Probleme carburator si platina, Dacia :((
![]() ![]() ![]() |
Probleme carburator si platina, Dacia :((
diaconuliviu |
![]()
Post
#61
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
mihibod |
![]()
Post
#62
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 2 March 06 ![]() |
QUOTE(X_T_C @ 25 Oct 2005, 21:03) Cred ca m-am lamurit,astia mi-au curatat carburatorul cu decarbusolv,dar.... au dat jos carburatorul l-au bagat in decarbusolv,l-au scos si l-a suflat cu aer dar s-or fi depus mizerii pe peretii carburatorului si pe jiglere,parerea mea,maine ii pun sa reia operatia.E vreo problema daca nu au dat jos garnitura de la pompa de sprit sau trebuie schimbata si garnitura?!Azi am schimbat pompa de benzina,am pus platina Dudoco,bobina Dudocu,aprindere electronica de Tg.Mures,filtru de aer si curatat carburatorul,daca asa se numeste ce mi-au facut aia....filtru de aer l-am schimbat ca aveam carburatorul negru mai tot timpul de mizerie.Cand mi-au pus aprinderea cu au marit distanta la bujii la 1 mm si la platina sa o micsoreze la 0,2-0,3 mm,e vreo problema?! Salut, pune distanta la platini 0,4mm si la bujii 0,6mm;altfel motorul va fi mult mai zgomotos.Nu uita sa scoti condensatorul!!!!!!!! |
--------------------
dacia
1400 sport
- sv 02 jbx
|
|
Ariel36200 |
![]()
Post
#63
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 19 August 09 ![]() |
Oameni buni, chiar daca postez acest mesaj dupa un interval de timp destul de mare fata de data la care a fost lansat topicul, o fac in speranta ca va mai fi de folos cuiva care se loveste de dificultati tehnice pe parte de aprindere. Inainte de toate, trebuie sa mentionez ca am gasit aici foarte putine opinii pertinente; majoritatea mesajelor denota o lipsa crasa de cunostinte tehnice, concretizata prin confuzii grave intre unitatile de masura ale marimilor electrice, tehnica de masurare eronata, utilizarea unor termeni improprii si asa mai departe. Ca sa lamurim chestiunea utilitatii unei aprinderi electronice, aceasta este net superioara aprinderii clasice. Din urmatoarele motive: protejarea contactelor platinate si realizarea autocuratarii acestora; producerea unor scantei cu energie mai mare, ceea ce duce la porniri mai usoare (in special iarna) si la o ardere mai buna a amestecului aer-carburant (consum mai mic). Toate acestea cu conditia utilizarii unei aprinderi electronice de calitate si modificarea distantantei intre electrozii bujiilor la 1 - 1,2 mm. Distanta dintre contactele platinate NU trebuie modificata, deoarece va fi afectat momentul declansarii scanteii. Deci, NU. In ceea ce priveste sistemele de aprindere electronica "de Tg-Mures", de care s-au plans multi, acestea sunt simple amplificatoare de curent (care ar trebui cel putin sa protejeze contactele platinate). Cel mai probabil, contin tranzistoare de putere cu caracteristici necorespunzatoare sau neprotejate la varfurile de tensiune ce apar in circuit, ceea ce conduce la distrugerea acestora. In acel moment, "platina" functioneaza in modul clasic, deoarece este parcursa, practic, de curentul care traverseaza bobina. Nu trageti concluzii gresite, pentru ca ati avut experiente nefericite cu produse din comert. Cel mai bine ar fi sa utilizati sisteme de aprindere construite de adevarati profesionisti, care, spre deosebire de cele comerciale, scumpe si proaste, functioneaza ani la rand fara probleme. Dar, nu intotdeauna este posibil ...
|
--------------------
Dacia
1300
1987
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sint de acord cu marea majoritate din ceea ce ai spus , problema aprinderii electronice (de toate tipurile) este dezbatuta in acest topic separat mai spre ultimile 50 -100 pagini cineva a facut o aprindere care nu mai foloseste practic platina ci un senzor magnetic care vede cele 4 virfuri ale axului delco si functioneaza excelent (am avut si eu pe masina asa ceva)
This post has been edited by bygy007: 20 Aug 2009, 00:00 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
iuliusss |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 28 February 05 From: pitesti ![]() |
salut, eu am pe masina o aprindere ruseasca (anii 80), se afuma platina si porneste mai greu, inainte de aceasta aprindere am avut una identica care mergea perfect, pe care am dat-o jos ca se oprea motorul (mergeam 100-200 km apoi se oprea, trebuia sa astept 2-3 minute sa o pornesc iar), revin cu intrebarea: ce are platina de se afuma? daca ar fi aprinderea stricata cred ca nu pornea....zic eu
![]() multumesc! |
--------------------
dacia
logan 1.5 dci
2008
- AG 30 AIT
|
|
Ariel36200 |
![]()
Post
#66
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 19 August 09 ![]() |
@iuliu555: Mi-am exprimat ceva mai sus opinia privitor la aprinderile electronice. Desigur, solutia optima este utilizarea unei aprinderi electronice asociate cu un dispozitiv care sa inlocuiasca definitiv platina, de tip magnetic (cum a mentionat si bygy007) sau capacitiv. In ceea ce priveste afumarea platinei, esti sigur? Asta este chiar o noutate - numai daca nu faci vreo gluma "ruseasca". Oricum, deprecierea contactelor platinate prin electroeroziune sau alte fenomene care implica afumarea (daca este reala), in cazul utilizarii unui sistem de aprindere electronica, indica in mod clar ca ceva nu este in regula cu acel sistem ( de exemplu, o rezistenta serie cu platina de valoare prea mica, prezenta unui condensator acolo unde nu ar trebui sa fie sau defectarea celui din urma ). Cu toate acestea, motorul poate sa porneasca. Si sa functioneze, cu pretul distrugerii premature a seturilor de contacte platinate.
|
--------------------
Dacia
1300
1987
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 02:35 |