Frana de mana - EXPERIMENT, incercati
![]() ![]() ![]() |
Frana de mana - EXPERIMENT, incercati
NoDoubt |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 13 March 05 ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Kramer |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
Probabil cand pleci cu fata masina are tendinta sa se incline spre spate si astfel creste apasarea pe rotile din spate si implicit forta de frecare. Cand pleci cu spatele fiind invers, rotile din spate probabil vor aluneca. Nu am incercat dar ar trebui, cred, sa lase urme usoare pe asfalt daca au alunecat.
Nu cred ca are sens sa-ti faci probleme, pentru ca daca nu folosesti motorul masina se comporta la fel in ambele situatii. |
-------------------- |
|
G.R. |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 17 December 04 ![]() |
Eu îmi parchez mașina pe un deal și frâna de mână ține mașina. Ce-i drept, trebuie trasă un pic mai tare decât atunci când este cu botul spre pantă.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Preferance
- CV 03 XXJ
|
|
alx |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Dragilor, frana de mana trebuie INTOTDEAUNA trasa la maximum. Asa se recomanda in special in cazul femeilor care obisnuiesc sa o traga putin si apoi sa plece cu ea asa...
ALWAYS, trageti frana de mana la maximum! |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
In special iarna, ca daca va ingheata cablul de la frana de mana, sa stiti de ce nu puteti sa-i dati drumul: pentru ca nu mai aveti ceva cursa libera astfel incat sa il mai eliberati de pe pozitie...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GeorgeB |
![]()
Post
#6
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(NoDoubt @ 1 Aug 2005, 23:53) Azi am constatat o chestie anormala ... am uitat ca aveam frana de mana trasa pana la capat (nu se intampla de obicei sa uit) si am dat sa ies din parcare cu spatele... surpriza .... dupa 20 cm mi-am dat seama si am lasat frana jos... dar am fost surprins ca masina s-a miscat relativ lejer... si am zis ...mai sa fie hai sa vad poate nu mai tine ca lumea frana de mana. am tras-o iar si dau sa plec cu fata de data asta... nici nu ma puteam misca... tinea beton. incerc si cu spatele... masina pleca fara prea mare rezistenta.... si tot asa de cateva ori... la mersul cu fata tine fara repros, la cel cu spatele aproape deloc.... ANORMAL gandindu-ma ca e o frana destinata asigurarii masinii si mai ales pe suprafete inclinate.. care ... pot fi si pe sensul de mers cu spatele. Deci... v-as ruga sa mai incercati cativa sa vedeti daca e un caz singular sau o eroare de proiectare ceva.Si mai vedem noi dupa ce se strang cateva opinii. Mersi nu poate sa tina doar la mersul in fata ! |
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
NoDoubt |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 13 March 05 ![]() |
Am precizat doar ca era trasa bine frana, ca la carte. Va rog doar sa incercati si voi cu ea trasa si la mersul cu fata si la cel cu spatele si sa postati daca sunt diferente in comportament
|
-------------------- |
|
cristidb |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
E normal sa tina mai bina la mersul in fata. Ferodourile nu sunt puse central pe saboti. Cel din fata este montat spre partea de sus a sabotului, iar cel din spate spre partea de jos. In momentul franarii mergand in fata, sabotii au tendinta de a se autobloca, de asta tine mai bine.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#9
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Propun urmatorul test:
Se merge cu spatele astfel incat sa se obtina o viteza cam de 15-20 km/h si se pune frana brusc de picior. Ce se va intampla? Sa se intample din cauza vreunei defectiuni, fenomenul? |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
alx |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
QUOTE(klaus @ 2 Aug 2005, 07:34) In special iarna, ca daca va ingheata cablul de la frana de mana, sa stiti de ce nu puteti sa-i dati drumul: pentru ca nu mai aveti ceva cursa libera astfel incat sa il mai eliberati de pe pozitie... Daca ingheata, din experienta spun ca sunt sanse mici sa se elibereze de tot... De asta nu treg niciodata frana de mana decat daca este necesar... Iarna deloc... |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
JohnyBe |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 31 March 04 From: Brasov ![]() |
Cred ca tine si de faptul ca este mai usor sa tragi decat sa impingi ... chestie de fizica.
|
--------------------
SLZ Clima
LGN Laureate 1.4
- BV 09 UDY
|
|
alx |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
Slider |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Tine la fel. Si inainte si in marsariere (asa se scrie???)
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
Anto |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 21 February 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2009 Preference
|
|
JohnyBe |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 31 March 04 From: Brasov ![]() |
@alx
Nu ma refeream la faptul ca tine frana sau nu, ci la faptul ca se deplaseaza mai usor (rezistenta opusa este mai mica) daca mergi in fata decat in spate. |
--------------------
SLZ Clima
LGN Laureate 1.4
- BV 09 UDY
|
|
GIC |
![]()
Post
#16
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Eu n-am reusit sa misc masina, nici in fata nici in spate, cu frina trasa.
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
JohnyBe |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 31 March 04 From: Brasov ![]() |
Nu ai insistat suficient!
|
--------------------
SLZ Clima
LGN Laureate 1.4
- BV 09 UDY
|
|
b64chr |
![]()
Post
#18
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Frana de mana se considera corespunzatoare daca nu poti pleca cu ea trasa, in viteza II. In viteza I sau marcharriere poti pleca cu ea trasa.
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
marksman |
![]()
Post
#19
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.695 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Si eu am plecat cu frana de mana trasa in marche arriere si in viteza 1. Am rulat 50 m si m-am prins ca e trasa, asa ca am lasat-o si... am plecat mai departe.
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
the_erty |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 21 June 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia LOGAN
Laureate 1.4mpi
- BZ xx XXS
|
|
GIC |
![]()
Post
#21
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
Slider |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Confirm si eu cele spuse de GIC. La fel s-a comportat si al meu.
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
gheghe |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
QUOTE(JohnyBe @ 2 Aug 2005, 12:44) In ce directie merge mai usor, poate facem economie la benzina? ![]() Daca frana e trasa cu simt de raspundere (mai tare dar nu "sa-ti iasa ochii!" ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
b64chr |
![]()
Post
#24
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
QUOTE(GIC @ 3 Aug 2005, 15:03) Eu am incercat sa pornesc cu o turatie decenta, aprox 2000 rot/min si nu la 5000 -6000 rot/min, si nu am reusit decit sa-i ridic sau cobor fundul in functie de directia in care am vrut sa merg. Pai asta demonstreaza exact ce sustine initiatorul topicului. Cand dai in spate, fundul se ridica si deci va merge mai usor. Cand dai in fata fundul e presat in jos si va merge mai greu. Asta se aplica doar la actionarea de catre motor a rotilor fata. La parcarea in panta/rampa nu apare acest fenomen. This post has been edited by b64chr: 3 Aug 2005, 15:43 |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
gheghe |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
Mai oameni buni, hai sa ne intelegem. Masina a plecat cu spatele cu rotile din spate TÂRÂȘ sau rotile DIN SPATE s-au ÎNVÂRTIT desi era trasa frana de mană? Ca daca au plecat taras, asta e!!!!!!!!!!! Asta e limita de aderenta unde s-a intamplat istoria.
In afara sa blocheze rotile ce ar mai trebui sa faca o frana de mana? Sa arunce ancore? ![]() Daca s-au invartit inseamna insa ca e ceva particular in geometria si cinematica sabotilor de frana (vin sub un unghi asimetric, nu sunt concentrici cu tamburul, ceva acolo). |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
NoDoubt |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 13 March 05 ![]() |
asta cu aruncatul ancorelor e tare. Premiul de umor pentru ea. Concluzia ar fi ca e mai usor probabil sa poti pleca cu frana trasa cu spatele decat cu fata, dar ca in conditii normale de stationare, frana e sigura. si mai depinde si daca e trasa pana la ultimul click posibil sau mai slaba, cu unul, doi dinti inainte de maxim. daca e un pic mai slaba, cu spatele pleaca fara probleme, pe cand pe fata tot tine bine. si daca nu mai are nimeni nimic de adaugat as trage concluzia ca e bine deci dragi loganisti, in cazul parcarii in rampa (atentie, nu panta), sa trageti frana de mana pana la capat ptr ca e mai nesigura la alunecarea cu spatele decat la cea cu fata.
|
-------------------- |
|
Vip3r |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 24 July 05 ![]() |
Hmmm ... asta cam am obs si eu ... mai o uit trasa cateodata
![]() ![]() P.S. Sa zic ca incerc o tentativa de fast & furios cu loganu si trag de frana de mana la viteza ( 30 km sa zicem ) ... ce se poate intampla ??? ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
una noua
Fast ...
- B-763987 Of All the things I lost , I miss My mind The Most ...
|
|
bendix |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.005 Joined: 10 November 04 From: Timisoara.RO ![]() |
Am experimentat si eu. La mine tine aproximativ la fel. In sensul ca daca trag frana cam la jumatate pot sa plecv si cu fata si cu spatele. Daca o trag pana sus (sau ma rog, pana la limita bunului simt) nu pot sa plec nici cu fata, nici cu spatele.
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambiance - 2005
- TM10### , alb arctic In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
|
|
macreanudj |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(bendix @ 5 Aug 2005, 14:23) Am experimentat si eu. La mine tine aproximativ la fel. In sensul ca daca trag frana cam la jumatate pot sa plecv si cu fata si cu spatele. Daca o trag pana sus (sau ma rog, pana la limita bunului simt) nu pot sa plec nici cu fata, nici cu spatele. Idem!! cine stie ce sa intamplat!! si nu prea e logica chestia ca stim cu toti cum se umfla ferodourile alea pe interior deci nu are cum sa tina in fata si in spate nu!! ori tin in ambele ori deloc ca doar nu sunt roti dintate!!! QUOTE(Vip3r @ 5 Aug 2005, 09:56) incerc o tentativa de fast & furios cu loganu si trag de frana de mana la viteza ( 30 km sa zicem ) ... ce se poate intampla ??? ![]() ![]() ![]() ![]() pana la 130KM/ora nu se intampla nimic daca tii de volan drept (am incercat) si carosabilul sa fie uscat in schimb daca virezi o sa o faci pe proprie raspundere dar daca vrei ceva F&F incearca si tu pe la 50KM/h |
--------------------
LOGAN
Logan 1,6 Ambition
- DJ 18 MCR
|
|
Anakin |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti/Vitan ![]() |
Am incercat si eu.Cu maneta trasa normal(cum o trag de obicei)pe pamint,am reusit sa misc masina,dar rotile spate au tirsiit(nu s-au invirtit)iar pe asfalt,nu am mai reusit sa o misc(la prima tentativa chiar sa oprit motorul). |
--------------------
Dacia
Logan cameleon
- B 51 ATO Forta sa fie cu voi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 20:26 |