DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> indicator consum, unde gasesc?

viperfox
post 14 Sep 2005, 12:00
Post #1


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




am vazut pe mai multe masini ARO 10 ca au montat (din fabrica banuiesc....) indicator de consum, adica, e un ceas cu ac (cum e ala de benzina doar ca e orientat ep orizontala) care indica consumul instantaneu (e gradat de la 5% pana la 14% mi se pare), facut frumos, cu lumina la pozitii etc, dar e montat separat, nu face parte din bord, e atasat undeva langa butonul de soc (si la unu l-am vazut mutat sus pe bord), e de sine statator;
intrebarea este, se poate pune asa ceva si la dacia 1310? teoretic se poate...ca aro 10 are motor de dacie, dar unde gasesc sa cumpar? sau orice alt fel de indicator de consum? are cineva asa ceva pe dacia?


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VS-02-MVO
post 19 Sep 2005, 00:42
Post #2


Dacia fan.


Group: Members
Posts: 58
Joined: 8 June 04
From: Sinaia-Bucuresti-Constanta




n-am auzit de asa ceva, dar teoretic se poate face unul
chiar ma batea gandul sa-mi fac unul dintr-un ceas indicator si un debitmetru


--------------------
Dacia 1310 CLI 2001 - PH-88-WIS
Dacia Logan Preferance 2006 1.6 PH-88-WSP.
Dacia Sandero Laureate 2008 1.6 B -88- WIS.
"Diferenta dintre copii si barbati e pretul jucariilor !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yknot
post 19 Sep 2005, 08:30
Post #3


just turbo


Group: Members
Posts: 226
Joined: 29 September 04
From: Braila




e pur estimativ indicatia ceasului respectiv, pe multe masini se gaseste si este de fapt un vacuummetru, care masoara vacuumul de sub clapeta...... si este o masuratoare mai mult decat relativa, pe multi auzindu-i spunand ca este "economizor"....


--------------------
volvo 480 turbo 1990
ex. owner r5 GTT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperfox
post 19 Sep 2005, 13:02
Post #4


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




dar tehnic se poate face intr-un mod foarte simplu,se poate pune pe furtunul de benzina care vine la carburator un "ceva" care sa masoare viteza cu care trece benzina prin furtun, de exemplu cum era la pompele vechi de la benzinariile peco morisca aia care se invartea cand puneai benzina, deci ceva de genu asta, si facut cumva cu un magnet si o bobina astfel incat cu cat se invarte mai repede cu atat induce mai mult si astfel poate fi legat la un indicator si gata jucaria...deci tehnic e foarte simplu de realizat, nu-mi vine sa cred ca totusi nu a fabricat nimeni...


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 19 Sep 2005, 15:03
Post #5


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Nu-i chiar asa de simplu, mai ales ca pe masina exista si o conducta de retur.

Trebuiesc doua debitmetre cu impuls si un montaj electronic care sa faca diferenta intre debitele de pe tur si respectiv, retur.

Cuvantul "tehnic" nu prea este compatibil cu "ceva".

This post has been edited by tunderbird: 19 Sep 2005, 15:04


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 19 Sep 2005, 16:21
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




cauti la piese de trabant un indicator de consum instantaneu ( a fost montat pe modelele mai noi, numai ca are vreo 6 sau 8 LED-uri, nu este cu ac)
are o "turbina" care se monteaza pe turul pompei de benzina, intre pompa si carburator


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 19 Sep 2005, 21:10
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




daca nu ma insel parca si wartburg-ul are.
cine are cunostinte de limba germana sa arunce o privire cred ca asta e dispozitivul,pe site este si schema electronica a montajului.

http://www.wartburgpeter.de

asa cred ca arata "ceasul" pt trabat p601 in doua variante cu 7 sau 12 leduri.

la wartburg "ceasul" are trei indicati ,tempratura,consum, si cantitate de benzina in rezervor.


un traductor de trabant sau wartburg + schema asta cred ca va merge treaba.

http://www.esatclear.ie/~grabe/PICfuelRate/PICmpg.html


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 19 Sep 2005, 21:48
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(tunderbird @ 19 Sep 2005, 15:03)
Nu-i chiar asa de simplu, mai ales ca pe masina exista si o conducta de retur.

Trebuiesc doua debitmetre cu impuls si un montaj electronic care sa faca diferenta intre debitele de pe tur si respectiv, retur.

Cuvantul "tehnic" nu prea este compatibil cu "ceva".
*



daca se conecteaza traductorul intre pompa si carburator nu trebuie decat unu ,pt ca masoara benz. consumata care se duce la carb. nu are treaba cu returul.

cred ca merge cu un flow meter de la un kit water cooler pt procesoare, dar cam greu de gasit la noi ,si la ce pret, si daca totusi gaseste poate cumpara doar flow meter ?


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperfox
post 19 Sep 2005, 22:40
Post #9


Membru de la electronica in transporturi


Group: Members
Posts: 254
Joined: 15 March 05
From: Bucuresti




exact, nu am nici o treaba cu returu, eu pun `chestia` pe furtunu dintre pompa de benzina si carburator, adica exact benzina care ajunge la carburator-motor si deci consumata;
unu dala de trabant ar fi o idee (apropo pt draku, trabantu nu are pompa de benzina, benzina ajunge din rezervor - care este sub capota - prin `cadere` direct in carburator) dar ar trebui calibrat indicatoru, sa stiu si eu cat inseamna in litri 3 leduri aprinse:)


--------------------
Dacia 1310 CL 1999
Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yknot
post 20 Sep 2005, 09:20
Post #10


just turbo


Group: Members
Posts: 226
Joined: 29 September 04
From: Braila




si ce rezolvati cu asta..... in final aflati un consum estimativ.....pe ora, si nu la suta de km.... in functie de treapta de viteza...


--------------------
volvo 480 turbo 1990
ex. owner r5 GTT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Sep 2005, 10:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(yknot @ 20 Sep 2005, 09:20)
si ce rezolvati cu asta..... in final aflati un consum estimativ.....pe ora, si nu la suta de km.... in functie de treapta de viteza...
*


Se poate folosi sonda de trabi sau wartburg; am mai scris de asta, dar, trebuie un electronist sa faca o schema.
Practic acele impulsuri de la sonda ar trebui "esantionate" cu impulsul de la cablul kilometrajului (ala are 1 m/rotatie, asa scrie pe kilometraj). Adica la 1 rot a cablului se numara cite impulsuri vin de la sonda, se transforma c=ximp*k, k ales convenabil fct de constanta sondei) si se afiseaza.
Evident, se va prevedea si un reglaj fin si se poate afisa chiar pe LCD sau LED

Poate acum vine cineva cu ideea practica..ce circuite se preteaza la asta..nu-s electronist decit "de duminica"

This post has been edited by diaconuliviu: 20 Sep 2005, 10:06


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BH 59 FIF
post 18 May 2010, 17:13
Post #12


Membru cu Break


Group: Members
Posts: 1.456
Joined: 13 July 06
From: Tara Crisului




Probabil ca initiatorul topicului a gasit ceea ce cauta in cei aproape 5 ani dar poate mai sunt unii interesati de asa ceva. Am dat intamplator peste acest topic si cum din fire sunt fascinat biggrin.gif de orice inseamna indicatoare de bord am inceput si eu sa caut o dracie de asta. Dupa multe luni de cautari pe diverse site-uri si forumuri l-am gasit astazi, pur intamplator, in tuning shop-ul local biggrin.gif . Mai impresionant din punctul meu de vedere a fost pretul - 49 Ron - cu toate accesoriile din poza. Statea el saracu' de ceva vreme pe acolo, dovada stand faptul ca pretul de achizitie este cam 50% din cel initial. Oricum, sper sa fi meritat asteptarea/cautarea. Daca trece Codul galben, maine il voi monta. In caz ca mai doreste cineva, va pot trimite prin PM cu denumirea magazinului (au si site).

This post has been edited by BH 59 FIF: 18 May 2010, 17:37

Attached thumbnail(s)
DSCN8426.JPG ( Size: 1.61mb ) Number of downloads: 2595
DSCN8427.JPG ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 2807


--------------------
Dacia 1310 Break Alpineliebe 1986 - BH 59 FIF
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y

Cumpar priza aer capota R19 16v ph2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin_1.6
post 18 May 2010, 18:59
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 13 May 10




QUOTE(BH 59 FIF @ 18 May 2010, 17:13)
Probabil ca initiatorul topicului a gasit ceea ce cauta in cei aproape 5 ani dar poate mai sunt unii interesati de asa ceva. Am dat intamplator peste acest topic si cum din fire sunt fascinat  biggrin.gif  de orice inseamna indicatoare de bord am inceput si eu sa caut o dracie de asta. Dupa multe luni de cautari pe diverse site-uri si forumuri l-am gasit astazi, pur intamplator, in tuning shop-ul local  biggrin.gif . Mai impresionant din punctul meu de vedere a fost pretul - 49 Ron - cu toate accesoriile din poza. Statea el saracu' de ceva vreme pe acolo, dovada stand faptul ca pretul de achizitie este cam 50% din cel initial. Oricum, sper sa fi meritat asteptarea/cautarea. Daca trece Codul galben, maine il voi monta. In caz ca mai doreste cineva, va pot trimite prin PM cu denumirea magazinului (au si site).
*


trimite-mi si mie pm cu adresa te rog pe pm (scuze, eu nu por da PM)!!!ms


--------------------
dacia papuc 1997 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishujkl
post 18 May 2010, 19:05
Post #14


posts: 0,25


Group: Members
Posts: 231
Joined: 25 June 07
From: sv




pune link aici


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BH 59 FIF
post 18 May 2010, 19:16
Post #15


Membru cu Break


Group: Members
Posts: 1.456
Joined: 13 July 06
From: Tara Crisului




E vorba de cei de la Cridem (http://www.accesorii-auto.ro/). Produsul nu apare pe site, dar puteti trimite un mail folosind rubrica Contact.

This post has been edited by BH 59 FIF: 18 May 2010, 19:17


--------------------
Dacia 1310 Break Alpineliebe 1986 - BH 59 FIF
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y

Cumpar priza aer capota R19 16v ph2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 19 May 2010, 07:51
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




care ar fi principiu de functionare la ce ai achizitionat tu?


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BH 59 FIF
post 19 May 2010, 08:12
Post #17


Membru cu Break


Group: Members
Posts: 1.456
Joined: 13 July 06
From: Tara Crisului




Este practic un vacuumetru. Se conecteaza la o sursa de vacuum cat mai apropiata de motor iar acul oscileaza in functie de schimbarile de presiune.


--------------------
Dacia 1310 Break Alpineliebe 1986 - BH 59 FIF
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y

Cumpar priza aer capota R19 16v ph2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 19 May 2010, 08:14
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




dupa cum arata cred ca e un vacuummetru care se conecteaza la galeria de admisie.



--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 19 May 2010, 08:20
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




in acest caz nu cred ca poate indica apropiat de realitate la motoarele pe injectie, acestea dozand amestecul in legea lor


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 19 May 2010, 21:02
Post #20


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Sunt curios,pe ce principiu functioneaza,e calibrat functie de turatia motorului(depresiunea din galerie) si da o valoare instantanee?De unde stie el cat papa masina mea,sau ce jiclere am eu in carbelitor,daca am amestec sarac sau bogat?


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 20 May 2010, 10:11
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




pai e orientativ ca nu are scala gradata, asa ca sa sti cat ai calcat pedala, de fapt cat suge motorul instant si cand zic "cat" e doar orientativ


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BH 59 FIF
post 23 May 2010, 19:02
Post #22


Membru cu Break


Group: Members
Posts: 1.456
Joined: 13 July 06
From: Tara Crisului




Am montat dracia. Cert e faptul ca montajul nu e cel mai fericit. Producatorul recomanda sa fie plasat furtunasul cat mai aproape de motor. La mine nu e chiar asa, dar urmeaza sa remediem si aspectul asta smile.gif. Cum functioneaza? Nu stiu, ciudat. Dar pun asta in primul rand pe seama montajului. Vedeti si voi.



This post has been edited by BH 59 FIF: 23 May 2010, 19:04


--------------------
Dacia 1310 Break Alpineliebe 1986 - BH 59 FIF
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y

Cumpar priza aer capota R19 16v ph2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scorpion
post 24 May 2010, 12:36
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 3 January 08
From: Bucuresti




Am un astfel de ceas ( nu fix modelul de mai sus , dar unul similar facut de HP Raid, asta de aici http://www.autoaccesorii.ro/standard_products.php?id=1442 ) .
Modelul meu este gradat in bari si pleaca de la 0 bari ( ca si la tine , acul sta in dreapta jos ) pana la - 1 bar .
In principiu : depresiune mare => consum mai redus de benzina ,
deci incearca sa-l folosesti ( motorul masinii ) in asa fel incat sa-ti tii acul cat mai in stanga jos, unde depresiunea e maxima. La mine a mers. Vei vedea pe viu ca schimbatul vitezelor PESTE turatia de cuplu maxim nu-i "mit urban" si ca vei reduce putin consumul in oras in conditiile in care aparent vei merge mai sportiv (pt ca vei avea motorul putin mai turat poate decat te-ai obisnuit)

legat de :
QUOTE
Producatorul recomanda sa fie plasat furtunasul cat mai aproape de motor

poti pune o bucata de teava de cupru de circuit de franare pe o lungime cat mai mare din traseul furtunului de plastic al vaccumetrului , pt ca cel de plastic incalzindu-se de la motor se inmoaie si de deformeaza usor, alterand transmiterea depresiunii de sub carburator catre ceas .

Cu scuzele de rigoare : am editat postul anterior pt ca scrisesem o "perla" din neatentie. blink.gif

This post has been edited by scorpion: 25 May 2010, 10:46


--------------------
. Citroen Xantia 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BH 59 FIF
post 24 May 2010, 14:03
Post #24


Membru cu Break


Group: Members
Posts: 1.456
Joined: 13 July 06
From: Tara Crisului




Multumesc pentru ideea cu conductele de frana. E plauzibila si o voi pune in aplicare.


--------------------
Dacia 1310 Break Alpineliebe 1986 - BH 59 FIF
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y

Cumpar priza aer capota R19 16v ph2.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 25 May 2010, 13:10
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




alt ceas mai industrial chiar nu se poate procura de undeva mai ieftin, pe mine nu m-ar interesa aspectul ci doar sa-l folosesc o perioada de curiozitate


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nalodaniel
post 25 May 2010, 15:19
Post #26


a3a oara scriu corect


Group: Members
Posts: 361
Joined: 24 March 08
From: suceava




intelegeti odata ca respectivele aparate pt vacum trebuie facute pentru motorul pe care se pun. altfel sunt cam inutile.

Daca vreti consum instant calumea, trebuie sa vad ganditi la faptul ca ,, consumul exprimat in l/100km, singurul relevant pentru soferi, depinde de volumul de benzina papat de carburator si de viteza masinii.


--------------------
dacia 1310 1986 - -- -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 25 May 2010, 16:18
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




in primul rand eu nu am intrebat asa ceva si nici altineva

in al doilea rand nici ei nici ceilalti nu doresc sa afle consumul instant


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ge0_89
post 8 Jun 2010, 19:38
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 27 February 08




@BH 59 FIF, ce toba ai la masina ?se aude frumos
da-mi un pm te rog


--------------------
dacia 1310 cl 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 8 Jun 2010, 23:20
Post #29


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Indicator de consum rolleyes.gif ...exista o ghidusie ca sa zic asa. Trebuie sa combinati(la cartela radmasa.gif ) urmatoarele piese: o "morisca" de trabant, un uC, un senzor de viteza de sn si un display. Si gata consumul instant si e si precis biggrin.gif .


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ment
post 8 Jun 2010, 23:53
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 12 June 08
From: Bucuresti, Diham - Morarilor




Doar ca nu o sa fie instant laugh.gif, morisca aia care e de fapt un debitmetru pus inainte de carburator, carburator care are CNC si un cui poantou.
Totusi am inteles ca e destul de ok smecheria, dar nu e instant happy.gif.
Consumul instant nu ai cum sa-l redai la o masina pe carburator (decat cu un carburator special, senzori prostii), parerea mea.

This post has been edited by ment: 8 Jun 2010, 23:54


--------------------
Dacia 1310 1989
unu.trei dat pe ulei :D..

1984 Golf Mk2 GTi 1.8
2007 Kia C'eed 1.6 CRDi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2024 - 19:43
Forum Renault