DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages « < 8 9 10 11 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cum poti face economie de carburant !, Puteti face multe economii...

Korben_Dallas
post 6 Jun 2006, 11:12
Post #271


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(hash @ 6 Jun 2006, 11:52)
Uzura motorului conteaza cel mai putin.
*


Dar uzura șoferului datorită vitezei chinuitor de mici, nu se pune?
Dacă merg de exemplu de la Arad la Cluj, fac normal între 4 și 5 ore, în funcție de factori externi normali , gen aglomerație, vreme ș.a.m.d.
Dacă aș merge în acest regim super-economic aș face cel puțin o oră în plus și aș face economie de maxim 2 litri de carburant adică 70.000 lei vechi
Asta da economie tongue.gif


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 6 Jun 2006, 12:09
Post #272


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Ehei, cu 'uzura soferului' putem filozofa: unul care merge mai mereu constant, in acelasi regim de viteza (80-90) se uzeaza mai putin decat unul care 'o calca', ajunge din urma coloane, depaseste, se enerveaza - trairi mai intense decat celalalt, puls accelerat, adrenalina tongue.gif

In fond, 100 k km ma costa 6.000 euro cu motorina, sau 10.000 cu benzina (am exagerat un pic) - mare economie 4 k euro, ca suta aia de mii eu de exemplu o fac in 10 ani .. economie de 400 de euro pe an, mama ce mai economie, imi iau o perehe de adidasi in fiecare luna din astia 10 ani .. mai simplu e sa sofez cum am placere in ziua respectiva - ma stresez mai putin. Daca vrea calul ovaz, ii dau si gata. Benzinarii sunt pe toate drumurile. (si motorina tot de la 'benzinarie' o luati tongue.gif)


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 6 Jun 2006, 12:13
Post #273


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(Korben_Dallas @ 6 Jun 2006, 09:06)
Si la bietul motor nu te-ai gandit, asa-i?
La viteza asta in a V-a aveai probabil 1600-1800 rpm cel mult!!!
80 la ora este totusi o viteza la care motorul este in sarcina si la turatii joase nu cred ca e foarte fericit
Faci economie de carburant dar pierzi la uzura motorului



La viteza aia are cam 2000 rpm, si stai linistit ca nu e o turatie deloc joasa, mai ales pt un diesel (care are cuplul maxim cam la cea turatie)....deci stai linistit, chiar a protejat motorul.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 6 Jun 2006, 12:16
Post #274


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(SYL @ 6 Jun 2006, 13:13)
La viteza aia are cam 2000 rpm, si stai linistit ca nu e o turatie deloc joasa, mai ales pt un diesel (care are cuplul maxim cam la cea turatie)....deci stai linistit, chiar a protejat motorul.
*


Si eu am diesel si nu imi place de loc cum merge cu 70 in a V-a


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 6 Jun 2006, 12:21
Post #275


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(hash @ 6 Jun 2006, 13:09)
mai simplu e sa sofez cum am placere in ziua respectiva - ma stresez mai putin
*


Subscriu intru totul
Nervii mei sunt mai scumpi decat carburantul pe care il cere obiectul cumparat pe banii mei

Dar ca sa nu fim offtopic, eu cred ca ramane cum am stabilit: sa facem economie, dar NU cu orice pret


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Trofin Liviu
post 7 Jun 2006, 07:10
Post #276


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 17 May 06




QUOTE(Korben_Dallas @ 6 Jun 2006, 13:21)
Subscriu intru totul
Nervii mei sunt mai scumpi decat carburantul pe care il cere obiectul cumparat pe banii mei

Dar ca sa nu fim offtopic, eu cred ca ramane cum am stabilit: sa facem economie, dar NU cu orice pret
*


Si ce ma sfatuiti sa fac?Masina merge frumos, motorul toarce, drumurile sunt nasoale.
Noroc ca am un casetofon beton care mai repara atmosfera monotona.
Vreau sa mentionez metoda de calcul a consumului. Eu alimentez numai cu canistra care este gradata si verificata si pun pana cand chiar nu mai incape. Am luat hotararea de a proceda astfel pentru ca atunci cand am vazut ce se lasa pe fundul ei m-am ingozit. Facand asa cand schimb filtrul acesta este mult mai curat.
Voi continua sa merg economic pentru ca intotdeauna am mers asfel si nu am stricat nici un motor(am permis din 07-1996) si enorm de multi Km de facut cu un buget tare mic.
Am remarcat ca atunci cand merg mai repede merg mai des la service ptr. bucse pivoti, etc. etc. si prefer sa merg mai incet dar mai mult.


--------------------
Renault Megane 2007 - Cl-02-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 7 Jun 2006, 08:05
Post #277


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(Trofin Liviu @ 7 Jun 2006, 08:10)

Voi continua sa merg economic pentru ca intotdeauna am mers asfel si nu am stricat nici un motor(am permis din 07-1996) si enorm de multi Km de facut cu un buget tare mic.

*


Măi omule, eu sau noi ne exprimăm doar opiniile, nu îți criticăm modul de a conduce
P.S. Am verificat aseară: la 70 km/h in treapta a V-a am 1550 rpm (Astra 1,7TDI)
La drum intins nu are nimic in acest mod, dar daca vreau sa fac o depasire trebuie sa ii dau a patra sau chiar a treia icon_mrgreen.gif


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maximus Decimus
post 7 Jun 2006, 09:13
Post #278


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 5 May 06




A patra ca e diesel si trebuie sa cada in cuplu. La a treia probabil ca ai deja 3000 si nu te mai ajuta.


--------------------
Peugeot 407 - B-03-LOG
GRUPPO MAXIMA BUCURESTI- MEMBRU FONDATOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 7 Jun 2006, 09:24
Post #279


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(Maximus Decimus @ 7 Jun 2006, 10:13)
A patra ca e diesel si trebuie sa cada in cuplu. La a treia probabil ca ai deja 3000 si nu te mai ajuta.
*


E turbodiesel si ii place la porcu'
De la 2500 rpm in sus nu ai mai zice ca e un diesel
Te baga in scaun ca un benzinar
Desigur, atata vreme cat functioneaza turbocompresorul wink.gif


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 7 Jun 2006, 11:24
Post #280


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(Korben_Dallas @ 7 Jun 2006, 09:05)
Măi omule, eu sau noi ne exprimăm doar opiniile, nu îți criticăm modul de a conduce
P.S. Am verificat aseară: la 70 km/h in treapta a V-a am 1550 rpm (Astra 1,7TDI)
*



Asa o fi la Astra, dar la SLZ e turatie ceva mai amre la 70-80, undeva spre 2000 care e o turatie excelenta pt un diesel.

Liviu, deci in concluzie tu mergi ca si pana acum ca e f bine: consumul mic, vizite mai mici la service, stress mai mic, nu t elua dupa ce zic toti vitezomanii. smile.gif


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Korben_Dallas
post 7 Jun 2006, 11:33
Post #281


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 11 April 05




QUOTE(SYL @ 7 Jun 2006, 12:24)
nu t elua dupa ce zic toti vitezomanii.  smile.gif
*


Măăăă răule!
Viteza legală în Republica Capitalistă Română e 90 km/h, acolo unde gropile o permite biggrin.gif
Acolo eu, de fapt Astra, are cam 2000 rpm
Și sunt întru totul de acord că fiecare conduce cum se simte bine și sigur pe el
Eu nu știam că dieselul la Dacia e așa turat unsure.gif


--------------------
- - -
Ce să faci, la tăți ni-i greu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NoDacia
post 10 Jun 2006, 14:21
Post #282


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 10 June 06




QUOTE(Maximus Decimus @ 7 Jun 2006, 09:13)
A patra ca e diesel si trebuie sa cada in cuplu. La a treia probabil ca ai deja 3000 si nu te mai ajuta.
*




haide mai ..... eu la 70 la ora mereu dau a treia .... a 4-a doar daca depasesc in gluma asa... vad ca am unde sa depasesc.... dar a 3-a e o necesitate la 70 la ora. ..


--------------------
BMW 320d 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 11 Jun 2006, 15:36
Post #283


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Hai, c-am citit pana aici si m-am mai lamurit si nu prea cu cateva chestii, dar o treaba n-o-nteleg: in frana de motor consumul de benzina e zero ? Ma refer la un motor pe injectie ! La ala pe carburatie stiu cum sta treaba. Am citit ceva de calculatorul care sesiseaza cuplu negativ ... nu stiu ce ... dar parca nu prea are cum aiba consum zero la relanti, adica nu intra deloc benzina in camera de ardere ? Sau cum vine asta ?

Poate ma aberez, dar nu-i aceeasi situatia cu aceea in care opresc eu motorul din cheie ? N-am incercat situatia asta, gandindu-ma la ambreiaj si la transmisie si la ce s-ar putea intampla pe acolo ...


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 11 Jun 2006, 15:37
Post #284


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti






--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 11 Jun 2006, 15:54
Post #285


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Pai si atunci, klaus sa nu ma bati biggrin.gif , dar de la o turatie x=3000 rpm pana la 800rpm sau cat o fi aia de relanti ... ce se intampla ? Ca totusi el merge rotund, si cu "injectia taiata" ... Sau poate ii da exact benzina de relanti din start (adica de la 3000rpm) ... si ca tot veni vorba ... nu cumva calculatorul da aceiasi parametri la decelerare (frana de motor) ca si la relanti ? Ma refer la comanda injectoare, etc ...

Eu te cred cand spui ca se taie injectia, dar nu cumva acest lucru se intampla pentru o scurta perioada de timp, pentru ca apoi sistemul sa se autoregleze pentru un consum mic sau foarte mic, ce-o fi insemnand si ala ... ?

This post has been edited by mao: 11 Jun 2006, 16:02


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 11 Jun 2006, 16:30
Post #286


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Consumul este exact 0 (nul, nada niente) in regimul aratat.

Intr-un topic mai vechi era chiar si povestea unui fornumist care a facut incercarea (la o masina cu injectie, mai veche).


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 11 Jun 2006, 16:40
Post #287


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




@mao:
Injecția este tăiată în frână de motor (la mpi-urile de pe DSN/SLZ/LGN) până la aprox 1.500 rpm, după care este din nou pornită, lucru care de altfel se și simte, în acea zonă de turație mașina având un mic "zvâc", semn că intră din nou benzină-n cilindri.
Iar motorul "merge" rotund pentru că este antrenat de mașină prin intermediul transmisiei, și n-are cum altfel.
Și, așa cum a arătat și klaus în link-ul de mai sus, prin OBD se vede cum consumul instantaneu este 0. Din păcate, fiind singur în mașină, n-am putut fi atent la ce turație începe iar injecția de combustibil.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 11 Jun 2006, 19:06
Post #288


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




@DragosP: Multumesc pentru lamuriri, ai fost mai mult decat explicit !
@klaus: asemenea
@os: asemenea

Eram fixat pe ideea acelor smucituri pe care le induce motorul atunci cand ori n-are scanteie, ori n-are benzina !!!

Scuze daca am devenit enervant pentru cineva !!!

Am stat mai bine si m-am gandit ca acele smucituri nu apar decat la mentinerea constanta sau la cresterea vitezei. In cazul decelerarii, motorul moare pur si simplu ... hai ca ma duce capul biggrin.gif ... inca o data ... saru-mana !!!

This post has been edited by mao: 11 Jun 2006, 19:10


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 11 Jun 2006, 19:30
Post #289


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Experiment facut de mine cu ceva timp in urma: La 90km/h in treapta 4, in frana de motor, am luat contactul. Nu s-a simtit nimic. Am pus din nou contactul, nu s-a simtit decat un rateu destul de puternc in evacuare (benzina nearsa ajunsa acolo). Nici un fel de smucitura.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 11 Jun 2006, 19:41
Post #290


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Offtopic: poti sa pierzi toba la faza asta laugh.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 12 Jun 2006, 12:06
Post #291


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE(DragosP @ 11 Jun 2006, 17:40)
Injecția este tăiată în frână de motor (la mpi-urile de pe DSN/SLZ/LGN) până la aprox 1.500 rpm, după care este din nou pornită, lucru care de altfel se și simte, în acea zonă de turație mașina având un mic "zvâc", semn că intră din nou benzină-n cilindri.


Acelasi lucru e valabil si pt motoarele romanesti pe injectie, Nova GTi spre exemplu.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Jun 2006, 08:44
Post #292


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Si la EEBIO; cind electrovalva redescide circuitul se simte, discret, nu chiar un zvic, dar o mica accelerare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silb_ro
post 19 Jun 2006, 17:20
Post #293


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 21 February 06
From: Bucuresti




si stilul de condus mi se pare f. important pt. consum. nu poti avea performanta si consum redus smile.gif pt. consum mic schimbi in 2000 ~ 2500 rpm


--------------------
Renault Clio II Bicorp 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mae
post 21 Jun 2006, 18:21
Post #294


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 19 February 04
From: pierdut prin bucuresti




e clara treaba cu geamurile deschise creste consumul cand e vb de viteza. ce e asa greu de inteles- in oras unde mai mult stai nu creste consumul.

pe cand daca dai drumul la ac atunci si cadn stai pe loc consumul este mai mare.

deci in oras de preferat e sa mergi cugeamul deschis( daca sutn 40 de grade atunci...) la drum intins semerita mai mult ac(doar ca nu mai trage masina asa bine) bagatzi aer condtitionat-( mai ales cala viteza nu prea potzi sa mergi cu geamurile prea deschise)



--------------------
dacia break 2001 injectie
burn baby... burn... burn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 14 Sep 2006, 15:06
Post #295


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




A/C-ul creste consumul cu 1% pe ora ! Deci mergi o ora cu A/C-ul pornit si dai in plus 3,5 RON , crezi ca nu se merita ? Deci in afara de inconvenientul ca nu mai are aceeasi putere masina si acea dif de consum , altceva nu este !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hobber
post 5 Jul 2014, 19:42
Post #296


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 5 February 14




Salutare,

Am vazut pe net discutii despre un dispozitiv magnetic care ajuta la economisirea combustibilului. Practic, teava de alimentare cu combustibil trece printre niste magneti neodim de mare putere si teoria spune ca se produce o orientare a moleculelor de combustibil intr-un mod care imbunatateste arderea si reduce consumul.

Intrebarea mea este daca a testat cineva acest dispozitiv magnetic si a remarcat o economie de carburant. M-ar interesa si solutia pe care a folosit-o.

Intreb deoarece am un magazin online unde vand magneti neodim si ferita si pot sa construiesc un astfel de dispozitiv sau pot sa le aduc de afara. Dar doar daca, intr-adevar, sunt eficiente si reduc consumul de combustibil.

Spor la mesterit!


--------------------
Renault Laguna 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 5 Jul 2014, 21:56
Post #297


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




incearca si poate ne spui si noua rezultatul smile.gif


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 5 Jul 2014, 23:01
Post #298


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(hobber @ 5 Jul 2014, 20:42)
teoria spune ca se produce o orientare a moleculelor de combustibil intr-un mod care imbunatateste arderea si reduce consumul.
*

Care teorie spune asa ceva?

QUOTE(hobber @ 5 Jul 2014, 20:42)
Dar doar daca, intr-adevar, sunt eficiente si reduc consumul de combustibil.
*

La fel de eficient este si dispozitivul care se baga in soclul brichetei si care actioneaza in modul urmator:
1.Sistemul de Stabilizare Hyper Voltaic oferă o tensiune stabila de lucru asigurand functionarea óptima si eficienta a tuturor componentelor electronice din masina si in conditii de accelerare, semnalizare, pornire/oprire aer conditionat sau rádio,alte actiuni, chiar daca masina este uzata. Reduce cu 5-8% consumul de combustibil. Reduce emisiile de carbon (CO, CO2 și HC) si îmbunătățeste performanțele masinii. Pornirea masinii este mai usoara.

Un dispozitiv la fel de bun, pe care il recomand tuturor celor ce vor sa foloseasca magneti pentru reducerea consumului de combustil.

This post has been edited by paul_p: 6 Jul 2014, 01:11


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 6 Jul 2014, 00:44
Post #299


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




serios? blink.gif si ce face da impulsuri alternatorului sa bage tensiune constanta?


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_p
post 6 Jul 2014, 11:04
Post #300


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 1 April 06
From: psd=evil




QUOTE(bygy007 @ 6 Jul 2014, 01:44)
da impulsuri alternatorului sa bage tensiune constanta?
*


Ar putea da impusluri alternatorului ca sa bage tensiune constanta?

Uite, am gasit un dispozitiv similar, cu o prezentare care explica principiul de functionare al mirificului dispozitiv:

Universal – se potriveste oricarei masini
Eficient – economisesti combustibil pana la 75%
Usor de folosit – doar conecteaza-l la priza si economiseste.

CUM FUNCTIONEAZA?

Componentele sistemului electric al masinii interactioneaza una cu alta. Pentru a obtine performante sporite de la masina, aceasta trebuie sa posede un circuit electric periferic perfect curat. Multe masini dezvolta dezechilibre electrice de-a lungul timpului datorita cererilor diverselor accesorii sau din cauza uzurii normale a bateriei sau a altor parti componente.

Modul de functionare al Fuel Mirific Shaver permite stabilizarea instanta a sistemului electric al masinii, rezultand un consum efiencientizat si performante mai bune. Unul din beneficiile stabilizarii sistemului electric al masinii, este ca bujiile, respectiv,injectorul vor oferi scanteie mai puternica , furnizand o combustie mai buna.Asta va creste puterea masinii,va duce la scaderea consumului si in plus la emisii mai putin poluante.

Aceasta tehnologie revolutionara ofera posesorului o modalitate de a economisi bani la pompa si de a ocroti pe cat posibil si mediul inconjurator. Mai mult, nu exista taxe de instalare.

Doar conecteaza Fuel Mirific Shaver in adaptorul pentru bricheta si un led albastru te va anunta ca Fuel Mirific Shaver functioneaza, iti va reaminti ca reusesti sa economisesti bani!


This post has been edited by paul_p: 6 Jul 2014, 21:36


--------------------
Fara roti fara ipocriti - 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages « < 8 9 10 11 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th July 2025 - 07:24
Forum Renault