surub fixare roata rupt
![]() ![]() ![]() |
surub fixare roata rupt
csocso |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 04 ![]() |
|
||
--------------------
LOGAN
PRESTIGE
2007
|
|||
clau1300 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 28 November 08 From: brasov ![]() |
salutare! s-a intamplat si la alte case...cand mergi cu masina la vulcanizare nu-i mai lasa pe berbecii aia sa-ti stranga roata(daca strang cu pistolul este prea tare, iar la mana mie s-au apucat sa-mi stranga cu o teava de 60 cm si mai punea si piciorul pe ea; bineinteles ca la prima interventie la roata cu pricina a trebuit sa iau teava...de atunci cei de la vulcanizare pun roata, si de strans o strang eu). Acum despre scos suruburile rupte sunt mai multe solutii, functie de roata la care este(fata sau spate, disc sau tambur). Poti incerca cu extractor sau daca situatia o impune, demontare si mers cu ea la frezor mai repede decat la strungar. Oricum nu este imposibil de scos.
|
--------------------
dacia
1300
1979
- bv07eyg opel vectra y20dth
ex. dacia 1300 |
|
csocso |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 04 ![]() |
roata stanga fata!
si ce anume trebuie demontat? extractor? This post has been edited by csocso: 30 Apr 2010, 23:41 |
--------------------
LOGAN
PRESTIGE
2007
|
|
dizzy |
![]()
Post
#4
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.074 Joined: 11 February 04 ![]() |
Prezoanele de la roata se strang la cuplu, nu asa pana iese zeama din ele.
Extractorul e un fel de burghiu "pe stanga", adica taie cand se roteste in sens invers acelor de ceasornic. In caz ca nu merge asa, se demonteaza toata piesa si se chinuie pe banc pana iese sau se cumpara una noua. Nu te mai consuma atat ca se repara insa sa nu-ti vina ideea sa mergi cu ea asa. Apropos, stie cineva de ce nu se ung prezoanele de la roti? This post has been edited by dizzy: 1 May 2010, 06:31 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
YRX |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Prezoanele de la roti nu se ung de...lene. Ai vazut mecanic sa-si bage mana delicata in vaselina? Eu le am date cu vaselina inca de cand am luat-o, atat pe conul care sta pe janta cat si pe filet. Cand dau jos cate o roata le sterg si le ung din nou.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
csocso |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 04 ![]() |
QUOTE(dizzy @ 1 May 2010, 06:28) Prezoanele de la roata se strang la cuplu, nu asa pana iese zeama din ele. Extractorul e un fel de burghiu "pe stanga", adica taie cand se roteste in sens invers acelor de ceasornic. In caz ca nu merge asa, se demonteaza toata piesa si se chinuie pe banc pana iese sau se cumpara una noua. Nu te mai consuma atat ca se repara insa sa nu-ti vina ideea sa mergi cu ea asa. Apropos, stie cineva de ce nu se ung prezoanele de la roti? am inteles, nu ma stresez, dar nu imi place ideea sa fie 2 suruburi rupte la roata...nu, nu merg cu ea. insa as incerca eu cu un burghiu extractor sa fac operatiunea asta inainte sa duc la service sa imi demonteze toata treaba aia. credeti ca as putea sa fac o incercare cu aceasta operatiune? |
--------------------
LOGAN
PRESTIGE
2007
|
|
BZN |
![]()
Post
#7
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Eu am scos din volanta un surub rupt fara extractor, nu prea se gaseau pe vremea aia. Cu un dorn ascutit am fixat centrul si am folosit un burghiu normal cu care am gaurit surubul, cu grija, fara a "ataca" filetul. Apoi, cu o surubelnita subtire l-am scos si pe acesta.
Atentie, daca nu te stii priceput, nu te apuca, poti strica filetul. Sper ca nu intelegi gresit... |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
csocso |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 04 ![]() |
QUOTE(BZN @ 1 May 2010, 08:18) Eu am scos din volanta un surub rupt fara extractor, nu prea se gaseau pe vremea aia. Cu un dorn ascutit am fixat centrul si am folosit un burghiu normal cu care am gaurit surubul, cu grija, fara a "ataca" filetul. Apoi, cu o surubelnita subtire l-am scos si pe acesta. Atentie, daca nu te stii priceput, nu te apuca, poti strica filetul. Sper ca nu intelegi gresit... am dat gaura, am incercat si cu extractor, s-a rupt si ala....celalat surub a fost gaurit dar nici pomeneala sa se miste.... ramane demontarea la service si dus la freza. |
--------------------
LOGAN
PRESTIGE
2007
|
|
crising |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 16 December 06 From: Danube Delta Gates ![]() |
Daca ai dat gaura in surub incearca sa-i faci filet invers dupa care insurubat in el tot un surub cu filet invers si prin strangerea acestuia se desfileteaza partea de surub ramasa intepenita. Succes.
This post has been edited by crising: 1 May 2010, 13:39 |
--------------------
Mazda
6
2011 Combi 2.0
- TL31...
|
|
csocso |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 04 ![]() |
QUOTE(crising @ 1 May 2010, 13:39) Daca ai dat gaura in surub incearca sa-i faci filet invers dupa care insurubat in el tot un surub cu filet invers si prin strangerea acestuia se desfileteaza partea de surub ramasa intepenita. Succes. problema e cu gaura in care s-a rupt extractoul, nu stiu cum o scot pe aia ca are materialul mai tare si greu pot sa mai dau o gaura. ma gandeam sa incerc sa maresc gaura pana e subtire peretele si sa incerc sa il scobesc cu ceva. inclin sa iau un disc nou si sa il pun pe ala, imi e teama ca strica filetul si tot acolo ajung sa nu se mai stranga bine surubul sa ''fuga'' in filet. de fapt am vazut pe un filmulet ca prezoanele se mai insurubeaza si intr-o alt disc decat cel de frana, sau ma insel eu? This post has been edited by csocso: 1 May 2010, 18:05 |
--------------------
LOGAN
PRESTIGE
2007
|
|
Solidu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 27 November 07 From: Pitesti ![]() |
Surubul trece de disc. Se duce in butucul rotii, sau fuzeta cred ca ii zice. Fixeaza si discul. Sper ca nu zic prostii, dar discul nu se tine doar in alea 2 surubele cu cap ingropat. Daca s-a rupt si extractorul e belea. Si cred ca la viteze mici te poti deplasa cu masina si in 2 suruburi, au rolul de a tine roata presata sa nu iasa in afara, greutatea e suportata pe cercul ala central.
|
--------------------
Renault/Ford
Symbol/Focus
Fidji dCi 70 CP, 2007/ Titanium 1.6 TDCI 2008
- AG-xx-xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(YRX @ 1 May 2010, 06:53) gresit, prezoanele nu se ung, doar se curata. QUOTE(dizzy @ 1 May 2010, 06:28) Pentru ca daca sunt unse pe filet/con, se reduce frecarea, si strangerea se face peste limita admisa, cu aceasi forta cu care le-ai strange la cuplul in mod normal, ungerea prezoanelor poate duce la intinderea/ruperea lor si deformarea/fisurarea jantei in zona de contact, slabirea strangerii prezoanelor in timp. Cuplul de strangere a rotilor la orice masina e dat fara gresarea lor, acest lucru fiind cum spuneam nepermis.QUOTE(din manualul service Toyota) "CAUTION Never use oil or grease on the bolts or nuts. Doing so may lead to over-tightening the nuts and damage the bolts. The nuts may loose, and the wheels may fall off, which could cause a serious accident. If there is oil or grease on any bolt or nut, clean it" |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#13
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(argon @ 3 May 2010, 14:50) gresit, prezoanele nu se ung, doar se curata La Dacia ai nevoie, din cauza temperaturilor din zona si a materialului de proasta calitate care rugineste instant. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
totusi, daca le ungi, si strangi eventual taraneste la vulcanizare, care oricum strang prea tare si cu ele uscate, si dupa o vreme de la caldura in timp se duce/arde unsoarea aia, si suruburile raman si mult prea stranse si fara unsoare, o fi bine, se vor desface usor?
ORicum, in special la jantele de aliaj, eu zic ca priza dintre scaunul jantei si conul de otel al surubului e gandita sa se faca pe 'uscat'. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
BZN |
![]()
Post
#15
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Unsoarea aia mai ales daca-i proasta se transforma intr-un clei... nu recomand.
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
csocso |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 5 December 04 ![]() |
gata, a trebuit sa schimb fuzeta si rulmentul, nu am reusit sa scoatem suruburile rupte.
materialul e de kkt, rugineste ca naibam, discul de frana e ruginit ca sa cum ar avea 10 ani, se vede munca de mantuiala facuta pe aceste masini. |
--------------------
LOGAN
PRESTIGE
2007
|
|
costinn |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 19 February 10 ![]() |
argon are dreptate nu se ung prezoanele
|
--------------------
dacia
logan 1.5 dci
2006
|
|
valerica1 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 5 June 09 ![]() |
am patito si eu un surub rupt la roata ,
m-am du sl aservice si acolo l-au scos foarte usor in 15 min au sudat un alt prezon de el dupa ce au dat jos discul si pe urma au desfiletat ,am ramas uimit cat de repede au reusit |
--------------------
sandero
2009
diverse
|
|
Imparatul |
![]()
Post
#19
|
Imparatul Group: Members Posts: 188 Joined: 2 December 05 From: Iasi ![]() |
Da, prin sudura am vrut sa-i spun si eu, dar rezolvase deja problema cand am citit acest topic.
Am mai facut si eu la fel, prin sudura, la alta masina. |
--------------------
La misto de misto
Nhgfbnn
Htdcjjj
- IS 12345678910
|
|
teodaciasolenza |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 24 May 12 ![]() |
Pentru valerica1: Am patit si eu acelasi lucru cu un prezon rupt si m-ar interesa, daca sunteti amabil, sa-mi indicati un service care stie sa execute extragerea bucatii rupte si inlocuirea eventual prin sudare in argon. Mentionez ca posed o Dacia Solenza.
multumiri! |
--------------------
dacia
solenza
2003
|
|
B!ll |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 18 March 11 From: Bucuresti ![]() |
Chiar daca problema s-a rezolvat pun totusi aici o solutie pe care am intalnit-o. Din pacate contine si un anume "brand" dar intentia mea nu este de a face reclama directa sau mascata. Sunt sigur ca mai au si alti producatori asa ceva.
Repet: nu fac "propaganda" este doar o solutie tehnica ce poate fi utila si in alte situatii. Shit! Am crezut ca o sa apara doar un link nu si numele ![]() This post has been edited by B!ll: 25 May 2012, 08:24 |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V
2010 Laureate
- B 18 CVB Prostii invata din greseli si desteptii de la altii
|
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu vazusi ca aia e in aluminiu? Merge solutia la piese din motoare, chiulase, etc, dar e exclus la roata, in primul rand o sa strici toate sculele alea minunate wurt in otelul calit din fuzeta, si'n al doilea rand nu o sa tina, te joci cu viata ta.
This post has been edited by argon: 25 May 2012, 09:16 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
B!ll |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 18 March 11 From: Bucuresti ![]() |
Corect punctat!
S-ar putea sa ai dreptate in privinta dificultatii de a prelucra piesa, dar solutia se aplica si la piese din otel. In prezentare au folosit aluminiul ca sa nu dureze mult si sa para ca este usor de aplicat. Am vazut o asemenea trusa pentru inox. Oricum cred ca merita retinuta doar ideea. Pana la urma ce a facut initiatorul este solutia cea mai buna. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V
2010 Laureate
- B 18 CVB Prostii invata din greseli si desteptii de la altii
|
|
argon |
![]()
Post
#24
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cel mai bine e sa nu umbli cu improvizatii, si sa iei o fuzeta noua, cu 4 filete noi, facute de fabrica inainte ca piesa sa fie tratata termic . Pretul e derizoriu, fata de o chiulasa sau un bloc motor sa zicem, unde merita folosirea acestei solutii.
This post has been edited by argon: 25 May 2012, 11:05 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#25
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
argon |
![]()
Post
#26
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Care e rolul acestui post aici? De unde stii tu ce am luat si ce nu am luat eu? Nu faci altceva decat sa (re)demostrezi cat de jalnic esti.
This post has been edited by argon: 25 May 2012, 19:34 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#27
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Daca te duci sa mai dai o tura, iti gasesti si capacele pentru ele.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#28
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Deci, lucru dracului.
Unul din suruburile pt jentile de aluminiu facu figura ca patina la capat de cursa. L-am inlocuit cu altul, si la fel. Cand trebuie sa stranga roata la final, derapeaza. Daca bag surub de jeanta de tabla, asta fiind mai lung prinde bine. Deci problema nu e in filetul din butuc. Sau e? Care e fenomenul? Atasez poze cu suruburile bulite, care si-au stricat si varful ... adica nu mai intra in alta gaura filetata din butuc. PREZON_I.JPG ( Size: 2.33mb ) Number of downloads: 491 PREZON_II.JPG ( Size: 2.12mb ) Number of downloads: 510 This post has been edited by Lord Hades: 1 Apr 2014, 18:23 |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#29
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
posibil sa trebuiasca alte prezoane mai lungi .
In functie de ce jante ai,butucul jantei poate sa aiba o grosime mai mare, vs jante tabla, otelul e mai strong, pe cand aluminiu ,mai moale/casant implicit cere o grosime mai mare. Posibil filet terminat in fuzeta This post has been edited by ct-03-tvy: 1 Apr 2014, 19:08 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#30
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
sa incerc o refiletare cu un tarod?
nu e in fuzeta e in tambur ... deja caut altul sa il schimb ![]() |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:46 |