Ajutor, centrare roti
![]() ![]() ![]() |
Ajutor, centrare roti
anecula_08 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|||
andrei_radu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Salutare
Pai...in momentul cand pui prezoanele...acestea avand capul conic....jantele gaurile tot putin conice...se centreaza automat, nu conteaza ca gaura centrala este mai mare. Si la jentile de tabla originale...cand strangi primul prezon o sa se mai "invarta" putin stanga dreapta pentru a se centra perfect pe gauri...tocmai datorita prezonului si gaurilor conice. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
gresit, vorbesti din experienta sau ca asa ti se pare normal? jantele nu se centreaza in prezoane, ci in gaura centrala, daca nu se potriveste se folosesc neaparat inele de centrare, in caz contrar peste 80 km/h vibreaza neplacut, si e foarte periculos, se pot rupe prezoanele.
Exemplu cu jantele originale de tabla e pe langa subiect, pentru ca vin la fix pe gaura de centrare. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Deci sunt inele de centrare special pt butuc? Stie cineva ce dimensiune are butucul? Ms
|
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
la SOlenza 57,1 mm, jantele tale cat au, 60,1? se gasesc gata facute, sau le face un strungar.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu sunt sigur, cred ca au 60.1. O sa le masor maine sa vad . Ms frumos argon
|
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
poate stii de pe ce provin...ai incercat fara si iti vibra masina, nu-i asa?
![]() This post has been edited by argon: 27 Mar 2010, 20:57 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Au fot pe un opel astra break din '93. Vibreaza rau de tot
![]() This post has been edited by anecula_08: 27 Mar 2010, 21:02 |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
andrei_radu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu e off topic deloc. Daca in cazul jantelor de otel gaura centrala ar fi mai mare...spune-mi cum nu s-ar centra cand strangi prezoanele...vrei sa spui ca cele 4 gauri de prezoane sunt date la nimereala, si anume in asa fel incat roata sa nu fie centrata? De exemplu la mine la 2 roti nici nu intra fix pe acea gaura...ci chiar flencane. Si se centreaza in prezoane. Si la 160 nu are nici drac de vibratie.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
tu ai jantele de tabla originale, ce rost are comparatia?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andrei_radu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Vreau sa spun ca daca gaura centrala vine la fix pe butuc...si prezoanele se strang perfect...fara a opune vreo rezistenta din cauza centrarii pe butuc...la fel de centrata va fi si daca gaura centrala ar fi mai mare. Nu cred ca gaurile prezoanelor sunt date decalat la vreo jeanta, astfel incat sa trepideze daca gaura centrala este mai mare.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
aici e vorba de diferente chiar si de de 0,3 mm care se simt din plin la viteza, prezoanele o si centreaza daca iti place sa zici asa, dar cu o abatere mai mare, in plus chiar daca prin absurd reusesti sa centrezi roata fara inele, greutatea masinii nu trebuie sa se sprijine doar in prezoane, gresit spus prezoane, de fapt sunt suruburi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andrei_radu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Un ultim exemplu si gata...la dacia 1300 sau 1310...jeanta se centra in prezoane...ma rog...piulite (jeanta avea gaurile conice...piulitele conice...tocmai pt a se centra perfect). Nu mai avea nici o gaura centrala acea jeanta. Si avea si 3 prezoane doar. Asta de ce nu s-ar centra, si in 4 prezoane.
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
mai uita-te odata cum sunt piulitele la Dacia 1310, dar si janta.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Nu trepideaza din cauza gaurilor date decalat ci datorita gurilor care sunt mai mari si sunt pentru prezoane cu conul mai mare , daca pui prezoane cu con mai mic nu-ti va centra roata .In astfel de cazuri se folosesc alte prezoane cu conul mai mare , cam asta ai trebuie initiatorului topicului .
|
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
de unde le scoateti?
![]() http://planetsoarer.com/offset/studs.htm QUOTE Motor vehicle manufacturers use a central location collar on the stub axle hub in order to accurately locate the wheel. The wheel collar diameter varies, depending on the make of vehicle. Many replacement allow wheel manufacturers use an adapter (spigot ring) to vary the diameter of the locating hole. In this way, a particular wheel can, by changing the spigot ring, be used on a variety of vehicles. The spigot is the bit in the centre of the hub that you rest the inside centre of the wheel on whilst aligning the studs and screwing back the wheel nuts. On generic after market wheels, the spigot hole inside the wheels is a lot bigger than the spigot on the car. So what you need to do in this case is fit spigot locating rings. These are just rings of aluminum or hard plastic, that fit over the spigot on your car and then have a proper fit with the spigot hole on the wheel. If you don't have the spigot taking all the weight of the car, chances are you'll break one or more studs when you drive the car hard or have to brake hard. Remember the wheel nuts are simply there to hold the wheel on, NOT support the weight of the car. Also, as there is nothing to centre the wheel, you'll notice the wheels go in and out of balance because as you drive around, they'll move around on the hub. http://www.nice-wheels.co.uk/pcdandoffset.html QUOTE Spigot size is a bit trickier....the spigot is the bit in the centre of the hub that you rest the inside centre of the wheel on whilst aligning the studs and screwing back the wheel nuts. On generic after market wheels, the spigot hole inside the wheels is a lot bigger than the spigot on the car. So what you need to do in this case is fit spigot locating rings. These are just rings of aluminium or hard plastic, that fit over the spigot on your car and then have a proper fit with the spigot hole on the wheel. If you don't have the spigot taking all the weight of the car, chances are you'll break one or more studs when you drive the car hard or have to brake hard. Remember the wheel nuts are simply there to hold the wheel on, NOT support the weight of the car. Also, as there is nothing to centre the wheel, you'll notice the wheels go in and out of balance because as you drive around, they'll move around on the hub. daca nu va coafeaza, mai intrebati si voi la Vocea clientului cum se centreaza roata la SOlenza, inainte sa veniti cu fel de de fel de ipoteze si idei crete. This post has been edited by argon: 27 Mar 2010, 21:49 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andrei_radu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Sunt pe acelasi sistem conic...numai ca la 1300 strangi piulita si nu prezonul. Uita-te si tu mai bine si o sa vezi ca gaurile din jeanta sunt mult mai mari decat prezonul si deci...SE CENTREAZA PE ACEL CON. Nu pe gauri centrale pe care nu le are.
CGDBZ ai mare dreptate. Eu ziceam de cazurile in care nu avem de a face cu gauri cu con mai mare etc. Omu a zis ca gaura centrala e mai mare, nu gaurile pt prezoane. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu inteleg ce rol are aceasta expunere de idei pe nici o baza decat 'cred', si tu si CGDBZ, pana una alta eu am avut de a face cu aceasta problema, si nu s-a rezolvat decat cu inele de centrare, initiatorul topicului la fel, voi doi doar speculati, poate il lamuriti de ce-i trepideaza masina daca eu si documentatiile de pe internet vorbesc prostii.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andrei_radu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Idei crete...atunci de ce la 1300 nu s-a facut acelasi sistem de centrare?
Si cum am mai spus...la mine 2 jenti flencane bine pe butuc si nici macar nu e perfect rorunda acea gaura centrala, ci turtita la poli. Cum dreaq sa se centreze atunci pe acea gaura turtita????? Deci...tot in prezoane se centreaza. Cine intelege...bine cine nu...I rest my case. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Dacia 1300 are prezoane, Solenza are suruburi, Dacia 1300 are piulite care centreaza janta care nu sunt conice(strangerea e plata!), la SOlenza e pe con, nu e totuna.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andrei_radu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Am zis eu cred???? Poate citesti printre randuri de imi bagi cuvinte in gura si nici nu intelegi ce vreau sa expun. Am vazut halul de gauri centrale de la jentile mele si cum si pe ce se centreaza de fapt. Si cum nu vibreaza deloc nici la 160, cu toate gaurile mele de centrare perfect ovale...sau poate o fi si butucul oval...tu ce crezi?
27 Mar 2010, 21:59: Ba da...au o buza conica...ce intra in conicitatea jentii...altfel nu ar centra-o deoarece gaurile ei sunt mai mari decat diametrul prezoanelor. This post has been edited by andrei_radu: 27 Mar 2010, 21:59 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
tu incerci sa ma convingi ca nu-ti vibreaza cu jantele originale de tabla, de ce faci asta nustiu, e logic, ti-ai pus jante de aliaj cu gaura mai mare cumva si nu ti-a vibrat fara inele?
QUOTE(andrei_radu @ 27 Mar 2010, 21:58) Ba da...au o buza conica...ce intra in conicitatea jentii...altfel nu ar centra-o deoarece gaurile ei sunt mai mari decat diametrul prezoanelor. conul ala minuscul o centreaza, si partea plata strange, la Solenza e strangerea doar pe con, cum spuneam, intreaba la VC ce si cum, daca ai indoieli. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andrei_radu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 13 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu intelegi ca si la mine acele gauri din jentile de tabla sunt mai mari decat butucul? Si ca flencane? Si ca nu se centreaza pe ele? Am mai zis de n ori.
Dar nu ma mai agit...ca nu am intentia sa fac multe posturi pe acest forum! Vocea Clientului m-a lasat rece de multe ori, nerezolvandu-mi din probleme. Asa ca... This post has been edited by andrei_radu: 27 Mar 2010, 22:04 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
-
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
puneti jante de aliaj ca despre ele e vorba aici, si revino cu impresii, da' vezi sa nu-ti pui de VW ca vin la fix, cauta cu gaura de centrare mai mare, si mai intereseaza-te intre timp la orice dealer de jante de aliaj de ce ele de noi vin standard cu inele de centrare la pachet.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Nici mie nu imi vibreaza cu jantele de tabla. La cele de aliaj gaurile pt prezoane sunt bune, nu sunt prea mari. Problema este cauzata de gaura de centrare (mi-a supus-o si cel de la vulcanizare).
P.S. Prezoanele sunt cele originale. This post has been edited by anecula_08: 27 Mar 2010, 22:13 |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Daca gaurile pentru prezoane ( de fapt sunt suruburi) sunt bune nu ai de ce sa-ti faci probleme caci janta se centreaza cu suruburile nu pe gaura din mijloc , aia este pentru a putea pune usor roata .
|
--------------------
-
-
-
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
Pai atunci care ar putea fi problema?
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
argon |
![]()
Post
#28
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pune-ti inele de centrare si lasa-i in pace ca nu are rost, nu umbla fara(daca ipotetic poti ignora vibratiile) ca se pot rupe suruburile si ajungi in primul pom cu stiinta lui CGDBZ cu tot.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
anecula_08 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.871 Joined: 3 March 08 From: Bucuresti ![]() |
O sa masor maine si gaura jantei si duc prin targ. Sper sa gasesc. Ms baieti. Va tin la curent cu ce rezolv
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Europa cu AC - 1.4 MPI / Renault Laguna 2
Facelift - 1.6 16v / Dacia Logan Stepway - 1.0 TCE
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Daca masina iti vibreaza inseamna ca suruburile nu sunt bune m nu iti centreaza roata , daca vei pune inel pe mijloc pentru centrare vei reusi sa centrezi roata dar suruburile nu-ti strang bine , nu se "pupa " bine pe janta , strang pe o portiune mai mica iar acest lucru este periculos , acel inel central este o improvizatie periculoasa , cauta pe cineva care se pricepe sa-ti faca alte suruburi dupa janta ta .
|
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:27 |