Cum poti face economie de carburant !, Puteti face multe economii...
![]() ![]() ![]() |
Cum poti face economie de carburant !, Puteti face multe economii...
os |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|||
Korben_Dallas |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
Ca să revenim la subiectul topicului, din experiența mea de până acum cu Supernova nu prea am constatat diferențe la consumul în oraș între șofatul bătrânesc, ca să zic așa, și cel de orășean normal (adică nu sportiv, ci sprinten, cu demaraje rapide doar când e nevoie). Șofat sportiv au mai încercat și alții prin Arad iar acum sunt pomeniți la parastase, că Aradul nu prea se pretează la acest gen de condus
Întrebarea e, de fapt, dacă voi ați observat o scădere notabilă a consumului în oraș în funcție de stilul de a conduce... |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
cristidb |
![]()
Post
#123
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu am observat diferenta (era si greu sa nu observ).
Mers linistit (din cauza discului de ambreiaj tocit ![]() Mers cu acceleratia in podea - 16% Consumul obisnuit in oras 10-11,5. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
- .
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
bulan |
![]()
Post
#125
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
teoria ca teoria dar prctica spune asa.la cutiile de viteze cu pompa de ulei este interzisa rularea cu motorul oprit sau maneta viteze pe liber.tractarea se face fie pe platforma fie se decupleaza tramsmisia.pe usa sofer e un abtibild explicit referitor la tractat.motorul in frana de motor indiferent de turatie consuma exact ca la relanti.deci panta se coboara cum crezi de cuviinta.consumul de carburant tine de starea tehnica a masinii starea vremii trafic si incredibil dar adevarat pe o cursa lunga de la est spre vest gen bucuresti paris masina consuma mai mult pe tur decat pe drumul de retur pe acelasi traseu vreme trfic.inca un factor incredibil este motorul. 1000 de motoare acelasi tip si cu serie continuua puse pe banc sunt testate la rece si la cald si toate dezvolta o putere maxima diferita.adica un motor scoate 75cp si urmatorul 104cp.de ce?nu se stie.dar e reala treaba.si atunci cel cu 104cp consuma putin indiferent de stilul de mers al soferului.concluzia mea: masina consuma cat vrea ea iar stilul de mers al soferului aduce un + sau un minus de max 10% fara a merge sportiv
|
--------------------
a
b
c
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
klaus |
![]()
Post
#127
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai bulan, tu zici ca esti sofer profesionist? Sigur?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vijelie |
![]()
Post
#128
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca cea mai buna metoda de economisire e cea aplicata de vreo 10 vecini de-ai mei: nu clintesc masinile din loc. Astfel, economia este maxima. Nu stiu daca e coincidenta, dar TOATE sunt Loganuri noi, d'alea cu platic pe ele, asezonate cu berlina din 1980 langa ele...
Topicul pare ca tinde spre palavrageala, se poate inchide? |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
Ar fi păcat să se închidă tocmai acum când a prins viață
![]() |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
vijelie |
![]()
Post
#130
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Tov. Ceausescu avea o vorba: "Sa facem economii oricat de mult ne-ar costa!"
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
florindu |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru' doar, dar vechi! Group: Members Posts: 354 Joined: 28 May 02 From: ...acu' Timisoara ![]() |
QUOTE(bulan @ 23 Mar 2006, 21:44) motorul in frana de motor indiferent de turatie consuma exact ca la relanti.deci panta se coboara cum crezi de cuviinta Asta nu prea imi vine sa cred... Daca masina coboara o panta in frana de motor, acesta nu mai e alimentat - unghiul clapetei de aer fiind 0, deci ar trebui sa nu consume benzina, asta pentru motoarele cu injectie. Consumul indicat de calculator, pentru consumul instantaneu, e 0 la coborare in frana de motor si mai mare decat 0 la relanti. La motoarele cu carburatie e adevarat, in frana de motor clapeta de aer e inchisa, deci consumul e dat de benzina care curge prin jiclorul de relanti. Insa, daca arcul de la clapeta de aer e prea slab, din cauza depresiunii din galeria de admisie, care e destul de mare la turatie (cea impusa de viteza de coborare), e posibil sa se deschida clapeta si sa creasca consumul. Parerea mea! |
--------------------
Renault MeganeII
1,5dCi/80CP
-
2005 Doamna: vezi mai sus
Domnul: Audi A4, 1,6, 2004 Juniorul: Nintendo Wii Nu stii, te'nvatam. Nu poti, te'ajutam. Nu vrei, te'obligam! V.I.Lenin |
|
sddragos |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#133
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
@bulan:
Vezi si remarca lui Florindu. Cand esti in frana de motor, ECU vede o cerere negativa de cuplu, asa ca taie injectia. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- TM 10 ???
2006, 1.6 MPI "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
bulan |
![]()
Post
#134
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
asa deci si prin urmare:cine si.a cumparat logan va avea consumul de benzina la fel ca 95% dintre celelalte loganuri.restul de 5% vor consuma mai mult sau mai putin ca cele95%.dupa ce se ansambleaza motorul se pune pe banc si se rodeaza la rece si se verifica functionarea lui dupa se trece la cald si sunt testati toti parametrii.daca scoate minim 75cp test ok.nu scoate 75cp merge la remedieri.DAR cateva bucati la% scot mai mult din proprie initiativa.doar acelea vor face economie de benzina iar proprietarul masinii va crede ca el e cauza.SOFERUL poate influenta consumul cu max 10% + sau - la un stil de mers normal.DECI la un consum de 7% poti sa,l duci la 7,7% sau la6,3% si atat.cutia de viteze nu se strica daca rulezi pe liber cu ea.altfel ar fi scris cu litere mari in garantie:NU TRACTATI!!!!!!!!!!deci economiile de carburant sunt:VISE!dar asta nu ne impiedica sa ne imbatam cu apa rece.de la fabricile constructoare pana in portul trieste din italia am dus camioane autobuze si tot felul de autovehicole pentru a fi imbarcate pe vapor cu directia asia 3 ani.pe retur in autocarul firmei cei 40 de soferi discutam ce si cum si de ce si etc si am pus observatii cap la cap si am tras concluzia:nimic nou sub soare.
|
--------------------
a
b
c
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
30.000 km cu un laureate. Tras sportiv de ea 7.1, mers economic: 5.3 (Timisoara-Bucuresti), de unde o abatere de aproximativ 30-40%...
bulan, Ca sa-ti faci o parere despre masina trebuie sa o conduci citeva sute de km nu citeva sute de m |
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
SYL |
![]()
Post
#136
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
bulan |
![]()
Post
#137
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
am spus la un stil de condus normal si atata.daca i.mi rastalmaciti ce am scris e treaba voastra.mai explicit ar trebui sa ne urcam 5 in masina unuia dintre voi si sa mergem fiecare cate o suta de km sa verificam consumul prin metoda plinului si veti vedea doar +sau- 10% diferenta.desigur daca vrei neaparat sa testezi cat consuma masina ta minim si maxim diferenta poate fi si de 300%.eu nu sunt suparacios dar in polemici sterile nu intru.
|
--------------------
a
b
c
|
|
cristidb |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bulan @ 23 Mar 2006, 23:44) 1000 de motoare acelasi tip si cu serie continuua puse pe banc sunt testate la rece si la cald si toate dezvolta o putere maxima diferita.adica un motor scoate 75cp si urmatorul 104cp.de ce?nu se stie.dar e reala treaba.si atunci cel cu 104cp consuma putin indiferent de stilul de mers al soferului.concluzia mea: masina consuma cat vrea ea iar stilul de mers al soferului aduce un + sau un minus de max 10% fara a merge sportiv Deci unele dacii cu motor de 1,4 au 104 cai? ![]() |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
- .
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
|
|
bulan |
![]()
Post
#139
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
cand un fraer cu o camera video filma o masina pe ploaie mergand cu viteza si rotile ei nu se invarteau cele din fata in speta proprietarul nici nu avea habar.ajungand pelicula respectiva pe micul ecran la stiri toata floarea cea vestita a intregului apus in speta inginerimea din domeniul auto au decretat:trucaj cinematografic.si dupa ceva timp a aparut un nou termen auto:aqvaplanare.un motor poate dezvolta mai multa putere decat celelalte din seria lui la aceiasi turatie si deci va consuma ceva mai putin.asta nu inseamna ca.i creste turatia si va rupe acul la turometru.si exemplul 75 versus104 poate e cam mare dar cineva care lucreaza in domeniu vezi tactorul brasov daewoo aro colibaasi poate confirma ca nu e secret de stat.in exploatarea auto apar cele mai nebanuite defecte si probleme fara a avea vreo logica imediata.
|
--------------------
a
b
c
|
|
thunder |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
Chestia cu diferrenta de la 75 la 104 e chiar aberanta ... daca exista un viciu de fabricatie, sa fi sigur ca producatorii il studiau si gaseau o solutie ca motoarele sa scoata mereu 104 cp. Renault scoate 98CP din 1.4 si 16V, Opel scoate 90CP din 1.4 si 16V si ne trezim noi ca scoatem 104CP din 1.4 si 8V, asa dintr-o intamplare.
Iar parte cu "logica imediata", legata de tractoru brasov, aro, etc ... daca pt. aia exista vreo logica in constructia de motoare ... nu mai erau astazi falimentari |
--------------------
Opel
Astra H
- B-50-WSE
2006 Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|
lungan |
![]()
Post
#141
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
Da' invers nu se poate??? Loganul meu cred ca are 60 CP.
![]() Am facut teste sa vad ce stil de condus este mai economic. Culmea, de fiecare data cand credeam ca merg economic (calcat acceleratia mai cu mila), obtineam consumuri mai mari. Eu am obtinut un consum optim schimband vitezele la 3000 rpm si fara sa merg subturat. |
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
thunder |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 22 April 04 From: Pitesti ![]() |
Are sigur mai mult de 60CP
![]() |
--------------------
Opel
Astra H
- B-50-WSE
2006 Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
|
|
bion |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(lungan @ 27 Mar 2006, 18:45) Da' invers nu se poate??? Loganul meu cred ca are 60 CP. ![]() Am facut teste sa vad ce stil de condus este mai economic. Culmea, de fiecare data cand credeam ca merg economic (calcat acceleratia mai cu mila), obtineam consumuri mai mari. Eu am obtinut un consum optim schimband vitezele la 3000 rpm si fara sa merg subturat. Evrika ![]() Cu stima bion |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
- TM54
2003 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
bulan |
![]()
Post
#144
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.040 Joined: 20 March 06 ![]() |
producatorul dupa ce face primul motor de 75cp nu.l baga pe motor in fotocopiator si dupa scoate copii la infinit.el producatorul cumpara min 75% din conponente de la diversi si face motoare de serie.aceste motoare se vor incadra in cei 75 dar cateva vor merge chiar bine si vor scoate mai multi cp.pentru orice exista o cota fixa pe proiect dar la atelier se face treaba cu tolerante.iar halatele albe verifica ca halatele albastre sa nu sara macar din tolerantele maxime pe care le pot accepta ca de nu aia cu costume negre din consiliul de administratie dau de pamant cu toata suflarea.si pe niste motoare se leaga toate si merg de te ung pe suflet si altele merg chiar prost si la service la garantii te conving ei pe tine ca de fapt al tau merge bine dar ca ce ai invatat tu la facultate nare legatura cu motorul tau.SI NU MAI FITI CARCOTASI unele masini sunt norocoase.pot incapea pe mana unui pusti care sa le si rastigneasca si ele merg bine nu se strica si nici accident nu fac si altele ajung pe mana unui mosulica care are grija de masina ca de ochii din cap si are problema dupa problema cu masina si o mai si loveste de doua ori pe an.DACA MAI DESCHIDETI SUBIECTUL EMIGREZ IN CONGO.
|
--------------------
a
b
c
|
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#145
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
Congo e birtul acela din Ferentari, nu-i așa?
|
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
mih95 |
![]()
Post
#146
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 22 October 05 ![]() |
Din pacate, o mare parte din afirmatiile lui " bulan ", referitoare la economia de carburant vs stiluri de conducere, motoare si productia de serie, etc, se verifica in practica chiar daca nu bat de nici o culoare cu teoria, proiectul, stiinta, etc...
Si domeniul auto in care ne straduim sa ne dam cu parerea nu este singurul in care practica "difera", dar numai putin, de teorie. Si uite asa sa vezi polemici... |
--------------------
.
.
.
|
|
os |
![]()
Post
#147
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@mih95: Hmmm... uite eu in calitatea mea de inginer nu sunt de loc de acord cu "o mare parte din afirmatii". Stilul de conducere ARE de a face cu consumul (mai mult: pentru o masina data este singura cale de a-l influenta). Exista intr-adevar o dispersie a caracteristicilor oricarui produs industrial (la care se refera variatia puterilor motoarelor) - dar sa ne intelegem: nu facem mamaliga ci vorbim de procese industriale civilizate.
Ca practica difera de teorie e numai partial adevarat. Pot sa intreb cu tot respectul ce profesie- si ce experiente ai, care te conduc la concluzia filozofica aratata? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Korben_Dallas |
![]()
Post
#148
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 11 April 05 ![]() |
QUOTE(os @ 28 Mar 2006, 12:27) Exista intr-adevar o dispersie a caracteristicilor oricarui produs industrial (la care se refera variatia puterilor motoarelor) dacă discutăm de procese industriale și de abaterile calitative ale produselor, acestea ar trebui să se încadreze în curba (sau clopotul) lui Gauss, nu-i așa? Deci, sub aspect calitativ, tovarășii de la Dacia-Renault ar trebui să lase să iasă doar produsele care se încadrează în toleranță Ori este cunoscut gradul ridicat de automatizare de pe liniile actuale de producție, ceea ce duce la restrângerea toleranțelor și implicit la uniformizarea performanțelor |
--------------------
-
-
- Ce să faci, la tăți ni-i greu!
|
|
mih95 |
![]()
Post
#149
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 22 October 05 ![]() |
Pai tocmai de aceea am spus: polemici.....
"Exista intr-adevar o dispersie a caracteristicilor oricarui produs industrial" x % ? Cu tot respectul si eu tot inginer ... This post has been edited by mih95: 28 Mar 2006, 11:46 |
--------------------
.
.
.
|
|
os |
![]()
Post
#150
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Perfect. Acum ca stim cine suntem, hai sa aducem discutia in zona concretului: la care puncte anume te referi? La aia cu de la vest la est, sau cum?
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th August 2025 - 12:47 |