“La un impact frontal cu peste 60 km/h toti din, masina mor" zice Titi Aur
![]() ![]() ![]() |
“La un impact frontal cu peste 60 km/h toti din, masina mor" zice Titi Aur
kikked |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Opel Vectra 1.8 - 140cai
|
|||
Markos |
![]()
Post
#2
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
De-aia testeaza aia de la EuroNCAP impactul frontal la 64 la ora, sa vada cum crapa toate manechinele.
This post has been edited by Markos: 26 Sep 2013, 16:13 |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Nu-s doua accidente la fel.
Unii au scapat in accidente cu 100 km/h, fix din cauza ca nu purtau centura. Asa cum altii au crapat chiar la viteze mai mici. Dar statistic vorbind, cam are dreptate omu'. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
l@u |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
QUOTE Domnule Constantin Aur, Guvernul a anunțat cã trebuie înființate centre de pilotaj pentru a-i învãța pe șoferi sã evite accidentele. omu vrea sa isi lanseze bisnisul ! |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Varianta la bisnisu` lu` domnu` Aur e NFS.
![]() Avantajul e ca e mai ieftin spre moka. |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
Ov |
![]()
Post
#6
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
dezavantajul: ca n-are absolut nicio legatura cu realitatea
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Io zic ca e mai util sa invete marlanu` cum se parcheaza corect, decat balarii de genul derapaje controlate & shit. Ideal e sa invete gugumetele cum sa nu intre in derapaj.
@ov. Pai la cum evolueaza traficul eu zic ca in curand se va preda in scolile de soferi. ![]() This post has been edited by D-Ice: 26 Sep 2013, 16:28 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
dacis |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Povestea acum ceva ani un nene de la pompieri ca a vazut un accidente cu un gipane solid si superdotat in materie de siguranta activa si pasiva in care au murit toti pasagerii (trei ori cinci, ca am uitat), desi sistemele de protectie si-au facut perfect treaba. Mai mult, decedatii aratau aproape impecabil, fara nici o urma de lovitura grava. Motivul mortii: distrugerea organelor interne. Cauza: masina a lovit un corp rigid, adica ceva gen pod, care nu s-a daramat / spart etc. Spunea nenea ala un lucru care m-a cam mirat: ca lovirea unui asemenea obiect rigid (pod, capat de pod, stalp slid, care nu cade la impact adica, etc.) este la peste 80 km/h mai periculoasa decat impactul frontal a doua autoturisme de greutati relativ apropiate cu suma vitezelor tot de 80km/h. Pentru ca cica fortele se distribuie / disipeaza altfel cand obiectele sunt ambele mobile si deformabile decat cand un obiect este mobil si unul perfect rigid / indestructibil. Nu stiu ce sa zic. Asa o fi.
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
MuciX |
![]()
Post
#9
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Aceeasi concluzie pe care au tras-o cei de la Top Gear (sau erau Fifth Gear???) cand au pocnit un smart de un zid de beton (tot nedeformabil) pe la 120 kmph. Masina si-a facut treaba impecabil, dar nu ar fi supravietuit nimeni fortelor implicate.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
gabize |
![]()
Post
#10
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Fizică elementară.
|
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
Markos |
![]()
Post
#11
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
QUOTE(dacis @ 26 Sep 2013, 19:31) Spunea nenea ala un lucru care m-a cam mirat: ca lovirea unui asemenea obiect rigid (pod, capat de pod, stalp slid, care nu cade la impact adica, etc.) este la peste 80 km/h mai periculoasa decat impactul frontal a doua autoturisme de greutati relativ apropiate cu suma vitezelor tot de 80km/h. Pentru ca cica fortele se distribuie / disipeaza altfel cand obiectele sunt ambele mobile si deformabile decat cand un obiect este mobil si unul perfect rigid / indestructibil. Nu stiu ce sa zic. Asa o fi. Asta-i fizică elementară, la mintea cocoșului. În cazul impactului frontal între două turisme, ambele se deformează, absorbind din energia cinetică. În cazul impactului frontal al unui turism cu un element rigid (zid, stâlp, cap de pod etc), se deformează doar turismul, deci e mai nasol. Ei bine, turismul ăsta trebuie să se deformeze cât mai "inteligent", a.î. să absoarbă cât mai mult din energia impactului. Pe partea asta a evoluat destul de mult industria auto. Evident, totul funcționează până la o limită. Care nu este însă, în niciun caz, 60 la oră, cum zice domnu' Titi (repet, testul frontal EuroNCAP - cu peretele - are loc la 64 la oră, nu l-ar mai face nimeni dacă oricum ar mierli-o toți). La viteze mari, deja vorbim despre leziuni foarte grave ale organelor interne datorită decelerării foarte mari, decelerare ce generează forțe de compresie care pot duce la hemoragii fatale. Asta chiar și în cazul ideal în care turismul este un "tanc" (în realitate, vorbim despre un cumul de tipuri de leziuni, iar hemoragiile interne pot apărea și datorită loviturilor violente - ți-a strivit bordul cutia toracică sau ai dat tare de tot cu prostu-n stâlp; dacă ești într-o coajă de Matiz, degeaba se deformează el artistic, dacă ajungi cu picioarele-n portbagaj). Asta chiar și în condițiile în care elementele moderne de siguranță pasivă (airbaguri, centuri cu pretensionare pirotehnică și limitator de efort) contribuie la micșorarea decelerării corpului/capului, până la un punct însă. Nu există o valoare universală fatală a decelerării pentru om, depinde de organismul fiecăruia. E unanim acceptat că tulburări pot apărea începând cu 6-10G, însă aici e vorba despre o expunere mai lungă și despre tulburări nefatale. În cazul unui impact frontal, decelerarea este de scurtă durată, dar poate atinge valori babane. Chestiile urâte apar, se pare, pe la 20-30G. Un colonel de aviație nebun pe nume Stapp a stabilit recordul mondial prin 1948, supraviețuind - voluntar! - unei decelerări de 46.2G în 1.4 secunde. Ca o concluzie, contează și mașina, și organismul, și bulanul fiecăruia. Dar nu poți emite axiome de genul "la peste 60 / 75 / 98 la oră o mierlește tot ce-i viu în mașină". Limita există pentru orice mașină și orice pasager, dar n-o poate calcula nimeni cu exactitate. Poate fi 82, poate fi 106. This post has been edited by Markos: 26 Sep 2013, 20:02 |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
vijelie |
![]()
Post
#12
|
![]() membru violet Group: Members Posts: 4.605 Joined: 11 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Multumim, Markos !
|
--------------------
Dacia
Duster
2011 Laureate dCi
|
|
MihaiD |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
QUOTE(MuciX @ 26 Sep 2013, 18:35) Aceeasi concluzie pe care au tras-o cei de la Top Gear (sau erau Fifth Gear???) cand au pocnit un smart de un zid de beton (tot nedeformabil) pe la 120 kmph. Masina si-a facut treaba impecabil, dar nu ar fi supravietuit nimeni fortelor implicate. Atunci cum a supravietuit Kubica la un impact fronal de 300 km/h cu un zid (nu a avut absolut nimic dupa; aprox. 30G decceleratie in momentul impactului): Botul deformabil a unei masini de F1 nu este mai mare decat partea din fata a unui Smart, dar isi face treaba mult mai bine... Ps.: daca va uitati la americani la Nascar, Indy, etc... astia au accidente la viteze foarte mari (>300 km/h) odata la cateva curse, de obicei cu masina in zidul de beton al ovalului si scapa fara probleme. This post has been edited by MihaiD: 26 Sep 2013, 21:32 |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
- XX-xx-xxx
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Tu compari tehnologia din F1 (si chiar Nascar) cu ce gasesti pe masinile de serie? Trecand peste diferentele de la capitolul structura de rezistenta, ai vazut recent ce au aia in jurul gatului spre exemplu?
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Markos |
![]()
Post
#15
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
După ce-a pupat zidul a traversat pista (cu o rostogolire pe traseu) și-a mai servit un impact lateral nasol de tot (i-a făcut capul ca la cățelușii din berline). Unii zic că impactul lateral puternic e chiar mai păcătos decât cel frontal, capul neavând niciun punct de sprijin important (la F1 există totuși "gulerul" ăla de protecție, vital). A avut zile.
This post has been edited by Markos: 26 Sep 2013, 21:38 |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
MihaiD |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
QUOTE(bmwh548 @ 26 Sep 2013, 21:32) Tu compari tehnologia din F1 (si chiar Nascar) cu ce gasesti pe masinile de serie? Trecand peste diferentele de la capitolul structura de rezistenta, ai vazut recent ce au aia in jurul gatului spre exemplu? Nu, bineinteles ca nu compar, doar subliniam faptul ca corpul uman poate sa suporte forte G foarte mari(pe durate de timp mici), atat timp cat felul cum sunt aplicate fortele este controlat. Sunt sigur ca deformarea botului unei masini de F1 este calculata foarte exact ca sa nu produca leziuni interne pilotului la deccelerari foarte mari, mai este dispozitivul Hans careprotejeaza coloana cervicala, rollbar-ul protejeaza pilotul in caz de rasturnare, etc... O parte din toate astea pot fi imprumutate si in industria auto, dar bineinteles apare factorul de cost/profitabilitate... This post has been edited by MihaiD: 26 Sep 2013, 21:47 |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
- XX-xx-xxx
|
|
kikked |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 06 ![]() |
Ok, dar Titi Aur zice de impact frontal la 60km/h, in acest caz, la ce forta G sunt supusi pasagerii masinii de mor cu totii?
|
--------------------
.
.
. Opel Vectra 1.8 - 140cai
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Cate modele de masini/tipuri de "obstacole" atatea valori. Sau ai citit din 2 in 2 si atunci pe diagonala?
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#19
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pana la impact, oare cati isi 'regleaza' pozitia la volan? Ca si centura este buna, dar daca este pozitionata peste burta si mai sus de clavicula, oare ce face?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
volint |
![]()
Post
#20
|
![]() membru miserupist Group: Members Posts: 317 Joined: 7 September 04 From: Bucuresti (44.45682;26.13879) ![]() |
QUOTE(Markos @ 26 Sep 2013, 19:40) Asta-i fizică elementară, la mintea cocoșului. În cazul impactului frontal între două turisme, ambele se deformează, absorbind din energia cinetică. . ......... Trag concluzia ca-i buna comparatia intre fomei si masini... fiecare tre' sa absoarba la un moment dat ceva. Culmea!!! tot la un impact frontal (frunte, bot...) se intampla "sugerea" surplusului de energie. smiley-sex011.gif smiley-sex012.gif |
--------------------
Dacia / Mitzu
Nova GTI / hautlandăr
2000 / 2011
- B-22-YFL / Credinta in Dumnezeu ma obliga sa fiu deschis oricarui adevar. Altfel sunt mai rau ca dracul, devin ipocrit.
|
|
dizzy |
![]()
Post
#21
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Vitezele autovehiculelor nu se aduna in cazul unui accident frontal.
In cazul in care doua vehicule identice A si B se ciocnesc perfect frontal ruland fiecare cu 40km/h, este echivalent cu o ciocnire de zid la 40 km/h a fiecaruia dintre ele. Nu este echivalent cu o lovitura cu 80 km/h de zid nedeformabil. Hai sa luam viteza de 60km/h. Vehiculul A are 1000kg Vehiculul B are 1500kg, masini din aceeasi generatie. Vehiculul A va fi mai deformat decat vehiculul B pentru ca impulsul lui B e mai mare decat A. Daca impactul nu are loc bara in bara ci B e mai inalt decat A, atunci B se va " urca" peste A si il va "strivi". This post has been edited by dizzy: 27 Sep 2013, 08:44 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
UXE |
![]()
Post
#22
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
QUOTE(dizzy @ 27 Sep 2013, 06:58) Suma vitezelor autovehiculelor nu se aduna in cazul unui accident frontal. ma duc sa pun cartile de fizica pe foc ... |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
gabize |
![]()
Post
#24
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
dizzy vrea să spună ceva, da' nu corect.
Ideea, pe scurt, e că dacă două autoturisme colizionează frontal, în funcție de masa fiecăreia, dar nu numai, impactul resimțit e diferit. Ele nu înțepenesc pe loc, există o mișcare a vehicolelor după impact. Una poate decelera mai puțin, împingând cealaltă mașină pe direcția ei inițială de deplasare, iar mașina împinsă va decelera mult mai violent, deoarece nu doar că se oprește brusc în loc, ci primește și o traiectorie negativă, la 180 de grade față de direcția sa de mers. Ăsta e doar un exemplu, mai degrabă matematic, în realitate lucrurile (aca traiectoriile) sunt mult mai complexe. |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
ady77 |
![]()
Post
#25
|
![]() راحتزیل یو Group: Members Posts: 1.729 Joined: 15 December 05 From: near Bacau ![]() |
|
--------------------
________________
________________
_________________ The problem with this world is that the intelligent are full of doubts, while stupid ones are full of confidence.
ecnedifnocfollufsisoM |
|
Markos |
![]()
Post
#26
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Îndrăznești a-l contrazice pe nea Titi?!
![]() |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
dizzy |
![]()
Post
#27
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
ady77 |
![]()
Post
#28
|
![]() راحتزیل یو Group: Members Posts: 1.729 Joined: 15 December 05 From: near Bacau ![]() |
|
--------------------
________________
________________
_________________ The problem with this world is that the intelligent are full of doubts, while stupid ones are full of confidence.
ecnedifnocfollufsisoM |
|
Markos |
![]()
Post
#29
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Mie mi-a placut de nea Titi la teve (nu conteaza postul), invitat ca expert, dupa accidentul ala din Muntenegru.
- Domnule Aur, ce ne puteti spune despre dinamica accidentului? - E prea devreme sa ne pronuntam, însa condusul preventiv ajuta la... - Autoritatile muntenegrene au avansat ipoteza vitezei prea mari, ce credeti dumneavoastra? - Inca nu avem toate datele si e prea devreme sa ma pronunt, însa condusul preventiv permite sa... - Poate aparea efectul de orbire temporara la iesirea din viaduct? - Nu am informatii despre zona, dar condusul preventiv ne poate ajuta sa... - Curba respectiva vi se pare periculoasa? - Nu cunosc curba, dar e limpede ca un condus preventiv... - Va multumim pentru clarificari ![]() |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:58 |