indicator consum, unde gasesc?
indicator consum, unde gasesc?
viperfox |
14 Sep 2005, 12:00
Post
#1
|
||
Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|||
VS-02-MVO |
19 Sep 2005, 00:42
Post
#2
|
Dacia fan. Group: Members Posts: 58 Joined: 8 June 04 From: Sinaia-Bucuresti-Constanta |
n-am auzit de asa ceva, dar teoretic se poate face unul
chiar ma batea gandul sa-mi fac unul dintr-un ceas indicator si un debitmetru |
--------------------
Dacia
1310 CLI
2001
- PH-88-WIS Dacia Logan Preferance 2006 1.6 PH-88-WSP.
Dacia Sandero Laureate 2008 1.6 B -88- WIS. "Diferenta dintre copii si barbati e pretul jucariilor !" |
|
yknot |
19 Sep 2005, 08:30
Post
#3
|
just turbo Group: Members Posts: 226 Joined: 29 September 04 From: Braila |
e pur estimativ indicatia ceasului respectiv, pe multe masini se gaseste si este de fapt un vacuummetru, care masoara vacuumul de sub clapeta...... si este o masuratoare mai mult decat relativa, pe multi auzindu-i spunand ca este "economizor"....
|
--------------------
volvo
480 turbo
1990 ex. owner r5 GTT
|
|
viperfox |
19 Sep 2005, 13:02
Post
#4
|
Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti |
dar tehnic se poate face intr-un mod foarte simplu,se poate pune pe furtunul de benzina care vine la carburator un "ceva" care sa masoare viteza cu care trece benzina prin furtun, de exemplu cum era la pompele vechi de la benzinariile peco morisca aia care se invartea cand puneai benzina, deci ceva de genu asta, si facut cumva cu un magnet si o bobina astfel incat cu cat se invarte mai repede cu atat induce mai mult si astfel poate fi legat la un indicator si gata jucaria...deci tehnic e foarte simplu de realizat, nu-mi vine sa cred ca totusi nu a fabricat nimeni...
|
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
tunderbird |
19 Sep 2005, 15:03
Post
#5
|
tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti |
Nu-i chiar asa de simplu, mai ales ca pe masina exista si o conducta de retur.
Trebuiesc doua debitmetre cu impuls si un montaj electronic care sa faca diferenta intre debitele de pe tur si respectiv, retur. Cuvantul "tehnic" nu prea este compatibil cu "ceva". This post has been edited by tunderbird: 19 Sep 2005, 15:04 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
draku |
19 Sep 2005, 16:21
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 3 November 04 From: Bucuresti |
cauti la piese de trabant un indicator de consum instantaneu ( a fost montat pe modelele mai noi, numai ca are vreo 6 sau 8 LED-uri, nu este cu ac)
are o "turbina" care se monteaza pe turul pompei de benzina, intre pompa si carburator |
--------------------
ex Dacia Nova
Barkas B1000
1989
- Barkas Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
|
|
dex lada |
19 Sep 2005, 21:10
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
daca nu ma insel parca si wartburg-ul are.
cine are cunostinte de limba germana sa arunce o privire cred ca asta e dispozitivul,pe site este si schema electronica a montajului. http://www.wartburgpeter.de asa cred ca arata "ceasul" pt trabat p601 in doua variante cu 7 sau 12 leduri. la wartburg "ceasul" are trei indicati ,tempratura,consum, si cantitate de benzina in rezervor. un traductor de trabant sau wartburg + schema asta cred ca va merge treaba. http://www.esatclear.ie/~grabe/PICfuelRate/PICmpg.html |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
dex lada |
19 Sep 2005, 21:48
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti |
QUOTE(tunderbird @ 19 Sep 2005, 15:03) Nu-i chiar asa de simplu, mai ales ca pe masina exista si o conducta de retur. Trebuiesc doua debitmetre cu impuls si un montaj electronic care sa faca diferenta intre debitele de pe tur si respectiv, retur. Cuvantul "tehnic" nu prea este compatibil cu "ceva". daca se conecteaza traductorul intre pompa si carburator nu trebuie decat unu ,pt ca masoara benz. consumata care se duce la carb. nu are treaba cu returul. cred ca merge cu un flow meter de la un kit water cooler pt procesoare, dar cam greu de gasit la noi ,si la ce pret, si daca totusi gaseste poate cumpara doar flow meter ? |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
viperfox |
19 Sep 2005, 22:40
Post
#9
|
Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti |
exact, nu am nici o treaba cu returu, eu pun `chestia` pe furtunu dintre pompa de benzina si carburator, adica exact benzina care ajunge la carburator-motor si deci consumata;
unu dala de trabant ar fi o idee (apropo pt draku, trabantu nu are pompa de benzina, benzina ajunge din rezervor - care este sub capota - prin `cadere` direct in carburator) dar ar trebui calibrat indicatoru, sa stiu si eu cat inseamna in litri 3 leduri aprinse:) |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
yknot |
20 Sep 2005, 09:20
Post
#10
|
just turbo Group: Members Posts: 226 Joined: 29 September 04 From: Braila |
si ce rezolvati cu asta..... in final aflati un consum estimativ.....pe ora, si nu la suta de km.... in functie de treapta de viteza...
|
--------------------
volvo
480 turbo
1990 ex. owner r5 GTT
|
|
diaconuliviu |
20 Sep 2005, 10:04
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere |
QUOTE(yknot @ 20 Sep 2005, 09:20) si ce rezolvati cu asta..... in final aflati un consum estimativ.....pe ora, si nu la suta de km.... in functie de treapta de viteza... Se poate folosi sonda de trabi sau wartburg; am mai scris de asta, dar, trebuie un electronist sa faca o schema. Practic acele impulsuri de la sonda ar trebui "esantionate" cu impulsul de la cablul kilometrajului (ala are 1 m/rotatie, asa scrie pe kilometraj). Adica la 1 rot a cablului se numara cite impulsuri vin de la sonda, se transforma c=ximp*k, k ales convenabil fct de constanta sondei) si se afiseaza. Evident, se va prevedea si un reglaj fin si se poate afisa chiar pe LCD sau LED Poate acum vine cineva cu ideea practica..ce circuite se preteaza la asta..nu-s electronist decit "de duminica" This post has been edited by diaconuliviu: 20 Sep 2005, 10:06 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
BH 59 FIF |
18 May 2010, 17:13
Post
#12
|
Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului |
Probabil ca initiatorul topicului a gasit ceea ce cauta in cei aproape 5 ani dar poate mai sunt unii interesati de asa ceva. Am dat intamplator peste acest topic si cum din fire sunt fascinat de orice inseamna indicatoare de bord am inceput si eu sa caut o dracie de asta. Dupa multe luni de cautari pe diverse site-uri si forumuri l-am gasit astazi, pur intamplator, in tuning shop-ul local . Mai impresionant din punctul meu de vedere a fost pretul - 49 Ron - cu toate accesoriile din poza. Statea el saracu' de ceva vreme pe acolo, dovada stand faptul ca pretul de achizitie este cam 50% din cel initial. Oricum, sper sa fi meritat asteptarea/cautarea. Daca trece Codul galben, maine il voi monta. In caz ca mai doreste cineva, va pot trimite prin PM cu denumirea magazinului (au si site).
This post has been edited by BH 59 FIF: 18 May 2010, 17:37 Attached thumbnail(s) DSCN8426.JPG ( Size: 1.61mb ) Number of downloads: 2595 DSCN8427.JPG ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 2807 |
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
alin_1.6 |
18 May 2010, 18:59
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 13 May 10 |
QUOTE(BH 59 FIF @ 18 May 2010, 17:13) Probabil ca initiatorul topicului a gasit ceea ce cauta in cei aproape 5 ani dar poate mai sunt unii interesati de asa ceva. Am dat intamplator peste acest topic si cum din fire sunt fascinat de orice inseamna indicatoare de bord am inceput si eu sa caut o dracie de asta. Dupa multe luni de cautari pe diverse site-uri si forumuri l-am gasit astazi, pur intamplator, in tuning shop-ul local . Mai impresionant din punctul meu de vedere a fost pretul - 49 Ron - cu toate accesoriile din poza. Statea el saracu' de ceva vreme pe acolo, dovada stand faptul ca pretul de achizitie este cam 50% din cel initial. Oricum, sper sa fi meritat asteptarea/cautarea. Daca trece Codul galben, maine il voi monta. In caz ca mai doreste cineva, va pot trimite prin PM cu denumirea magazinului (au si site). trimite-mi si mie pm cu adresa te rog pe pm (scuze, eu nu por da PM)!!!ms |
--------------------
dacia
papuc
1997 1.6
|
|
mishujkl |
18 May 2010, 19:05
Post
#14
|
posts: 0,25 Group: Members Posts: 231 Joined: 25 June 07 From: sv |
pune link aici
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
BH 59 FIF |
18 May 2010, 19:16
Post
#15
|
Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului |
E vorba de cei de la Cridem (http://www.accesorii-auto.ro/). Produsul nu apare pe site, dar puteti trimite un mail folosind rubrica Contact.
This post has been edited by BH 59 FIF: 18 May 2010, 19:17 |
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
danciusergiu84 |
19 May 2010, 07:51
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 |
care ar fi principiu de functionare la ce ai achizitionat tu?
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
BH 59 FIF |
19 May 2010, 08:12
Post
#17
|
Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului |
Este practic un vacuumetru. Se conecteaza la o sursa de vacuum cat mai apropiata de motor iar acul oscileaza in functie de schimbarile de presiune.
|
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
payty |
19 May 2010, 08:14
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti |
dupa cum arata cred ca e un vacuummetru care se conecteaza la galeria de admisie.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
danciusergiu84 |
19 May 2010, 08:20
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 |
in acest caz nu cred ca poate indica apropiat de realitate la motoarele pe injectie, acestea dozand amestecul in legea lor
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Paulorossi |
19 May 2010, 21:02
Post
#20
|
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei |
Sunt curios,pe ce principiu functioneaza,e calibrat functie de turatia motorului(depresiunea din galerie) si da o valoare instantanee?De unde stie el cat papa masina mea,sau ce jiclere am eu in carbelitor,daca am amestec sarac sau bogat?
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
danciusergiu84 |
20 May 2010, 10:11
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 |
pai e orientativ ca nu are scala gradata, asa ca sa sti cat ai calcat pedala, de fapt cat suge motorul instant si cand zic "cat" e doar orientativ
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
BH 59 FIF |
23 May 2010, 19:02
Post
#22
|
Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului |
Am montat dracia. Cert e faptul ca montajul nu e cel mai fericit. Producatorul recomanda sa fie plasat furtunasul cat mai aproape de motor. La mine nu e chiar asa, dar urmeaza sa remediem si aspectul asta . Cum functioneaza? Nu stiu, ciudat. Dar pun asta in primul rand pe seama montajului. Vedeti si voi.
This post has been edited by BH 59 FIF: 23 May 2010, 19:04 |
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
scorpion |
24 May 2010, 12:36
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti |
Am un astfel de ceas ( nu fix modelul de mai sus , dar unul similar facut de HP Raid, asta de aici http://www.autoaccesorii.ro/standard_products.php?id=1442 ) .
Modelul meu este gradat in bari si pleaca de la 0 bari ( ca si la tine , acul sta in dreapta jos ) pana la - 1 bar . In principiu : depresiune mare => consum mai redus de benzina , deci incearca sa-l folosesti ( motorul masinii ) in asa fel incat sa-ti tii acul cat mai in stanga jos, unde depresiunea e maxima. La mine a mers. Vei vedea pe viu ca schimbatul vitezelor PESTE turatia de cuplu maxim nu-i "mit urban" si ca vei reduce putin consumul in oras in conditiile in care aparent vei merge mai sportiv (pt ca vei avea motorul putin mai turat poate decat te-ai obisnuit) legat de : QUOTE Producatorul recomanda sa fie plasat furtunasul cat mai aproape de motor poti pune o bucata de teava de cupru de circuit de franare pe o lungime cat mai mare din traseul furtunului de plastic al vaccumetrului , pt ca cel de plastic incalzindu-se de la motor se inmoaie si de deformeaza usor, alterand transmiterea depresiunii de sub carburator catre ceas . Cu scuzele de rigoare : am editat postul anterior pt ca scrisesem o "perla" din neatentie. This post has been edited by scorpion: 25 May 2010, 10:46 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
BH 59 FIF |
24 May 2010, 14:03
Post
#24
|
Membru cu Break Group: Members Posts: 1.456 Joined: 13 July 06 From: Tara Crisului |
Multumesc pentru ideea cu conductele de frana. E plauzibila si o voi pune in aplicare.
|
--------------------
Dacia
1310 Break Alpineliebe
1986
- BH 59 FIF http://www.youtube.com/watch?feature...&v=-qRd8N3XU5Y
Cumpar priza aer capota R19 16v ph2. |
|
danciusergiu84 |
25 May 2010, 13:10
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 |
alt ceas mai industrial chiar nu se poate procura de undeva mai ieftin, pe mine nu m-ar interesa aspectul ci doar sa-l folosesc o perioada de curiozitate
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
nalodaniel |
25 May 2010, 15:19
Post
#26
|
a3a oara scriu corect Group: Members Posts: 361 Joined: 24 March 08 From: suceava |
intelegeti odata ca respectivele aparate pt vacum trebuie facute pentru motorul pe care se pun. altfel sunt cam inutile.
Daca vreti consum instant calumea, trebuie sa vad ganditi la faptul ca ,, consumul exprimat in l/100km, singurul relevant pentru soferi, depinde de volumul de benzina papat de carburator si de viteza masinii. |
--------------------
dacia
1310
1986
- -- -- ---
|
|
danciusergiu84 |
25 May 2010, 16:18
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 |
in primul rand eu nu am intrebat asa ceva si nici altineva
in al doilea rand nici ei nici ceilalti nu doresc sa afle consumul instant |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
ge0_89 |
8 Jun 2010, 19:38
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 27 February 08 |
@BH 59 FIF, ce toba ai la masina ?se aude frumos
da-mi un pm te rog |
--------------------
dacia
1310 cl
1998
|
|
iuliano_smile |
8 Jun 2010, 23:20
Post
#29
|
Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti |
Indicator de consum ...exista o ghidusie ca sa zic asa. Trebuie sa combinati(la cartela ) urmatoarele piese: o "morisca" de trabant, un uC, un senzor de viteza de sn si un display. Si gata consumul instant si e si precis .
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
ment |
8 Jun 2010, 23:53
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor |
Doar ca nu o sa fie instant , morisca aia care e de fapt un debitmetru pus inainte de carburator, carburator care are CNC si un cui poantou.
Totusi am inteles ca e destul de ok smecheria, dar nu e instant . Consumul instant nu ai cum sa-l redai la o masina pe carburator (decat cu un carburator special, senzori prostii), parerea mea. This post has been edited by ment: 8 Jun 2010, 23:54 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2024 - 19:43 |