar 2006, 11:41
Post #131


Membru' doar, dar vechi!


Group: Members
Posts: 354
Joined: 28 May 02
From: ...acu' Timisoara




QUOTE(bulan @ 23 Mar 2006, 21:44)
motorul in frana de motor indiferent de turatie consuma exact ca la relanti.deci panta se coboara cum crezi de cuviinta
*



Asta nu prea imi vine sa cred...
Daca masina coboara o panta in frana de motor, acesta nu mai e alimentat - unghiul clapetei de aer fiind 0, deci ar trebui sa nu consume benzina, asta pentru motoarele cu injectie.
Consumul indicat de calculator, pentru consumul instantaneu, e 0 la coborare in frana de motor si mai mare decat 0 la relanti.

La motoarele cu carburatie e adevarat, in frana de motor clapeta de aer e inchisa, deci consumul e dat de benzina care curge prin jiclorul de relanti. Insa, daca arcul de la clapeta de aer e prea slab, din cauza depresiunii din galeria de admisie, care e destul de mare la turatie (cea impusa de viteza de coborare), e posibil sa se deschida clapeta si sa creasca consumul.

Parerea mea!


--------------------
Renault MeganeII 1,5dCi/80CP - 2005
Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004
Juniorul: Nintendo Wii

Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 24 Mar 2006, 11:43
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(vijelie @ 24 Mar 2006, 12:24)
Tov. Ceausescu avea o vorba: "Sa facem economii oricat de mult ne-ar costa!"
*



Tare de tot fraza asta.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 24 Mar 2006, 11:57
Post #133


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




@bulan:

Vezi si remarca lui Florindu. Cand esti in frana de motor, ECU vede o cerere negativa de cuplu, asa ca taie injectia.


--------------------
Dacia Logan Ambition - TM 10 ??? 2006, 1.6 MPI
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 24 Mar 2006, 14:59
Post #134


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




asa deci si prin urmare:cine si.a cumparat logan va avea consumul de benzina la fel ca 95% dintre celelalte loganuri.restul de 5% vor consuma mai mult sau mai putin ca cele95%.dupa ce se ansambleaza motorul se pune pe banc si se rodeaza la rece si se verifica functionarea lui dupa se trece la cald si sunt testati toti parametrii.daca scoate minim 75cp test ok.nu scoate 75cp merge la remedieri.DAR cateva bucati la% scot mai mult din proprie initiativa.doar acelea vor face economie de benzina iar proprietarul masinii va crede ca el e cauza.SOFERUL poate influenta consumul cu max 10% + sau - la un stil de mers normal.DECI la un consum de 7% poti sa,l duci la 7,7% sau la6,3% si atat.cutia de viteze nu se strica daca rulezi pe liber cu ea.altfel ar fi scris cu litere mari in garantie:NU TRACTATI!!!!!!!!!!deci economiile de carburant sunt:VISE!dar asta nu ne impiedica sa ne imbatam cu apa rece.de la fabricile constructoare pana in portul trieste din italia am dus camioane autobuze si tot felul de autovehicole pentru a fi imbarcate pe vapor cu directia asia 3 ani.pe retur in autocarul firmei cei 40 de soferi discutam ce si cum si de ce si etc si am pus observatii cap la cap si am tras concluzia:nimic nou sub soare.


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bolovan_ro
post 24 Mar 2006, 15:15
Post #135


Membru autentic


Group: Members
Posts: 449
Joined: 25 November 04




30.000 km cu un laureate. Tras sportiv de ea 7.1, mers economic: 5.3 (Timisoara-Bucuresti), de unde o abatere de aproximativ 30-40%...
bulan, Ca sa-ti faci o parere despre masina trebuie sa o conduci citeva sute de km nu citeva sute de m


--------------------
Dacia Logan II 2016/Laureate 0.9TCe
Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 24 Mar 2006, 16:34
Post #136


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(bulan @ 24 Mar 2006, 14:59)
SOFERUL poate influenta consumul cu max 10% + sau -
*



Ai mare dreptate mai bulan, daca eu merg cu tr1 la 6000rpm, imi consuma doar cu 10% in plus decat daca as merge cu tr 5 la 2000rpm. radmasa.gif


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 24 Mar 2006, 17:33
Post #137


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




am spus la un stil de condus normal si atata.daca i.mi rastalmaciti ce am scris e treaba voastra.mai explicit ar trebui sa ne urcam 5 in masina unuia dintre voi si sa mergem fiecare cate o suta de km sa verificam consumul prin metoda plinului si veti vedea doar +sau- 10% diferenta.desigur daca vrei neaparat sa testezi cat consuma masina ta minim si maxim diferenta poate fi si de 300%.eu nu sunt suparacios dar in polemici sterile nu intru.










--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 25 Mar 2006, 16:52
Post #138


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(bulan @ 23 Mar 2006, 23:44)
1000 de motoare acelasi tip si cu serie continuua puse pe banc sunt testate la rece si la cald si toate dezvolta o putere maxima diferita.adica un motor scoate 75cp si urmatorul 104cp.de ce?nu se stie.dar e reala treaba.si atunci cel cu 104cp consuma putin indiferent de stilul de mers al soferului.concluzia mea: masina consuma cat vrea ea iar stilul de mers al soferului aduce un + sau un minus de max 10% fara a merge sportiv
*



Deci unele dacii cu motor de 1,4 au 104 cai? blink.gif Si cand te gandesti ca proprietarii nici nu stiau asta daca nu ne dezvaluiai acest secret....De asta merg unii cu 190Km/h cu dacia si altii cu 160. Bai ce chestie cu tehnologia asta... Ies motoarele identice fizic de pe banda dupa cum le e norocul, cu +sau - 30 de cai din cei 75 dati de producator.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC - . Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 27 Mar 2006, 14:46
Post #139


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




cand un fraer cu o camera video filma o masina pe ploaie mergand cu viteza si rotile ei nu se invarteau cele din fata in speta proprietarul nici nu avea habar.ajungand pelicula respectiva pe micul ecran la stiri toata floarea cea vestita a intregului apus in speta inginerimea din domeniul auto au decretat:trucaj cinematografic.si dupa ceva timp a aparut un nou termen auto:aqvaplanare.un motor poate dezvolta mai multa putere decat celelalte din seria lui la aceiasi turatie si deci va consuma ceva mai putin.asta nu inseamna ca.i creste turatia si va rupe acul la turometru.si exemplul 75 versus104 poate e cam mare dar cineva care lucreaza in domeniu vezi tactorul brasov daewoo aro colibaasi poate confirma ca nu e secret de stat.in exploatarea auto apar cele mai nebanuite defecte si probleme fara a avea vreo logica imediata.


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thunder
post 27 Mar 2006, 15:15
Post #140


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 22 April 04
From: Pitesti




Chestia cu diferrenta de la 75 la 104 e chiar aberanta ... daca exista un viciu de fabricatie, sa fi sigur ca producatorii il studiau si gaseau o solutie ca motoarele sa scoata mereu 104 cp. Renault scoate 98CP din 1.4 si 16V, Opel scoate 90CP din 1.4 si 16V si ne trezim noi ca scoatem 104CP din 1.4 si 8V, asa dintr-o intamplare.
Iar parte cu "logica imediata", legata de tractoru brasov, aro, etc ... daca pt. aia exista vreo logica in constructia de motoare ... nu mai erau astazi falimentari


--------------------
Opel Astra H - B-50-WSE 2006
Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lungan
post 27 Mar 2006, 16:45
Post #141


Membru autentic


Group: Members
Posts: 961
Joined: 28 May 05
From: Focsani




Da' invers nu se poate??? Loganul meu cred ca are 60 CP. smile.gif.
Am facut teste sa vad ce stil de condus este mai economic. Culmea, de fiecare data cand credeam ca merg economic (calcat acceleratia mai cu mila), obtineam consumuri mai mari. Eu am obtinut un consum optim schimband vitezele la 3000 rpm si fara sa merg subturat.


--------------------
M3 - Kia Sportage - Fiesta ST-Line Hybrid 2021
Drive carefully!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thunder
post 27 Mar 2006, 17:38
Post #142


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 22 April 04
From: Pitesti




Are sigur mai mult de 60CP biggrin.gif dar trebuie sa o calci zdravan ca sa-i si vezi ... pe la 5000 ture/min in sus.


--------------------
Opel Astra H - B-50-WSE 2006
Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 27 Mar 2006, 18:52
Post #143


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




QUOTE(lungan @ 27 Mar 2006, 18:45)
Da' invers nu se poate??? Loganul meu cred ca are 60 CP. smile.gif.
Am facut teste sa vad ce stil de condus este mai economic. Culmea, de fiecare data cand credeam ca merg economic (calcat acceleratia mai cu mila), obtineam consumuri mai mari. Eu am obtinut un consum optim schimband vitezele la 3000 rpm si fara sa merg subturat.
*


Evrika smile.gif .Fiecare motor are un regim optim de functionare cand are performante rezonabile la un consum minim. Subturarea e o metoda paguboasa...

Cu stima
bion


--------------------
Dacia SLZ Scala - TM54 2003
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bulan
post 27 Mar 2006, 23:18
Post #144


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 20 March 06




producatorul dupa ce face primul motor de 75cp nu.l baga pe motor in fotocopiator si dupa scoate copii la infinit.el producatorul cumpara min 75% din conponente de la diversi si face motoare de serie.aceste motoare se vor incadra in cei 75 dar cateva vor merge chiar bine si vor scoate mai multi cp.pentru orice exista o cota fixa pe proiect dar la atelier se face treaba cu tolerante.iar halatele albe verifica ca halatele albastre sa nu sara macar din tolerantele maxime pe care le pot accepta ca de nu aia cu costume negre din consiliul de administratie dau de pamant cu toata suflarea.si pe niste motoare se leaga toate si merg de te ung pe suflet si altele merg chiar prost si la service la garantii te conving ei pe tine ca de fapt al tau merge bine dar ca ce ai invatat tu la facultate nare legatura cu motorul tau.SI NU MAI FITI CARCOTASI unele masini sunt norocoase.pot incapea pe mana unui pusti care sa le si rastigneasca si ele merg bine nu se strica si nici accident nu fac si altele ajung pe mana unui mosulica care are grija de masina ca de ochii din cap si are problema dupa problema cu masina si o mai si loveste de doua ori pe an.DACA MAI DESCHIDETI SUBIECTUL EMIGREZ IN CONGO.


--------------------
a b c
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 28 Mar 2006, 08:22
Post #145


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




Congo e birtul acela din Ferentari, nu-i așa?


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih95
post 28 Mar 2006, 10:56
Post #146


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 22 October 05




Din pacate, o mare parte din afirmatiile lui " bulan ", referitoare la economia de carburant vs stiluri de conducere, motoare si productia de serie, etc, se verifica in practica chiar daca nu bat de nici o culoare cu teoria, proiectul, stiinta, etc...
Si domeniul auto in care ne straduim sa ne dam cu parerea nu este singurul in care practica "difera", dar numai putin, de teorie.
Si uite asa sa vezi polemici...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 Mar 2006, 11:27
Post #147


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@mih95: Hmmm... uite eu in calitatea mea de inginer nu sunt de loc de acord cu "o mare parte din afirmatii". Stilul de conducere ARE de a face cu consumul (mai mult: pentru o masina data este singura cale de a-l influenta). Exista intr-adevar o dispersie a caracteristicilor oricarui produs industrial (la care se refera variatia puterilor motoarelor) - dar sa ne intelegem: nu facem mamaliga ci vorbim de procese industriale civilizate.

Ca practica difera de teorie e numai partial adevarat. Pot sa intreb cu tot respectul ce profesie- si ce experiente ai, care te conduc la concluzia filozofica aratata?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 28 Mar 2006, 11:40
Post #148


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(os @ 28 Mar 2006, 12:27)
Exista intr-adevar o dispersie a caracteristicilor oricarui produs industrial (la care se refera variatia puterilor motoarelor)
*


dacă discutăm de procese industriale și de abaterile calitative ale produselor, acestea ar trebui să se încadreze în curba (sau clopotul) lui Gauss, nu-i așa?
Deci, sub aspect calitativ, tovarășii de la Dacia-Renault ar trebui să lase să iasă doar produsele care se încadrează în toleranță
Ori este cunoscut gradul ridicat de automatizare de pe liniile actuale de producție, ceea ce duce la restrângerea toleranțelor și implicit la uniformizarea performanțelor


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih95
post 28 Mar 2006, 11:45
Post #149


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 22 October 05




Pai tocmai de aceea am spus: polemici.....
"Exista intr-adevar o dispersie a caracteristicilor oricarui produs industrial"
x % ?

Cu tot respectul si eu tot inginer ...

This post has been edited by mih95: 28 Mar 2006, 11:46


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 Mar 2006, 12:03
Post #150


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Perfect. Acum ca stim cine suntem, hai sa aducem discutia in zona concretului: la care puncte anume te referi? La aia cu de la vest la est, sau cum?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 12:47
Forum Renault