DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Calorifere, (pentru casa nu masina!)

B-38-NFS
post 8 Dec 2005, 20:49
Post #61


membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 30 August 05
From: BUC -DR TABEREI




QUOTE(i96nds @ 8 Dec 2005, 11:06)
Hai ca reiau subiectul, oarecum....

Zice nevasta ca a vazut la televizor ca e oferta la ROMSTAL la elementii de aluminiu. Cica ar fi cam 240.000 ROL elementul, adica 24 lei noi. Deci un calorifer de 10 elementi ar fi cam 240 RON, de ex. iar de 15 elementi cam 360 RON. Ce parere aveti?
E bun pretul? Eu habar nu am cat erau inainte.... Banuiesc ca e vorba de elementii normali, cu inaltimea de 60 cm, nu?

La cele de otel ziceati ca trebuie sa eviti pe cele turcesti. E vreo chestie asemanatoare si pentru cele de aluminiu ? Ma gandesc sa nu fie cam proaste astea de la Romstal.... O fi o teapa pe undeva?

Multumesc mult.
*



intra la www.romstal.ro au o oferta foarte variata sunt bune cele de aluminiu ,de care zici .inainte erau vreo 30 ron elementul ,sunt cei de 600mm .
daca mai tin minte ai garantie 10 ani , sa ma uit pe o factura si zic.

This post has been edited by B-38-NFS: 8 Dec 2005, 20:50


--------------------
spark /chevrolet solenza/dacia 2006/2005 - b-23-REU
NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-38-NFS
post 8 Dec 2005, 20:59
Post #62


membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 30 August 05
From: BUC -DR TABEREI




[quote=klaus,8 Dec 2005, 15:52]
Cu rugina de pe teava, de mai la vale, antrenata de apa. Si se opreste acolo unde gaura interioara a tevii e mai mica (se fac depuneri pe tevile de metal).
Eu am avut o problema din asta cu apa calda de la baie, curgea anemic rau, pana m-am enervat si am scos tot de la coloana incolo, si am inlocuit tevile si acareturile. Cred ca de atunci cand fac eu baie vecinii de deasupra mea mai fac doar dus... ( 04.gif ). Cotul de mufare pe coloana era aproape colmatat.
Si se desfunda... prin inlocuire. E cel mai sanatos. Doar ca nu poti face treaba cu instalatia sub presiune, si daca ai contor de bloc pentru caldura, te pun sa platesti aia de la radet toata apa golita de pe instalatie.
*

[/quote

chestia cu radetul si cu platitul e valabila ,poate la tine si la cei care nu stiu ,repet inca o data pt toata lumea incarcarea instalatiei se face pe retur pt a scoate tot aerul din instalatie ,si 2 pe teava de retur nu exista ceas ,contor,deci ....asta cu platitul e vrajeala ca nu vrea administratorul sa opreasca apa ca e ,el
comunist si tampit e partea 2 a asa ca nu se plateste nimic ,daca ar fi asa cei care ar avea probleme ex:calorifer spart ,robineti explodati ,tevi fisurate,etc dupa ce ca au inundatii mai platesc si apa golita ???


--------------------
spark /chevrolet solenza/dacia 2006/2005 - b-23-REU
NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 12 Dec 2005, 17:32
Post #63


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Hai ca am comis-o. Am fost la Romstal si mi-am luat doua calorifere dintr-astea de aluminiu. Am fost placut surprins ca am putut cara singur un calorifer de 18 elementi. Bine, si acum ma dor shalele.... Au !

Un element a fost 238.000 ROL = 23.8 RON. Sper sa merite. Urmeaza sa cumpar si restul smecheriilor, adica robinete, aerisitor, dop, garnituri... mai costa si alea o caruta de bani.

M-am uitat si la alea de baie insa au niste preturi uriase si puterea calorica e mica. Ma bate gandul sa imi iau tot dintr-astea normale...


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 12 Dec 2005, 17:41
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Nu stiu daca s-a discutat pana acum, repartitoarele nu functioneaza corespunzator pe calorifele din fonta, din cauza ca fonta are alta inertie termica. Robinetele la fel, nu le poti regla dupa cum vrei, uneori caloriferu e rece, alteori prea fierbinte...Cei cu calorifere din aluminiu nu mai au problemele astea


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-38-NFS
post 12 Dec 2005, 21:34
Post #65


membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 30 August 05
From: BUC -DR TABEREI




QUOTE(i96nds @ 12 Dec 2005, 17:32)
Hai ca am comis-o. Am fost la Romstal si mi-am luat doua calorifere dintr-astea de aluminiu. Am fost placut surprins ca am putut cara singur un calorifer de 18 elementi. Bine, si acum ma dor shalele.... Au !

Un element a fost 238.000 ROL = 23.8 RON. Sper sa merite. Urmeaza sa cumpar si restul smecheriilor, adica robinete, aerisitor, dop, garnituri... mai costa si alea o caruta de bani.

M-am uitat si la alea de baie insa au niste preturi uriase si puterea calorica e mica. Ma bate gandul sa imi iau tot dintr-astea normale...
*




ai dat ceva bani 4.284.000,restu nu te costa chiar asa mult adica 2 rob ,4 capace ,1 dop,1 aerisitor ,mai e teava si fitingurile ,pt un calorifer mai mult de 700.000 lei nu cred ca te duce .spor la treaba si sa opreasca administratorul apa blush.gif .
ar fi cazul sa te grabesti daca da zapada adio apa oprita .nu e cazul sa cupmperi pt baie spalier adica acela care se monteaza la inaltime pt ca nu se va incalzi .ia la fel cum ai cumparat pana acu adica 600* ...*....

This post has been edited by B-38-NFS: 12 Dec 2005, 21:38


--------------------
spark /chevrolet solenza/dacia 2006/2005 - b-23-REU
NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-38-NFS
post 12 Dec 2005, 21:39
Post #66


membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 30 August 05
From: BUC -DR TABEREI




QUOTE(andu911 @ 12 Dec 2005, 17:41)
Nu stiu daca s-a discutat pana acum, repartitoarele nu functioneaza corespunzator pe calorifele din fonta, din cauza ca fonta are alta inertie termica. Robinetele la fel, nu le poti regla dupa cum vrei, uneori caloriferu e rece, alteori prea fierbinte...Cei cu calorifere din aluminiu nu mai au problemele astea
*




asa este .la fel si cei cu calorifere de otel.


--------------------
spark /chevrolet solenza/dacia 2006/2005 - b-23-REU
NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex275
post 13 Dec 2005, 00:51
Post #67


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 313
Joined: 5 May 05
From: Bucuresti




Eu am calorifer de otel, repartitor si robinet termostat. Robinetul are gradatii de la 1 la 5. Ei recomanda plaja de la 2 la 4. Il tin mereu pe 3, caloriferul e mai mult rece decat cald, iar temperatura in camera e de 23C constant.
Eu am crezut ca e stricat robinetul(fiind caloriferul mai mult rece), dar acesta are niste fante prin care observa temperatura. Ca sa ma conving, am aerisit casa pana am intepenit smile.gif, apoi am observat cum s-a incalzit imediat caloriferul. (inainte sa am termostat, duduia caloriferul continuu)
Concluzia este ca robinetul termostat isi face datoria.
Acum, nelamurirea mea: cum transforma astia valorile indicate de repartitor in bani si cati bani voi economisi lunar(De la caloriferul de fonta care duduia continuu la asta care e mai mereu caliu, e o diferenta mare. Se va simti ea in buzunarele mele?)
Are cineva experienta asta?


--------------------
dacia logan 1,6 laureate - B 46 W S T
[i]Inteleptii vorbesc pentru ca au ceva de spus. Prostii pentru ca nu pot sa taca.[/i] [b]PLATON[/b]
Un snob este un om care a fost educat mai mult decat ii permite inteligenta!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
muku
post 13 Dec 2005, 12:51
Post #68


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 13 December 05




pai la romstal am fost si eu dar sunt hoti...sunt elementi de aluminiu de 80 adancime, nu de 96 cat e normal...de aia sunt si mai ieftini...
Uite aici elementi buni sau Aici !

Preturile sunt apropriate, doar ca ferroli de la vital instal are 15 ani garantie..si parca sunt un pic mai bine finisati... am stat mult in cumpana daca sa merg pe aluminiu sau otel... dar nu au fost bani suficienti sad.gif

This post has been edited by muku: 13 Dec 2005, 12:54


--------------------
dacia 1310 - B-92-ALT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 13 Dec 2005, 16:24
Post #69


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Bine, mai, cand am intrebat unde erai ??? Deja am apucat sa ii cumpar asa...
Oricum, cei de 600 mm intre axe sunt 320.000 ROL pe element iar la Romstal sunt 240.000. Deci sunt mai scumpi cu 33%, nu? Asta totusi nu acopera adancimea de la 8 la 9.6 cm... Mai bine imi cumpar mai multi elementi mai ieftini, nu? Oricum, ma uitam ca sunt alte firme care au si cu adancimea 80 si cu 96. Insa cei cu 96 deja sar de 350.000 ROL/element....


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
muku
post 19 Jan 2006, 13:33
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 13 December 05




QUOTE(i96nds @ 13 Dec 2005, 16:24)
Bine, mai, cand am intrebat unde erai ??? Deja am apucat sa ii cumpar asa...
Oricum, cei de 600 mm intre axe sunt 320.000 ROL pe element iar la Romstal sunt 240.000. Deci sunt mai scumpi cu 33%, nu? Asta totusi nu acopera adancimea de la 8 la 9.6 cm... Mai bine imi cumpar mai multi elementi mai ieftini, nu? Oricum, ma uitam ca sunt alte firme care au si cu adancimea 80 si cu 96. Insa cei cu 96 deja sar de 350.000 ROL/element....
*



nu m ai inteles, in linkurile date de mine sunt elementi cu adancime de 96, la romstal sunt de 80. Puterea termica este cu 25-30% mai mica..iti iei tzeapa...


--------------------
dacia 1310 - B-92-ALT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 19 Jan 2006, 16:45
Post #71


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




OK, am priceput. Din pacate la RADOX nu scrie nimic despre preturi... De date tehnice ale caloriferului nici nu mai zic. Aici e scrisa latimea si inaltimea elementului dar nu si adancimea de care zici tu ca e 96.

La Vital are preturi insa nu sunt datele tehnice deloc.....

Cred ca trebuie sa le fac o vizita "live" ca sa aflu mai multe informatii. Altfel... nu cred ca ma aleg cu mare lucru.

Multumesc mult pentru informatii.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oris
post 14 Nov 2006, 09:52
Post #72


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 October 05
From: Craiova




Salutare!
Am si eu o problema oarecum ciudata (si lunga de explicat!):
Locuiesc intr-un bloc cu 4 etaje la etajul 4.
Anul asta s-au schimbat tevile de termoficare din tot blocul. S-au pus tevi de polipropilena cu aerisitoare automate pe fiecare coloana in parte (pe tur) - bineinteles la mine in casa!
Pana Duminica am avut caldura buna in toata casa, insa Duminica a golit vecinul de la parter instalatia ptr. a-si rezolva niste probleme.
Dupa aceasta zi am caldura in toata casa, mai putin in sufragerie, unde caloriferul este "sloi". La fel de rece este incepand de pe la etajul 2 in sus. La etajul 1 este caldura (vorbesc numai de caloriferul din sufragerie).
Aseara am coborat in "beci" cu mai multe persoane ptr. a rezolva problema.
Am golit instalatia ceva-ceva, dupa care eu am urcat la mine ptr. a face aerisirea.
Am facut aerisirea (aceea automata!) pana a inceput sa curga apa (mentionez ca am si aerisitor la calorifer).
De remarcat urmatoarele:
- desi la mine curge numai apa (nu mai "curge" aer deloc!) - este apa rece.
- am oprit returul de la calorifer (am robineti si pe tur si pe retur la calorifer) si am "aerisit" caloriferul pana a-nceput sa curga apa calda (dar nu foarte fiarta ca-n celelalte camere, dar calda - "fiertuta"). Apoi am dat drumul si la returul caloriferului crezand ca am terminat si gata! Insa dupa ceva timp s-a racit din nou caloriferul. Deci, concluzionand:
- nu exista aer pe instalatie;
- vine apa rece incepand cu etajul 2 in sus.
Intrebarea mea este "care este explicatia tehnica (logica) a fenomenului mai sus explicat? Eu am zis ca presiunea pe tur este mai mica decat cea de pe retur, insa robinetii din subsol sunt deschisi la maxim, atat turul, cat si returul coloanei respective. De mentionat inca o data ca inainte de a umbla vecinul de la parter caloriferul mergea bine atat la mine cat si mai jos de mine!


--------------------
Logan 1.5 dCi 2005 - Laureate - DJ-76-TNT
Time is money ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 14 Nov 2006, 10:10
Post #73


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Eu zic ca ati aerisit in mod gresit.
Dupa ce ati golit colana asta de la sufragerie, trebuia sa faceti asa:
Lasati toate robinetele de la caloriferele tuturor pe pozitia deschis, atat la tur cat si la retur.
Apoi de la subsol de da drumul DOAR la retur, nu la maxim ci doar partial. Aerisitorul automat in casa incepe sa isi faca treaba, chiar daca e pe tur.
Motivul e ca apa urca pe retur si creste nivelul din calorifere treptat treptat, impingand aerul in sus. Apa va intra pe retur si aerul va iesi pe turul caloriferelor. Aerul se va ridica (evident) si va ajunge la aerisitor si va iesi afara.

In acest fel se scoate tot aerul. Cand constati ca nu mai iese aer, inseamna ca e gata. In acel moment abia se deschide si turul si returul de la subsol.

Ar trebui sa fie bine acum.

Daca insa vrei totusi sa mai aerisesti caloriferul dupa un timp, se face asa:
- se inchide robinetul de TUR
- se asteapta 30 secunde macar
- se da drumul la aerisitorul de calorifer - stai cu ibricul acolo
- cand vine doar apa se inchide aerisitorul
- se da drumul inapoi la robinetul de tur.

E vorba de acelasi principiu, apa de pe retur se va "ridica" si va impige aerul afara din partea superioara a caloriferului.

Daca nici asa nu se rezolva... inseamna ca s-au infundat tevile de la conductele murdare din subsol.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oris
post 14 Nov 2006, 10:23
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 October 05
From: Craiova




Exact asa am facut si noi.
Cu umplere de pe retur si aerisire, insa nimic!
Eu nu-mi explic de ce daca las sa curga apa ceva timp vine apa calda, dupa care daca nu mai las sa curga si-nchid dupa un timp se raceste!
Ar putea fi un gol de aer pe tur, insa n-ar trebui sa "urce" la mine sus si sa-l scoata aerisitorul?
La mine nu iese aer, ci doar apa rece (daca inchid returul vine calda)!
Explicatia logica care-ar fi, atunci?
Eu am zis-o mai devreme: presiune mai mica pe tur decat pe retur!
Desi robinetii coloanei respective din subsol sunt deschisi la maxim!
Putea face ceva (vreo smecherie) cel de la parter a.i. sa aiba doar el si cel de la 1 caldura? (mentionez ca ar fi in stare de "rautati" de genul asta tinand cont ca s-a certat cu vecinul de la 2)?


--------------------
Logan 1.5 dCi 2005 - Laureate - DJ-76-TNT
Time is money ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 14 Nov 2006, 11:53
Post #75


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Putea sa opreasca caldura sa nu mearga mai sus doar daca punea un robinet pe coloanele veriticale, lucru putin probabil....

Mai raman doua posibilitati: din cauza ca s-a umblat la acesti robineti, ei pot fi vechi si chinuiti, s-au colmatat inca unul din robineti ramane pe jumatate deschis (probabil turul)

Alta posibilitate e sa se fi blocat sectiunea tevii pe undeva pe la etajul II si apa nu mai urca cum trebuie pe tur. Poate fi mizerie, gunoi...
Totusi ziceati ca tocmai ati schimbat tevile.
Incercati sa bateti cu un lemn in tevile verticale la etajul I, II, III sa vedeti de se deblocheaza.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oris
post 14 Nov 2006, 12:53
Post #76


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 October 05
From: Craiova




Asa e. Atat tevile, cat si robinetii sunt noi. Atat ce e in subsol, cat si coloanele, dar si robinetii de la mine din apt.
Apa care curge este foarte curata, nu este nici urma de rugina sau ceva de genul asta.
S-ar putea totusi sa fie infundat turul pe la etajul 1-2 (intre etaje), dar totusi un contraargument ar fi ca mie mi-a venit apa calda la calorifer - deci nu putea veni decat de pe tur - sau sa fi venit apa calda de pe returul coloanei (sa fi urcat apa de pe retur in timp ce turul ar fi infundat?!).
In orice caz de 2 zile stau in frig. Sa vedem diseara ce-om face.
Eu totusi cred ca ar fi un gol de aer pe tur, iar acesta nu vrea sa "iasa" la suprafata ptr. ca are presiunea mai mica decat pe retur. Este "prins" undeva intre etajul 1 si 2 si nici nu urca, nici nu coboara (golul de aer).
Cred ca o sa-ncercam o golire urmata de o umplere "ca la carte" - adica pe retur si cu aerisitoarele "pornite".
Cand ma gandesc ca o sa umblu din camera in camera sa fac aerisirea ...
Asta ptr. ca aerisitoarele alea automate nu prea merg, in sensul ca daca ajunge apa nu se opresc si scot si apa (se prelinge de face balta pe langa teava!).


--------------------
Logan 1.5 dCi 2005 - Laureate - DJ-76-TNT
Time is money ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
99AIM
post 14 Nov 2006, 16:05
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 26 June 05




Lasa mai mult sa se aeriseasca,cam 30 min,ai robinet pe calorifer la aerisire? daca da vezi si ce presiune ai,daca e slaba s-ar putea sa nu se fi deschis bine vana din beci,mai cade sertarul, apropo s-ar putea sa se fi cuplat gresit tevile intre 1 si 2,adica sa se fi incurcat turul cu returul, la vechiul apartament am indurat un frig pe tema asta.... de aia s-ar putea sa-ti vina apa rece pe tur,verificati la vecinul de la 1 cum sunt cuplate poate a facut el vreo smenuire....


--------------------
Clio III ph 1 Renault Fluence ph 2 1.6 dci - CT 99 xxx
Sufletele mari au intalnit intotdeauna opozitie din partea mintilor mediocre. (Albert Einstein)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-38-NFS
post 14 Nov 2006, 22:19
Post #78


membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 30 August 05
From: BUC -DR TABEREI




opreste turu + returul .goleste instalatia pana nu mai este apa .si faceti umplerea instalatiei pe retur .si nu asa imediat se face treptat cu robinetul de aerisire deschis la maxim pana iese apa calda daca se poate se pune un furtun la evacuare la aerisire sau daca ai robineti de aerisire la subsol la ultimul etaj sa fie deschisi .umplerea instalatiei dureaza cam o ora . cam la o juma de ora 45min se deschide shi turul pana se echilibreaza presiunea in instalatie .si dc mai e nevoie se mai aeriseste inst .




u zic ca ati aerisit in mod gresit.
Dupa ce ati golit colana asta de la sufragerie, trebuia sa faceti asa:
Lasati toate robinetele de la caloriferele tuturor pe pozitia deschis, atat la tur cat si la retur.
Apoi de la subsol de da drumul DOAR la retur, nu la maxim ci doar partial. Aerisitorul automat in casa incepe sa isi faca treaba, chiar daca e pe tur.


cum adica chiar daca e pe tur ,pai asta e rolul aerisitorului sa fie pe tur adica sus .aerul sta sus nu jos , jos e mizeria din inst si calorifere .

This post has been edited by B-38-NFS: 14 Nov 2006, 22:26


--------------------
spark /chevrolet solenza/dacia 2006/2005 - b-23-REU
NU E SUFICIENT SA FI BUN ,CI E SUFICIENT SA FI SI BUN DE CEVA .....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
logan1.5dci
post 17 Sep 2008, 18:44
Post #79


Nu Există Informații


Group: Members
Posts: 881
Joined: 29 September 05
From: Dobrogea




Zice gura lumii ca, nu ar fi bune caloriferele de aluminiu, la centrala de cartier gen CET, cica s-ar coroda si la oarece perioada de timp ar trebui inlocuite (ca se sparg).
Am calorifere de fonta, de pe vremea lu' impuscatul, acum doi ani am pus unul de aluminiu de 600/15 elementi, dar e prematur sa pot zice ceva de corodare, ba chiar cred ca se depune calcarul ala si se ingroasa.

Deci intreb, are cineva calorifer de aluminiu la centrala de cartier, mai vechi de 8 ani sa zicem ? Ceva probleme?


--------------------
Nu Există Informații Nu Există Informații Nu Există Informații - Nu Există Informații
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 09:34
Forum Renault