DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Indicatorul de benzina nu mai functioneza !

post 10 Jan 2003, 10:27
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Anu' trecut prin decembrie, la revizia de 1K, i-am spus maimutei de la service ca din cind in cind aud in spate pe partea dreapta un zgomot asemanator cu zgomotul pe care-l fac DAF-urile (autobuzele noi) cind opresc (frineaza) in statie; si ca atunci cind desfac bushonul de benzina fisiie (are presiune). Omul s-a luminat si a zis "Stiu de la ce e !" si a luat garnitura de cauciu de la bushon si i-a tras 2 shanturi radiale cu polizoru' si a zis ca nu o sa mai faca.
In aceeasi zi am alimentat si dupa ce ma sui la volan, vad ca acul indicatorului era cazut jos (ca si cind n-ar fi alimentat). A doua zi a mers.
A urmat o perioada in care am ajuns la concluzia ca acest mecanism este un circuit basculant (ba sculeaza ba nu sculeaza biggrin.gif ). Acum nu mai indica nimic; totusi inainte de ultima alimentare, becul (galben) de la indicator s-a aprins !
Acum umblu cu fiola de benzina dupa mine ca am mers si pe afara si in oras si nu as putea sa estimez consumul... si dupa mine ar fi trebuit sa se aprinda becu' de mult, dar merg in continuare sa vad daca becul functioneaza (din cite stiu senzorul de la bec e separat de senzorul de la acul indicator)
Sa fie vreo legatura ?
A mai avut cineva probleme cu indicatoru' de fuel ?
Dati-va shi voi cu parerea.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
ashu
post 10 Jan 2003, 12:14
Post #2


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Tot ce pot sa-ti zic e ca e bine sa fasaie cand deschizi bushonu de la benzina. Chiar asta e ideea, benzina e tinuta sub presiune in rezervor. Cat despre indicator, s-o fi stricat sonda aia, parerea mea e sa te duci la un service sa ti-o schimbe.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 10 Jan 2003, 12:30
Post #3


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Personal, eu prefer macacii de preerie sau gibonii de stanca laugh.gif laugh.gif laugh.gif P-astia ii intalnesti de obicei la Ciclop. laugh.gif laugh.gif


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LProdan
post 10 Jan 2003, 13:45
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 7 January 03
From: Timisoara




Intr-adevar, cred ca e mai bine sa-ti fisiie busonul dar sa ai un indicator functional!

Toate masinile dotate cu pompa electrica de benzina ar avea problema acestei presiuni in rezervor daca nu ar avea si o supapa al carei rol este chiar aerisirea lui. Nu stiu cum e facut sistemul la DSN dar la masinile straine aceasta supapa exista si totul e perfect pina cind isi face datoria.

Probabil a fost descoperita inca o problema prea mare pentru cei de la Pitesti. Iar acolo unde 'maimuta' a dat cu polizorul vor fi mereu infiltratii/scurgeri de benzina iar asta fara plumb are darul de a se imprastia de la sine peste tot. Garnitura aia nu era pusa degeaba 8)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 12 Jan 2003, 07:54
Post #5





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


FTATZILOR..
DA VOI CHIAR VA DATZI ASA CU PAREREA CHIAR DACA E INCOMPETENTA?
PRESIUNEA IN REZERVOR SE CREEAZA DIN CAUZA VAPORILOR DE BENZINA , PANA AICI TOTUL NORMAL , INSEAMNA CA AVETI ETANSARE BUNA .

PRESIUNEA DE CARE MAI SPUNETI UNII DINTRE VOI CA E BENEFICA NU ARE NICI O LEGATURA CU BUSONUL , IN REZERVOR SE AFLA POMPA DE BENZINA , CARE FUNCTIONEAZA SUB PRESIUNE , ADICA ATUNCI CAND BAGI CHEIA IN CONTACT EA PRESURIZEAZA CU BENZINA CIRCUITUL DE BENZINA REZERVOR - MOTOR , IN NICI UN CAZ NU PRESURIZEAZA REZERVORUL , CE DRACU MAI COPII .....


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
DSops
post 12 Jan 2003, 11:43
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Draga Competentule. Aici e forum de posesori de DSN, nu de Competenti. Pe de alta parte eu nu am prea cunoscut oameni competenti la DSN, nici macar la Service. Este o mare bucurie daca este si cineva Competent in acest forum, poate mai rezolvam din probleme.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 12 Jan 2003, 19:32
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Dragilor, presiunea din rezervor nu are nimic de a face cu indicatoru' de benzina, care este legat la un senzor aflat in rezervor ce modifica tensiunea in circuit (pe principiul potentiometrului) ca la mai batranele dacii berlina.
In cazul dat exista o problema ori pe circuitul pana la sonda din rezervor, sau e defecta sonda din rezervor.
Presiunea in rezervorse creeaza pentru este etans si cand pompa de benzina "scoate" benzina din rezervor nu are pe unde sa intrea aerul sa inlocuiasca volumul de lichid consumat de motor.
De principiu, ar trebui sa existe o supapa la buson care sa nu lase sa se creeze o presiune prea mare si din cand in cand sa bage niste aer in rezervor. Cunosc un caz absolut autentic de pe un daewoo care avand aceasta probleme (era prea etans busonul) a condus la deformarea rezervorului.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 13 Jan 2003, 23:35
Post #8





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Nu ca m-as pricepe dar am observat asta clar: vara(deci cand este cald) exista acea presiune/depresiune in rezervor pentru ca "fasaie" cand deschizi busonul. Iarna insa nu am auzit deloc vre-un zgomot cand l-am desfacut. Asa ca, plecand de la aceste constatari pot trage concluzia ca zgomotul este produs de o depresurizare, se elimina deci vaporii de benzina din rezervor creati datorita evaorarii la temperaturi ridicate.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
ashu
post 14 Jan 2003, 12:54
Post #9


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Mie mi-a fasait si iarna. In decembrie, la -10 grade, mi-a fasait vioniceste cand m-am dus sa alimentez. E?


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 14 Jan 2003, 17:26
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Nemernicii pun fasole in benzina.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 14 Jan 2003, 17:32
Post #11


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Nu, ca atunci trebuia sa paraie. Io zic ca pun varza murata.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 4 Feb 2003, 10:49
Post #12





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Nu e ma nici varza ca mirosea urat . E o combinatie de mazare cu spanac


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
ciobanu petre
post 4 Apr 2003, 10:08
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 52
Joined: 8 November 02
From: Ploiesti




Inainte de a deschide acest subiect m-am uitat peste tot si nu am gasit ceva care sa ma lamureasca. Azi am pus niste benzina in masina.Acul indicatorului era cam in dreptul beculetului galben.Dupa alimentare nu vrea sa mai indice nimic de parca nu ar mai avea curent.M-am uitat la sigurante,nu este arsa niciuna.Ce poate sa aiba :?:


--------------------
Dacia Logan Laureat1,4 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maro
post 4 Apr 2003, 11:34
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 February 03
From: Bucuresti




Verifica si conexiunile electrice de deasupra rezervorului de benzina (se scoate mocheta si desfaci capacul de deasupta cu o cheie de 10). Vei gasi niste papuci (electrici biggrin.gif )! Verifica daca toti sunt "înfipti" cum tre'be! Daca nu se rezolva asa, este posibil ca defectiunea sa fie în interiorul rezervorului. Accesul este tot pe deasupra! Trebuie însa sa rotesti capacul de forma circulara (cu ciocanul - n-ai ce-i face - si o surubelnita mai mare). verifici conexiunile (alti papuci) si sonda cu plutitorul! Este putin probabil ca indicatorul din bord sa fie stricat...
Spor la treaba.


--------------------
Toate bune!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciobanu petre
post 4 Apr 2003, 11:56
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 52
Joined: 8 November 02
From: Ploiesti




Multam,asa voi face,numai sa nu fie vreun sigiliu pe acolo ca nu pot umbla.Inca mai e in garantie.


--------------------
Dacia Logan Laureat1,4 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 4 Apr 2003, 12:11
Post #16


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




QUOTE
Multam,asa voi face,numai sa nu fie vreun sigiliu pe acolo ca nu pot umbla.Inca mai e in garantie.


Pai atunci du-te in servis. Io-s de parere ca daca e in garantie sa ii freci pe ei sa rezolve problemele, mai ales ca servisurile isi iau banii de manopera si piese de la Dacia, asa ca mai bine sa scoata ei bani din buzunar decat sa isi rezolve omu problema singur, ca asa poate incep sa creada ca sunt f. bune masinile produse de ei, in loc sa se sesizeze de problemele care apar. Asa ca insist, mergi in servis pt. orice problema cat e in garantie, de ce sa ii scutesti pe ei de cheltuiala?!


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 5 Apr 2003, 07:34
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




Busonul n-are nici o supapa. In rezervor se creaza depresiune (nu presiune) datorita faptului ca benzina + vaporii se consuma, dar aerul nu intra.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciobanu petre
post 5 Apr 2003, 07:51
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 52
Joined: 8 November 02
From: Ploiesti




Multam pentru sfaturi,dar ieri cand am plecat de la serviciu si-a revenit.Acum indica.S-ar putea sa fie vreun contact imperfect pe undeva.Am umblat(asa cum ati zis voi) si nu am gasit nimic.Oricum daca se repeta..... directia service.Ce sunt eu multumit la indicator, e ca imi indica bine.De regula eu pun cam aceiasi cantitate de benzina si acul se duce mereu in acelasi loc.


--------------------
Dacia Logan Laureat1,4 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRE
post 6 Apr 2003, 11:50
Post #19


Pimp inside


Group: Members
Posts: 141
Joined: 12 March 03
From: Bucuresti




Klaus are MARE dreptate! Fratzilor, mai multe persoane (prieteni) mi-au spus ca daca se creaza acea renumita presiune in rezervor, acesta se deformeaza in timp!!! Eu mi-am scos de mult garniturile de la bushon, shi nu ma fassssaie... laugh.gif Oricum, ganditi-va logic ca cei de la Dacia nu aveau cum sa gandeasca un sistem atat de destept - cu supapa (ca la masinile straine), deoarece ei nu sunt in stare!!! Treaba cu fassaitul nu e decat un "bug" dintre atatea altele... :cry:


--------------------
Audi A4 2010
Viteza luminii este mai mare decit cea a sunetului. De aceea, unii oameni par straluciti, pina ii auzi vorbind...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 6 Apr 2003, 12:11
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Avand in vedere ca busonul este frantuzesc, esti "un adevarat inginer Dacia".


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 6 Apr 2003, 17:20
Post #21


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




de ce face fas si la cielo si la scenic???? de astea bag mana in foc, de altele nu stiu????


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 6 Apr 2003, 22:36
Post #22


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




De la un timp nici la mine nu mai functiona corect indicatorul. Am desfacut capacul din portbagaj si am gasit problema: papucii murdari si "nestransi".
Curiozitatea m-a impins sa desfac mai departe capacul de la rezervor si am fost placut impresionat de curatenia exemplara dinauntru (masina e din '98 ) . Am mai observat ca rezervorul este din aluminiu (sper sa nu ma fi inselat).


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 7 Apr 2003, 13:45
Post #23


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




EM, daca e cum zici tu, atunci ar fi trebuit sa se intample chestia asta si la Dacia 1310, Lastun, Aro, Oltcit, Lada, Volga, etc. Si din cate stiu io nu prea se intampla asta la masinile mai vechi, desi si ele au un rezervor din care pleaca benzina spre motor. Asa ca io cred ca e o presiune, nu un vid.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 10 Apr 2003, 12:52
Post #24


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Pt. klaus si EM: M-am uitat in cartea masinii (instructiuni de utilizare) si la pagina 81 spune: "Sistemul de alimentare cu combustibil functioneaza sub presiune, deci necesita etanseitatea perfecta a sistemului." Asa ca numai depreseurizare din cauza consumului de combustibil nu e...


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu_x
post 10 Apr 2003, 13:36
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 19 February 03




Ce ai citit este perfect adevarat, circuitul de alimentare e sub presiune. Asta include tevaria pana la motor de la rezervor, deci dupa pompa.
In rezervor e depresiune, datorita asa cum s-a mai spus consumului din rezervor, iar vaporii sunt absorbiti de canistra, ca de aceea e cu carbon(acesta are capacitatea de a absorbi vapori).
Daca e presiune, asa cum sustineti, de ce mi s-a intamplat de mai multe ori sa nu pot scoate busonul usor, dupa ce l-am deblocat :?: "normal" era sa-mi sara singur in brate, NU???? laugh.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 10 Apr 2003, 13:42
Post #26


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Ma indoiesc puternic ca e cum spui tu. Si nu-s siguru. Ti s-o fi lipit bushonu ala, cine stie, chiar sa nu se deschida din cauza ca e supt inauntru nu prea cred. Pe bune. De altfel putem afla usor. Fa plinul, mergi vreo 2 km si desfa-l. Daca e cum zici tu ar trebui sa nu se auda nici un fasait.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 10 Apr 2003, 13:48
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
Ce ai citit este perfect adevarat, circuitul de alimentare e sub presiune. Asta include tevaria pana la motor de la rezervor, deci dupa pompa.
In rezervor e depresiune, datorita asa cum s-a mai spus consumului din rezervor, iar vaporii sunt absorbiti de canistra, ca de aceea e cu carbon(acesta are capacitatea de a absorbi vapori).
Daca e presiune, asa cum sustineti, de ce mi s-a intamplat de mai multe ori sa nu pot scoate busonul usor, dupa ce l-am deblocat :?:  \"normal\" era sa-mi sara singur in brate, NU???? laugh.gif



Stati sa va lamuresc! In sistemul de alimentare exista presiune numai dupa pompa de benzina! in rezervor in mod normal nu este nici presiune nici depresiune! In rezervor este presiune atmosferica! Rezervorul are cateva aerisiri care-l fac sa nu se creeze depresiune. (daca va uitati pe sub aripa puteti vedea pe teava care intra in rezervor 2 sau trei furtune de aerisire care duc spre bushon. Daca in rezervor s-ar forma depresiune s-ar distruge pompa de benzina. Incercati sa va dati seama daca ai rezervorul plin si extragi jumate cat de greu ar trage pompa ex: incercati sa trageti apa in gura dintr-o sticla din sticla si veti vedea ca depresiunea formata nu va lasa sa extrageti decat 5% din continut. Totusi la masinile f vechi care au acele aerisiri obturate se creeaza o mica depresiune in rezervor, lucru ce trebuie evitat deoarece distruge pompa de benzina. Daca in rezervor ar fi presiune pozitiva (mai mare decat presiunea atmosferica acesta ar deveni greu de utilizat iar bushonul de benzina ar necesita o supapa speciala cum este la GPL.


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 10 Apr 2003, 13:55
Post #28


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Pai si atunci de ce fasaie? Ceva, ceva tre sa fie acolo, altfel ar fi liniste cand scoti busonu.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 10 Apr 2003, 14:17
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
Pai si atunci de ce fasaie? Ceva, ceva tre sa fie acolo, altfel ar fi liniste cand scoti busonu.


pai poate sa fasaie daca se creeaza o mica depresiune sau daca exista vapori care ies! nu se poate determina sensul fasaitului poate sa fe din interio in exterio datorita vaporilor sau din exterior catre interior datorita unei mici depresiuni. Valoarea nominala a acestei variatii de presiune insa nu depaseste cu mult valoarea presunii atmosferice.


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 10 Apr 2003, 23:19
Post #30


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




tocmai m-a venit o idee cum putem afla daca in rezervor e depresiune sau presiune. introducem cheia in buson, o rotim spre pozitia deschis, aprindem o bricheta si tinem flacara la buza busonului si scoatem busonul uitandu-ne la flacara. daca se duce in interior e depresiune, daca se duce in exterior e presiune. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

[size=18]Atentie!. Sa nu incerce cineva asta. biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 15:36
Forum Renault