DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frana de mana - EXPERIMENT, incercati

NoDoubt
post 1 Aug 2005, 22:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 13 March 05




Azi am constatat o chestie anormala ... am uitat ca aveam frana de mana trasa pana la capat (nu se intampla de obicei sa uit) si am dat sa ies din parcare cu spatele... surpriza .... dupa 20 cm mi-am dat seama si am lasat frana jos... dar am fost surprins ca masina s-a miscat relativ lejer... si am zis ...mai sa fie hai sa vad poate nu mai tine ca lumea frana de mana. am tras-o iar si dau sa plec cu fata de data asta... nici nu ma puteam misca... tinea beton. incerc si cu spatele... masina pleca fara prea mare rezistenta.... si tot asa de cateva ori... la mersul cu fata tine fara repros, la cel cu spatele aproape deloc.... ANORMAL gandindu-ma ca e o frana destinata asigurarii masinii si mai ales pe suprafete inclinate.. care ... pot fi si pe sensul de mers cu spatele. Deci... v-as ruga sa mai incercati cativa sa vedeti daca e un caz singular sau o eroare de proiectare ceva.Si mai vedem noi dupa ce se strang cateva opinii. Mersi


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kramer
post 2 Aug 2005, 07:20
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 26 May 04
From: Brasov




Probabil cand pleci cu fata masina are tendinta sa se incline spre spate si astfel creste apasarea pe rotile din spate si implicit forta de frecare. Cand pleci cu spatele fiind invers, rotile din spate probabil vor aluneca. Nu am incercat dar ar trebui, cred, sa lase urme usoare pe asfalt daca au alunecat.
Nu cred ca are sens sa-ti faci probleme, pentru ca daca nu folosesti motorul masina se comporta la fel in ambele situatii.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.R.
post 2 Aug 2005, 07:29
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 17 December 04




Eu îmi parchez mașina pe un deal și frâna de mână ține mașina. Ce-i drept, trebuie trasă un pic mai tare decât atunci când este cu botul spre pantă.


--------------------
Dacia Logan 1.6 Preferance - CV 03 XXJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 2 Aug 2005, 07:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




Dragilor, frana de mana trebuie INTOTDEAUNA trasa la maximum. Asa se recomanda in special in cazul femeilor care obisnuiesc sa o traga putin si apoi sa plece cu ea asa...
ALWAYS, trageti frana de mana la maximum!


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 2 Aug 2005, 07:34
Post #5


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




In special iarna, ca daca va ingheata cablul de la frana de mana, sa stiti de ce nu puteti sa-i dati drumul: pentru ca nu mai aveti ceva cursa libera astfel incat sa il mai eliberati de pe pozitie...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 2 Aug 2005, 08:19
Post #6


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




QUOTE(NoDoubt @ 1 Aug 2005, 23:53)
Azi am constatat o chestie anormala ... am uitat ca aveam frana de mana trasa pana la capat (nu se intampla de obicei sa uit) si am dat sa ies din parcare cu spatele... surpriza .... dupa 20 cm mi-am dat seama si am lasat frana jos... dar am fost surprins ca masina s-a miscat relativ lejer... si am zis ...mai sa fie hai sa vad poate nu mai tine ca lumea frana de mana. am tras-o iar si dau sa plec cu fata de data asta... nici nu ma puteam misca... tinea beton. incerc si cu spatele... masina pleca fara prea mare rezistenta.... si tot asa de cateva ori...  la mersul cu fata tine fara repros, la cel cu spatele aproape deloc.... ANORMAL gandindu-ma ca e o frana destinata asigurarii masinii si mai ales pe suprafete inclinate.. care ... pot fi si pe sensul de mers cu spatele. Deci... v-as ruga sa mai incercati cativa sa vedeti daca e un caz singular sau o eroare de proiectare ceva.Si mai vedem noi dupa ce se strang cateva opinii. Mersi
*


nu poate sa tina doar la mersul in fata !


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
L7 2.5 all in black - edition -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NoDoubt
post 2 Aug 2005, 10:15
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 13 March 05




Am precizat doar ca era trasa bine frana, ca la carte. Va rog doar sa incercati si voi cu ea trasa si la mersul cu fata si la cel cu spatele si sa postati daca sunt diferente in comportament


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 2 Aug 2005, 10:26
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




E normal sa tina mai bina la mersul in fata. Ferodourile nu sunt puse central pe saboti. Cel din fata este montat spre partea de sus a sabotului, iar cel din spate spre partea de jos. In momentul franarii mergand in fata, sabotii au tendinta de a se autobloca, de asta tine mai bine.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 2 Aug 2005, 11:01
Post #9


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Propun urmatorul test:
Se merge cu spatele astfel incat sa se obtina o viteza cam de 15-20 km/h si se pune frana brusc de picior.
Ce se va intampla? Sa se intample din cauza vreunei defectiuni, fenomenul?


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 2 Aug 2005, 11:08
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




QUOTE(klaus @ 2 Aug 2005, 07:34)
In special iarna, ca daca va ingheata cablul de la frana de mana, sa stiti de ce nu puteti sa-i dati drumul: pentru ca nu mai aveti ceva cursa libera astfel incat sa il mai eliberati de pe pozitie...
*



Daca ingheata, din experienta spun ca sunt sanse mici sa se elibereze de tot...
De asta nu treg niciodata frana de mana decat daca este necesar... Iarna deloc...


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnyBe
post 2 Aug 2005, 11:44
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 202
Joined: 31 March 04
From: Brasov




Cred ca tine si de faptul ca este mai usor sa tragi decat sa impingi ... chestie de fizica.


--------------------
SLZ Clima LGN Laureate 1.4 - BV 09 UDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 2 Aug 2005, 11:47
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




smile.gif in special e mai greu sa impingi un cablu... sau o sfoara...smile.gif


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 2 Aug 2005, 11:51
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Tine la fel. Si inainte si in marsariere (asa se scrie???)


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anto
post 2 Aug 2005, 12:33
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 21 February 05




QUOTE(Slider @ 2 Aug 2005, 11:51)
Tine la fel. Si inainte si in marsariere (asa se scrie???)
*


Marche arriere smile.gif

Trebuie sa tina in ambele sensuri. No doubt.

This post has been edited by Anto: 2 Aug 2005, 13:58


--------------------
Dacia Logan 2009 Preference
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnyBe
post 2 Aug 2005, 15:03
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 202
Joined: 31 March 04
From: Brasov




@alx
Nu ma refeream la faptul ca tine frana sau nu, ci la faptul ca se deplaseaza mai usor (rezistenta opusa este mai mica) daca mergi in fata decat in spate.


--------------------
SLZ Clima LGN Laureate 1.4 - BV 09 UDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 3 Aug 2005, 06:43
Post #16


Doar membru


Group: Members
Posts: 929
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Eu n-am reusit sa misc masina, nici in fata nici in spate, cu frina trasa.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
JohnyBe
post 3 Aug 2005, 08:40
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 202
Joined: 31 March 04
From: Brasov




Nu ai insistat suficient!


--------------------
SLZ Clima LGN Laureate 1.4 - BV 09 UDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 3 Aug 2005, 08:43
Post #18


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Frana de mana se considera corespunzatoare daca nu poti pleca cu ea trasa, in viteza II. In viteza I sau marcharriere poti pleca cu ea trasa.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 3 Aug 2005, 08:45
Post #19


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.695
Joined: 1 November 04
From: sat




Si eu am plecat cu frana de mana trasa in marche arriere si in viteza 1. Am rulat 50 m si m-am prins ca e trasa, asa ca am lasat-o si... am plecat mai departe.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the_erty
post 3 Aug 2005, 13:47
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 21 June 05




QUOTE(Illusi0n @ 3 Aug 2005, 08:45)
Si eu am plecat cu frana de mana trasa in marche arriere si in viteza 1. Am rulat 50 m si m-am prins ca e trasa, asa ca am lasat-o si... am plecat mai departe.
*



si rulmetii tai de pe spate ce zic?


--------------------
Dacia LOGAN Laureate 1.4mpi - BZ xx XXS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 3 Aug 2005, 14:03
Post #21


Doar membru


Group: Members
Posts: 929
Joined: 13 January 04
From: Oradea




QUOTE(JohnyBe @ 3 Aug 2005, 09:40)
Nu ai insistat suficient!
*


Probabil.
Eu am incercat sa pornesc cu o turatie decenta, aprox 2000 rot/min si nu la 5000 -6000 rot/min, si nu am reusit decit sa-i ridic sau cobor fundul in functie de directia in care am vrut sa merg.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 3 Aug 2005, 14:10
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Confirm si eu cele spuse de GIC. La fel s-a comportat si al meu.


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 3 Aug 2005, 15:33
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




QUOTE(JohnyBe @ 2 Aug 2005, 12:44)
Cred ca tine si de faptul ca este mai usor sa tragi decat sa impingi ... chestie de fizica.
*

In ce directie merge mai usor, poate facem economie la benzina? laugh.gif

Daca frana e trasa cu simt de raspundere (mai tare dar nu "sa-ti iasa ochii!" biggrin.gif ) nu se misca in nici o directie. Evident, nu am fortat-o cat sa iasa fum din ambreiaj.


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 3 Aug 2005, 15:40
Post #24


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




QUOTE(GIC @ 3 Aug 2005, 15:03)
Eu am incercat sa pornesc cu o turatie decenta, aprox 2000 rot/min si nu la 5000 -6000 rot/min, si nu am reusit decit sa-i ridic sau cobor fundul in functie de directia in care am vrut sa merg.
*


Pai asta demonstreaza exact ce sustine initiatorul topicului. Cand dai in spate, fundul se ridica si deci va merge mai usor. Cand dai in fata fundul e presat in jos si va merge mai greu.
Asta se aplica doar la actionarea de catre motor a rotilor fata. La parcarea in panta/rampa nu apare acest fenomen.

This post has been edited by b64chr: 3 Aug 2005, 15:43


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gheghe
post 3 Aug 2005, 16:10
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 24 May 05
From: Campina, PH




Mai oameni buni, hai sa ne intelegem. Masina a plecat cu spatele cu rotile din spate TÂRÂȘ sau rotile DIN SPATE s-au ÎNVÂRTIT desi era trasa frana de mană? Ca daca au plecat taras, asta e!!!!!!!!!!! Asta e limita de aderenta unde s-a intamplat istoria.
In afara sa blocheze rotile ce ar mai trebui sa faca o frana de mana? Sa arunce ancore? smile.gif
Daca s-au invartit inseamna insa ca e ceva particular in geometria si cinematica sabotilor de frana (vin sub un unghi asimetric, nu sunt concentrici cu tamburul, ceva acolo).


--------------------
Dacia Logan Ambition - PH 99 xxx
Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NoDoubt
post 4 Aug 2005, 02:13
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 13 March 05




asta cu aruncatul ancorelor e tare. Premiul de umor pentru ea. Concluzia ar fi ca e mai usor probabil sa poti pleca cu frana trasa cu spatele decat cu fata, dar ca in conditii normale de stationare, frana e sigura. si mai depinde si daca e trasa pana la ultimul click posibil sau mai slaba, cu unul, doi dinti inainte de maxim. daca e un pic mai slaba, cu spatele pleaca fara probleme, pe cand pe fata tot tine bine. si daca nu mai are nimeni nimic de adaugat as trage concluzia ca e bine deci dragi loganisti, in cazul parcarii in rampa (atentie, nu panta), sa trageti frana de mana pana la capat ptr ca e mai nesigura la alunecarea cu spatele decat la cea cu fata.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vip3r
post 5 Aug 2005, 02:26
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 24 July 05




Hmmm ... asta cam am obs si eu ... mai o uit trasa cateodata blush.gif ... si daca trebuie sa dau cu spatele ... scapa ... o sa inecerc sa o trag mai bine ... sa vad atunci ... cool.gif



P.S. Sa zic ca incerc o tentativa de fast & furios cu loganu si trag de frana de mana la viteza ( 30 km sa zicem ) ... ce se poate intampla ??? blush.gif blush.gif blush.gif
017.gif


--------------------
una noua Fast ... - B-763987
Of All the things I lost , I miss My mind The Most ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bendix
post 5 Aug 2005, 06:53
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 10 November 04
From: Timisoara.RO




Am experimentat si eu. La mine tine aproximativ la fel. In sensul ca daca trag frana cam la jumatate pot sa plecv si cu fata si cu spatele. Daca o trag pana sus (sau ma rog, pana la limita bunului simt) nu pot sa plec nici cu fata, nici cu spatele.


--------------------
Dacia Logan Ambiance - 2005 - TM10### , alb arctic
In mileniul III automobilele vor merge cu apa sau nu vor merge deloc !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
macreanudj
post 8 Aug 2005, 06:50
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 November 04




QUOTE(bendix @ 5 Aug 2005, 14:23)
Am experimentat si eu. La mine tine aproximativ la fel. In sensul ca daca trag frana cam la jumatate pot sa plecv si cu fata si cu spatele. Daca o trag pana sus (sau ma rog, pana la limita bunului simt) nu pot sa plec nici cu fata, nici cu spatele.
*




Idem!! cine stie ce sa intamplat!! si nu prea e logica chestia ca stim cu toti cum se umfla ferodourile alea pe interior deci nu are cum sa tina in fata si in spate nu!! ori tin in ambele ori deloc ca doar nu sunt roti dintate!!!

QUOTE(Vip3r @ 5 Aug 2005, 09:56)
incerc o tentativa de fast & furios cu loganu si trag de frana de mana  la viteza ( 30 km sa zicem ) ... ce se poate intampla ???  blush.gif  blush.gif  blush.gif
  017.gif
*



pana la 130KM/ora nu se intampla nimic daca tii de volan drept (am incercat) si carosabilul sa fie uscat in schimb daca virezi o sa o faci pe proprie raspundere dar daca vrei ceva F&F incearca si tu pe la 50KM/h


--------------------
LOGAN Logan 1,6 Ambition - DJ 18 MCR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anakin
post 8 Aug 2005, 20:57
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 157
Joined: 22 May 05
From: Bucuresti/Vitan





Am incercat si eu.Cu maneta trasa normal(cum o trag de obicei)pe pamint,am reusit sa misc masina,dar rotile spate au tirsiit(nu s-au invirtit)iar pe asfalt,nu am mai reusit sa o misc(la prima tentativa chiar sa oprit motorul).


--------------------
Dacia Logan cameleon - B 51 ATO
Forta sa fie cu voi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2025 - 20:26
Forum Renault