Termostat de vara, Se mai gaseste?
![]() ![]() ![]() |
Termostat de vara, Se mai gaseste?
80kln |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 2 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310Li
- 80kln
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mergi vara fara termostat !
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#3
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu-i inteleg p-astia care merg fara termostat. La 40 de grade merge, dar te gandesti ca masina aia mai merge si noaptea, nu? Ai 20 de grade afara, pana iti ajunge motorul la temp. optima de functionare (cca.80 80 grade C), tu ajungi de 7 ori la destinatie si ce ai facut? Consum mai mare, performante mai naspa (altfel trage motorul cald, altfel reactioneaza cand ii dai gaz)....
Oricum eu nu vad de ce tu cu masina pe injectie ar trebui sa ai probleme, pt. ca ai radiator mare si presupun electroventilator. Chiar ieri un prieten cu injectie tot asa, se uita pe la motor, ca i se aprinsese martorul. Electroventilatorul ii functiona, afara erau maxim 25 de grade, lichid de racire avea, deci f suspect. Posibila defectiune a pompei de apa? Nu ar scoate zgomote, ceva? ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
80kln |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 2 August 05 ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 22 May 2006, 10:56) Eu nu-i inteleg p-astia care merg fara termostat. La 40 de grade merge, dar te gandesti ca masina aia mai merge si noaptea, nu? Ai 20 de grade afara, pana iti ajunge motorul la temp. optima de functionare (cca.80 80 grade C), tu ajungi de 7 ori la destinatie si ce ai facut? Consum mai mare, performante mai naspa (altfel trage motorul cald, altfel reactioneaza cand ii dai gaz).... Oricum eu nu vad de ce tu cu masina pe injectie ar trebui sa ai probleme, pt. ca ai radiator mare si presupun electroventilator. Corect ce spui, de-aia as vrea sa merg cu termostat, dar nu prea se poate. Azi dimineata nu am avut probleme sa mi se aprinda martorul fara termostat, dar temperatura intr-adevar a fost sub cea optima. Si n-am electroventilator (e din 2000 masina), probabil s-au gandit sa nu fie progresul prea mare asa dintr-o data daca i-au pus injectie. Nu stiu daca se merita investitia sa trec pe electroventilator, am mai citit pe forum si parerile sunt impartite. |
--------------------
Dacia
1310Li
- 80kln
|
|
dragos.a |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 138 Joined: 9 November 04 ![]() |
Termostat de vara gasesti la Paneuro de 78 grade,frantuzesc cu aprox. 30 ron.
|
--------------------
dacia 1310
berlina injectie
2000 4x4 dacia papuc injectie 2002
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Sint termostate pentru zone temperat-reci si pentru zone calde; standardul a ramas cred nemodificat, mai ales la noi; ori, in ultimii ani se vede o crestere a temperaturii ambiante vara.
Incearca termostat cum ti s-a spus(78); daca ti se pare prea "rece" incearca unul de 82. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
paulica |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai fratilor.
S-ar putea sa fie alte cauze de fierbe la prietenul nostru kln.Desi nu bag mâna in foc. De ex. nici la mine nu papa ulei, dar totusi suspectez garnitura. Nu face bolboroci in vas, nic la relanti nici când accelerez. Dupa ce am schimbat termostatul si capacul la pompa de apa, anul trecut mai pe vara, au inceput problemele cu fiertul. Am facut by-pass la calorifer ca stiu sigur ca este crapat (mocheta la picioarele pasagerului uda si DULCE), si tot facea dop de aer in fata termostatului-> fierbea. Am strâns si restrâns coliere. Degeaba. In fine am scos termostatul, si am observat in vasul de expansiune mizerie care pluteste la suprafata antigelului. Nu pare a fi ulei ca nu arata ca uleiul in ciorba, dar e maronie. Asa ca ???? E adevarat ca el are berlina. Asta are si mai putin lichid de racire in circuit si ventilatorul ala la relanti nu asigura racirea ca lumea a radiatorului. @kln, nu cumva ti se ridica acul doar la relanti? Ca daca e asa mai vorbim. Daca nu e asa tot o sa vorbim dar calea de urmat este alta. Bafta This post has been edited by paulica: 22 May 2006, 13:36 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
80kln |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 2 August 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310Li
- 80kln
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
eu stiu pe cineva care avea probleme de genul asta .la el problema era ca se infundase stutul din chiuloasa care circula apa si prin flansa de sub carburator .dupa ce a desfundat nu a mai avut probleme e f important acel circuit de apa acolo se incalzeste cel mai repede iar daca circuitul e infundat clocoteste acolo neavind pe unde sa o circule acum nu stiu daca la injectie acel furtun mai exista
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
aly |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 7 January 05 From: Iasi ![]() |
Din cate stiu eu nu se recomanda mersul fara termostat. Eu merg si vara si iarna cu termostat care deschide la 89 grade si nu am avut probleme decat o sg data asta iarna la -24 grade cand mi s-a blocat termostatul dar asta e alta problema.
|
--------------------
Dacia
1310 tlx
- is-xx-yy
|
|
paulica |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai kln nu vreau sa fiu catastrofic dar cred ca e garnitura de chiulasa.
Nici eu n-am vrut sa cred, dar vred ca viperRS are dreptate. Bafta |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
80kln |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 2 August 05 ![]() |
QUOTE(paulica @ 23 May 2006, 21:04) Mai kln nu vreau sa fiu catastrofic dar cred ca e garnitura de chiulasa. Nici eu n-am vrut sa cred, dar vred ca viperRS are dreptate. Bafta Dar n-ar trebui sa se manifeste chestia asta cumva si fara termostat, sa creasca temperatura? Ca fara n-am nici o problema, nu creste de prima linie, aia alba din mijloc... In iarna era putin peste linia aia, constant, chiar si cand afara erau pana in 20 de grade. La peste 20 mai sare... |
--------------------
Dacia
1310Li
- 80kln
|
|
Pedro |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Da, se pare ca incep problemele cu temperatura pe la daciile vechi. Si eu ieri am avut probleme destul de serioase avand in vedere ca pana acum niciodata nu am mai avut cu racirea. Statea acul destul de sus si am haituit-o asa vreo 3 -4 ore prin aglomeratia orasului. Observ problema asta de cand am schimbat radiatorul mic cu unul mare. Am mai citit de cazuri pe daciaclub in care schimbarea radiatorului mic cu unul mare aduce la temperatura mai ridicata a lichidului de racire cand logic cel putin , ar trebui sa fie invers. Deci care ar fi misterul?
Nu e de neglijat nici faptul ca ieri erau 35 grade. This post has been edited by Pedro: 24 May 2006, 11:12 |
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
O fi lichid mai mult, acumuleaza mai multa caldura si prin oras cand e cald racirea prin curent de aer tinde la 0. Si la mine la nova acum prin oras sta la prim liniuta si porneste destul de des electroventilatorul, dar afara, chiar si forjata sta fix pe mijloc. Pe termostatul meu "Thompson" cica made in France scrie 97. Chiar asa sus sa deschida?
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Am avut si eu o problema asemanatoare,si am avit garnitura arsa . Nu bolborosea in borcan dar in ultimultimp imi ingheta plaminul la gaz si se oprea motorul,temperatura crestea brusc si am descoperit ca apa se ucea pe teava de esapament la relanti cam o jumatate de cana de apa î n 5 minute nu stiu cind mergeam normal cita ieșea
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
paulica |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Kln taica si eu nu stiam ce sa-i mai fac credema. Fara termostat nici eu n-am nici o problema. Si nici ulei in baie, dar de vreo 2 zile am gasit o mizerie in vasul expansionist si dupa cum sta numa' la suprafata antigelului si dupa culoare este ulei. Nu bag mâna in foc ca la voi este la fel, dar.......
Bafta |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
paulica |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai fratilor am schimbat garnitura de chiulasa. Si stiti ceva? Am schimbat-o degeaba.
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Adica? detaliaza, ce a zis mesteru?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
paulica |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mesteru' ce sa mai zica dom' Argon? Noroc ca el este un flacau super.
Eu eram ferm convins ca-i bulita garnitura. Si de la sfaturile colegilor coforumisti si de la sfaturile altui mecanic, care desi are el o meteahna, e mecanic bun. Chiar foarte bun as putea spune. Am vazut cu ochii mei garnitura. Era beton, mai ca-mi venea s-o pun la loc. A desfacut-o cu mine, am curatat amândoi dup-aia de mi-am blestemat zilele. Garnitura era originala cu silicon albastru pe toata suprafata. Asta de Fermit f**** in barba e ceva mai larga la gaurile de la camasi. Cam 2 zecimi pe raza. Beleaua e alta. Ca m-a mâncat undeva ca pe maimuta si in timp ce curatam ii zic unui alt flacau sa schimbe simeringul si butucul de la distribuitie. CEA MAI MARE GRESEALA DACA AI CHIULASA DATA JOS. S-a miscat una din camasi si daca jos este inel d-ala de celuloza am pus-o. L-am sunat imediat pe celalalt mecanic care mi-a zis ca mie-n suta este inel de cupru. M-am mai linistit dar vezi tu acum tot am sufletul indoit. Ce sa va mai zic? Daca nu sufla in vas aveti 99,9 % sanse ca garnitura sa fie buna. Apropo, am pus compresmetrul pe ea inainte. Valori obtinute in ordine de la cilindrul 1 catre 2: 12,2; 11; 12,5; 12,5. Vreo idee cei cu 11 ala? Acuma stim si ca garnitura era buna. La camasi arata super si suprafata camasilor e perfecta la pipait. Bafta This post has been edited by paulica: 18 Jun 2006, 10:07 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
menta |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 202 Joined: 26 February 06 From: Bucuresti ![]() |
si pana la urma ai rezolvat ceva cu incalzirea?????
|
--------------------
Dacia
Logan Papuc / Kia ceed SW / Megane Grandtour
2008/2008/2006
- B - 38/90/909 - WWK
|
|
paulica |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai ai rabdare vreo 4 zile. Motoru' e inca dat jos. Ma chinui sa rezolv axul volan mai fara bani asa.
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#22
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
deci sa actualizam putin problema topicului....
in momentul de fata am montat termostat vernet de 89 gr., radiator mare de aluminiu, electroventilator si termocupla 82-92; intrucat temperatura de afara e in continua crestere sunt nevoit sa schimb termostatul cu unul de "vara", care are temperatura de deschidere mai joasa sa nu mai stea apa la 90-92 gr ca-i cam mult. Deci daca cunoasteti un model sa zicem de 82 gr. va rog sa comunicati |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
Minel |
![]()
Post
#23
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Mi-s in aceiasi oala cu tine Nelule, ( aceiasi "configuratie" ) astept si eu sa vad recomandarile cunoscatorilor !
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
the fast and furious |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Vernet de 83 de grade am eu. Luat de la Elit ( import piese ) vreo 25 Ron anu trecut in primavara. N-am avut de atunci probleme cu fiertu lichidului. In iarna asta nici nu l-am mai pus pe ala de 89 tot Vernet. |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#25
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
masina are de 15 termostat vernet-care este de iarna-cum se zice.
am elv de vreo 4 ani si nu am avut nici o pb. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#26
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
pai nici io n-am nici o problema, dar vreau sa scad temperatura motorului pe la 80 si ceva de grade sa nu mai stea peste 90, ca sta tot aproape de temperatura de cuplare a ELV-ului.
The fast and furios, pune te rog un cod la termostat. |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Temperatura NORMALA de functionare a motorului=80-95 grade Celsius. La tine cu termostat de 89 (foarte aproape de cea a termocuplei) va sta ceva mai sus temperatura si GMV va porni mai des. Termostatul "clasic" de Dacia e 86 grade.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Minel |
![]()
Post
#28
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(nelu_1985 @ 6 Apr 2009, 08:50) Subscriu si eu , sa stim si noi ce sa comandam, ca se apropie vara ... ![]() QUOTE(diaconuliviu @ 6 Apr 2009, 09:16) Temperatura NORMALA de functionare a motorului=80-95 grade Celsius. La tine cu termostat de 89 (foarte aproape de cea a termocuplei) va sta ceva mai sus temperatura si GMV va porni mai des. Termostatul "clasic" de Dacia e 86 grade. Tocmai de aceea dorim un termostat cu temperatura de deschidere mai mica , pt a evita cresterea temperaturii si pornirea GMV-ului prea des ! ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#29
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ce crezi ca acum am termostat?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:21 |