Calorifere, (pentru casa nu masina!)
![]() ![]() ![]() |
Calorifere, (pentru casa nu masina!)
clr |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|||
rtulea |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(dacicuss @ 30 Sep 2005, 07:44) Polipropilena e ok, economisesti destul de mult. Pe vremea cand am facut io, era doar Henco si Pexal...La casa promit ca pun polipropilena ![]() Ai vazut vreo-data cum se monteaza polipropilena? Pe zonele de imbinare se aplica un adeziv apoi acestea (capetele) se introduc intr-un dispozitiv care incalzeste capetele tevilor realizand imbinarea acestora. Ei, fereasca sfantul protector al masinilor de-o spartura sau o fisura sau de dorinta ta de a face anumite modificari ulterioare instalatiei deoarece va trebui sa-l chemi pe meserias sa vina cu dispozitivul => bani cheltuiti, nervi ca nu vine etc. Eu iti recomand pexalul deoarece poti sa-l modelezi cum vrei, la polipropilen va trebui sa pui coturi, si este mult mai rezistent datorita insertiei de aluminiu din el. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
dacicuss |
![]()
Post
#33
|
![]() Mare Vrajitor KKK Group: Members Posts: 299 Joined: 3 August 04 From: Poplaca ![]() |
Rtulea: corect..nu m-am exprimat eu cum ar fi trebuit...deci, io am Henco, Pexal de 5 ani...nici cea mai mica problema! Studiez momentan solutiile alternative ca vreau sa ma apuc de casa.
Uite ce gaselnita am mai gasit: incalzirea in pereti. Placi de gips-carton cu serpentina de incalzire in ele...incalzirea in pardoseala nu se mai recomanda din cauza neuniformitatii temperaturii in aer pe verticala, plus ca e sursa de alergeni, etc...dincolo cam renunta. Si ma gandesc la o centrala in condensatie sau pompa de caldura..asta mi se pare teribila dar costa mai mult si ia ceva ani sa o amortizezi...da' e ecologica si asta e teribil! ![]() |
--------------------
VW Passat
1.9TDI
- ww-00-XXX A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong. |
|
liviu_lb |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 11 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rtulea @ 30 Sep 2005, 10:37) Ai vazut vreo-data cum se monteaza polipropilena? Pe zonele de imbinare se aplica un adeziv apoi acestea (capetele) se introduc intr-un dispozitiv care incalzeste capetele tevilor realizand imbinarea acestora. Ei, fereasca sfantul protector al masinilor de-o spartura sau o fisura sau de dorinta ta de a face anumite modificari ulterioare instalatiei deoarece va trebui sa-l chemi pe meserias sa vina cu dispozitivul => bani cheltuiti, nervi ca nu vine etc. Eu iti recomand pexalul deoarece poti sa-l modelezi cum vrei, la polipropilen va trebui sa pui coturi, si este mult mai rezistent datorita insertiei de aluminiu din el. Nu se pune nici un adeziv. Lipirea se face la cald si este extrem de rezistenta. Problemele pot aparea doar daca elementele mixte (plastic+metal) nu sunt de calitate. In ceea ce priveste modificarile, nu cred ca se apuca omul sa modifice instalatia in fiecare an. La Pexal trebuie din cand in cand, mai ales la inceput, sa mai strangi conectorii pentru ca incep sa picure. In al doilea rand, e destul de greu sa alegi un material de calitate daca nu le cunosti. Eu am vazut teava (sau furtun, cum sa-i zic) tip pexal pleznita pe o lungime de 1 m din cauza presiunii. |
--------------------
Dacia Logan
Ambition
2004 1.6MPI Fluence 1.5 dCi 110 cp
|
|
george_slz |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
De retinut din toate sfaturile astea sunt urmatoarele:
- se calculeaza dimensiunea fiecarui calorifer in parte in functie de dimensiunile volumetrice ale camerei(poate e ingrozitor de inalta), in functie de cati pereti cu vecini cu nordul si daca sunt subtiri, daca sunt neizlolati. - se recomanda radiatoare-calorifere din otel- sunt ieftine- sunt usor de incalzit- inertia termica e f mica spre deosebire de radiatoarele de Al- asta datorita constructiei si ce sa mai vb-sc de ce din fonta..... - se recomanda polipropilena si la calorifere de otel si la de-alea de aluminiu. - se recomanda Cu pt ca e ieftin si teava de cupru radiaza ea insasi caldura realizand o uniformizare a distributiei caldurii...dezavantaj...in timp oxideaza usor...in functie de calitatea tevii....cat mai putin carbon trebuie sa aiaba....si in functie de mediu....la mine in baie..datorita chimicalelor ce se utilizeaza in zona ...teava a luat pe alocuri o tenta verzuie....dar se poate vopsi....orice dar nu alb....recomandarea mea.... - ai grija ca in caz de calorifere de aluminiu sa nu ai centrala cu schimbator de caldura din Cu asa cum am eu, majoritatea de pe piata au schimbatoare in placi de inox. - daca ai 1-3 camere -> centrala de 23-24kW...daca ai mai multe...cauta optiuni mai potrivite. Daca ai vila si vreo 2 bai....cauta una cu boiler incorporat...cu asta ai dat gata pe toti....ai si apa si caldura in acelasi timp....dar scorurile numai pt centrala incep de la 1000 euro....pardon incepeau....de cand a cazut euro... - musai cronotermostat pt confort si economie. This post has been edited by george_slz: 30 Sep 2005, 10:21 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
AIX |
![]()
Post
#36
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca intreb si eu aici... aveam probleme (pori, se prelingea apa) pe teava de apa calda - ma refer la teava verticala, cea care vine de la apartamentul de sub mine - asa ca am vorbit cu vecinul, am chemat meseriasii, au dat-o jos si au inlocuit-o cu o teava de pexal (~3m) - ei zicea ca are acelasi diametru interior. Pe teava am vazut ca scrie - max. 95 de grade, max. 10 bari. Este ok, rezista? Ca sa stiu ce ma asteapta cand or sa dea drumul la caldura..
|
--------------------
.
.
.
|
|
dacicuss |
![]()
Post
#37
|
![]() Mare Vrajitor KKK Group: Members Posts: 299 Joined: 3 August 04 From: Poplaca ![]() |
10 bari n-o sa ai de la comun nici cu slujbe...si nici agentul termic nu ajunge la temperatura aia...tineeee !
![]() |
--------------------
VW Passat
1.9TDI
- ww-00-XXX A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong. |
|
costi |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
gattoman |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
Sal.Din pacate mi sa spar un calorifer din fonta si am decis sa il schimb cu unul din otel.Am fost la administratie sa vorbesc sa opreasca caldura, dar administratorul mi-a spus ca trebuie sa platesc si golirea instalatiei de apa ca sa pot face treaba.Stie cineva de ce se plateste aceasta golire si de ce sunt obligat la plata ei caci este avarie si nu schimb un calorifer ca asa vreau eu.Blocul are gigacalorimetru.
![]() ![]() |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
i96nds |
![]()
Post
#40
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca e normal sa platesti tu apa pierduta. O plateste tot blocul. Oricum, cativa metri cubi nu e capat de tara, e vorba de 20 lei noi, zic eu.... Depinde daca e bloc cu 4 nivele sau cu 10.
Fiind avarie si nu moft, e normal sa intre in cheltuiala la toti. Se poate intampla oricui, nu? Cat despre legarea in cruce a caloriferului (adica turul la un capat sus si returul la celalalt capat jos) - eu sunt impotriva ei. Era buna pe timpul lui nea Nicu cand presiunea era foarte mica. Din acest motiv exista un avantaj. Insa pentru centralele de apartament este contraindicat chiar sa faci asa ceva. Presiunea e suficient de buna ca sa impinga apa cu viteza pana in capatul celalt al caloriferului asa ca e o greseala sa legi in cruce. Deci: presiune joasa - se leaga in cruce Presiune buna - se leaga si turul si returul pe aceeasi laterala a caloriferului. Mesterii au ramas cu prostii in cap de pe vremea impuscatului si o fac pe-a desteptii cu cei care nu stiu. Nu ii lasati sa faca asa ceva. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
klaus |
![]()
Post
#41
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai, lamuriti-ma si pe mine cum e cu legatura asta in cruce / pe aceeasi parte si de ce e bine una si nu alta, si in ce conditii. Ce influenta negativa are o presiune mare la legarea in cruce?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
i96nds |
![]()
Post
#42
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu degeaba inginerii au proiectat toate blocurile astea astfel incat legarea sa se faca pe aceeasi parte. Problema era pe timpul raposatului presiunea prea mica si de aceea s-a gasit acest "work-around" cu legarea in cruce.
Ca sa intelegem toti, nu voi explica prea stiintific. Asa ca sa nu sara inginerii in cap. Presupunem ca totul e OK, adica s-a scos aerul din calorifer. In mod normal, sa zicem ca turul intra in calorifer prin dreapta, in partea de sus(evident). Returul trebuie sa iasa din calorifer tot prin partea din dreapta, evident jos. Daca apa are presiune normala (pentru o astfel de instalatie de incalzire) atunci jetul trece prin gaura aflata in fiecare element in partea de sus. In urma lovirii jetului de apa de marginile gaurii fiecarui element, o parte din apa curge in jos pe respectivul element. Restul apei merge mai departe. Ganditi-va la un calorifer cu 10 elementi, de ex. Destul de multa apa (chiar mare parte....) ajunge la capatul din stanga sus al caloriferului. Evident ajungand la capat, apa nu are incotro decat sa o ia in jos. Deci pana acum s-a incalzit partea din dreapta sus a caloriferului, partea din stanga sus. Apa va curge pe elementul aflat cel mai in stanga. Deci s-a incalzit si jumatatea stanga a caloriferului. Cum ziceam, returul se va monta in partea dreapta jos, asa ca in partea de jos a caloriferului apa se va misca pe orizontala dinspre STANGA spre DREAPTA, adica exact in sensul opus celui din partea superioara a caloriferului. Aceasta apa este suficient de calda inca pentru a incalzi si partea din dreapta jos a caloriferului. In acest mod se incalzeste tot caloriferul. Daca insa presiunea este prea mica atunci apa nu are puterea sa ajunga in partea superioara la elementii din stanga, ea deja coboara pe elementi in jos. Sa zicem ca pe la mijloc ajunge in partea de jos. Daca ramanem la aceasta schema atunci apa se intoarce tot catre dreapta. Si astfel jumatatea stanga a caloriferului ramane mai rece. Pentru a corecta acest neajuns, se poate recurge la montarea returului in partea de stanga jos a caloriferului. Astfel se va incalzi si jumatatea de stanga jos a caloriferului. Deci acolo unde presiunea e OK se monteaza ambele pe aceeasi parte. Daca presiunea e scazuta se monteaza in cruce. Tot in cruce stiu ca se monteaza si caloriferele foarte lungi, de uz industrial, tocmai din motivele prezentate. Dar e vorba de calorifere de macar 25 elementi care nu fac rostul discutiei noastre, nefiind de apartament. Multi vor spune ca nu e adevarat. Evident, daca ai centrala si o pui pe 70 grade nu iti vei da seama de chestiile astea, oricum se incalzeste tot caloriferul de la influenta coltului din dreapta sus care e foarte fierbinte. Asa ca putin mai conteaza pe unde e evacuarea din calorifer. Dar cand agentul termic are doar 40 grade, conteaza mult sa montezi corect si se va simti diferenta. This post has been edited by i96nds: 31 Oct 2005, 19:47 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Asi |
![]()
Post
#43
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
cum adica pe aceeasi parte? .. am inteles ce vrei sa spui doar ca in unele situatii este peste mana cu legatu asa pe aceeasi parte.. eu le am legate cum ar veni stanga-sus tur, si dreapta sus retur.. ce e rau aicea? teoretic e rau ca jetu de apa se duce exact snur dintr-o parte in alta a caloriferului.. aicea si dilema ca am teava de intrare de 3/4 si de iesire de 1/2 .. cum? e diametru diverit... conform teoriei as zice ca datorita diferentei de diametru apa sta o vreme in calorifer si apuca sa cada jos in elementi si datorita aceleiasi presiuni sa urce la loc sus.. oricum merge n-are treba.. la comun la etajul10 si merge caldura fara probleme (poate pentru ca am centrala exact in spatele blocului?
si edit.. cat despre faza cu avarie si cine plateste.. pai de exemplu unui priten care sta la etajul2 in bloc de 8 etaje i s-a spart o teava... a pus dop si a anuntat administratia sa cheme sa puna alta teava.. la inceput au zis la fel cu golirea si plata reparatiei... dar dupa ce s-au prins ca dopu ala nu mai lasa circulatia agentului in restul de la etajul 2 la 8 a platit administratia si teava, manopera, mesteru, si golirea, respectivu prieten ramanand doar cu derajul creat si cu o cafeluta la muncior si gata.. restul se imparte la locatari si le-a bagat la intretinere acolo 1-2roni mai mult.. un nimc.. This post has been edited by Asi: 31 Oct 2005, 23:18 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
Cruchot |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 29 September 05 ![]() |
Diferenta de presiune tur-retur este de 1,5 bar.
La etajul 10 pe tur mai mult de 3 bari nu prea o sa ai. Pentru legarea in cruce e simplu acum cu materialele astea, pexal, polipropilena, care le duci pe ce directie vrei tu. Eu am turul/returul in paralel, de aceeasi parte. Recomandabil e sa ai robineti tur-retur, asa ca la orice avarie iei caloriferul si pleci cu el fara sa opresti coloana. Pentru o interventie la calorifer obligatoriu scuelle: cheie mops babana, cheie franceza, flex, banda de teflon (nu calti si vopsea) si ceva pexal si mufe. Cu astea faci cam totul. Dar asta teoretic. Daca capacele sau robinetii vechi sint intepeniti cu piatra (legare calti+vopsea), poti avea orice cheie, tot cu arzatorul cu flacara il dai jos. This post has been edited by Cruchot: 1 Nov 2005, 07:36 |
--------------------
Citroen
Axel 12
- JNF
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#45
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
QUOTE(gattoman @ 29 Oct 2005, 11:38) Sal.Din pacate mi sa spar un calorifer din fonta si am decis sa il schimb cu unul din otel.Am fost la administratie sa vorbesc sa opreasca caldura, dar administratorul mi-a spus ca trebuie sa platesc si golirea instalatiei de apa ca sa pot face treaba.Stie cineva de ce se plateste aceasta golire si de ce sunt obligat la plata ei caci este avarie si nu schimb un calorifer ca asa vreau eu.Blocul are gigacalorimetru. ![]() ![]() de platit nu ai dc sa platesti pt ca incarcarea se va face pe retur ,iar ceasul de la bloc este montat pe tur ca sa inregistreze nu ???? logic de oprit nu iti va opri nimeni caldura acum cand sa dat drumul la agent termic doar dc e avarie mare adica inundatie etc .asa sunt administratori . pt mai multe detali priv si poate pot sa te ajut mai mult . |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#46
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
QUOTE(i96nds @ 31 Oct 2005, 19:46) Nu degeaba inginerii au proiectat toate blocurile astea astfel incat legarea sa se faca pe aceeasi parte. Problema era pe timpul raposatului presiunea prea mica si de aceea s-a gasit acest "work-around" cu legarea in cruce. Ca sa intelegem toti, nu voi explica prea stiintific. Asa ca sa nu sara inginerii in cap. Presupunem ca totul e OK, adica s-a scos aerul din calorifer. In mod normal, sa zicem ca turul intra in calorifer prin dreapta, in partea de sus(evident). Returul trebuie sa iasa din calorifer tot prin partea din dreapta, evident jos. Daca apa are presiune normala (pentru o astfel de instalatie de incalzire) atunci jetul trece prin gaura aflata in fiecare element in partea de sus. In urma lovirii jetului de apa de marginile gaurii fiecarui element, o parte din apa curge in jos pe respectivul element. Restul apei merge mai departe. Ganditi-va la un calorifer cu 10 elementi, de ex. Destul de multa apa (chiar mare parte....) ajunge la capatul din stanga sus al caloriferului. Evident ajungand la capat, apa nu are incotro decat sa o ia in jos. Deci pana acum s-a incalzit partea din dreapta sus a caloriferului, partea din stanga sus. Apa va curge pe elementul aflat cel mai in stanga. Deci s-a incalzit si jumatatea stanga a caloriferului. Cum ziceam, returul se va monta in partea dreapta jos, asa ca in partea de jos a caloriferului apa se va misca pe orizontala dinspre STANGA spre DREAPTA, adica exact in sensul opus celui din partea superioara a caloriferului. Aceasta apa este suficient de calda inca pentru a incalzi si partea din dreapta jos a caloriferului. In acest mod se incalzeste tot caloriferul. Daca insa presiunea este prea mica atunci apa nu are puterea sa ajunga in partea superioara la elementii din stanga, ea deja coboara pe elementi in jos. Sa zicem ca pe la mijloc ajunge in partea de jos. Daca ramanem la aceasta schema atunci apa se intoarce tot catre dreapta. Si astfel jumatatea stanga a caloriferului ramane mai rece. Pentru a corecta acest neajuns, se poate recurge la montarea returului in partea de stanga jos a caloriferului. Astfel se va incalzi si jumatatea de stanga jos a caloriferului. Deci acolo unde presiunea e OK se monteaza ambele pe aceeasi parte. Daca presiunea e scazuta se monteaza in cruce. Tot in cruce stiu ca se monteaza si caloriferele foarte lungi, de uz industrial, tocmai din motivele prezentate. Dar e vorba de calorifere de macar 25 elementi care nu fac rostul discutiei noastre, nefiind de apartament. Multi vor spune ca nu e adevarat. Evident, daca ai centrala si o pui pe 70 grade nu iti vei da seama de chestiile astea, oricum se incalzeste tot caloriferul de la influenta coltului din dreapta sus care e foarte fierbinte. Asa ca putin mai conteaza pe unde e evacuarea din calorifer. Dar cand agentul termic are doar 40 grade, conteaza mult sa montezi corect si se va simti diferenta. orice calorifere se pot monta pe diagonala (cruce) in special cele peste 1,50 m se face o circulatie mai buna in calorifer deci si caldura pe masura . |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
i96nds |
![]()
Post
#47
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B-38-NFS @ 2 Nov 2005, 00:04) orice calorifer se pot monta pe diagonala (cruce) in special cele peste 1,50 m se face o circulatie mai buna in calorifer deci si caldura pe masura . Tocmai, legarea in cruce se face DOAR pentru caloriferele foarte lungi, asa cum ziceai si tu, peste 1.5 metri. Insa pentru caloriferele mai scurte nu este recomandata. Cred ca cel mai bine invatam de la radiatoarele de la masina care NU sunt legate in cruce, nu? La urma urmei, si ele tot pentru schimb de caldura cu mediul sunt concepute. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
body |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 568 Joined: 19 July 04 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(SilviuB @ 29 Sep 2005, 09:08) La centralele de apartament cele potrivite calorifere sunt cele de tabla (otel). Aluminiul nu e bun pt centrale ca face nu stiu reactie cu materialele din centrala. Cine ti-a spus tie treaba asta? Mai nu mai sustineti prostii! Singura problema care poate apare este datorata POTENTIALELOR CHIMICE DIFERITE ALE CUPRULUI SI ALUMINIULUI ( asta in cazul in care ai teava de cupru , dar si acolo sunt solutii recte pui mufa aia de cuplare de otel). Este aceeasi problema care apare in cazul conductoarelor electrice de cupru la conexiunea cu cele de aluminiu ! Eu spre deosebire de majoritatea celor de pe aici iti recomand teava de curpu , care te costa mai mult , dar e mai durabila decat pexalul si decat polipropilena !In plus mai ai un avantaj la faptul ca si teava de cupru perminte transferul de caldura crescand suprafata radianta. Calorifele eu le recomand a fi de aluminiu .Probabil ca aceasta e cea mai scumpa solutie dar e si cea mai fiabila !Exemple : Casa tatalui meu , inst de caldura facuta acum 8 ani pe cupru si calorifere de aluminiu !Nici o problema ! Casa bunicilor mei , inst de caldura facuta acum 5 ani idem .Nici o problema ! Casa mea facuta acum 2 ani ( cu instalatia aferenta ) idem .Nici o problema! Instalatia de apa rece si calda intr-adevar am facut-o pe polipropilena , dar e evident ca nu putea fi facuta pe cupru ...altfel..... This post has been edited by body: 2 Nov 2005, 11:51 |
--------------------
Mitsubishi/Suzuki
Lancer/SX4
2007/2008
- PH-72-BVR PH-77-MMR body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
|
|
i96nds |
![]()
Post
#49
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca reiau subiectul, oarecum....
Zice nevasta ca a vazut la televizor ca e oferta la ROMSTAL la elementii de aluminiu. Cica ar fi cam 240.000 ROL elementul, adica 24 lei noi. Deci un calorifer de 10 elementi ar fi cam 240 RON, de ex. iar de 15 elementi cam 360 RON. Ce parere aveti? E bun pretul? Eu habar nu am cat erau inainte.... Banuiesc ca e vorba de elementii normali, cu inaltimea de 60 cm, nu? La cele de otel ziceati ca trebuie sa eviti pe cele turcesti. E vreo chestie asemanatoare si pentru cele de aluminiu ? Ma gandesc sa nu fie cam proaste astea de la Romstal.... O fi o teapa pe undeva? Multumesc mult. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Lexy |
![]()
Post
#50
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu o intrebare poate e patit cineva si poate sa ma ajute. Am in una din bai un calorifer proaspat montat (nici un an) un calorifer din acela gen prosop(alb, finut,etc stiti cum arata banuiesc.Cand s-a dat drumul la caldura a curs apa prin el,s-a incalzit etc. Dintr-un moment doar de el stiut n-a mai vrut sa mearga. Am dat de robinetele alea doua si nimic...am invartit de tuturelul ala care scoate apa din calorifer si nimic...Nici macar nu se aude vreun zgomot in el.Precizez ca la vecini le merge caldura in baia aceea.
Vreo sugestie ce ar putea sa fie de vina? |
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
nik1965 |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
QUOTE(Lexy @ 8 Dec 2005, 14:10) Am si eu o intrebare poate e patit cineva si poate sa ma ajute. Am in una din bai un calorifer proaspat montat (nici un an) un calorifer din acela gen prosop(alb, finut,etc stiti cum arata banuiesc.Cand s-a dat drumul la caldura a curs apa prin el,s-a incalzit etc. Dintr-un moment doar de el stiut n-a mai vrut sa mearga. Am dat de robinetele alea doua si nimic...am invartit de tuturelul ala care scoate apa din calorifer si nimic...Nici macar nu se aude vreun zgomot in el.Precizez ca la vecini le merge caldura in baia aceea. Vreo sugestie ce ar putea sa fie de vina? Tevi infundate? Ia verifica poate ca vecinii au tait tevile pe undeva! |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
Lexy |
![]()
Post
#52
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Ma indoiesc amarnic de chestia asta!
|
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
klaus |
![]()
Post
#53
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da' tevile de caldura de pe coloana sunt ... calde? (desi banuiesc ca da, daca la vecini merge caldura pe coloana).
Daca raspunsul e pozitiv, atunci ai infundat pe undeva traseul spre calorifer (in genere). Ori pe teavile care vin de la coloana la calorifer, ori un robinet. Daca caloriferul e rece bocna peste tot, problema e la tur, nu la retur. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Lexy |
![]()
Post
#54
|
![]() Just ME Group: Members Posts: 531 Joined: 9 December 04 From: Bucuresti ![]() |
E rece si cred ca e si gol.Faza asta cu tevi infundate e ca acul in carul cu fan....uf.
Mercic de sugestii. PS:La tevile astea cu ce le place sa se infunde?Si cum se procedeaza ptr desfundarea lor? This post has been edited by Lexy: 8 Dec 2005, 15:33 |
--------------------
Toyota
Corolla
1,6 VVTI / SOL
- B-01-LEXY Good girls go to heaven.Bad ones go to hell.
And girls with fast cars go anywhere they want. |
|
klaus |
![]()
Post
#55
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Lexy @ 8 Dec 2005, 15:32) Cu rugina de pe teava, de mai la vale, antrenata de apa. Si se opreste acolo unde gaura interioara a tevii e mai mica (se fac depuneri pe tevile de metal). Eu am avut o problema din asta cu apa calda de la baie, curgea anemic rau, pana m-am enervat si am scos tot de la coloana incolo, si am inlocuit tevile si acareturile. Cred ca de atunci cand fac eu baie vecinii de deasupra mea mai fac doar dus... ( ![]() Si se desfunda... prin inlocuire. E cel mai sanatos. Doar ca nu poti face treaba cu instalatia sub presiune, si daca ai contor de bloc pentru caldura, te pun sa platesti aia de la radet toata apa golita de pe instalatie. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
b64chr |
![]()
Post
#56
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Ce robineti recomandati, ma refer la cei termostatici?
Sau ce alte solutii cunoasteti pentru a putea regla temperatura in camere diferentiat? Socru-meu are la casa un sistem tampit cu termostat. Termostatul e in camera lui. In camera noastra vrem caldura full cand suntem acolo (in unele weekenduri), si la limita cat sa nu inghete in rest. Si oricat as invarti de robinetii aia normali, uneori nu incalzeste de loc, daca in camera cu termostat e deja cald. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
i96nds |
![]()
Post
#57
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai trebuie sa dea mai incet robinetul din camera unde e termostatul. Asa se va incalzi mai greu in aceasta camera si va forta centrala sa mearga. Deci celelalte camere primesc caldura pe teava si daca ai robinete dintr-alea destepte acolo se vor opri singure cand e suficient de cald. Numai bine intre timp se incalzeste si camera cu termostatul....
P.S. Cum e cu ROMSTAL-ul de care am scris mai sus? Aveti ceva idee? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
Citește și aici.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#59
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
QUOTE(b64chr @ 8 Dec 2005, 16:02) Ce robineti recomandati, ma refer la cei termostatici? Sau ce alte solutii cunoasteti pentru a putea regla temperatura in camere diferentiat? Socru-meu are la casa un sistem tampit cu termostat. Termostatul e in camera lui. In camera noastra vrem caldura full cand suntem acolo (in unele weekenduri), si la limita cat sa nu inghete in rest. Si oricat as invarti de robinetii aia normali, uneori nu incalzeste de loc, daca in camera cu termostat e deja cald. crono termostat se gaseste la romstal . incearca www.romstal.ro documentatii tehince. |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
B-38-NFS |
![]()
Post
#60
|
![]() membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 August 05 From: BUC -DR TABEREI ![]() |
QUOTE(Lexy @ 8 Dec 2005, 14:10) Am si eu o intrebare poate e patit cineva si poate sa ma ajute. Am in una din bai un calorifer proaspat montat (nici un an) un calorifer din acela gen prosop(alb, finut,etc stiti cum arata banuiesc.Cand s-a dat drumul la caldura a curs apa prin el,s-a incalzit etc. Dintr-un moment doar de el stiut n-a mai vrut sa mearga. Am dat de robinetele alea doua si nimic...am invartit de tuturelul ala care scoate apa din calorifer si nimic...Nici macar nu se aude vreun zgomot in el.Precizez ca la vecini le merge caldura in baia aceea. Vreo sugestie ce ar putea sa fie de vina? vezi ca sa infundat sau nu circula apa prin el din diverse motive ,incerca "am invartit de tuturelul ala care scoate apa din calorifer si nimic." si vezi daca iese apa asta dupa ce deschizi cei 2 robineti. adica tur+retur. |
--------------------
spark /chevrolet
solenza/dacia
2006/2005
- b-23-REU NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:26 |