DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme cu caldura, dacia "97

awoktu
post 22 Jan 2010, 09:06
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 20 January 10




Va salut pe toti. Mai nou m am procopsit cu o dacie din 97 de la un bun prieten care nu a mai miscat o din loc de vreo 2 ani. Marea mea problema este urmatoarea: aeroterma este arsa, deci nu baga caldura; m am consultat cu cineva si am ajuns la concluzia ca mai bine ii iau un calorifer de straina pe care sa l montez inauntru, ceea ce am si facut. Inca nu am apucat sa l montez dar ma intreb: daca imi recircula aerul din-nauntru, nu cumva o sa ma chinuiesc cu geamurile aburite? As dori o parere de la cineva care are sau a vazut montat un astfel de calorifer. Multumesc mult. smile.gif

22 Jan 2010, 09:10:
Mentionez ca bordul este drept, nu CN.

This post has been edited by awoktu: 22 Jan 2010, 09:10


--------------------
dacia 1310 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul-tm
post 22 Jan 2010, 09:44
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 25 August 09
From: Timisoara




Daca e vorba de aeroterma originala.Normal ca ai nevoie de aeroterma originala , o sa ai geamuriile inghetate daca nu merge.
Am un vecin care si-a montat aeroterma pe polita din partea dreapta.Si caldura in masina era, dar geamuriile ii cam inghetau deaorece nu ii prea sufla la pabriz aeroterma clasica, pe grilajul de la parbriz era numa praf depus de-a lungul timpului. Ce sa se mai chinuie vecinu meu sa curete.
Eu mai bine prefer sa imi sufle pe parbriz.Oricum stau cu geaca pe mine.Dar volanu e rece rau dimineata biggrin.gif . Si in partea soferului imi sufla la picoare calumea.
E ieftina o aeroterma clasica dezmembrari maxim 20 roni, noua cam 70 roni. Bafta . Sau pune si aeroterma clasica si pe cea de straina si atunci nu mai ai treaba biggrin.gif

This post has been edited by paul-tm: 22 Jan 2010, 09:46


--------------------
opel astra f-cc 1996 - TM-23-GZV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 22 Jan 2010, 09:58
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




repari aeroterma clasica sa sufle numa pe parbriz(sunt multe topicuri pe tema aia ,daca cauti gasesti ) si aeroterma suplimentara o legi la iesire din caloriferul original al masini si vei avea caldura de stai in tricou


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 22 Jan 2010, 10:17
Post #4


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




Uite daia a ajuns Dacia un gunoi mondial... ca se repara de la dezmembrari si remat.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 22 Jan 2010, 10:51
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




schimba aeroterma, cu una functionala(noua, sh nu conteaza). atat timp cat aerul nu este dirijat spre parbriz, poti sa o dai pe aia suplimentara la maxim, ca tot cu razuitorul si carpa in mana o sa stai.
deci cel mai bine inlocuieste aeroterma defecta si ai grija sa cureti de frunze caloriferul daca are asa ceva si sa deschida bine clapetele alea (la picioare si parbriz).
daca ai vizibilitate buna o sa ai impresia ca e si caldura. crede-ma.
asa pateam si eu pana mi-am pus de cn.


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jipai
post 22 Jan 2010, 20:18
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 25 November 08




rolleyes.gif Eu mi-am pus un calorifer suplimentar in torpedo combinat cu un cooler de calculator si da un randament neasteptat. In 5 min. am caldura in masina suficienta cat sa stai comod si nu-i o problema prea mare ca se aburesc geamurile. Stergeti-le cu o jumatate de mar si nu se vor mai aburi asa de usor. In plus ventilatia exterioara va fi dirijata doar pe parbriz (iar in jos va fi oprita)si in 2-3km se dezaburesc complet. Porniti -totusi- masina cu 5 minute inainte de plecare: e bine si pt motor si pt ocupantii automobilului. Eu asa fac in fiecare dimineata si-mi duc pustiul(cls.a 2-a) la scoala. blush.gif


--------------------
dacia 1310 berlina 1997 - bz-80-noi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tab`
post 22 Jan 2010, 21:54
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 3 December 09




am si eu o intrebare legata de aeroterma nu o mai am pe aceea a unei dacii clasice si am in torpedo una de pe un aro cred biggrin.gif si nu bate spre geam ci spre pasager ce pot sa ai fac tinand cont ca in spate are elice si nu pot sa o pun sa bata in sus,si mai am o intrebare creste consumul de benzen aeroterma?ms


--------------------
dacia li 1990 - dj05mdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 23 Jan 2010, 00:02
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




pai cum sa creasca ca doar nu merge pe benzina


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 23 Jan 2010, 08:59
Post #9


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Orice consumator adaugat in plus creste consumul de carburant .


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 23 Jan 2010, 09:59
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




corect. orice consumator creste consumul de carburant.
la cn, daca tii pe treapta 1 sau 2(eu oricum mai mult de atat nu dau niciodata), acul la incarcare nu se misca deloc, nici la relantiu.
cu aeroterma cealalta(clasica), daca o porneam, scadea acul ca si cand aveam faza scurta aprinsa.
un unchi de-al meu, mecanic, mi-a zis, ca daca mergi cu faza lunga aprinsa(ex meu 4 faruri) creste consumul cu 1-1,5%. asa au invatat ei la scoala acuma 30 de ani si scrie si in cartea tehnica cica(sau manualele lor).


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
om_bland
post 23 Jan 2010, 11:35
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 671
Joined: 15 December 09




Caloriferu longitudinal ( care sufla acldura pe la grila ) poate sa fie infundat cu mizeria ce se depune in timp , eu iti recomand sa curati caloriferu sau sa-l schimbi smile.gif Eu l-am schhimbat pe-al meu , ca nici eu nu aveam caldura iarna in masina din cauza caloriferului . Mai este un dezavantaj la motoarele de dacie , pe timp de iarna se incalzesc oarecum greu , chiar daca au termostat ; a mea , ar trebui sa merg cel putin 15-20 minute , astfel incat motorul sa se incalzeasca si sa bage caldura pe la calorifer . Este o ideie destul de buna sa montezi o aeroterma in masina wink.gif


--------------------
dacia Berlina 1984 dacia berlina
RESPECTA DREPTUL la opinie indiferent daca esti de acord sau nu , cu parerea celui de langa tine!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Jan 2010, 12:24
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




mare atentie la cele perdelute(alea din fata caloriferului , pt a ajunge la ele demontati grila) daca nu sint in regula nu veti avea niciodara caldura


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea2006x
post 23 Jan 2010, 15:22
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 18 October 08




Si eu aveam probleme cu caldura si dezaburirea si era din cauza acelor perdelute cum spune si bygy007.Le-am inlocuit cu musama de bucatarie, acum totul e ok .


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 1995 - b-44-bax
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 23 Jan 2010, 17:45
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




uite si utiliatea elv! pe timp de iarna este excelent.
azi, la -16 grade cat imi indica termometrul, am pornit masina si cat am pus-o pe drum acul la apa era in dreptul la 40grade. dupa 3 km deja era la 80.(mers prin localitate).
in masina super bine(dat si pe recirculare). chiar am dat geaca de pe mine ca era ca in casa.
binecuvantat fie elv si aeroterma cn.

This post has been edited by pirvumark: 23 Jan 2010, 17:47


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mai76
post 23 Jan 2010, 18:42
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 11 February 09




Va salut! Uitati ce problema am- azi am demontat caloriferul masinii pentru a-l curata. Dupa ce l-am pus la loc numai am caldura la geamuri, doar la picioare. Care sa fie cauza?


--------------------
Dacia Berlina 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea2006x
post 23 Jan 2010, 19:41
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 105
Joined: 18 October 08




@mai76>De care bord ai cn sau scoica? Daca ai bord scoica si e vorba de caloriferul de afara dintre grila si parbriz cred ca ti-au ramas blocate''paletele''(nu stiu cum se numesc exact) care directioneaza aerul spre parbriz.


--------------------
dacia 1310 dacia 1310 1995 - b-44-bax
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 23 Jan 2010, 21:40
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




am mai scris pe un topic si cred ca MInel stie ca si el are sau avea asemenea problema:

am caldura nu ma plang doar ca la viteze mia mari de 40 la ora imi intra aer rece pe sub bord direct pe picioare.este un aer rece de imi ingheata papuci.nu inteled pe unde ca nu am nici o gaura sau alte prostii.

precizez ca cele 2 supape vacumatice mici sunt schimbate si am caldura in toate partile doar cand selectez de ex:picioare-parbriz sau picioare nu vine la picioare doar o adiere de aer caldut in rest merge brici peste tot cum selectez.ce sa fie oare si daca ati patit careva rog mult sa scrie ca sincer mor cad tre sa ma duc un drum mai lung.


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 23 Jan 2010, 21:52
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




aerul rece fiind dens la viteza intra pe la grila se baga pe sub calorifer, nu are timp sa se incalzeasca


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 23 Jan 2010, 22:15
Post #19


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(ghitza @ 23 Jan 2010, 21:40)
am mai scris pe un topic si cred ca MInel stie ca si el are sau avea asemenea problema:
 
am caldura nu ma plang doar ca la viteze mia mari de 40 la ora imi intra aer rece pe sub bord direct pe picioare.este un aer rece de imi ingheata papuci.nu inteled pe unde ca nu am nici o gaura sau alte prostii.

  precizez ca cele 2 supape vacumatice mici sunt schimbate si am caldura in toate partile doar cand selectez de ex:picioare-parbriz sau picioare nu vine la picioare doar o adiere de aer caldut in rest merge brici peste tot cum selectez.ce sa fie oare si daca ati patit careva rog mult sa scrie ca sincer mor cad tre sa ma duc un drum mai lung.
*



Si daca dai pe recirculare tot rece iti vine aerul unsure.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 23 Jan 2010, 23:10
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




da minel si pe recirculare vine frig.pe unde intra ca eu nu imi dau seama.doar la viteze de peste 40 sa zic asa simt frigu.dar la parbriz ii perfect si la celelalte selectari doar cand pun la piioare adie doar

precizez ca nu este nici o alta gaura decat in afara de cele 2 de la aeroterma ce au contact cu exterioru,nu am nimic pe acolo spart sau rupt sau lipsa.eu nu pot sa inteleg de unde aerul rece pe picioare.sa fie de la supapa cea dubla oare?

This post has been edited by ghitza: 23 Jan 2010, 23:27


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 24 Jan 2010, 09:01
Post #21


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Poate ca totusi panoul de foc are vreo gaurica neastupata complet, de exemplu pe unde trece cablul de ambreiaj...pe frigul asta si o neetanseizare minuscula face ditai frigu' in masina, cand prinde viteza si se face vaju in compartimentul motor...

PS. Paletii aia de dirjare ai aerului se numesc voleti. Sta-le-ar in gat alora de l-au proiectat...


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 24 Jan 2010, 09:19
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




eu parca ti-am mai zis o data sa verifici traseul aeratorului din stanga.
dai jos capacul ala din plastic pe unde ai acces la cutia cu sigurante(si in mers baga mana pe acolo si vezi daca nu cumva simti curent).

daca nu, ar mai fi izolatia aia din burete sau ce-o fi ea(care vine pusa pe instalatia electrica, la trecerea din compartimentul motor spre cabina). vezi sa nu lipseasca.
aia ar putea fi singura gaura mai mare prin care ar patrunde aerul in cabina.
la cn chiar nu mai ai pe altundeva.
doar daca nu ai podeaua rupta(desprinsa).
si inca ceva: se simte si la pasager?


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 24 Jan 2010, 10:52
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




pirvumark:mss de idei dar nu enici unde gaura.izolatia de burete e acolo la locul ei,de bagt mana am bagat si nu este NICI o gaura va asigur ca mia mancat zilele cat am cautat si eu.la pasager fff putin se simte doar pe partea mea.fluxul de aer rece bate de sub bord direct pe pedala de acceleratie si frana(doar la viteze mari simt frigul asta) la mers prin oras nu simt.
Azi ma jucam eu cu parghiile de la selector si cand puneam pe picoare-parbriz sau picioare se aude un fasait slabut cred ca in nuca selectorului.o sa ma uit sa vad oate e de acolo.(la picioare cand pun doar adie putin nu e un jet de aer cald) si mss baieti p[t sfaturi.astept indrumari ca eu nu ii dau de cap.sa fie oare capsula aia mare dusa?
uite idu meu(crisan_claudiu)

24 Jan 2010, 20:49:
nimei nimic? sad.gif

This post has been edited by ghitza: 24 Jan 2010, 19:49


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 24 Jan 2010, 20:32
Post #24


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Mai , eu nu inteleg rationamentul tau ....atat timp cat capsulele functioneaza corect si dirijeaza aerul in functie de comanda care o dai tu ( si o dirijeaza corect ) cum sa suspectezi acele capsule .... unsure.gif

La mine dupa ce am schimbat radiatorul ( il aveam pe cel original 60 % infundat si nu l-as fi schimbat daca nu incepea sa si curga ) aveam o caldura de nici nu puteai sa stai in masina ,dupa ce am schimbat radiatorul cu unul NOU de Asam sau ce-o fi fost , a costat 50 lei anul trecut in iarna am observat ca se intampla chestia asta ..... huh.gif

Precizez ca si acum am caldura in ea si am bine dar nu ca inainte ,ca sa numai pomenesc ca la picioare mumu , nimic ,....... aici ii si dilema .... nedumerire.gif

This post has been edited by Minel: 24 Jan 2010, 20:35


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mai76
post 24 Jan 2010, 21:23
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 11 February 09




Revin tot eu cu raspunsul ca poate mai pateste cineva ca mine si sa stie ce sa faca - caloriferul nu era montat in pozitia corecta. Dupa ce l-am prins bine la locul lui si am pus bine si clemele de prindere, am rezolvat problema (precizez ca are bord scoica)!


--------------------
Dacia Berlina 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 25 Jan 2010, 18:20
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




mai minel fii atent ca mai scriu odata poate intelege la tine.am spus ca am doar cele 2 capsule mici noi.cea mare nu o am schimbata si deasta suspectez eu ca ea e de vina.cand dau pe picioare-parbriz sau numai picioare ,sau in fata -picioare la picioare doar adie caldura nu vine jet ca si la restul comenzilor(parbriz,in fata ).am caldura de nu am aer dar vine frig pe piciorul de pe acceleratie.deci de lucrat nu mai lucreaza ca mam uitat la ea nu misca nimic si fasaie in ea slabut dar fasaie.eu o sa o schimb zilele astea dar sa nu schimb si sa fie tot asa.in corpul aerotermei nu am umblat niciodata de cand o am,poate o fi cum zice "MAI76".ma omoara frigul la picioare cand merg cu ea.sper sa intelegi si sa ii dau de cap.mss


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tab`
post 25 Jan 2010, 19:36
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 3 December 09




deci,am rezolvat problema cu caldura am pus alt calorifer si baga caldura(am dat o tura sa vad cum baga cand e motorul cald),mai am o intrebare eu plec dimineata la 8 si merg in jur de 5 km,in timpul asta abea se ridica putin apa si nu mi se dezabureste geamul mentin ca maine e prima zii cand merg cu caloriferul acesta(dimineata),daca il dau pe aer cald si el baga rece(pt k e motorul rece)mi se dezabureste parbrizul pana se incalzeste apa?...nu stiu daca m-am facut inteles.imi cer scz daca am scris ceva gresit,si app nu vreau sa pun carton in fata la radiator...multumesc biggrin.gif

This post has been edited by tab`: 25 Jan 2010, 19:38


--------------------
dacia li 1990 - dj05mdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian MC
post 25 Jan 2010, 21:56
Post #28


Mandru Posesor De Dacie Sport


Group: Members
Posts: 628
Joined: 17 May 09
From: Iasi




Pai daca apa e rece ce sa faca aerul rece?
E logic ca nu se va dezaburi.
Daca nu folosesti carton in fata nu vei avea caldura!
Termostat ai?
la fel daca nu ai termostat pauza caldura


--------------------
Dacia Un sport si un break 1989 1410 si 1995 1410 - IS-60-GVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tab`
post 26 Jan 2010, 09:40
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 3 December 09




am termostat imi baga caldura in masina dar dupa o anumita perioada,exclus cartonul mi sa spus de la un mecanic(dirigintele)k supraincalzesti motorul,ms oricum


--------------------
dacia li 1990 - dj05mdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pirvumark
post 26 Jan 2010, 19:31
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 472
Joined: 30 September 09




ghitza, tu ziceai parca despre faptul ca iti vine rece nu?
ai schimbat cumva radiatorul de caldura la aeroterma?
daca da, ai mai pus la loc cauciucul ala care vine roata pe radiator?
cred ca de fapt la tine aerul de afara are loc pe langa radiator(in carcasa aerotermei)
ori are burete si nu l-ai pus la loc, ori a avut si s-a mancat, ori cauciuc si nu l-ai pus cand ai facut transferul>


--------------------
dacia 1310 1987/tx/1289cc - GL-03-ZVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th May 2025 - 01:09
Forum Renault