Presiune roti
![]() ![]() ![]() |
Presiune roti
-Scorpio- |
![]()
Post
#91
|
||
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
|
||
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|||
YO4RLP |
![]()
Post
#92
|
![]() membru radioactiv Group: Members Posts: 331 Joined: 20 December 05 From: Galați ![]() |
Am gasit, la servici, obiectul din poze. L-a pierdut unu cu o dubita. Cand am intrebat ce-ar putea fi, un coleg a zis ca pare a fi pentru masurat presiunea in roti. L-am incercat. Merge. Imi place ca e minuscul si-l pot tine in torpedou. Voi ce ziceti? Scuze pentru calitatea pozelor.
May22_03.JPG ( Size: 27.83k ) Number of downloads: 468 May22_04.JPG ( Size: 27.63k ) Number of downloads: 485 May22_05.JPG ( Size: 21.78k ) Number of downloads: 460 This post has been edited by YO4RLP: 23 May 2007, 19:40 |
--------------------
Dacia
SuperNova
Confort 2002
- GL-06-EAF Cine vrea, găsește posibilitați; cine nu vrea, găsește scuze.
|
|
Kojak |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Saptamana trecuta m-am oprit la o vulcanizare (dupa vreo 1/2 an) sa-mi verific presiunea in pneuri.
Dupa un drum de oras in plina canicula, deci "gume la cald", baiatu' de la vulcanizare le-a "gasit neconforme" cu 2.4 pe fata, respectiv 2.6 pe spate (..de fapt ele erau f. bune, dar.. ![]() Cica: "nu e buna, dom-ne presiunea asta, e prea mult ca acuma e vara si tot timpul, ele (gumele) se pot considera "la cald". Asa ca mi-am zis, o stii baiatu' meserie, nu ma bag si ma conformez la ceea ce-mi zice...adica l-am lasat sa mi le faca 2.0, respectiv 2.2 la cald. ![]() Rezultataul: dupa treba asta scartiau ale dreq in toate virajele luate pe stradute printre blocuri si nu numai... (viraje luate normal, cu a 2-a, nu forja sau altceva). Intr-adevar, ca efect pozitiv, nu mai simteam orice denivelare sau fisura in asfalt, dar... ![]() Ieri dimineata (ora 9 a.m), dupa o noapte "de sedere" in parcare, deci "la rece", m-am dus la vulcanizarea din colt. Aveam 1.6 pe fata si 1.8 pe spate(!). L-am pus sa "mi le faca" la loc, adica 2.0, respectiv 2.2. Acum totul e o.k., simt si gropitele ![]() Concluzia: daca va verificati presiunea, faceti-o dimineata la prima ora, NU in timpul zilei daca masina a stationat in soare sau ati rulat cu ea, ptr. ca o sa va induca in eroare cifrele mari ale presiunii din pneuri This post has been edited by Kojak: 15 Jul 2007, 13:53 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#94
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
QUOTE(Kojak @ 15 Jul 2007, 13:52) Concluzia: daca va verificati presiunea, faceti-o dimineata la prima ora, NU in timpul zilei daca masina a stationat in soare sau ati rulat cu ea, ptr. ca o sa va induca in eroare cifrele mari ale presiunii din pneuri RTFM. daca ai fi citit de la inceput manualul masinii ai fi aflat ca presiunea se face numai cu cauciucurile reci, orice alta masuratoare nu este valabila si nu ai mai fi avut revelatia asta. |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
Kojak |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Bre "-Scorpio-", ai simtit nevoia sa te legi de cineva si m-ai gasit pe mine?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
steph |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 775 Joined: 18 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Umm daia aveam eu "aproape 3" pe canicula asta?
|
--------------------
Toyota
Yaris
TS
- Bucuresti
|
|
borkanel |
![]()
Post
#97
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
care stiti unde as putea gasi si eu un aparat de masurat presiunea in roti ?
![]() |
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
Serje |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.129 Joined: 11 December 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
La magazin de piese auto ai incercat ?
Sau daca vrei sa ti-o verifici/ajustezi moka, du-te in benzinarii. |
--------------------
MTD
Optima
53 SPB HW
|
|
hash |
![]()
Post
#99
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
QUOTE(Kojak @ 15 Jul 2007, 14:52) Concluzia: daca va verificati presiunea, faceti-o dimineata la prima ora, NU in timpul zilei daca masina a stationat in soare sau ati rulat cu ea, ptr. ca o sa va induca in eroare cifrele mari ale presiunii din pneuri ![]() ce ma mira e ca multi dintre voi nu aveti o pompa cu manometru in porbagaj si va faceti presiunea dupa 1000+1 manometre, care mai de care mai decalibrate. This post has been edited by hash: 1 Jul 2008, 09:14 |
--------------------
-
-
-
|
|
os |
![]()
Post
#100
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Dragi colegi: maonometrele de pe la banzinarii si- din pacate- si cele de la pravaliile specializate sunt prea adesea decalibrate _tare_ (*). Cea mai buna solutie aici un manometru de calitate pe care sa-l posezi.
Am calculat la un moment dat cu buna aproximatie variatia presiunii cu temperatura. Pentru valorile uzuale la autoturisme, o incalzire de 20 grade se traduce cam in 0,2 bari in plus - adica in nici un caz diferente de ordinul 1.6->2.4 intre dimineata pe racoare si canicula de la prinz. (*) adica eu am vazut diferente de aproape 1 bar (din 2.5 !!!) intre manometre declarate ca "e bun, dom'le". |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
DMP |
![]()
Post
#101
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Acum vreun an si jumatate am facut presiunea dimineata la o benzinarie in Bucuresti foarte aproape de mine (cam 1 km, deci rotile nu rulasera mult ca sa se incalzeasca). A doua zi, de dimineata, la o benzinarie din provincie pana la care am mers vreo 500 m am verificat presiunea pe fata pentru ca imi pareau rotile prea lasate. Daca in Bucuresti aveam 2 pe fata, aici imi arata ca am 2,5. Le-am lasat asa.
De atunci am renuntat la sportul asta si apelez la un vecin care are un compresor cu manometru. El zice ca e calibrat bine manometru ala dar ... nu pare a fi cine stie ce. Am vazut la Carrefour, Praktiker si Augsburg o pompa de picior cu manometru facuta de Michelin la un pret in jur de 100 ron. Ce parere aveti? E de incredere manometrul de la o astfel de pompa? Ma gandesc ca la pretul asta ar trebui sa fie bun. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#102
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
nu trebuie sa fie de incredere. e foarte greu de gasit un manometru bine etalonat si nici nu se justifica sa-l ai acasa. cumperi cel mai ieftin manometru ordinar dupa care te duci la o vulcanizare bine dotata (cu scule michelin eventual) si platesti sa-ti faca baietii presiunea la roti, cand ai iesit pui manometrul tau si vezi cat indica (obligatoriu dupa ce ai iesit pentru ca temperatura pneurilor sa nu modifice presiunea), urmatoarea data cand mai ai de facut presiunea la roti o faci la valoarea care ti-o indica atunci.
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#103
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Chiar daca manometrul nu e perfect calibrat, utilizarea lui are un mare avantaj - reglarea presiunii astfel incat sa avem un echilibru stanga/dreapta. Adica chiar daca e 2.1 sau 2.2 in loc de 2, macar e aceeasi presiune in ambele roti.
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
os |
![]()
Post
#104
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Ai perfecta dreptate. Dar ce te faci ca unele in loc de 2.0 indica 1.5...
Hai sa devin concret: la masina mea, fabricantul recomanda pentru drumuri lungi cu incarcatura (exemplu: concediu) 2.8 fata/2.9 spate. Am facut presiunea ca atare (asa credeam eu) la o benzinarie MOL, pe undeva pe la iesirea din Bucuresti spre A1. Mi se parea mie ca-i cam tare, asa ca atunci cind am ajuns in strainatatea care plateste cu Euro si are la unele litere asa niste puncte deasupra literelor am verificat (da da, la rece, a doua zi dimineata) presiunea: 3.9 cu 4.1. Nu mai spun ca pe anvelope zicea "Max inflation 3.0 bar" -> adica nenorocitii aia puteau sa ma omoare. "Nu stiu de ce" ![]() Aceleasi roti verificate la Bucuresti (la un atelier de vulcanizare) au produs indicatie de 2.4/2.5 bar. Mda. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
borkanel |
![]()
Post
#105
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
|
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
crocky |
![]()
Post
#106
|
![]() daciot/renaultist Group: Members Posts: 214 Joined: 4 October 04 From: Bucuresti ![]() |
La niste pneuri noi, am primit si azot in ele (nu am cerut eu, pur si simplu mi-au bagat).
Sa inteleg ca de acum incolo o sa verific presiunea numai la service/vulcanizari care au asa ceva ? Pana acum obisnuiam sa verific presiunea pe la benzinarii. Mersi ! |
--------------------
Dacia/Renault
Sandero Stepway II/Laguna II
0.9TCe/1.9dCi
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#107
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
si daca o sa combini azotul cu aer ce o sa se intample?
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
crocky |
![]()
Post
#108
|
![]() daciot/renaultist Group: Members Posts: 214 Joined: 4 October 04 From: Bucuresti ![]() |
"Stric" puritatea azotului
![]() |
--------------------
Dacia/Renault
Sandero Stepway II/Laguna II
0.9TCe/1.9dCi
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Ieri am verificat si eu presiunea la o benzinarie,deoarece masina incepuse sa traga usor dreapta.Aveam 1.8 pe dreapta fata si 2.2 pe stanga fata.Le-am facut la 2.1 pe ambele parti si acum merge drept.
Pe spate aveam 2.2 si nu am mai umblat la ele. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
borkanel |
![]()
Post
#110
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
Un gest mic cu beneficii mari
![]() NU combinati azotul cu aerul cand faceti presiunea. Daca vreti sa treceti de la azot la aer trebuie scos mai intai tot azotul din anvelopa. |
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
os |
![]()
Post
#111
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@borkanel - vezi ca ai uitat sa pui un smiley la aia cu aer+azot - sa se inteleaga ga glumesti..
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
IRONICK |
![]()
Post
#112
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Hai sa va zic si eu ce am simtit dupa ce am schimbat cauciucurile acum 8 luni si pana sa vad eu aveam si azot bagat in anvelope. De atunci am mai verificat de presiunea de doua ori. Nu mi-a scazut presiunea de loc. Poate este de la azot, poate de la cauciucurile mai bune ... oricum la drum lung nu am avut curiozitatea nici macar sa vad daca se incalzesc ...
This post has been edited by IRONICK: 4 Jul 2008, 15:10 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
adrianne |
![]()
Post
#113
|
Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(borkanel @ 4 Jul 2008, 14:03) Un gest mic cu beneficii mari ![]() NU combinati azotul cu aerul cand faceti presiunea. Daca vreti sa treceti de la azot la aer trebuie scos mai intai tot azotul din anvelopa. E posibil ca azotul sa aiba factorul de dilatatie mai mic sau mai mare decat aerul, iar, odata amestecate si avand concentratii diferite intre roti, dilatarea, si implicit presiunea sa fie diferite. Doar presupun... |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B44UCJ parerea unui amator...
|
|
paul_p |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Presiunea variaza in functie de temperatura la fel la absolut toate gazele. Fara exceptie!
|
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#115
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
eu de când am auzit de treaba asta cu azotul în gume am zis ca-i găselniță de tras banul de pe fraieri. suna bine pt cei care au bani munciți de tata și nu știu ce sa mai facă mașinii pt a ieși în evidenta. ia întrebații din ce este compus aerul. urmează sa pună în instalația de răcire apa cu 60% hidrogen.
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
Christiansen |
![]()
Post
#116
|
![]() Un biet invatacel Group: Members Posts: 136 Joined: 4 April 08 From: Bucuresti ![]() |
M-au disperat astia din vulcanizari !! Am citit topic-ul si m-am mai lamurit un pic, insa tot sunt confuz. Am o vulcanizare langa mine unde fac "presiunea" de cand am luat masina ... Eu credeam ca am 2,2 pe toate rotile ... Ma duc la iesirea din Bucuresti spre Giurgiu si verific ... asa la "oha" ... Ce sa vezi? 3,0
![]() Azi, la 2 zile distanta, ajung in Vaslui ... Aici verific iar presiunea, asa de distractie ![]() ![]() Cred ca e si de la temperatura, dar totusi ... variatiile sunt cam mari ... Dupa ce am citit ce ati scris voi aici, imi este frica sa nu am 1,9 presiunea ![]() |
--------------------
Renault
Megane
2007 Expression 1,6 16V
- B 137 ROC Dacia Logan 1,4MPI 66.000 km - 01.02.2011 (vandut)
Renault Megane 1,6 16V 124.000 km 10.05.2015 (vandut) Renault Clio IV 1,2 16V 155.000 km |
|
os |
![]()
Post
#117
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
QED.
Concluzia: manometrul TAU, despre care STII ca indicatia e corecta (sau ii stii abaterea). Sa nu uitam ca presiunea in pneuri este unul din "reglajele" cele mia usor de facut si cu implicatii majore - atit in tinuta de drum cit si in ce priveste siguranta. Orice alte azoate, aere samd sunt vax. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
borkanel |
![]()
Post
#118
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
QUOTE(Christiansen @ 5 Jul 2008, 20:59) No commet ! Tocmai pentru a evita situatiile de mai sus am rezolvat azi problema profesionist prin achizitioanrea unui minunat divais ![]() http://www.digitalworld.ro/produs.php?idprod=5560. |
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
Christiansen |
![]()
Post
#119
|
![]() Un biet invatacel Group: Members Posts: 136 Joined: 4 April 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(os @ 5 Jul 2008, 21:08) QED. Concluzia: manometrul TAU, despre care STII ca indicatia e corecta (sau ii stii abaterea). Sa nu uitam ca presiunea in pneuri este unul din "reglajele" cele mia usor de facut si cu implicatii majore - atit in tinuta de drum cit si in ce priveste siguranta. Orice alte azoate, aere samd sunt vax. Mi-ai raspuns mie? ![]() |
--------------------
Renault
Megane
2007 Expression 1,6 16V
- B 137 ROC Dacia Logan 1,4MPI 66.000 km - 01.02.2011 (vandut)
Renault Megane 1,6 16V 124.000 km 10.05.2015 (vandut) Renault Clio IV 1,2 16V 155.000 km |
|
os |
![]()
Post
#120
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Vezi sa nu-ti inghiti limba de atita ris. Bineinteles ca tie ti-am rapsuns, dar raspunsul are caracter general valabil.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 01:11 |