frane pe fata, roata incinsa, problema?
![]() ![]() ![]() |
frane pe fata, roata incinsa, problema?
nikuniku |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|||
dorelus |
![]()
Post
#32
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
Eu nu sunt de acord. Pistonasul este adus de garnitura din inauntru inapoi, nu vad de ce lichidul s-ar trage inapoi si implicit pistonasul.
Eu singur mi-am curatat etrierii, am verificat cu etrierul afara apasand pedala, pistonasul revine dupa fiecare apasare si nu cred ca lichidul se retrage singur, fara sa fie adus inapoi de ceva. Iar acel ceva este, dupa parerea mea , garnitura din interior. Franele mele functioneaza bine, nu infraneaza deloc dupa ce am scos pasta aia din etrieri. Pistonasele din pompa au supape unisens, care da voie lichidului sa intre in pompa inapoi, cum sa aduca pompa lichidul ca supapele doar tin la apasare numai... E doar o parere, am sa mai intreb si eu, nu va suparati. Va urez km multi, fara probleme, si daca se poate spre mare... This post has been edited by dorelus: 15 Jun 2013, 16:08 |
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
CiufuMadalin |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 December 11 ![]() |
Salut, am si eu o problema cu a mea, nu imi tine frana "cum trebuie" daca apas frana mai puternic imi tine prea mult spatele, adica daca apas frana tare ingheata spatele prima data (se duce taras) si pe urma daca mai apas cam 5milimetri imi tine si fata, ma deranjeaza de vreo 1 an, pe timpul asta nu este prea deranjant, dar iarna pe zapada daca pun frana ma fac titirez, are cineva vreo idee?
This post has been edited by CiufuMadalin: 13 Jul 2013, 16:26 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- IF 09 ULY
|
|
corbex |
![]()
Post
#34
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Cureti etrierii si reglezi repartitorul . Nu tu, un mecanic care se pricepe. Si mai si schimbi lichidul de frina. Nu e vin, nu devine mai bun pe masura ce se invecheste.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
CiufuMadalin |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 December 11 ![]() |
Pana acum am pus, pompa frana noua, repartitor frana nou, etriere curatate spalate schimbat, garnituri etriere schimbat lichid de frana, a mai ramas reglatul repartitorului, dar poate ma ajuta cineva care stie cum se da sa tina mai mult pe fata decat pe spate
![]() This post has been edited by CiufuMadalin: 13 Jul 2013, 22:13 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- IF 09 ULY
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
La parghia limitatorului de franare ai 2 tije care se infileteaza una in cealalta si o piulita de blocare. Desurubezi piulita apoi daca desurubezi tija exterioara fata de cea interioara cresti presiunea pe puntea spate, daca o insurubezi scazi presiunea pe puntea spate.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
corbex |
![]()
Post
#37
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Ca sa nu patesti vreo minune si sa-ti fuga spatele in vreo curba, fa reglajul repartitorului pe standul de frinare.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
CiufuMadalin |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 December 11 ![]() |
multumesc gabi, exact asta vroiam sa stiu, nu stiam exact ce se intampa cand desfaci si ce se intampla cand insurubezi, multumesc, intru sa va spun daca rezolv
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- IF 09 ULY
|
|
i96nds |
![]()
Post
#39
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nici macar la service-urile spalate din reteaua DACIA nu am vazut sa regleze repartitorul asa cum scrie in carte. Cred ca trebuie niste SDV_uri pe care putini stiu sa le foloseasca...
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Ca SDV-uri trebuie un adaptor care se infileteaza in locul surubului de purjare la unul din cilindri spate si un manometru de 200 bar, se apasa frana si trebuie sa se obtina 28-30 bari conform manualului.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
CiufuMadalin |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 December 11 ![]() |
multumesc gabi, am rezolvat problema, am dat o tura, am facut proba de frana si sunt foarte multumit de cum a iesit, acum am sesizat alta problema, trebuie sa apas frana foarte tare ca sa "inghete" rotile, foarte tare ma refer ca cam mers pe alte solenze si la a mea trebuie sa apas cam cu 50% cu mai multa forta decat la altele, ca si cum nu mar ajuta destul servofrana, ajuta dar nu destul, tin sa precizez ca am mers si cu o dacia1310 si se apasa mai usor decat la mine
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- IF 09 ULY
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Vezi sa nu ai aer in instalatia de frana. Daca nu ai aer, reglezi tija servofranei, cea care impinge pistoanele pompei centrale, probabil inceputul de cursa este mort. Adica trebuie sa apropii tija servofranei de pistonul pompei, dar atentie nu prea mult ca dupa aia o sa mergi cu pompa sub presiune. Reglezi cu un subler.
This post has been edited by gabi_g: 21 Jul 2013, 12:16 |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
CiufuMadalin |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 December 11 ![]() |
reglajul asta se face cumva din tija care iese din servofrana si intra in pompa de frana?surubeleul ala care este in capatul tijei?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- IF 09 ULY
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Da, acolo.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
CiufuMadalin |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 December 11 ![]() |
am desfacut cateva filete si este putin mai bine, deci daca vreau sa fie foarte bine trebuie sa cumpar o servofrana , multumesc
![]() This post has been edited by CiufuMadalin: 27 Jul 2013, 19:24 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- IF 09 ULY
|
|
cosstti |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 26 April 11 ![]() |
A scchimbat cineva membrana de la servofrana?
Exista de cumparat sau trebuie luata sevofrana cu totul? |
--------------------
dacia
sandero stepway 1.6, 8V, 62Kw.
2o11
- is xx xxx
|
|
Tavy84 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 5 February 10 From: Bucuresti ![]() |
Salutare, am si eu o intrebare pentru cei care s-au mai lovit de problema asta, la mine frana inca de cand am luat masina incepe sa tina abia la jumatatea cursei de la pedala, am mai mers si pe alte Solenze, si tinea frana foarte sus la pedala, trebuia doar piscata un pic pedala si tinea bine. Nu imi trage stg, dr cand franez, se duce drept, rotile fata imi ingheata primele apoi cele din spate, cel putin cand masina este goala, insa este enervant ca trebuie sa ma duc cu pedala aproape de podea ca sa imi inghete. Frana de mana tine perfect, verificata la stand, aia ma salveaza pe timp de iarna coroborata cu frana de motor. Am schimbat lichidul de frana, curatat etrieri, schimbat pistonase, garnituri, aerisire insa doar la nivelul rotilor, aerisirea la pompa nu am facut-o, asta sa fie cauza ca imi tine pedala mai jos?.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
@ Cosstti...se poate schimba membrana,dar nu-i chiar asa usor de demontat.
Cred ca se gaseste la set reparatie.stiu ca pentru berlina se gasea. @ Tavi84,citeste un pic mai sus..mesajele 42-45. |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
CiufuMadalin |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 December 11 ![]() |
revin, e normal ca?: am slabit putin frana de mana ca tinea la 4-5 clicuri si am desfacuto pana la 7-8 clicuri, sa imi dauneze franei? adica inainte imi tinea frana la 1.5-2 cm de apasare, acum dupa frana de mana slabita imi tine undeva pe la 3 sferturi de apasare pe peda... daca vi se pare prea banala nu imi raspundeti
![]() This post has been edited by CiufuMadalin: 28 Jul 2013, 17:43 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- IF 09 ULY
|
|
CiufuMadalin |
![]() ![]()
Post
#50
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 1 December 11 ![]() |
Problema persista
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003
- IF 09 ULY
|
|
bogdan_cristian |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 2 February 15 ![]() |
Salut!
Am si eu aceiasi problema cu frana. Se incinge roata dreapta fata si merge foarte infranata masina. Abia reusesc sa schim in treapta a treia. Am fost la service si mecanicul a desfacut etrierul, a scos garnitura si pe rand un alt mecanic dadea la pedala iar el impingea inapoi pistonul. Au facut asta de cateva ori si a mers o saptamana dupa care problema a revenit. Mi-a spus ca daca mai face asa sa schimb futunul de la etrier, dar nu inteleg ce legatura are. Ma puteti ajuta cu un sfat? |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Confort
- B36TPW
|
|
Tavy84 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 5 February 10 From: Bucuresti ![]() |
Salut, eu zic sa inlocuiesti garnitura de la etrier, daca mai face asa, schimba si pistonasul. Garnitura daca nu e pusa bine iti blocheaza pistonasul, lafel daca ai pistonasul cu mici pete de rugina pe el acelasi fenomen se poate intampla. In prealabil poti face o aerisire a sistemului de frana, nu doar la roata, la toate 4 + pompa si e imposibil sa mai ai probleme dupa toate astea.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003
|
|
bogdan_cristian |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 2 February 15 ![]() |
Am inteles. o sa ma apuc de ea in parcare. Unde e pozitionata pompa de frana exact? Se poate ajunge pe deasupra la ea sau trebuie sa urc masina pe cric? Nu sunt atat de priceput dar invat usor usor
![]() Multumec pentru ajutor. A si furtunul ala de la etrier nu are nici o treaba dupa cum spunea mecanicul ,nu? |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Confort
- B36TPW
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Pompa de frana este langa baterie, nu trebuie sa o ridici pe cric. Poate o fi infundat racordul de frana, il desfaci si bagi aer comprimat, posibil sa trebuiasca sa schimbi pistonasul din etrier si garniturile.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#55
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Eu zic sa inlocuiesti si furtunul de la etrier, poate din cauza imbatranirii sa se fi deformat pe dinautru si sa nu dea voie sa scada presiunea din etrier. Am patit si eu dar la dacia 1310 acum cativa ani. Ai grija sa nu rupi aerisitoarele de etrieri sau cilindrii pe spate. Spor.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
maru |
![]()
Post
#56
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
si eu am avut probleme cu un racord de frana (era deformat pe interior) si nu ajungea suficienta presiune la etrier
verifica: -pistonasul daca, culiseaza bine -daca atunci cand deschizi aerisitorul iese cu presiune lichid -placutele si discurile sa fie cat mai putin uzate (sa nu iasa pistonasul prea mult si sa se incline putin) |
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
velceani |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 953 Joined: 29 May 09 From: C de Arges ![]() |
am patit la fel, pe fata dreapta, nu stou ce are, de cand am luat masina, imi toceste mai mult placuta de pe interior si la schimbarea de discuri si placute imi bloca roata si nu mai revenea complet.
La verificare am descoperit foarte multa pilitura de placute si garnitura etrierului efectiv topita si lipita placuta de ea si etrier. Am schimbat placuta si garnitura si si-a revenit. Oricum, nu stiu unde e problema, pentru ca toceste mai mult pe interior discul si placutele.. Nu ma tin mai mult de 10k km un rand de placute... sa nu imi spuneti ca folosesc prea mult frana... chiar incerc sa le menajez, folosind frana de motor pana la limita... Sfaturi? This post has been edited by velceani: 3 Feb 2015, 08:45 |
--------------------
Dacia
Logan 2
Sl plus 1.2 16v 2016
|
|
maru |
![]()
Post
#58
|
![]() Rromania..da leand uof cios Group: Members Posts: 672 Joined: 1 September 13 ![]() |
cam putini km cu un set de placute..
nu stiu cat de prudent/economic circuli si cat menajezi frana de serviciu prin folosirea franei de motor dar trebuia sa te tina cam 15-18k daca este o problema tehnica (sa agate la invartire) trebuie sa o rezolvi ca sa eviti uzura prematura a discurilor si placutelor dar si consumul suplimentar de combustibil de aceea trebuie sa`i faci un mic control : -desfaci etrierele si le cureti bine cu o perie de sarma acolo unde vin penele si pe partea opusa la imbinarea cu clestele -dai jos pistonasele si le verific/cureti de eventuale pete -aplici un strat subtire de vaselina pe pene si pe marginile clestelui unde se imbina cu etrierul -verifici sa ai presiune la desfacerea aerisitorului -verifica tija de la servofrana sa nu atace pistonasul pompei (pui putina vaselina pe capatul surubului servofranei si pui pompa pe pozitie apoi o dai la o parte si te uiti daca a atins pistonasul) -poti face operatia asta fara a demonta conductele |
--------------------
Dacia
1310 Break
2003 Zambeste, maine poate fi mai rau !
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 14:21 |