Intretinere baterie
![]() ![]() ![]() |
Intretinere baterie
hspinache |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Ren
-
-
|
|||
roland |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Nu are nevoie de intretinere.
|
--------------------
.
.
.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
poti eventual controla densitatea si nivelul de electrolit , pentru asta sint destule informatii pe forum
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
2012 |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 19 October 12 From: Iasi ![]() |
La 7 ani, poti rezerva bani de una noua. Daca as avea un drum mai lung (un concediu prin alte tari, sa zicem) as schimba-o preventiv.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
hspinache |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
M-am uitat la electrolit ; 1 element este cu nivel sub placi 2mm , 3 elementi sint cu nivel peste placi 10mm , 2 elementi sint cu nivel1mm peste placi , adica normali . Am mai pus ceva apa in cei 3 elementi care aveau mai putin .
Dupa parerea mea , bateria ar fi trebuit inspectata la un interval de 2 ani . |
--------------------
Ren
-
-
|
|
AL |
![]()
Post
#6
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
problemele de baterie cred ca sunt probleme comune tuturor marcilor/modelelor auto... se muta la sectiunea de generalitati
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
corbex |
![]()
Post
#7
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Completeaza cu apa distilata asa incit sa ai lichidul peste nivelul placilor la toate celulele. Bateria se presupune ca e fara intretinere in ideea ca apa din acid nu se evapora. Daca ai constatat ca una sau mai multe celule au nivelul acidului sub placi, pune-te cu intretinerea pe ea. Cita vreme bateria complet incarcata iti da, pe volmetru, spre 13 volti, bateria e buna. Nu te grabi s-o schimbi acum. Pe vreme calda nu te va lasa in drum. Decizia de a cumpara o baterie noua apartine primului ger al iernii care va veni. Daca nici atunci nu da semne, o mai tii un an. Si tot asa. Cu nivelul electrolitului sub placi, sigur nu treci de iarna viitoare decit daca motorul porneste la mare fix.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
hspinache |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
"Cita vreme bateria complet incarcata iti da, pe volmetru, spre 13 volti, bateria e buna." Aici nu inteleg , deoarece:
-in ce conditii sa trag concluzia de baterie incarcata ? -la cit timp de la oprire incarcare , ar trebui sa masor tensiunea bateriei Am masurat : -incarcare s-a facut pe masina -tensiunea de incarcare cam 14v -nu stiu daca a fost complecta incarcarea -a doua zi , bateria a avut 12.36v -in timpul pornirii , 11.3v Care ar fi tensiunea minima suportabila la pornire pornire ? |
--------------------
Ren
-
-
|
|
2012 |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 19 October 12 From: Iasi ![]() |
Hai sa spun si experienta mea.
Anul trecut, pe 11 noiembrie, ma pornesc din Iasi spre Lacu Rosu. Bateria nu daduse nici cel mai mic semn de 'uzura', desi era din iunie 2007. Dupa ce trecem de pasul Petru Voda, opresc intr-o parcare sa fac un pipi. Cand ma intorc, pun contactul si... nimic. Ledurile din bord abia se mai aprindeau. Nici vorba de demaror, etc. Noroc ca eram la vale, zic eu. O imping din parcare, ma sui pun contact, bag a treia... si nu vroia sa porneasca. Pe moment nu intelegeam ce are, dar cred ca pur si simplu nici pentru imobilizator nu mai avea tensiune. A pornit dupa vreo cateva sute bune de metri. In Bicaz urma sa ne intalnim cu niste prieteni care veneau din Bacau. Drumul pe malul lacului Bicaz e o inlantuire de topogane, pe una din coborarile mai lungi am zis sa incerc iar, si la fel de greu a pornit. In Bicaz am gasit o reprezentanta Rombat. Pana nu am stabilit ce baterie iau, nu am oprit motorul. Prietenul meu din Bacau lucreaza la o reprezentanta Opel si nu-i venea sa creada ca o baterie poate muri asa de 'abrupt'. Cand am oprit motorul, a pus cel de la reprezentanta voltmetrul pe ea si indica in jur de 4 volti. Singura explicatie pe care am gasit-o a fost ca zdruncinaturile de pe drumul Iasi-Tg-Neamt-PetruVoda (nu foarte bun in totalitate) au dus la scurtcircuitarea mai multor elementi. Pe forum gasesti multe cazuri de morti subite, pentru mine insa e prima oara cand se intampla asa ceva. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#10
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
pentru cunoscatori intretinerea bateriilor ''cu capace'' se verifica nivelul electrolitului ,
tensiunea cu motorul oprit tot stins oprit dupa o perioada de stationare a autovehiculului o ora minim 2. tensiunea de incarcare motor pornit consumatori porniti si opriti. tensiunile optime pentru bateri le gasiti in siteurile producatorilor! odata pe an zic eu ca ar fi suficient (verificarea asta sumara) zaaaaap - aveau probleme cu elementi decedati din senin. This post has been edited by ct-03-tvy: 21 May 2013, 22:11 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
corbex |
![]()
Post
#11
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(hspinache @ 21 May 2013, 17:29) "Cita vreme bateria complet incarcata iti da, pe volmetru, spre 13 volti, bateria e buna." Aici nu inteleg , deoarece: -in ce conditii sa trag concluzia de baterie incarcata ? In orice conditii, cit timp masina e folosita normal, incarcarea e normala si nu dai la demaror prea mult timp. -la cit timp de la oprire incarcare , ar trebui sa masor tensiunea bateriei Ti-a raspuns hspinache. Am masurat : -incarcare s-a facut pe masina -tensiunea de incarcare cam 14v -nu stiu daca a fost complecta incarcarea -a doua zi , bateria a avut 12.36v Tensiunea arata ca bateria are oarece oboseala, dar e normal dupa 7 ani. In orice caz, e functionala. -in timpul pornirii , 11.3v E foarte bine. Care ar fi tensiunea minima suportabila la pornire pornire ? Asta nu stiu, cred ca nu sub 10 volti. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#12
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
la 12 .36 V in gol e descarcata bateria si necesita incarcare , iar incarcarea ei dureaza ai sa razi peste 24 de ore la o tensiune de 14.4 , dupa incarcare bateria o sa aibe tensiunea undeva la 12.8 12.9 in functie de aparatul de masura si de clasa de precizie a acestuia.
daca lasi motorul in functiune 2 ore , pana la 24 -36 de ore de incarcare e cale lunga ! la service nu cred ca, a cerut nimeni asta anume verificarea bateriei ,decat posesori cunoscatori si perfectionisti adica un numar foarte restrans de oameni majoritatea ajung la serivce cu problema asta cand raman in pana This post has been edited by ct-03-tvy: 21 May 2013, 22:22 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(2012 @ 21 May 2013, 19:01) Singura explicatie pe care am gasit-o a fost ca zdruncinaturile de pe drumul Iasi-Tg-Neamt-PetruVoda (nu foarte bun in totalitate) au dus la scurtcircuitarea mai multor elementi. Pe forum gasesti multe cazuri de morti subite, pentru mine insa e prima oara cand se intampla asa ceva. singura mea explicatie este ca s-a intrerupt legatura intre elementi , si mult mai aproape de adevar daca era sa se scurtcircuiteze un element sau mai multi se vedea in timp , apareau probleme cu pornirea repet starea bateriei se vede cel mai mbine cu un densimetru o baterie buna are densitatea electrolitului de 1,24-1,26 g/cm cub sub poate fi descarcata sau defecta daca la oprirea motorului densitatea e ok si scade dupa citeva zile atunci este nasoala |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tribunul |
![]()
Post
#14
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(corbex @ 21 May 2013, 17:51) Completeaza cu apa distilata asa incit sa ai lichidul peste nivelul placilor la toate celulele. Bateria se presupune ca e fara intretinere in ideea ca apa din acid nu se evapora. Daca ai constatat ca una sau mai multe celule au nivelul acidului sub placi, pune-te cu intretinerea pe ea. Cita vreme bateria complet incarcata iti da, pe volmetru, spre 13 volti, bateria e buna. Nu te grabi s-o schimbi acum. Pe vreme calda nu te va lasa in drum. Decizia de a cumpara o baterie noua apartine primului ger al iernii care va veni. Daca nici atunci nu da semne, o mai tii un an. Si tot asa. Cu nivelul electrolitului sub placi, sigur nu treci de iarna viitoare decit daca motorul porneste la mare fix. Pe mine m-a lasat in mijlocul verii, dupa un drum de 250 km a doua zi dimineata n-a mai vrut sa porneasca. 21 May 2013, 23:36: QUOTE(bygy007 @ 21 May 2013, 23:20) repet starea bateriei se vede cel mai mbine cu un densimetru Mie mi-a verificat-o cineva cu un divais special care se lega la borne, scotea si bonulet, mi-a aratat ca bateria e cam la 80% din capacitate, odata cu mine a mai masurat cineva si lui i-a dat vreo 60% din capacitate, a mea a picat in vreo 3-4 luni, a lui a mers mai bine de un an. This post has been edited by tribunul: 21 May 2013, 22:36 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
avea fire groase? la conectarea pe baterie? , poate fi un sunt ceva mai destept
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tribunul |
![]()
Post
#16
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Nu mai stiu, pot sa ma interesez daca doresti, iti dadea mai multe informatii despre baterie.
Divaisul era special pt. masurat baterii, dar cred ca era pt. alea cu "gel", alea speciale pt. panouri. PS. Stii cum e cu firele groase, pe afara vopsit gardul ... Pe vremuri mai indepartate cand m-a lasat bateria am dat fuga la un magazin de unde mi-am cumparat niste cabluri la nimereala... si apoi ma intrebam de ce nu o pot porni...ca erau groase (doar pe afara), miezul avea 3 fire. This post has been edited by tribunul: 21 May 2013, 22:49 |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
2012 |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 19 October 12 From: Iasi ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 21 May 2013, 22:20) singura mea explicatie este ca s-a intrerupt legatura intre elementi , si mult mai aproape de adevar daca era sa se scurtcircuiteze un element sau mai multi se vedea in timp , apareau probleme cu pornirea Posibil, nu am idee cum sunt legati si cum s-ar putea dezlipi. Dar eu mai aveam ceva tensiune acolo. Elementii aia nu sunt in serie? |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
corbex |
![]()
Post
#18
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(tribunul @ 21 May 2013, 22:29) Pe mine m-a lasat in mijlocul verii, dupa un drum de 250 km a doua zi dimineata n-a mai vrut sa porneasca. Ala se numeste ghinion ![]() Intr-un an, tot in timpul verii, opresc masina unde aveam treaba, imi fac treaba, ma intorc, dau cheie si nimic. Exact ca la tine. Desfac capacelele la baterie, lula lichid. Nimic! Fiind la inghesuiala, la mama dracului si fara bani, pun apa de la robinet pina trece de celule, dau cheie si o ia la sfert. Pina toamna tirziu, cind a dat gerul, n-am mai avut probleme. Toamna a trebuit sa cumpar alta. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
fiecare gaura unde se pune apa este un element , ei sint inseriati , bornele fiecarui element este sudat de cel al urmatorului , poate ceda oricare din ele , circuitul se inchide prin electrolit care conduce curentul
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
2012 |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 19 October 12 From: Iasi ![]() |
Si daca se intrerupe legatura intre elementi nu ar trebui sa ai tensiune zero?
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
corbex |
![]()
Post
#21
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Da. Dar se mai poate dezlipi materialul de pe placi si sa le puna in scurt. In acest caz ai tensiune pe voltmetru, dar nu destul curent sa o pornesti.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
2012 |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 19 October 12 From: Iasi ![]() |
Da, la asta ma gandisem si eu cand am zis "Singura explicatie pe care am gasit-o a fost ca zdruncinaturile de pe drumul Iasi-Tg-Neamt-PetruVoda (nu foarte bun in totalitate) au dus la scurtcircuitarea mai multor elementi."
In fine, nu mai conteaza, eu zic ca dupa 6 ani te poti astepta oricand sa te lase bateria, chiar si vara, si nu neaparat sa-ti si dea un semnal inainte. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
experiment : se desface un dop la algere si se masoara tensiunea bagind un fir in contact cu electrolitul si o borna, se masoara tensiunea si se constata ca de exemplu daca se pune intre oricare borne si borna din mijloc are 6V
electrolitul conduce curentul |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
hspinache |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
ok; am inteles . Am sa scot bateria de pe masina , am sa o pun la incarcat si apoi sa vad ce tensiune are .
|
--------------------
Ren
-
-
|
|
hspinache |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 318 Joined: 16 March 09 From: - ![]() |
Am pus bateria la incarcat ; am scos dopurile si m-am uitat ; dupa cam 40 minute , a inceput sa "fiarba" ; dupa 1 h la toti elementi se manifesta . Curentul a juns dupa 2 h la 2A cu 16v alimentare.
Cit ar trebui sa o las ? |
--------------------
Ren
-
-
|
|
corbex |
![]()
Post
#26
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Nu trebuie s-o lasi sa fiarba.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
daca bateria fierbe e de rau: se sulfateaza
|
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu zic ca bateria e pe duca sa te pregatesti la toamna-iarna sa iei alta
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#29
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
ce tensiune ai la bornele ''redresorului'' in gol ?
|
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca bateria se comporta ok, tensiunea dupa 24 de ore de la incarcarea pe redresor=12,9v, deci full, dar ochiul magic e x, ce are? Nu se poate completa, fiind etansa.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 21:05 |