Pornire greoaie dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
Pornire greoaie dacia 1310
rosebowl |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 18 October 13 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1988
|
|||
maho |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
In primul rand trebuie curatit si reglat temeinic carburatorul. Porobabil ca si bujiile se afuma foarte repede (amestec prea bogat).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
rosebowl |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 18 October 13 From: Brasov ![]() |
Aseara am venit cu bujiile inecate acasa. Le-am schimbat, am mai schimbat bobina de inductie dar candso pornesc dimineata nu a vrut sa porneasca cu socul tras (cand dadeam la automat motorul suna a innecat). Am pornito fara soc dar dupa ce sa incalzit putin motorul am observat ca acul turometrului oscileaza aprox. 100-200 rot/min, ca si cand cineva o accelereaza, sa prinda aer fals pe undeva? Ma mai gandeam ca e motorul terminat dar in 2 saptamani nu a consumat ulei deloc. Mai era si arcul la acceleratie prea slab de ramanea accelerata dar l-am schimbat. O sa iau carburatoru jos sa-l curat temeinic si sa-i pun alte garnituri poate poate...
|
--------------------
dacia
1310
1988
|
|
val2011 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
regleaza platina si avansul ca la carte.
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
rosebowl |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 18 October 13 From: Brasov ![]() |
Platina si avansu sunt reglate bine, azi am scos furtunul ce intra in teu la carburator, de la motor si l-am lasat liber pentru ca mi se pare ca baga prea mult fum si gunoaie in carburator. Am luat jos si capacul de tabla ce astupa tachetii si am observat ca acolo inauntru e o mizerie jalnica, pe peretii capacului fiind o zgura de ulei intarit de cativa milimetrii. L-am curatat si o sa vad dimineata ce mai face.
|
--------------------
dacia
1310
1988
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Verifica si regleaza carburatorul (inclusiv etanseitatea cuiului pontou si nivelul) si, daca este cazul, rectifica flansa pe o piatra de polizor pentru a o readuce la planeitate. Pune garnituri noi.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
rosebowl |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 18 October 13 From: Brasov ![]() |
Cuiu pontou inchide bine l-am verificat, cu planeitatea urmeaza.
Azi la ora 9:00 aceasi poveste, cand ii trag socu parca il vede pe dracu si a trebuit sa dau fara el pana aproape am descarcat bateria. Azi fiind duminica nu am ce sa ii fac dar zilele urmatoare am s-o duc la doctor ca nu mai merge asa. |
--------------------
dacia
1310
1988
|
|
maho |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ai filtru transparent dupa pompa, se vede ceva inainte de a da la cheie ? Ar fi interesant de stiut daca nu cumva pierde benzina din pompa peste noapte, ca prea ii dai chei multe pt. pornire. Asta in afara de turatia variabila (ramane valabila curatirea si reglarea carb-ului). Si mai e o chestie, pe-aici (Bv) e cam umezeala + condens + frig peste noapte, poate ai si capacul delcoului aburit...mai ales dimineata; verifica si asta.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
rosebowl |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 18 October 13 From: Brasov ![]() |
In filtrul de benzina nivelul benzinei este constant cam 70% din filtru, capacul delcoului este curat fara umezeala iar vibratia turometrului este foarte mica. Sambata am fiert carburatorul cu toate piesele din el (fara garnituri), mi sa mai spus sa-i verific compresia la un mecanic, acum sa vad cand il prind disponibil.
|
--------------------
dacia
1310
1988
|
|
maho |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(rosebowl @ 21 Oct 2013, 08:38) In filtrul de benzina nivelul benzinei este constant cam 70% din filtru, capacul delcoului este curat fara umezeala iar vibratia turometrului este foarte mica. Aici e ok. QUOTE(rosebowl @ 21 Oct 2013, 08:38) Sambata am fiert carburatorul cu toate piesele din el (fara garnituri), mi sa mai spus sa-i verific compresia la un mecanic... Compresia motorului probabil, nu a carburatorului; asta (compresia la motor) o poti face si tu "ochiometric", invartind de elicea ventilatorului; cu cat se invarte mai greu, cu atat ai compresia mai buna; e empiric, dar iti poti face o oarecare idee... |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
ilie.claudiu90 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 23 May 13 ![]() |
spuneti-mi si mie va rog de ce daca las masina un timp nepornita,trebuie sa dau la coada sa ii vina benzina in carburator?
|
--------------------
dacia
1310Li
2000
- ct10lyd
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
Schimba jigloarele (se gasesc seturi la ~17 lei), si ia toate reglajele de la inceput: nivelul in carb, tachetii, amestecul in gol, avansul, distanta la platini si cea a electrozilor de la bujii.
Sufla cu o pompa conducta de retur sa fii sigur ca nu e infundata, si verifica/schimba filtrul de aer. Sunt chestii minore, care oricum ar trebui facute periodic, iar eu nu am scapat de o problema asemanatoare, pana n-am facut tot ce am scris mai sus. Inainte de pornirea la rece, da-i si la cama pana auzi cum circula benzina, sa fii sigur ca ajunge benzina. QUOTE(ilie.claudiu90 @ 22 Oct 2013, 15:38) spuneti-mi si mie va rog de ce daca las masina un timp nepornita,trebuie sa dau la coada sa ii vina benzina in carburator? Carburatoarele astea nu sunt perfect etanse, cam toate fac asa. Daca vrei sa scapi de problema asta, cauta pe forum, s-a discutat pe mai multe topicuri despre adaptarea unei pompe de benzina electrica, de Damas (parca). This post has been edited by daniel93: 22 Oct 2013, 15:59 |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
maho |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
ilie.claudiu90 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 23 May 13 ![]() |
5-6 zile dar la mine este vorba de 2-3 ore,mi s-a parut interval foarte scurt!
22 Oct 2013, 16:43: daniel 93, jicloarele s-ar putea sa fie de vina dar nu vad ce treaba are bujia si platina,daca ii dau la coada pana vine benzina in carburator,porneste imediat,buba este ca daca o las si doar 2-3 ore nepornita ,benzina se duce inapoi in rezervor This post has been edited by ilie.claudiu90: 22 Oct 2013, 16:43 |
--------------------
dacia
1310Li
2000
- ct10lyd
|
|
val2011 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
schimba membrana de la pompa poate nu mai face.
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 22 Oct 2013, 16:41) daniel 93, jicloarele s-ar putea sa fie de vina dar nu vad ce treaba are bujia si platina,daca ii dau la coada pana vine benzina in carburator,porneste imediat,buba este ca daca o las si doar 2-3 ore nepornita ,benzina se duce inapoi in rezervor Jigloarele, bujiile si restul nebuniilor erau pentru colegul rosebowl |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
ilie.claudiu90 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 23 May 13 ![]() |
Ok o sa incerc si va spun ce am rezolvat
|
--------------------
dacia
1310Li
2000
- ct10lyd
|
|
rosebowl |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 18 October 13 From: Brasov ![]() |
Jiglere am schimbat fara numar pot spune ca pe toate(bujii si platini la fel). Problema mea o mai spun o data este socul, nu porneste cu socul tras cand e rece. Am invartit de ventilator si merge cam usor in sensul ca se misca masina daca e cuplata in viteza I. Sa fie oare motorul asa de uzat? pe furtunul care iese din capacul chiuloasei la carburator iese fum hotarat, l-am lasat liber sa nu mai bage fum in carburator.
|
--------------------
dacia
1310
1988
|
|
maho |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(rosebowl @ 24 Oct 2013, 10:50) Sa fie oare motorul asa de uzat? Se pare ca da. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
rosebowl |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 18 October 13 From: Brasov ![]() |
QUOTE(maho @ 24 Oct 2013, 15:40) In sfarsit, spre rusinea mea i-am gasit defectul dar cam greu, motorul meu e terminat. Azi a ramas si fara ulei pe joja si dupa o verificare de 5 minute a unui domn mi-a zis ca trebuie umblat la motor ca e praf. Acum o sa vad daca ii gasesc un motor second caci de set motor... e cam scump, trebuie sa scot din buzunar cam cat am dat pe masina si nu merita. Multumesc celor ce au postat aici, numai bine. |
--------------------
dacia
1310
1988
|
|
ilie.claudiu90 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 23 May 13 ![]() |
mai am si eu INCA o problema cu dacia mea, i-am curatat bujiile,frecat platina,a pornit la sfert,daca o opresc si o pornesc peste 5 minute dau la cheie pana moare bateria si tot nu porneste pana nu o imping
|
--------------------
dacia
1310Li
2000
- ct10lyd
|
|
rosebowl |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 18 October 13 From: Brasov ![]() |
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 25 Oct 2013, 15:34) mai am si eu INCA o problema cu dacia mea, i-am curatat bujiile,frecat platina,a pornit la sfert,daca o opresc si o pornesc peste 5 minute dau la cheie pana moare bateria si tot nu porneste pana nu o imping Aceasi chestie am patit eu cand am avut plutitorul spart. |
--------------------
dacia
1310
1988
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
QUOTE(ilie.claudiu90 @ 25 Oct 2013, 15:34) mai am si eu INCA o problema cu dacia mea, i-am curatat bujiile,frecat platina,a pornit la sfert,daca o opresc si o pornesc peste 5 minute dau la cheie pana moare bateria si tot nu porneste pana nu o imping Asa face si tlx-ul meu. Eu am descoperit doua cauze: - bobina se incalzeste si slabeste scanteia - se formeaza vapori pe galeriile de admisie, si nu mai ajunge suficient aer proaspat in cilindri. Curata/schimba filtrul de aer, daca are clapeta pentru vara/iarna lasa-l pe vara (sa traga aer direct, nu pe la galerii), verifica platina sa nu fie puscata si daca ai la indemana, schimba si bobina. Cand iti face problema asta, scoate gatul de lebada de pe carburator, va porni mult mai repede. La pornirea la cald, tine acceleratia calcata un sfert, maxim o jumatate de cursa, fara sa spritzuiesti, ca sa-si ia aer. |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Daca la 10min dupa oprire, porneste greu, inunda. Cu acceleratia la maxim, ddai la cheie si porneste mai greoi, aia e, inunda. Vezi asta, dand racordul de plastic jos, si la oprirea motorului, urmareste daca picura benzina in continuare si se formeaza si un nor de abur care nu-ti permite sa vezi clapeta, inunda datorita cresterii nivelului de benzina, cuiul scapand putin. Pompa fiind in presiune (retur mic sau infundat), ea continua sa se descarce in camera de nivel, pana la egalarea presiunii (daca cuiul nu tine bine sau e plutitorul spart sau atinge de peretii laterali). Ca dispare benzina din carburator, e datorita temperaturii ridicate de sub carburator, care evapora benzina, carburatorul nefiind perfect inchis. Instalatia (pompa zici) ramane goala, nu datorita membranei , ci din cauza supapelor pompei, care nu mai retin. Pentru pornirea de dimineata, e bine ca inainte sa se pompeze pana se umple carburatorul, iar faptul ca nu permite sa tragi socul, inseamna ca nu-l ai reglat corect. Cand tragi, intai sa se miste clapeta de soc, iar de la jumatatea inchiderii ei, sa inceapa si cea de acceleratie sa se deschida. Daca se deschide cea de acceleratie, fara sa se inchida cea de soc, va trage doar aer. Tras 3/4 din cursa, motorul nu trebuie sa depaseasca 1500 de ture (se regleaza din tija ce leaga cele doua clapete). Ca-i creste si scade turatia, e din nivelul de benzina mare, sau jicloare neinperechiate, si picura benzina pe clapeta, in loc sa fie pulverizata de centrator. Uita-te deasupra clapetei, cand merge motorul in gol, si ai sa vezi cum picura, scazand turatia. Clapeta trebuie sa fie uscata la relanti. Nici pana-n 2000 de ture, nu se prea umezeste. Daca e altfel, ori nivelul e mare, ori jicloarele nu sunt potrivite. Ce e acum in magazin, e teroare. Motorul e "dus" ? Daca nu are "guler" la partea de sus a camasilor, poti schimba doar segmentii. Daca vrei sa-l faci tot, eu am set si de 1300 si 1400, fara segmenti, dar si set de 1300 foarte bun, schimbat cuiva, ca asa a vrut el, nu ca e uzat.
This post has been edited by PH-06-BOA: 26 Oct 2013, 13:24 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ilie.claudiu90 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 23 May 13 ![]() |
am descoperit aseara problema,dupa ce am ramas fara benzina,si am bagat 1,5 litri care ii aveam rezerva si nu mi-a ajuns 5 kilometri cat mai aveam pana la peco,am verificat retur daca este infundat prin metoda bidonului de 2 litri,si merge,am desfacut carburatorul,am schimbat jicloare si am gasit garnitura dintre capac carburator si corpul acestuia rupta,am pus-o asa am pornit masina,si dupa cateva secunde benzina se ridica prin cele 2 gauri din fata carburatorului si se duce tot in camera de ardere,benzina care trebuia normal sa o consume masina!!din ce as mai putea improviza o garnitura ca astazi e duminica si e inchis peste tot in zona la magazinele de piese auto
|
--------------------
dacia
1310Li
2000
- ct10lyd
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#26
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
nu garnitura este de vina pentru inundarea carburatorului ci nivelu benzinei in CNC cauze pot fi:plutitor spart-cui pontoo neetans-nivel benzina prea mare
garnutura poti face dintrun dosar |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
ilie.claudiu90 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 23 May 13 ![]() |
pana la urma nu am iesit la cap cu respectiva garnitura,si am gasit un carburator cu totul,l-am pus si masina consuma la fel,peste 18%, se poate sa fie chiulasa stricata si sa nu mai inchida bine supapele?alta nu vad care ar fi cauza...
|
--------------------
dacia
1310Li
2000
- ct10lyd
|
|
rosebowl |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 18 October 13 From: Brasov ![]() |
Uitate la termostat, la un prieten tot asa ii consuma dacia 20% pana a schimbat termostatu(numai ca era pe injectie)
|
--------------------
dacia
1310
1988
|
|
pcostica |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
@ilie.claudiu-vezi sa nu fie infundat returul.
Bafta! This post has been edited by pcostica: 29 Oct 2013, 21:58 |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
ilie.claudiu90 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 23 May 13 ![]() |
nu este infundat returul pentru ca am pus turul si returul intr-o sticla cu benzina de 2 litri,daca accelerez masina de 5-6 ori se duce un litru,se vede cu ochiul liber cum scade benzina in bidon,pe furtunul de retur,benzina trebuie sa vina picaturi sau jet?
|
--------------------
dacia
1310Li
2000
- ct10lyd
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:03 |