Cum se distruge un sector de industrie!, Impozitul forfetar omoara service-urile
![]() ![]() ![]() |
Cum se distruge un sector de industrie!, Impozitul forfetar omoara service-urile
paboauto |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 10 September 13 ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane 1
2001
- bz 07 wra
|
|||
cdadan |
![]()
Post
#2
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Cam cu ce frecventa ai primit bon fiscal de la spalatorie, vulcanizare sau serviceul de cartier?
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
paboauto |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 10 September 13 ![]() |
Asta nu e o scuza! Onorabilele organe de control sa-si faca treaba si sa taie in carne vie! Daca vreau sa imi fac service trebuie sa ma asigur inainte de toate ca am sa dau 30 mii de euro/an la stat si pe urma sa ma gandesc la investitii?
|
--------------------
renault
megane 1
2001
- bz 07 wra
|
|
Filip |
![]()
Post
#4
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.012 Joined: 23 July 09 ![]() |
Absolut de acord. Pt. stat contribuabilul e doar o vacă de muls, și mereu este tratat ca un evazionist. Pt. el există doar prezumția de vinovăție.
|
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
paul_p |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
@pabauto, tu glumesti sau care e treaba? Sumele sunt EXTREM de mici. Evident, daca pana acum ai mers la negru si nu ai platit nimic, sumele par mari.
Daca luam cazul unui service auto, 5417 euro pe an inseamna doar 451 euro pe luna. Extrem de putin pentru un sevice de 200mp. In prezent, la un impozit de 16%, ar trebui sa platesti 451 de euro impozit pentru un profit de 2818 euro pe luna. Sa nu-mi spui ca un service de 200mp nu e in stare sa aibe un profit 2815 euro pe luna. Bine, in acte toti sunt in pierdere. Si incearca sa convinga ca fac munca voluntara. In realitate profiturile sunt mult mai mari. Legea e rea pentru cei obisnuiti sa lucreze integral la negru. In rest e o chestie buna. Chiar prea blanda. This post has been edited by paul_p: 15 Sep 2013, 00:05 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
paboauto |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 10 September 13 ![]() |
@paul_p "Legea e rea pentru cei obisnuiti sa lucreze integral la negru. In rest e o chestie buna. Chiar prea blanda."
Perfect de acord cu tine pana la un punct. Mi-as dori ca impozitele sa fie "in functie de" si nu "indiferent de". Sa bagi o lege doar pentru faptul ca organul de control e corupt si/sau incapabil sa urmareasca evaziunea imi pare aberant. This post has been edited by paboauto: 14 Sep 2013, 09:25 |
--------------------
renault
megane 1
2001
- bz 07 wra
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#7
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Imense impozitele astea. Mai ales pentru ăia mici. Era mult mai eficient daca puneau amenzi foarte mari si pe urma controale pertinente.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cracos |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 10 April 09 ![]() |
problema e ca aceste impozite se vor "directiona " ca de altfel toate taxele , impozitele , accizele ... s.a. , catre noi , oamenii de rand care ar trebui sa fie protejati de stat .
Sectorul de industrie citat aici de fata e un pic cam neserios si lucreaza cu doua variabile : Ptr lucrarile facute cu asiguratorii au un pret , iar pentru cei cu bani lichizi alt pret. This post has been edited by cracos: 14 Sep 2013, 10:00 |
--------------------
renault
clio symbol
2005 fidji
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#9
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
QUOTE Impozitul forfetar omoara service-urile service auto cu o suprafață de 200 de metri pătrați - 24.000 de lei (circa 5.417 euro) pai faci service mobil.... cumperi cu 5000 de euro o dubita sh gen: Doblo, Kangoo, Caddy, etc si o echipezi cu toate sculele necesare iar pentru celelalte unitati ITP, vulcanizare, service, etc., cu siguranta se va resimiti in pretul pieselor si la manopera taxa respectiva This post has been edited by P-A-C-O: 14 Sep 2013, 11:20 |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
QUOTE(paboauto @ 13 Sep 2013, 22:15) Cum se va calcula impozitul forfetar Impozitul forfetar va fi calculat în funcție de mai multe variabile, nu va fi o sumă fixă, ca până acum. De exemplu, un element luat în calcul este suprafața pe care se desfășoară activitatea. Astfel, pentru spălătorii auto, vopsitorii, stații de vulcanizare, stații ITP sau tinichigerii auto, se va aplica un coeficient care pleacă de la 6 lei pe metrul pătrat pentru vulcanizare și ajunge la 10 lei pe metrul pătrat, la stațiile ITP și cele de mecanică auto. Cum se calculeaza suprafata pe care isi desfasoara activitatea? Un service de cartier are un garaj de 30-50mp adica 300-500 de lei pe luna ceea ce inseamna un profit de 2000-3500 de lei pe luna daca se merge pe impozit de 16% (profit real nu declarat). Parcarea nu e inclusa in suprafata pe care isi desfasoar aactivitatea. Un service cu hala de 200mp poate lucra la 4-5 masini simultan. Ca legea e proasta sunt de acord, ca sumele sunt imense nu. |
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#11
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Mie mi se pare absolut imens un profit de 3000 de lei pe luna, pentru un service de cartier.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cielo99 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Mie nu. Sa calculam 1 schimb distributie minim 200 manopera poate face cam 2/zi, cheltuieli nu are ca nu declara nimic. Calculam doar 1/zi. 200*20 zile lucratoare =4000.
Distributia e doar una din lucrari, un schimb placute frana 30-50 lei, iar fara cheltuiei, poate faceminim 6-10/zi. Un schimb de elemente directie 30-200 lei in functie de ce schimba schimba, un schimb ambreiaj cam 250/lei, il termina in maxim o zi. Si de obicei nu are angajati, lucreaza patronul. Ideea e ca scoate minim 200 de lei /zi, dar factureaza maxim 200 de lei/saptamana. Cand am cerut factura la vulcanizare mi-a replicat ca daca imi da el trebuie sa plateasca impozit pe venit 3% si nu-i convine. La serviceurile mai mari se mai schimba putin problema ca alea cam dau factura pe tot ce fac. Multe servisuri mici se vor inchide in acte dar vor continua sa functioneze, cam asta va fi efectul legii. This post has been edited by cielo99: 14 Sep 2013, 14:04 |
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#13
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nu stiu de ce ai tu impresia ca veniturile inseamna automat profit. La un service de cartier ai chirie, utilitati, 2 salarii, impozit, contabilitate, eventual vreo rata ceva. Mai platesti diverse consumabile. Iti cumperi niste scule. Toate astea fac mii bune de lei. Iar capacitatea de servisare maximă nu se transforma automat in venituri. Ai zile și zile.
This post has been edited by ssilviu: 14 Sep 2013, 14:42 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
paboauto |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 10 September 13 ![]() |
Ok. Am inteles. Tendinta exemplului de calcul va impinge spre service-ul de cartier(garaj 30mp) unde nea Vasile va rezolva problemele. Sa va vad in caz de dauna daca tot la nea Vasile va duceti. Sa vedem daca nea Vasile poate rezolva daunele pe RCA cu plata la 90-120 zile asa cum procedeaza asiguratorii. Banii unui service complet, desi nu e normal, sunt blocati mai mereu in marfa, salarii, chirii, utilitati… etc, iar plata vine cu o intarziere enorma. Cunosc zeci de service-uri care abia supravietuiesc asteptand banii de la asiguratori in conditiile in care orice furnizor de piese iti da marfa cu plata la cel mult 30zile iar cand vine scadenta nu poti spune ca nu ai luat banii de la asigurator. Service-urile abia supravietuiesc tocmai din cauza garajului lui nea Vasile si tot nea Vasile e de vina pentru perceptia pe care o au toti vis a vis de service-uri.
|
--------------------
renault
megane 1
2001
- bz 07 wra
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
De fapt de vina sunt functionarii incompetenti sau corupti care ar trebui sa-l verifice pe Nea Vasile si sa il acuze de evaziune daca nu-si plateste impozitul si ce alte taxe mai decurg dina activitaea lui, sa verifice daca Nea Vasile face factura sau bon de casa la lucrarile pe care le executa.
Am zis de la inceput, sumele nu mi se pare mari dar legea mi se pare proasta pentru ca Nea Vasile va lucra in continuare la negru atata doar ca oficial isi va inchide garajul sa nu plateasca forfetar in schimb service-ul mai marisor e in dezavantaj clar pentru ca el nu-si poate inchide fictiv activitatea, spre deosebire de Nea Vasile care primeste telefonul, baga masina in garaj, inchide usa pe dinauntru si nu-i nimeni acasa. This post has been edited by cielo99: 14 Sep 2013, 20:27 |
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Da, dar nea Vasile va lua firimituri, lucrari de 500-1000RON max, pe cand service-ul de firma se arunca la sume cu 4-5 zerouri, de aici diferenta.
In Turcia la chestii de-astea (nea Vasile) Fiscul pune un impozit modic ca sa-l aiba in evidenta (inclusiv politia). Ideea desteapta este ca astfel statul nu mai plateste somaj unei persoane si ajutor social unei familii. Dar ei nu sunt stat social ca Romania. Si chestia si mai desteapta este ca acolo muncesc in atelier si copiii respectivului, astfel se elimina posibilitatea de golaneala si vagabondaj, plus avantajul ca se invata de mici cu munca si valoarea banului. Si daca mai sapam, mai gasim. This post has been edited by D-Ice: 14 Sep 2013, 20:08 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
i96nds |
![]()
Post
#17
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Service-ul Mercedes... nu cred ca stie ce inseamna factura care client sub 1000 euro... iar cel VW... sub 500 euro....
Veniturile unor service-uri sunt ENORME, fara justificare in calitatea serviciilor. Doar pentru ca isi trag banii usor de la firme de asigurare... La service de cartier e mult mai greu sa faci bani. Preturi mai mici, banii vin cate putini. Abia scot si ei salariile si inca cate ceva. Sa taxezi la fel un service Mercedes si un service de cartier, mi se pare nebunie. E chiar si incorect. Parca ar fi o lege facuta ca sa aiba reprezentanta Mercedes niste profituri si mai mari !!!! (daca impozitul devine mai mic, evident profitul va fi mai mare) |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
dumitrescuandrei |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 619 Joined: 16 December 08 From: Curtea de Arges ![]() |
QUOTE(cielo99 @ 14 Sep 2013, 14:01) Mie nu. Sa calculam 1 schimb distributie minim 200 manopera poate face cam 2/zi, cheltuieli nu are ca nu declara nimic. Calculam doar 1/zi. 200*20 zile lucratoare =4000. Distributia e doar una din lucrari, un schimb placute frana 30-50 lei, iar fara cheltuiei, poate faceminim 6-10/zi. Un schimb de elemente directie 30-200 lei in functie de ce schimba schimba, un schimb ambreiaj cam 250/lei, il termina in maxim o zi. Si de obicei nu are angajati, lucreaza patronul. Ideea e ca scoate minim 200 de lei /zi, dar factureaza maxim 200 de lei/saptamana. Cand am cerut factura la vulcanizare mi-a replicat ca daca imi da el trebuie sa plateasca impozit pe venit 3% si nu-i convine. La serviceurile mai mari se mai schimba putin problema ca alea cam dau factura pe tot ce fac. Multe servisuri mici se vor inchide in acte dar vor continua sa functioneze, cam asta va fi efectul legii. Cat de optimist poti sa fii in privinta incasarilor unui service! Chiar crezi ca pe fiecare zi intr un service mic se lucreaza? Am o curiozitate: Ai firma? Stii ce inseamna sa inregistrezi fiecare leu incasat? Stii cum Statul roman uneori te forteaza sa faci evaziune ca sa poti sa rezisti? Eu nu cred... |
--------------------
Renault Fan
.
. Muuulte Renouri/Dacii
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
E plina tara de reprezentante care s-au inchis sau se afla in insolventa. Banii unei concesiuni vin din vanzarea de masini noi, nu din service.
Din activitatea de service nu s-a imbogatit nimeni pana acum. Majoritatea incearca sa lucreze la negru ca sa poata sa subziste, iar unii isi inchipuie ca 500 de euro nu e mare lucru. Cu 500 de euro platesti 2 mecanici. Pentru mine forfetarul e dovada clara a incompetentei celor ce ne conduc acum, care nu mai stiu de unde sa scoata ceva maruntis pentru buget. |
--------------------
.
.
.
|
|
paul_p |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Daca e sa stam stramb si sa judecam drept, impozitul forfetar pentru service-uri este extrem de convenabil.
Daca de la inceput ti-ai propus sa lucrezi la negru si sa nu platesti nimic la stat, atunci sunt de acord, de forfetar nu poti sa te fofilezi nedeclarand incasarile. Si un leu impozit este mult mai mult decat zero lei ![]() Dar daca pana acum ai lucrat corect, in mod sigur plateai mai mult impozit pe profit decat acest forfetar. Pentru cei ce au lucrat corect este un ajutor acest forfetar. Sumele sunt destul de mici, adica maxim 10lei/1mp pe luna. La un service mic, de 70mp, asta inseamna 700 de lei pe luna. Ceea ce nu e o suma uriasa, de natura sa destabilizeze afacerea. In neregula cu acest forfetar este ca pentru cluburi si restaurante este ridicol de mic. Un restaurant sau un club de peste 300mp din centrul Bucurestiului are de platit doar vreo 1.890 lei luna. Ridicol de putin. Iar pentru spalatorii este probabil un pic cam mare, fiind doar cu 25% mai mic decat la un service. 19 Sep 2013, 22:33: QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Sep 2013, 22:03) Banii unei concesiuni vin din vanzarea de masini noi, nu din service. Din activitatea de service nu s-a imbogatit nimeni pana acum. Aceasta este o informatie eronata. Era probabil valabila pana prin 2000-2002. Dupa aceasta perioada marjele au tot scazut si activitatea de service a devenit foarte profitabila, depasind in prezent 50% din profitul unei reprezentante. This post has been edited by paul_p: 19 Sep 2013, 21:33 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#21
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
…mai ales la cele ieșite din garanție.
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#22
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 19 Sep 2013, 22:03) Banii unei concesiuni vin din vanzarea de masini noi, nu din service. De aia nu poti obtine azi reduceri de nici macar 100 de euro la o masina noua. Ca e profitul imens pentru concesiune si nu vrea sa-l imparta cu tine, nu? ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
svclio |
![]() ![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 267 Joined: 5 July 12 ![]() |
O sa ingroape toate firmele mici. Daca voi aveti impresia ca impozitele astea sunt mici, habar nu aveti cu ce se mananca o afacere. Ziceati de service, pai prietenas ai de platit echipamentele (ca la un service nu iti ajunge o trusa de scule de 3 milioane din targ, un cric si 2 caramizi), ai de platit salarii, utilitati, asigurari.
Edit: uitasem chiria. This post has been edited by stefanvasco: 20 Sep 2013, 08:40 |
--------------------
renault
clio 2 bicorp
2004 / dci 65 cai
|
|
Garett |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
QUOTE(dumitrescuandrei @ 19 Sep 2013, 21:06) Ma lasi? Am platit vreo 400 RON doar manopera pentru schimbat uleiul la diferentiale+cutii si completat freonul la AC! Si desi era sambata, program doar jumatate de zi era full! Daca fiscul ar face controale pe bune puscariile ar fi pline de evazionsti care se plang non-stop cum "ii jupoaie statul"! Da, forfetarul e o tampenie, ar trebui pastrat impozitul actual dar controlati toti la sange, sa nu vanda nici macar un covrig fara bon! |
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
vijelie |
![]()
Post
#25
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Forfetarul nu elimina obligativitatea documentelor fiscale, deci spaga nu dispare.
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
Ov |
![]()
Post
#26
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.526 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Forfetarul asigura un minim care trebuie platit. Tu daca faci profit de 100 de ori mai mult decat minimul, atunci platesti impozitul aferent.
Desi sunt de acord ca aproape toate service-urile mici lucreaza la negru si nu platesc nimic statului, lucru care nu e ok deloc, trebuie sa recunosc ca acest forfetar e dovada incompetentei clasei politice (de orice culoare/fel) si ca e strigator la cer ca in loc sa rezolve cauza se adancesc in rahat. This post has been edited by Ov: 20 Sep 2013, 09:59 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
vijelie |
![]()
Post
#27
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Lucreaza la negru in special cu PF, la PJ mai scapa acte ca e nevoie.
Cata vreme cheltuielile cu astfel de servicii nu intra pe deductibilitate, forfetarul e singura solutie pt venituri la buget. |
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
bion |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
De la un impozit (discutabil ca orice impozit in lume) s-a ajuns la plangerea de mila a plevustii evazionistilor( mici dar multi)si a pseudomeseriasilor.
![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
corbex |
![]()
Post
#29
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Mi-e foarte mila de astia care iau o suta si cit mai incape pe ora. Si normeaza cu 1/2-1 ore lucrari de 5-10 minute. Si-ti vind piese cu 300% adaos.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
vijelie |
![]()
Post
#30
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sunt curios daca la controale intreaba cineva cum e posibil ca in 8 ore de lucru sa se factureze clientilor 12-13 ore de manopera pe acelasi angajat.
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 07:08 |