filtru aer, clapeta iarna-vara
![]() ![]() ![]() |
filtru aer, clapeta iarna-vara
Flores |
![]()
Post
#1
|
||
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
|
||
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|||
bomicabomic |
![]()
Post
#2
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Hehe....a inventat calculatorul
![]() ![]() This post has been edited by bomicabomic: 30 Sep 2005, 15:34 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Flores |
![]()
Post
#3
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
|
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
Sergiu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Da mai nene, dar pe unde se porneste cu manivela masina asta??
|
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
costi |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Clapeta iarna/vara n-are dar poti sa-i pui un carton la radiator
![]() Man muta-ti ochii de pe bord pe drum cind conduci, lasa=l naibii de consum instantaneu. Nu are nici o maneta. Aia era in epoca de piatra. Asta-i ZKR !! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Flores |
![]()
Post
#6
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
De mistouri nu va intrece nimeni dar nu e unu in stare sa explice logic de ce nu mai are clapeta. De ce credeti ca iarna cosuma mai mult? Clapeta aia chiar ajuta cat de cat la o ardere mai buna. Iarna baga calculatorul aer mai cald in admisie?
|
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
bomicabomic |
![]()
Post
#7
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
De explicat, doar producatorul poate...ca el a proiectat masina.
![]() ![]() Initiind topicul asta, n-o sa afli prea multe lucruri sau poate afli, dar n-ai cum sa schimbi lucrurile. Nimeni de aici, n-am auzit sa puna clapeta d'aia, iar cit priveste consumul...la fel. Nu e normal sa consume putin mai mult iarna??? Aaa...? PS: Eu zic ca motoarele au evoluat intre timp. Asa ca uita de carburatie. Ai o masina pe injectie, cu calculator si soc automat...La iarna o sa uiti de consum, numai prin faptul ca indiferent de cit de ger va fi, motorul va porni la sfert de cheie. This post has been edited by bomicabomic: 1 Oct 2005, 09:25 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Flores |
![]()
Post
#8
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 1 Oct 2005, 09:23) De ce e normal sa consume mai mult iarna?, pentru ca e mai friga afara, nu? Aducand cumva aer mai cald la admisie ar trebuii sa scada consumul sau sa fie aproximativ egal cu cel din zilele mai calde. Pe mine ma interesa daca au renununtat la clapeta ce au pus in loc, pentru ca dupa mine e cea mai simpla si cea mai ieftina solutie de a pastra performantele motorului in parametri si iarna, decat orice alta chestie electonica. |
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
kurupt |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
QUOTE De ce e normal sa consume mai mult iarna?, pentru ca e mai friga afara, nu? Aducand cumva aer mai cald la admisie ar trebuii sa scada consumul sau sa fie aproximativ egal cu cel din zilele mai calde. Pe mine ma interesa daca au renununtat la clapeta ce au pus in loc, pentru ca dupa mine e cea mai simpla si cea mai ieftina solutie de a pastra performantele motorului in parametri si iarna, decat orice alta chestie electonica. Ai primit raspuns pt intrebarea initiala, loganul nu are nici o clapeta la filtru de aer, iar daca vrei sa stii de ce, mai citeste topicurile despre sistemul de injectie, motor... Nu au pus nimic in locul lui, pt simplu motiv ca nu era necesar. |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
Danco |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 197 Joined: 9 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Flores @ 1 Oct 2005, 10:30) De ce e normal sa consume mai mult iarna?, pentru ca e mai friga afara, nu? Aducand cumva aer mai cald la admisie ar trebuii sa scada consumul sau sa fie aproximativ egal cu cel din zilele mai calde. Pe mine ma interesa daca au renununtat la clapeta ce au pus in loc, pentru ca dupa mine e cea mai simpla si cea mai ieftina solutie de a pastra performantele motorului in parametri si iarna, decat orice alta chestie electonica. Ce, vrei sa zici ca alte masini nu consuma iarna mai mult? Chiar si cele cu clapeta (adica Dacia Berlina). Daca vrei neaparat sa umbli sub capota ca sa schimbi pozitia clapetei, cartonul de la radiator, sa dai drumul la caldura, etc. vinde, tata, ZCR-ul si ia-ti berlina. Si sa te rogi de ea sa porneasca la iarna! Oricum, "orice alta chestie electronica" e pusa acolo sa gandeasca in locul tau si sa faca o anumita treaba MULT MAI BINE si mai in parametri dacat tine, oricate clapete ai avea la dispozitie! This post has been edited by Danco: 1 Oct 2005, 13:33 |
--------------------
---------------
Logan Ambition
- --------------- Vorbind ai pierdut privilegiul de a parea intelept!
|
|
Flores |
![]()
Post
#11
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
QUOTE(kurupt @ 1 Oct 2005, 13:20) Ai primit raspuns pt intrebarea initiala, loganul nu are nici o clapeta la filtru de aer, iar daca vrei sa stii de ce, mai citeste topicurile despre sistemul de injectie, motor... Nu au pus nimic in locul lui, pt simplu motiv ca nu era necesar. da-mi un link, eu am tot cautat si nu am gasit! ![]() |
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
dragos.avramescu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Flores, clapeta aia era ca sa nu givreze carburatorul, nu pentru consum. Daca vrei sa nu-ti givreze carburatorul la Logan, tine-l in cabina
![]() This post has been edited by dragos.avramescu: 1 Oct 2005, 18:03 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
Emil |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 22 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Clapeta de aer cald exista, doar ca nu mai este actiunata manual, ca la berlina, ci prin intermediul unei capsule cu lichid, ca la termostat. Tot ansamblul este in cutia filtrului de aer. Astfel se mentine temperatura aerului din admisie constanta (cat de cat..). Consumul mai mare de benzina apare ca urmare a amestecului carburant mai bogat, reglat de calculator in functie de temperatura motorului, si nu a aerului din admisie. Cartonul din fata radiatorului nu te ajuta prea mult, in conditii de temperatura mai scazuta termostatul se va deschide mai greu si, oricum, ventilatorul electric nu va mai porni asa de des.
|
-------------------- |
|
costi |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Ce vorbesti ?
Tu ai desfacut cutia aia? Daca nu , sa stii ca are doar un filtru cum arata si numele. Hai spune-ne sincer unde-i "capsula cu lichid" ? |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Flores |
![]()
Post
#15
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
QUOTE(dragos.avramescu @ 1 Oct 2005, 18:02) Flores, clapeta aia era ca sa nu givreze carburatorul, nu pentru consum. Daca vrei sa nu-ti givreze carburatorul la Logan, tine-l in cabina ![]() Am cautat in DEX cuvantul ''givreze'' si nu l-am gasit. Lumineaza-ma ! Explicatia lui Emil e mai plauzibila, poate nu e chiar exacta si capsula nu este in cutia filtrului, dar eu zic ca e cel mai aproape de adevar. |
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
kurupt |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
![]() ![]() ![]() Revenind la filtrul de aer, la motoarele cu carburator se foloseau aceasta clapeta in timp de iarna pt a compensa problema pulverizarii benzinei la rece [la temperaturi joase cand aerul este foarte rece benzina se pulverizeaza foarte greu, deci ajunge in motor si picaturi care ingreuneaza pornitul motorului, si pana nu se incalzeste motorul parca si caii putere sunt rataciti undeva] combinat cu incalzirea carburatorului cu ajutorul lichidului de racire. Deci la motoare cu injectie multipunct unde benzina se injecteaza cu presiune si unde calculatorul masinii regleaza cantitatea injectata permanent in functie de foarte multe parametri, chestia care era imposibila la motoare dotate cu carburator, este inutil sa doteze cu acea clapeta! Acum e limpede? |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
Ghost |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 March 05 ![]() |
Aerul mai rece are o densitate a oxigenului mai mare (in acelasi volum de aer intra mai mult oxigen) si e normal sa injecteze motorul o cantitate mai mare de benzina pentru a pastra raportul optim de aer/benzina. Creste consumul (putin) dar cresc si performantele (la fel de putin). De Intercooler ati auzit? E folosit la unele motoare pentru a raci aerul ce intra in cilindrii generand in acelasi timp un plus de putere.
This post has been edited by Ghost: 2 Oct 2005, 02:11 |
--------------------
Dacia
Logan Preference 1.6
- - "Vae Victus!"
"You should take help when offered. But I found that help offered when not needed is usually no help at all..." Kain |
|
kurupt |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
Ghost intercoolerul se foloseste la motoarele supraalimentate, aici vorbeam despre acea clapeta de la filtrul de aer care iarna trebuia inchis. Problema cu aerul rece este la motoarele cu carburator, care la temperaturi foarte joase pornesc greu, din cauza faptului ca benzina la rece se pulverizeaza [de catre carburator, nu de injector!] foarte greu,peretii canalului de admisie este rece, la fel si cilindrul unde este admis, motorul porneste mai greu.
|
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
Flores |
![]()
Post
#19
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
Clapeta la care ma refer eu(nu cea de soc), nu are cum sa te ajute la pornire din moment ce totul este rece, cel putin nu la prima pornire. Parerea mea este ca ea isi gaseste utilitatea numai dupa ce motorul e cald si ajuta la un mai bun amestec si la o ardere mai eficienta.
|
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
nik1965 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Clapeta nu se pune deoarece asa cum s-a mai zis pulverizarea benzinei pentru amestec nu se mai faca datorita aerului admis ci prin injectie la presiune mare.
Folosirea aerului cald la admisie in cilindri micsoreaza randamentul motorului (era pe undeva prin fizica unde se spunea ca randamentul unui motor termic depinde direct proportional de diferenta de temperaturra a gazelor de iesire si intrare). E normal ca iarna sa consume un pic mai mult deoarece scazind temperatura exterioara cresc pierderile (e nevoie de mai multa energie -benzina arsa- pentru a aduce motorul la temperatura optima de regim si de mentinere a acesteia). Nu se recomanda sub nici un fel obturarea radiatorului de racire, multi care au facut-o au mai patit si lucruri neplacute. Nu se numeste "givraj" ci "jivraj" si daca nu ma insel prea tare este fenomenul de depunere de gheata pe diferite obiecte aflate intr-un curent puternic de aer, si este des intilnit in aviatie (cineva de prin bransa respectiva ne-ar putea lamuri mai bine) This post has been edited by nik1965: 2 Oct 2005, 09:29 |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#21
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(Flores @ 2 Oct 2005, 10:25) Parerea mea este ca ea isi gaseste utilitatea numai dupa ce motorul e cald si ajuta la un mai bun amestec si la o ardere mai eficienta. Tu nu intelegi, ca, calculatorul regleaza tot. Nici n-ai trecut cu masina prin iarna, sa vezi ce si cum...si tu deja ai facut din clapeta asta o problema existentiala. Vrei sa blochezi....baga in flexibilul ala care face legatura cu filtrul o cirpa si gata...ai rezolvat problema. Dar pe urma sa nu deschzi topicuri ca nu mai trage sau mai stiu eu ce se poate intimpla. Topicul asta, e de aberat...pe bune.... Pfuiii frate...greu de tot si cu tehnologiile astea....unii se chinuie sa le schimbe, sa le imbunatateasca....ca sa le dea de gindit la altii. ![]() PS: N-ai gasit in DEX "givrare", dar vad ca ai Laureate si parca are oglinzi electrice cu "degivrare"...ce dreaq o mai fi si asta... ![]() This post has been edited by bomicabomic: 2 Oct 2005, 10:11 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Flores |
![]()
Post
#22
|
![]() ALIEN Group: Members Posts: 372 Joined: 24 March 05 From: behind enemy lines ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 2 Oct 2005, 10:10) Tu nu intelegi, ca, calculatorul regleaza tot. Nici n-ai trecut cu masina prin iarna, sa vezi ce si cum...si tu deja ai facut din clapeta asta o problema existentiala. Vrei sa blochezi....baga in flexibilul ala care face legatura cu filtrul o cirpa si gata...ai rezolvat problema. Dar pe urma sa nu deschzi topicuri ca nu mai trage sau mai stiu eu ce se poate intimpla. Topicul asta, e de aberat...pe bune.... Pfuiii frate...greu de tot si cu tehnologiile astea....unii se chinuie sa le schimbe, sa le imbunatateasca....ca sa le dea de gindit la altii. ![]() PS: N-ai gasit in DEX "givrare", dar vad ca ai Laureate si parca are oglinzi electrice cu "degivrare"...ce dreaq o mai fi si asta... ![]() Nu am facut din asta o problema existentiala, nu am cerut ''sfaturi'' cum sa fac sa pun clapeta, doar am rugat pe cineva care se pricepe la injectie sa explice pentru ca eu sunt mai greu de cap si chiar ma intereseaza chestia asta. Ps. Cu degivrarea ai dreptate, la faza cu oglinzile nu m-am gandit! ![]() |
--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI-
Dacia Logan
Laureate 1.6 Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems ! |
|
kurupt |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 282 Joined: 29 May 05 ![]() |
QUOTE Clapeta la care ma refer eu(nu cea de soc), nu are cum sa te ajute la pornire din moment ce totul este rece, cel putin nu la prima pornire. Parerea mea este ca ea isi gaseste utilitatea numai dupa ce motorul e cald si ajuta la un mai bun amestec si la o ardere mai eficienta. Cred ca eram destul de clar, nu inteleg ce nu intelegi? Nu a spus nimeni ca sistemul asta cu clapete la filtru de aer a fost eficient! La nivelul anilori 50 asta a fost technologia de incalzire, dupa ce ai pornit cu chin cu vai motorul, se amesteca ceva mai bine benzina cu aerul mai caldut [tras de pe langa galeria de admisie care incepea sa se incalzeasca] si amestecul mai omogen se aprindea mai usor. Terog nu da cu pareri daca nu te pricepi, arderea eficienta depinde de raportul aer/benzina adica de capacitatea sa mentii acel raport la orice situatie, unde sistemele electronice nu au concurenta! Iar cum a zis si nik1965 aerul cald reduce micsoreaza randamentul motorului. |
--------------------
Logan
Ambiance
- ##### --=-- The KING Of The Hill --=--
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
Jivraj derivă din francezul givre (citește jivr), care înseamnă chiciură. E corect și degivrare. Adică, înlăturarea gheții. Vă explic îndată despre ce e vorba. La fizică, mai precis termodinamică, ați învățat că vaporizarea se face cu absorbție de căldură. Să vă explic; cînd sînteți transpirați și suflați, practic vaporizați transpirația și simțiți răcoare, deoarece evaporarea se face prin absorbție de căldură. Se folosea același principiu pentru răcirea berii, într-o ladă cu nisip umed, parcă.
Să revin la carburator și la fenomenul de jivraj. Vara, datorită temperaturii mari (mai bine zis pozitive) ale pieselor acestuia, nu se produce fenomenul respectiv. O excepție, experimentată de mine vara, pe un timp ceva mai răcoros și cu multă ceață (veți vedea care e rolul umidității atmosferice). Iarna, cînd temperaturile scad sub zero, sau sînt chiar ceva deasupra lui zero, fenomenul apare foarte ușor. În carburator, la formarea amestecului cu aerul are loc acea vaporizare bruscă a benzinei, cu o absorbție mare și rapidă de căldură. Carburatorul, mai ales în partea de sus, practic devine rece, rece. Umezeala din atmosferă, efectiv îngheață pe metal. Cu cît e mai multă umezeală în aer, cu atît fenomenul e mai probabil să se întîmple. De aceea, ceața, cînd temperaturile sînt pe la 4-10 grade, duce sigur la jivraj (dacă nu există cartonul din fața radiatorului și clapeta pe aer cald). Încercați și veți vedea. Paradoxal (pare doar) pe ger năpraznic, fenomenul nu apare, în aer umiditatea fiind mică... ![]() Ia folosiți-l p-ăsta și-o să găsiți și jivraj și givraj și degivrare. E păcat să existe și să nu fie băgat în seamă. ![]() This post has been edited by ursamajor: 2 Oct 2005, 18:49 |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
klaus |
![]()
Post
#25
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pentru partea cu injectie... Iaca niste cetateni si-au pus problema de ce trage mai greu vara.
Si li s-au dat niste raspunsuri mai rupte din fizica... Pe la http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=24042&hl= PS: as dori sa mentionez totusi ca injectia multipunct (deci nu cea monopunct!) este usor diferita de carburatie |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(klaus @ 2 Oct 2005, 17:21) Si li s-au dat niste raspunsuri mai rupte din fizica... Și care-i legătura cu topicul ăsta? Sau ți se pare că ce am spus eu nu e real? Că nu înțeleg ce-i cu ruptura din fizică... ![]() Am atașat un pdf cu noțiuni despre transformările de stare, unde se poate vedea treaba cu nasulia cu belea... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
klaus |
![]()
Post
#27
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Na, unde dai si unde crapa...
In primul arnd eu nu ma refeream la enunturile mai mult decat detaliate si clare ale tale, ursamajor. ma refeream la cerinta lui flores QUOTE(Flores @ 1 Oct 2005, 17:52) QUOTE(kurupt @ 1 Oct 2005, 13:20) Ai primit raspuns pt intrebarea initiala, loganul nu are nici o clapeta la filtru de aer, iar daca vrei sa stii de ce, mai citeste topicurile despre sistemul de injectie, motor... Nu au pus nimic in locul lui, pt simplu motiv ca nu era necesar. da-mi un link, eu am tot cautat si nu am gasit! ![]() |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ursamajor |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru pasager Group: Members Posts: 785 Joined: 2 May 05 From: Orașul lui Panait Istrati ![]() |
QUOTE(klaus @ 2 Oct 2005, 19:04) Na, unde dai si unde crapa... In primul arnd eu nu ma refeream la enunturile mai mult decat detaliate si clare ale tale, ursamajor. Îmi cer scuze... tocmai am terminat de tras vinul ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.0 Eco-G
2021 Comfort (+ 4 optiuni)
- BR02UMa Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
|
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#30
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
iarna, consumul creste datorita faptului ca motorului ii ia mai mult timp sa ajunga in regimul termic (motorul e calculat sa functioneze la temperatura de lucru, in afara ei nu are acelas randament. chiar si uzura e mult mai mare la rece). gandeste-te numai la faptul ca uleiul din cutie e mai vascos.si din cauza conditiilor meteo (aderenta scazuta), circulatul in trepte inferioare de viteza. multi dintre noi au obiceiul sa lase masina sa se incalzeasca inainte de a urca familionul in ea, ce consuma ca sa se incalzeasca in acest timp?
la drum lung consumul nu e afectat in nici un fel de aerul rece, ba chiar din contra, trage mai bine din cauza ca aerul rece e mai dens. This post has been edited by -Scorpio-: 2 Oct 2005, 23:54 |
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:36 |