frane pe fata, roata incinsa, problema?
![]() ![]() ![]() |
frane pe fata, roata incinsa, problema?
pedrovl |
![]()
Post
#1
|
||
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|||
lolman |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 20 September 04 From: Iasi ![]() |
E posibil sa fi ramas un etrier blocat, da-l jos si curata bine locul.
|
--------------------
Ex. Solenza Confort
Now: Seat Leon 1M1
2005
|
|
i96nds |
![]()
Post
#3
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu e neaparat blocat de tot etrierul. De aia inca mai franeaza. Insa el nu se mai departeaza suficient de placute. De aia si franeaza imediat cum apesi un pic pedala. Cum zicea si lolman, curata bine totul pe acolo. Cu o scandura sau ceva apasa pistonul inapoi la locul lui, cat se poate.
Montezi totul la loc. Apoi apesi usor pe frana de cateva ori ca sa vina iar pistonul in contact cu placutele. Abia apoi pornesti motorul. Bafta ! Iti ia cam jumatate de ora. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#4
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Am rezolvat ! Prostia se plateste ! Scriam eu acum cateva zile ca am pus niste sigurante de tabla si unii chiar ma intrebau ce si cum.....Eu le-am pus ca sa nu mai aud zgomotul ala infernal atunci cand se franeaza repetat pe serpentine (ca in oras nu prea face) sau sa nu mai fluiere. Ieri le-am scos si am constatat ca placutele erau lipite de discuri datorita acelor sigurante pe care eu contam atat de mult si care intradevar mi-au eliminat fluieratul si gajaitul dar impingeau placutele atat de tare pe disc incat roata era infranata.
Le-am dat jos si totul e ok ! Ca o consolare....tot ieri venise un tip cu un mercedes care se plangea de aceeasi problema (fluierat, vajait). Raspunsul a venit prompt de la mecanici: Datorita materialului din care sunt facute scot asemenea sunete. Asa ca trebuie sa ma fac ca nu le mai aud pana le-oi schimba si atunci sa caut ce e mai bun posibil chiar daca sunt mai scumpe. |
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#5
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
Revin pentru ca la frane prelungite zgomotul este infiorator !!! Nu ma poate ajuta nimeni??? Masina franeaza bine, lichidul e la nivel, nu trage in nici o parte, totul pare ok. Dar se aude o frecare mult peste puterea casetofonului. Numai dupa 60kmph se potoleste. Cine stie ce este. Imi e frica sa nu se rupa ceva.
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
i96nds |
![]()
Post
#6
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cand se monteaza etrierul la loc, el vine peste doua sarme mai groase ce stau in plan orizontal. Cred ca le stii. Au cam 8 cm lungime, cred eu. Astea vin infipte in cate 2 gauri. Deci cum ziceam, una e deasupra locului in care vine etrierul si alta dedesupt. Cand montezi acest etrier el vine bagat exact pe aceste 2 sarme care au si rol de arc si tin etrierul impins spre exteriorul discului. Din cauza lor se baga atat de greu penele alea. Altfel ar fi intrat ca in branza.
A mai fost un topic pe aici despre cineva care avea (cred eu) exact acelasi zgomot la franari violente. El l-a descris drept zgomot de polizor. L-am auzit si eu doar de 2 ori. Ideea e ca discul (care e in miscare) ajunge sa atunga etrierul (care e fix) si apare acest zgomot. Nu ai niste poze ca sa iti desenez pe el unde cred eu ca e problema ? Asa e greu de explicat... Deci daca aceste 2 sarme orizontale cu rol de arc nu sunt pe acolo... E jale. Ce parere ai? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Dragos |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(i96nds @ 15 Sep 2005, 12:14) ... Montezi totul la loc. Apoi apesi usor pe frana de cateva ori ca sa vina iar pistonul in contact cu placutele. Abia apoi pornesti motorul. ... O intrebare stupida, poate, dar sa zicem ca e generata de ignoranta... ![]() Placutele trebuie sa fie permanent in contact cu discul (nu presate, ci doar in contact)? |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
i96nds |
![]()
Post
#8
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, placutele sunt in contact (oarecum zis...) cu discurile. Ele stau pur si simplu paralele cu discul. Intrucat discul e in miscare placutele automat se departeaza usor de disc in timpul mersului. Insa distanta care se formeaza este foarte, foarte mica, sub 1 mm. Asta e OK intrucat de la miscare se formeaza si curent de aer. Asa ca nu se incinge nimic. Pistonul de la etrier se retrage cand ridici piciorul de pe pedala si astfel se creaza premisele acestei retrageri a placutelor. Atentie, ele nu sunt trase de nimic ca sa se departeze de disc, adica nu exista un mecanism de departare a placutelor de disc.
Daca insa pistonul din etrier nu se retrage suficient sau daca placutele sunt apasate din diverse motive spre disc atunci apare incalzirea rotilor. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#9
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
i96nds, mare dreptate ai avut !!! Abia acum dupa aproape o luna am descoperit buba !! S-a deschis la Valcea o reprezentanta Dacia Renault ca lumea si m-am dus sa ma imprietenesc cu seful de service. I-am spus ca singura problema de cand am SLZ e cea descrisa pe topic cu zgomotul infernal la franare. A mers, a auzit cum face si mi-a remediat cam intr-o ora problema. Erau niste pastile , sigurante (nu am retinut cum se numeau, dar cred ca e vorba de ce ai spus tu) care nu au fost puse bine de cei care mi-au facut revizila la Pitesti. Din acest motiv la franare acele piese puse prost se interpuneau intre placute si disc, placute si etrier. Nu am retinut cum se numesc dar oricum sfatul tau a fost foarte corect si util. Multam
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
CristianH |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
QUOTE(i96nds @ 19 Sep 2005, 11:07) Da, placutele sunt in contact (oarecum zis...) cu discurile. Ele stau pur si simplu paralele cu discul. Intrucat discul e in miscare placutele automat se departeaza usor de disc in timpul mersului. Insa distanta care se formeaza este foarte, foarte mica, sub 1 mm. Asta e OK intrucat de la miscare se formeaza si curent de aer. Asa ca nu se incinge nimic. Pistonul de la etrier se retrage cand ridici piciorul de pe pedala si astfel se creaza premisele acestei retrageri a placutelor. Atentie, ele nu sunt trase de nimic ca sa se departeze de disc, adica nu exista un mecanism de departare a placutelor de disc. Daca insa pistonul din etrier nu se retrage suficient sau daca placutele sunt apasate din diverse motive spre disc atunci apare incalzirea rotilor. Esti sigur ca pistonul se retrage cand ridici piciorul de pe pedala de frana ? Eu stiam ca este impins chiar de placute datorita faptului ca discul de frana nu este intr-un plan vertical perfect ci "fuleaza" un pic, astfel indepartand usor placutele care la randul lor imping pistonul in etrier. |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
i96nds |
![]()
Post
#11
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Gandeste-te ca ai lichid pe un furtun si apesi intr-o parte (pedala). Atunci capatul celalalt se misca (pistonul)
Cand ridici piciorul de pe pedala atunci scade presiunea pe circuit si celalat capat se misca in sens invers. Si uite asa pistonul vine inapoi. Imagineaza-ti o seringa cu ac in care tragi lichid tragand de "pedala". Exact la fel e si aici. Deci placutele nu au chiar atata forta sa impinga pistonul. Acest piston se retrage tocmai de la transmiterea presiunii intr-un lichid. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#12
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am o alta problema referitor la franarea pe fata. La revizie am constatat atat mecanicul cat si eu cu ochii mei ca placutele de frana de pe roata din stanga erau vizibil mult mai uzate decat cele de pe dreapta, mai ales placuta din exteriorul rotii. Ce inseamna asta? Ca nu tine bine frana pe roata din dreapta ? Sau e vreo problema din etriere?
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
AVT |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Vezi sa nu ai diferente de franare intre cele doua roti.
Si da, este normal ca placuta din afara sa fie mai tocita decat cea din interior. De ce? pai, pe placuta din afara vine direct pistonasul din etrier care o "impinge" pe disc pe cand cealalta placuta este "trasa" de etrier catre disc. |
--------------------
Chevrolet
Kalos 1.4 16v 94cp
- ---- Omu' e ca si tamplaru': traieste ce traieste si p'orma moare!
|
|
CristianH |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
i96nds - nu doresc neaparat sa te contrazic dar daca faci o proba cu etrierul scos si apasa cineva usor pedala de frana vei constata ca pistonul avanseaza si nu mai revine ; si asta la fiecare apasare. Poti chiar sa arunci afara pistonul daca nu ai grija.
Daedalus : probabil la etrierul din stanga lucreaza mai greu pistonul (posibil mizerie intrata pe langa burduf) si raman placutele prea apropiate de disc. Rezulta uzura mai mare a placutelor si incalzirea rotii din staga. LE. Am raspuns simultan ; oricum merita verificata eficienta de franare. This post has been edited by CristianH: 17 Nov 2005, 09:15 |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
Cataaa |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 18 February 05 ![]() |
plus o uzare prematura a discului de frana la ce a zis cristian}{
|
--------------------
Daewoo/Dacia
Espero/Solenza
- Bucharest
|
|
tomaraya |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 January 06 ![]() |
salut
mi se infraneaza rotile pe fata, mai tare dreapta.a mai patit cineva?m-am saturat sa dau jos etrierul[B] ![]() |
--------------------
dacia
solenza
- gl05 vot
|
|
Cataaa |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 18 February 05 ![]() |
QUOTE(tomaraya @ 15 Jan 2006, 18:25) salut mi se infraneaza rotile pe fata, mai tare dreapta.a mai patit cineva?m-am saturat sa dau jos etrierul[B] ![]() Salut!Eu am patit la fel,mergi la un electrician priceput si o sa-ti regleze senzorul de de sub pedela de frana astfel incat sa nu mai mearga atacata pompa.eu am schimbat etirerul si pompa de frana si tot infranata mergea mai ales roata de pe dreapta. |
--------------------
Daewoo/Dacia
Espero/Solenza
- Bucharest
|
|
tomaraya |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 January 06 ![]() |
am scos supapa de la servo, am schimbat-o si tot se infraneaza
cand merg fara supapa nu se mai incing rotile |
--------------------
dacia
solenza
- gl05 vot
|
|
tomaraya |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 15 January 06 ![]() |
[salut cataaa
ai avut dreptate cu ala de la pedala nu-mi mai face probleme multam mult |
--------------------
dacia
solenza
- gl05 vot
|
|
Cataaa |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 18 February 05 ![]() |
![]() |
--------------------
Daewoo/Dacia
Espero/Solenza
- Bucharest
|
|
semic |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 46 Joined: 19 October 05 ![]() |
In partea dreapta placuta de frana din exterior se tocise atat de mult ca a atacat putin discul. Le-am schimbat pe toate si acum mi se incalzesc foate mult rotile. Dupa un drum de 20 de km miroseau a fier incins si erau incinse rau de tot. Am fost la mecanicul care mi le-a schimbat si a zis ca e normal sa faca asa (vreo 100 km) pana isi iau forma santului de pe roata dreapta. Dar de ce se incinge si cea din stanga, care nu avea probleme ?
Am Solenza 1.9 D Avantage This post has been edited by semic: 22 May 2006, 10:47 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2014
|
|
i96nds |
![]()
Post
#22
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca a montat prost placutele.
Te-a aburit pentru ca ii era lene sa le desfaca iar. Ai grija ca de la caldura se face varza !!! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
semic |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 46 Joined: 19 October 05 ![]() |
Am fost din nou in service (altul decat unde mi-am schimbat placutele de frana) cu ea si a verificat daca merge pistonul, a curat pe acolo si mi-au zis si ei ca e normal sa-mi faca asa vreo 100 km. Maine am un drum de vreo 200 km si vad daca si dupa asta mai face la fel.
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2014
|
|
Trofin Liviu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 17 May 06 ![]() |
Tampenii. franele tre. sa se comporte perfect. Te-ai utat la discuri?
|
--------------------
Renault
Megane
2007
- Cl-02-xxx
|
|
Trofin Liviu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 17 May 06 ![]() |
e posibil sa fie discul prost si un pic voalat, daca nu e din pompa de frana ce e grav. Placutele nu au un rol f mare decat daca sau uzat dar ale tale st. noi. Mai dute de aeriseste si tre sa ti le calibreze. Mie imi troscanea pe stanga la franari puternice si tragea stanga dar s-a rezolvat cu curatirea pistonaselor si cu recalibrarea lor
|
--------------------
Renault
Megane
2007
- Cl-02-xxx
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
Buna ziua.Am urmatoarea problema: de cateva zile dupa ce ajung acasa am observat ca roata dreapta fata este mult mai calda decat roata stanga care de fapt nu se simte calda mai de loc. Ma intereseaza de ce se intampla lucrul asta si daca se poate face ceva pentru remedierea acestei situatii?
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
corbex |
![]()
Post
#27
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Curata etrierul si cilindrul etrierului de la roata cu pricina. Ramine blocat, placutele ating putin de disc, de aici caldura.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
care este procedura?cum si cu ce se curata?ms
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
corbex |
![]()
Post
#29
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
In vremurile de trista amintire se folosea o cirpa. Mai bine mergi la un mecanic.
This post has been edited by corbex: 20 May 2013, 18:34 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
dorelus |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
Nu va suparati pe mine dar eu zic ca ceea ce il aduce pe piston inapoi o juma de mm sau mai putin , incat sa nu mai franeze, este garnitura din interior, care se face in forma de trapez ca sa-i zic asa cand pedala se apasa, iar la destindere aduce pistonul un pic inapoi.
Se vede clar cu etrierul scos miscarea inapoi a pistonului, dupa ce se ia piciorul de pe pedala. De aceea, garnitura aceea tb sa fie fest bine pe cilindru, adica dupa ce curatam etrierul(toti am avut pb asta) cand introducem pistonul ,acesta nu tb sa intre f. usor, ci destul de greu. Discul ar tb sa fie perfect fara abateri, nu ne bazam pe asta intr-un principiu de franare, ca ar aduce el pistonul inapoi. Parerea mea, nu va suparati si sper sa fie de folos. |
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 18:21 |